Camping Le Capanne (Glamping) ***

Camping Le Capanne (Glamping)
Le Capanne (Glamping)
8,1

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Le Capanne (Glamping) bij:

809 reviews over Camping Le Capanne (Glamping) in het Nederlands

voor gezinnen met kleine kinderen

H.v.d V., 13-9-2017

mooi en nette camping voor gezinnen met kleine kinderen tot 12 jaar.

Jammer dat er maar 1 keer in de week s'avonds wat te doen was. Daardoor een aanrader voor mensen met kleine kinderen maar voor ons saai .

Gereisd met partner in augustus 2017

Fijne camping voor gezinnen met jonge kinderen

Hofmann, 2-9-2017

Le Capanne is een middelgrote camping die op een paar kilometer van de zee ligt. Enkele keren per dag rijdt er een gratis mini-busje op en neer naar het strand. De camping richt zich vooral op gezinnen met jonge kinderen (ik zou zeggen tot ongeveer 12 jaar). Voor deze leeftijdsgroep is er een actief animatie-team, voor de oudere is er eigenlijk niets. Het zwembad is onverwarmd (geen probleem) en max 1.40 meter diep. Zelf verbleven in een stacaravan. Was allemaal prima voor elkaar. Opvallend wat mij betreft een (overwegend nederlands) laantje met huurtenten vlakbij het zwembad. Deze tenten stonden wel heel erg dicht op elkaar aan een kind-onvriendelijk kiezelweggetje. Als u overweegt een tent te gaan huren is het raadzaam te informeren waar deze staan. Dat voorkomt wellicht een latere teleurstelling. Voor ons was het een prima vakantie op een camping met verder een leuk winkeltje en een prima restaurant.

super genoten

Tilburg, 31-8-2017

weer genoten van het mooie Toscane met 2 kids van 5 en 8 jaar

Middelgrote camping met alle faciliteiten die genieten nodig heeft. wel veel Nederlanders maar waar niet tegenwoordig

verder grote plekken voor de tenten en caravans en is het nieuwe gedeelte met de tenten en stacaravans super .

zwembad mooi en zeer netjes en zeker voor kinderen tot jaartje of 12 meer dan goed.

rondom zwembad grasvelden waar je goed kunt liggen en een bedje geen must is.

bedjes niet in overvloed en de schaduwplekken niet zeer talrijk.

stranden genoeg in de buut en op 15 min rijden de mooie stranden van Cecina.

Animatie leuk en voldoende voor de kleinere kinderen van 20.30 tot 21.30 uur

schitterend minigolfterrein ( helaas wel kosten aan verbonden)

personeel meer dan vriendelijk en overal een rustige camping.

al met al zeker de moeite waard nog eens terug te gaan.

tip probeer te boeken bij de camping zelf, dan kun je kiezen waar je wilt zitten en zijn de plekken net wat beter vaak

veel lawaai en duur

JV, 29-8-2017

Grote camping op 2 km van de zee. Shutlebusje ok, zelfs 2 x per dag naar dogbeach. Enorm hondvriendelijk (oa speelweide, hondedouche en zelfs aparte ligweide aan het zwembad met de hond) Zeer ruime plekken en proper sanitair.

Minpunten zijn echter dat de ligweide van het zwembad naast een drukke weg ligt, met 50 meter verder de autostrade en daarnaast de spoorweg.Om het halfuur een ziekenwagen met loeiende sirene voor het nabijgelegen ziekenhuis. Van rust aan het zwembad kan je dus amper spreken. Bovendien op de camping voortdurend gekrijs en gejoel van (kleine) spelende kinderen Op zich niets mis mee, maar als je zelf geen kleine kinderen meer hebt best enerverend. Camping spitst zich dan ook voornamelijk toe op kleine kinderen.Bovendien is de prijs van die aard om er niet meer terug te komen : 125 euro per nacht voor een camper is veeeeeeel te veel.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Heerlijk voor kleine kinderen

Maaike, 26-8-2017

We hebben een heel ontspannen vakantie gehad in de prachtige Giglio Paradise.Wat een mooie ligging heeft deze caravan.Prachtig groot veldje, mooi terras.

airco was stuk,werd gelijk gemaakt.Voor onze kinderen 2 en 4 jaar was de camping echt geweldig.Super zwembad met lekkere zachte ondergrond en,in juni, helemaal niet druk.Miste wel een toilet,maar het toiletgebouw dichtbij.Leuke animatie voor de kinderen.Papa en mama een drankje op terras.Kinderen lekker bij kidsclub en s'avonds de fantastische mini disco. Ze hebben genoten.Om verder dingen te zien moet je wel echt de stukje met de auto,vonden we jammer. Geen dorpje op loopafstand, je gaat echt voor de camping.voor ons wel een reden om volgend jaar ergens anders heen te gaan. Restaurant vonden wij top en niet duur.denk in hoogseizoen stuk drukker.Onze zoon was ziek en moest naar dokter,dit werd gelijk geregeld door camping.alleen voor de camping en het voorseizoen een topplek

