Camping Le Pianacce (Glamping) ***

Camping Le Pianacce (Glamping)
Le Pianacce (Glamping)
8,1

446 reviews over Camping Le Pianacce (Glamping) in het Nederlands

Aanrader deze camping

Henk, 6-10-2017

Leuke verzorgde terassen camping.

Wij zijn hier eind augustus/begin september geweest.

Wij hadden een safaritent op plek 32 waar je leuk van je af kijkt. Camping is erg steil maar wij vonden het tot onze plekken geen probleem. Kan me voorstellen als je nog veel hoger zit (dan heb je wel mooier uitzicht en soms zeezicht) dat we het misschien pittig zouden vinden, maar naar onze tent geen probleem. Plek 33 + 34 zitten er achter met meer privacy maar dan kijk je wel direct tegen de bosjes aan. Receptie erg vriendelijk. Wij vonden de animatie leuk voor onze kids van 4 jaar oud (kinderdisco was elke avond feest). Zwembad is leuk met mooi spraypark, maar geen weide om aan te liggen, waardoor je wel afhankelijk bent van de bedjes. Helaas staan er om 9:45 al mensen in de rij die "handdoekjes gaan leggen", erg jammer dit. Daardoor hadden wij 's middags vaak geen bedje terwijl er wel heel wat leeg waren. Erg jammer dat de camping hier niets aan doet! Zet er minimaal een bord neer dat het verboden is dan kun je mensen daarop aanspreken. Ik vraag me ook af of het zwembad niet te klein is midden in het hoog seizoen. Op loopafstand is via een steil bergpad het leuke stadje Castagnetto Carducci te bereiken, erg leuk oud idylisch plaatsje met veel leuke terrasjes, smalle straatjes en restaurantjes! Het looppad hierheen hebben wij ook met onze 2 kinderen van 4 jaar oud gedaan wat opzich prima ging, maar niet met slippers en neem een zaklamp mee. Helaas was na een flinke regenstorm het pad wel flink omgeploegd en was het niet zo goed meer te doen. Het strand was ook super, wij hebben een paar stranden aangedaan en de mooiste en rustigste strand vonden wij via een tip van Zoover. Het is wel afgelegen, weinig voorzieningen maar wel lekker rustig en schoon. Dit is het strand langs de kustweg vanaf San Vincenzo naar Piombino in het Parco Rimigliano. Als je San Vincenzo uit rijdt rijdt je op een gegeven moment langs een bos aan je rechterhand. Hier je auto parkeren en via een korte wandeling via het bos kom je bij het strand. Wij gingen altijd naar strand "nummer 1" dit is het eerste strand na Dog Beach (waar de eerste betaalde parkeerplaatsen beginnen), als je vroeg gaat kun je nog net gratis parkeren hier langs de weg (buiten de blauwe vakken). Wij zijn al 2x in Toscane geweest maar we vonden de omgeving hier toch wel het mooist, echt typisch Toscaans. Veel leuke kleine stadjes die je kunt bezoeken en veel glooiende heuvels vol met wijngaard en olijfbomen. Ook mooi is de 4 km lange cipressenlaan (Viale dei Cipressi) die Castagneto Carducci met Bolgheri (leuk plaatsje) verbindt. Campiglia Marittima is ook een leuk stadje. De weekmarkt in Cecina is ook een aanrader (wel bijna alleen maar non-food), schijnt een van de grootste markten te zijn in de omgeving. Ook leuk om Volterra te bezoeken, de route er heen is ook erg mooi (rij binnendoor via Bolgheri). Wij houden ervan om op vakantie lekker uit eten te gaan met het hele gezin en vonden de restaurantjes Enoteca castagnetana, Vecchio Forno en Trattoria Guido 1935 in Castagnetto C. erg leuk en lekker met betaalbare culinaire gerechten en goede service. Ook restaurant Osteria Caccia Al Piano is aanrader, deze ligt langs de provinciale weg naar Bolgheri, hier eet je culinaire tussen de olijfbomen, mooie locatie unieke ervaring. Wij zijn ook bij 2 restaurantjes in Castagenetto wezen eten waar je uitzicht over zee had maar dat was meteen een stuk minder qua eten en de bediening slecht. Voor lekker eten moet je dus voor geen uitzicht op zee kiezen want dat restaurant loopt toch wel vol en daardoor doen ze minder hun best voor je en mindere kwaliteit eten. Verder is het ook leuk harlopen rondom de camping, je kunt flink klimmen naar Castagnetto of door de wijngaarden lopen beneden aan de berg. Ook gaat er een busje naar het strand van de camping elk uur geloof ik en je kunt fietsen (gewoon+electrisch) huren op de camping. In Donoratico (10 minuten rijden ofzo) zijn 2 grote supermarkten. Overal in de omgev

