Vakantiehuis Peladino

Vakantiehuis Peladino
Peladino
8,8

4 reviews over Vakantiehuis Peladino in het Nederlands

Fantastische plek, prachtig uitzicht en rust.

Ingrid en familie, 23-8-2011

Met gezin, 2 kinderen in leeftijd 10 en 14 jaar heerlijke tijd gehad. Goeie uitvalsbasis om van alles te doen en steden te zien. Je bereikt het huis met de auto, op 15 minuten van de dorp Calci na een tocht over een onverhard weggetje heuvel-opwaarts. Prachtige buitentocht met de paarden gemaakt onder leiding van Agnes. Handig dat ze Nederlands spreekt; ze kan je allerlei informatie en tips geven over de omgeving. Fijn zwemmeertje in de buurt en prachtig strand op 3 kwartier rijden. Het huisje is sober, maar geheel compleet ingericht, geheel passend in de omgeving en alles wat je nodig hebt, is er; horren tegen de muggen, koelkast, ventilatoren voor als het 's nachts erg heet is, goede bedden, een prive-terras met prachtig uitzicht en veel schaduw mogelijkheden. In de olijfboomgaard kan je je hangmat lekker ophangen. Vergeet vooral niet de heerlijke huisgemaakte olijfolie niet te proeven, heerlijk! In Calci zijn alle dagelijkse boodschappen te krijgen en je kunt er heerlijk uiteten.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Goede plek - hartelijke onthaal.

familie Devlieger (Brussel), 29-5-2011

Peladino is een prima uitvalsbasis om een aantal Toscaanse steden te bezichtigen. Pisa, Firenze, lucca, Volterra, Vinci....

Paardenliefhebbers komen hier ook aan hun trekken. Onze dochter en vriendin hebben tijdens de paasvakantie 2011 erg genoten van de buitenritten tussen de olijfbomen.

Het huisje is rustig gelegen tussen de olijfbomen op de helling van de Monte Pisano, is basic ingericht, maar alles is aanwezig om er een fijne vakantie van te maken. De streek rond Pisa vonden wij niet zo aangenaam, nogal druk, veel bedrijven,... maar als je op het terras van het huisje zit heb je daar geen last van.

Agnes is een hartelijke vrouw die zich met hart en ziel inzet om het haar gasten naar de zin te maken, om zeer lekkere biologische olijfolie te maken en op een natuurlijke manier met haar paarden om te gaan, zonder dwang.

Een volgende keer boeken we min.twee weken. Eén week is echt tekort, je wil te veel doen en dat geeft te weinig rust.

Gereisd met oudere kinderen in april 2011

Idyllische plek, prima uitvalbasis in Toscane

Nicole, 11-5-2011

Het vakantiehuis ligt op een mooie plek, tussen de olijfbomen met uitzicht op de Monte Pisani. Calci ligt dichtbij Pisa en Lucca. We reden vanaf het vliegveld in maar een halfuur naar 'ons huisje'. Het huisje is eenvoudig en basic ingericht, geen geluidinstalatie of t.v. e.d. maar verder is alles aanwezig. De eigenaresse is van Nederlandse orgine. Dat is heel prettig. Hierdoor kregen we veel leuke tips en inlichtingen. Onze kinderen (11 en 13) hebben zich goed vermaakt. Onze dochter maakte op één van de paarden die tussen de olijfbomen stond te grazen een rijtocht in de omgeving.

Calci is een mooie omgeving en heeft een geweldige Italiaanse ijssalon! We hebben hier een fijne vakantie gehad, voor herhaling vatbaar.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2011

prachtig uitzicht

diny, 2-5-2011

Vakantiehuis Peladino ligt midden in de olijvengaarden maar toch dicht bij het dorp Calci. Vanaf het terras heeft men een prachtig uitzicht op de heuvels rondom en bij helder weer ziet men de zee. De eigenaresse is zeer behulpzaam en vriendelijk.... zij spreekt diverse talen. Het appartement geeft veel privacy en de woonkeuken is van alle gemakken voorzien. Een mooie, rustige plek. Men kan van daar uit veel mooie wandelingen maken en dichtbij en iets verder zijn veel bezienswaardigheden. Wie van paardrijden houdt, komt hier zeker aan zijn/ haar trekken. De eigenaresse geeft zelf les en leidt buitenritten. Pisa is met de auto 20 minuten rijden, maar vanaf het dorp vertrekt ook een bus regelmatig naar de stad. De eigenaresse gaf ons goede raad waar het strand optimaal was en we hebben genoten.. ( We kwamen hier al vele keren!!) Voor ons zeker niet de laatste keer dat we Peladino hebben bezocht.
Gereisd met partner in maart 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Peladino in Calci, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Peladino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Peladino scoort een 8.75 uit 10 op basis van 4 reviews.