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Nooit meer naar huis

Marloes, 25-8-2017

Wat een top camping. We hadden een heerlijke stacaravan via een tour operator. Lekker met airco. Alles in de caravan was aanwezig. Zelfs twee kinderstoelen was geen probleem. De camping is rustig en vrijwel autovrij. Er was heel veel schaduw, wat wij erg fijn vonden. Ideaal voor jonge gezinnen. Zwembad was geweldig met een peuterbad en glijbaantjes. De brooddjes s morgens lekker vers en het winkeltje niet te duur. Restaurant had heerlijk eten en alles af te halen. De cappuccino to go vonden wij ook top. De gelateria werd vaste prik na het eten. Veel mooie dorpjes in omgeving en het prachtige witte strand ten noorden van Vada was voor ons het ietsje op de taart. Gelijk maar weer voor volgend jaar geboekt.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Een tegenvaller

Petra Jongkind, 23-8-2017

Mooien ruime plek en super mooi zwembad vooral voor kleine kinderen.

Het sanitair valt er tegen en vaak vies. Dit komt vooral omdat kinderen alleen naar de douche/wc gaan.

Veel animatie maar vaak verloopt dit rommelig.

Altijd een rij voor de broodjes en 's avonds voor het ijs. Het restaurant is helemaal een tegenvaller.

Beetje tegenvaller

Marieke, 19-8-2017

Wij komen net van deze camping af. Jarenlang naar het Gardameer geweest en deze zomer voor het eerst richting Toscane. Na alle verhalen en reviews was het voor ons een beetje een tegenvaller. Zowel de omgeving als de camping. Sommige stukken van de camping vonden wij er wat verwaarloosd uit zien, weinig sfeer, broodjes s'morgens waren niet vers en qua hygiene was het niet allemaal even schoon. Personeel was vriendelijk net als het animatieteam en ze deden echt hun best maar voor ons niet voor herhaling vatbaar. Omgeving Gardameer veel mooier en pittoresker. Onze vakantie volgend jaar gaat toch weer die kant op.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

Mooie camping voor jonge kinderen

Goris, 18-8-2017

La capanne is een ruim opgezette camping met royale plekken. Wij hebben hier 10 dagen vertoeft met een caravan. Onze plek was ruim (superior) en lekker in de schaduw.

Het sanitair is schoon en in goede staat. Echter vinden wij het aantal douches en toiletten te weinig voor het aantal gasten wat op de camping verbleef, waardoor je vaak stond te wachten voor het gebruik van toilet en /of douche.

Het zwembad is perfect. Mooi ruim opgezette met een peuterbad (80 cm diep) voor de kleintjes, een whirlpool (niet verwarmd) en een groot bad (max. 140 cm) met glijbaan. Daar omheen en grote ligweide met veel schaduw plekken.

Animatie organiseert leuke dingen voor de kids zoals een filmdag waarin de kinderen en hoofdrol spelen. Deze wordt savonds vertoont op het plein.

Het restaurant is prima. Lekker eten voor een betaalbare prijs.

In de omgeving is veel te zien. Zelf zijn we naar de toren van pisa geweest en het stadje Lucca.

Kortom, een prima aanrader. Zeker voor de kleinere kinderen.

Fantastische camping

Ingrid, 17-8-2017

We waren met 4 volwassenen en een meisje van 7 jaar.

Een prachtige camping voor kinderen waar je ze volledig hun gang kunt laten gaan. Mooi zwembad met een fijne ligweide. Uitermate vriendelijk personeel.

Omgeving is prachtig en het strand van Vada een aanrader, moet je naartoe.

Genoeg te doen in de omgeving wij zijn naar Bolgheri, Lucca, Piombino, Vada en Pisa geweest.

We hadden geboekt via de camping zelf, stacaravan capraia met badkamer met toilet en nog een afzonderlijk toilet, drie slaapkamers. Mooie caravan met alles erop en eraan inclusief airco die wel nodig was met de warmte.

Ik las in een review dat er geen dames EK te zien was echter was dit wel het geval (via de Duitse zender) wij hebben de halve finale en finale gekeken en met name tijdens de finale zat het terras volledig vol en bleef het personeel lachen en vriendelijk.

We hebben een top vakantie gehad op een top camping.

Gereisd met vrienden in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Capanne (Glamping) in Bibbona / Marina di Bibbona, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Capanne (Glamping) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Le Capanne (Glamping) scoort een 8.09 uit 10 op basis van 855 reviews.