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Zeer onvriendelijk geholpen

Gerda, 30-8-2017

Mederwerkers receptie hebben ons totaal niet geholpen en waren ook heel onvriendelijk.Wehadden een stacaravan geboekt bij touroperator en er werd gewoon aangegeven dat dat de reden was. Touroperator gaf aan dat de camping zelf de indeling van stacaravans regelt en dat daar geen afspraken over zijn. Medewerkers camping bijna boos op ons en zeker niet behulpzaam. Stacaravan was dus van de camping zelf, zeer verouderd en veel schimmel aanwezig. Lekkende airco, deur toilet/douche wou niet dicht, er ontbraken allerlei zaken: glazen, bestek, borden, koekepan, rek voor het bed van de hoogslaper. Warm water hadden we ook de eerste paar dagen niet.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fraaie camping

loomen, 19-8-2017

Heerlijke camping met veel schaduw. Het zwembad was gaaf en het gezeur over ligbedden wat overdreven. Beetje geduld en je hebt een ligbed. Het sanitairbebouw was zo goed als nieuw en onderaan was het inderdaad wat minder maar ook oke.

In de buurt veel te zien. Mooie stranden en mooie dorpjes en ook de wandeling naar boven is een aanrader.

Een aanrader

C Luijten, 16-8-2017

Mooie camping. Prachtige ligging. Mooi uitzicht op Toscaans landschap en zee. Gratis vervoer naar strand.

Veel leuke dorpjes, steden en stranden in de buurt.

Lodgetent met eigen sanitair gehuurd via de camping in het glamping gedeelte. Prachtige tent. Er stond zelfs een fles wijn voor ons klaar.

Het is wel een flinke klim vanaf halverwege de camping omhoog. Wij vonden dit zelf niet erg, maar misschien minder geschikt voor mensen met mindere conditie of met hele kleine kinderen.

Het zwembad is prachtig. Vooral voor kinderen onder de 10 jaar. Nadeel was wel dat er te weinig ligbedden waren voor het aantal gasten in het hoogseizoen.

Animatie was redelijk voor kleinere kinderen. Voor grotere kinderen was er weinig te doen.

Verder gratis minigolf. En leuke speeltuin.

Op de camping was het s'nachts rustig. Wel was er soms overlast van blaffende honden buiten de camping.

Bij de winkel op de camping was goed brood verkrijgbaar. Wel aan de prijs. In de omgeving voldoende grote supermarkten.

Prima voor even

Mvdmeel, 15-8-2017

Het is een terrassencamping, voor sommige een behoorlijke klim om bij de accommodatie te komen. Met kleine kinderen niet aan te raden. Wat er mist is s avonds een bar om nog even een drankje te doen. De animatie viel erg tegen, heel rommelig. En in het hoogseizoen lijkt het wel een Nederlandsdorp in Toscane, daar moet je van houden. Overigens stacaravan via de camping zelf was er netjes. Wel krijg je weinig info mee vanuit de receptie.

Prachtige ligging!

