Vakantiepark Tenuta delle Ripalte (Glamping)

Vakantiepark Tenuta delle Ripalte (Glamping)
Tenuta delle Ripalte (Glamping)

• Activiteiten7,0
  • Onderkomen8,0

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiepark Tenuta delle Ripalte (Glamping) bij:

5 reviews over Vakantiepark Tenuta delle Ripalte (Glamping) in het Nederlands

Mooie locatie als je er eindelijk bent...

Linda, 16-8-2017
  • Activiteiten5
  • Onderkomen6

De accommodatie (appartement) vond ik matig. Totaal niet sfeervol ingericht, slecht schoon gemaakt, vrijwel geen spullen om te koken, geen koffiezetapparaat of waterkoker.

Om er te komen moet je een onverharde bergweg op die zo'n 8 km lang is. Persoonlijk vond ik dat vreselijk, haarspeldbochten langs ravijnen zonder vangrails waar je geen tegenligger wilt tegenkomen. Dat heeft ons wel belemmerd om dagelijks op pad te gaan, om in de bewoonde wereld te komen duurt een half uur.

Als je er eenmaal bent is het uitzicht wel spectaculair! De voorzieningen op het park zelf zijn wel oké. Leuk zwembadje voor de kids. Er is een klein winkeltje waar je basisboodschappen, koffie en broodjes kunt halen (wel heeeel duur). Ik vond de gastvrijheid van het personeel wel tegenvallen, overal op Elba trouwens. Een groot verschil met de rest van Italie.

Wel een leuke week gehad, maar voor ons komt er geen vervolg bezoek.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Geweldig uitzicht en heerlijk rustig gelegen

familie uit nootdorp, 1-8-2017
  • Activiteiten8
  • Onderkomen9

Je dient goed na te denken welke boodschappen je nodig hebt omdat je ongeveer 9 kilometer door het natuurgebied moet rijden voordat je bij het dorpje komt.

Je moet kunnen genieten van de stilte en de rust.

Als je mensen wilt ontmoeten dan is het zwembad daar een goede gelegenheid voor.

Genoeg te doen, paardrijden, tennis, zwemmen, snorkelen.

De strandjes zijn heerlijk rustig.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

heerlijke accomodatie

sirdancelot, 30-7-2014
  • Activiteiten9
  • Onderkomen10

dit park/resort ligt op een prachtige wat afgelegen lokatie in een natuurgebied.

Er is van alles te doen en er zijn heerlijke accomodaties.

Ook is er een glamping.

super stranden (als je niet wilt betalen kun je prima met eigen parasol terecht) en de eettentjes op het strand zijn erg lekker en gezellig.

De weg er naar toe is wel een struikelpuntje; 9 km over een behoorlijke bumpy road; duurt al snel circa 30 minuten dus vooraf even boodschappen (indien gewenst) en wat cash geld meenemen!

Prachtige ligging, lekkere wijn, mooi zwembad, etc etc etc.

Het restaurant is overigens prima maar wel wat prijzig

Ik zou er graag nog eens heen gaan.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Afgelegen maar prachtige plaats voor vakantie

Groenenberg, 5-7-2013
  • Activiteiten6
  • Onderkomen7

Je bereikt Tenuta delle ripalte via een 7 km onverharde, stoffige weg. Maar de uitzichten zijn prachtig en de weg is breed genoeg. De locatie zelf biedt alles zoals een zwembad + kinderbad, winkeltje, horeca. De tennisbanen hebben een geweldig uitzicht op zee en dat geldt ook voor de locatie voor het paardrijden. Er kunnen mountainbikes worden gehuurd. Voor de kleinere kinderen is er daarnaast een kleine speeltuin en animatie op het strand. Let er wel bij het strand op dat als je niet bereid bent voor 7 euro 1 ligbed of voor 20 euro 2 ligbedden + parasol te huren je met je eigen spullen naar de zijkanten van het strand wordt gestuurd.
Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

Om te ontspannen!

paul, 2-3-2012
  • Onderkomen9

Het landgoed van Ripalte is de ideale plek voor een rustige vakantie, waar u kuntjezelf onder te dompelen in de natuur. Het strand, maar ook de zee is mooi en nooit druk!

We verbleven in de Villa dei Pini in juli, knus en met uitzicht op zee.

In het restaurant het eten is uitstekend, met veel andere Italiaanse specialiteiten.

Tijdens zijn verblijf in het landgoed zijn verschillende mogelijke activiteiten: wehebben gemaakt van de tennisbanen, zwembaden en mountainbiken.

Ik hoop dat we terug zullen binnenkort, zodat we ons kunnen richten aan het duiken rond het eiland.

Raad van het eiland Elba en de nalatenschap van Ripalte: prachtige en ongerepteplaatsen, de perfecte plek om te ontspannen!

Gereisd met partner in juli 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Tenuta delle Ripalte (Glamping) in Capoliveri (op Elba), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Tenuta delle Ripalte (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Tenuta delle Ripalte (Glamping) scoort een 8 uit 10 op basis van 6 reviews.