M. Moberts, 4-8-2017

De camping ligt op een steile berg, met op diverse plaatsen prachtig uitzicht. Wij stonden centraal gelegen (dus wij hebben weinig hinder ondervonden van de steile ligging) in een stacaravan van de camping zelf. Deze is erg verouderd, op het oog netjes, maar toen ik beter keek, hingen in de hoeken behoorlijk wat spinnenwebben en de douche viel van ellende nog net niet uit elkaar. Schimmel in de douche etc. Echt aan vervanging toe. De buitenruimte bij de caravan is top. Een grote, compleet overdekte veranda waar we heerlijk konden zitten, de kinderen konden spelen en dat lekker uit de zon. De pizza's van het restaurant waren top, wij vonden ze heerlijk. Het zwembad vonden onze kinderen heerlijk, maar vooral onze 2e week erg druk, veel te klein voor de hoeveelheid mensen op de camping die er gebruik van willen maken. In de omgeving zijn div. mooie en leuke dorpjes. Lekkerste ijs ooit in Bolgheri, lekker rondstruinen en eten in Massa Marritima. Strand in Marina di Castagneto Carducci is met hele kleine steentjes, vonden wij minder fijn.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Voldeed niet aan onze verwachtingen

Scheepmaker, 1-8-2017

De camping ligt op een prachtige plek en is hierdoor zeer schaduwrijk. Wij hadden een lodgetent gehuurd via een touroperator en deze beviel ons zeer goed. Deze tenten stonden onderaan de camping waardoor een enorme klim ons werd bespaard. Het zwembad is te klein voor de camping om nog maar te zwijgen over de hordes mensen die het zwembad inrennen na openingstijden on handoeken te leggen. In de omgeving kun je heerlijk eten Ristorante il Bambolo. En de wandeling via het bergpad naar Castagneto is even een onderneming maar wel erg leuk. Vergeet niet een lamp mee te nemen wanneer je terug wandelt in het donker. De sanitaire voorzieningen zijn echt toe aan vernieuwing vooral beneden zijn ze echt dramatisch. Douche putjes die niet doorlopen. Deuren die kapot zijn (ijzer steekt uit) helaas wordt hier bij melding weinig tot niet op gereageerd.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Wil graag weer terug!

Jurrian Hensen, 1-8-2017

Wat een super leuke camping is dit voor gezinnen met kleine kinderen! Een heerlijke zwembad waar de kleintjes lekker kunnen spelen tussen de water attracties. Daarnaast kun je echt lekker eten bij het restaurant en is de ligging van de camping prachtig. Voor de fietsliefhebbers onder ons kun je in de buurt ook heerlijk fietsen, echt een aanrader!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Mooie camping , niet massaal

Kerkstra, 10-7-2017

Zitten in een ingerichte bungalowtent van touroperator, deze zijn gelegen aan de onderste terrassen ( allemaal rijen ) , vlakbij het zwembad / restaurant speeltuin winkeltje . Gelukkig zonder " overlast " daarvan te hebben . Tenten staan onder naaldbomen erg fijn! Gastheer van touroperator super! Regelt alles vriendelijk , en staat klaar voor een gezellig praatje . Idd als je hoger gelegen zit is het een stijle camping! Sanitair word keurig schoongehouden . Spraypark top! Wel hard lawaai door het water , peuterbadje super 0,40 diep. Kortom heerlijke vakantie !
Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Prachtige camping met aardig hoogteverschil

Bas, 30-6-2017

De camping is prachtig en mooi opgezet. Goede faciliteiten en aardig personeel. Mooie zwembaden, voor alle leeftijden iets. Echter is het hoogteverschil aannamelijk te noemen. Mensen die slecht ter been zijn of met kinderwagen zijn, raad ik dit park af.
Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Le Pianacce (Glamping) bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Pianacce (Glamping) in Castagneto Carducci, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Pianacce (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Pianacce (Glamping) scoort een 8.14 uit 10 op basis van 527 reviews.