Appartement Residence Le Tartarughe ***

8,8

38 reviews over Appartement Residence Le Tartarughe in het Nederlands

Mooi, maar jammer

George, 3-10-2017

14 dagen 2-kamerappartement met auto bij touroperator geboekt. Appartement nr.: 38 lag aan doorgaande straat midden in Letojanni. Winkels, terrassen, restaurants, openbaar vervoer en strand dichtbij (score: 8). Vanuit appartement hadden wij zicht op de Autoweg A18, Provinciale weg en spoorlijn (score: 4). ’s Nachts de ramen en deuren dicht!

Het 2-kamerappartement was van alle gemakken voorzien, inclusief 2 airco’s en wasmachine.

Appartement werd niet schoongemaakt tijdens ons 14-daags verblijf. Verschoning bedlinnen en handdoeken 1x per week was inclusief. Echter je moest er wel achteraan en dan kreeg je bedlinnen en handdoeken in je handen gedrukt. Het ging niet van harte. Het wasgoed van bedlinnen en handdoeken lag gedurende de rest van ons verblijf in de hoek van de slaapkamer!

Wi-Fi ontvangst was slecht. Na betaling van € 1,-/dag was de Wi-Fi-ontvangst slecht/matig vooral ’s avonds.

Na het afrekenen van hun parkeergarage ad € 210 en ons vertrek werden we na 1 uur gebeld door hostess van touroperator. We moesten ons opnieuw melden bij receptie, want er was brandschade in het laken/grand foulard en zitkussen van de zit-/slaapbank geconstateerd. Wij hadden de 2e dag het brandgat in het laken/grand foulard wel gezien, maar verder geen aandacht aanbesteed. Zal wel bekend zijn, want anders doe je zo’n laken niet op de bank. Zitkussen hadden wij niet gezien, want daar lag het laken over. De rokende voorganger heeft dit dus niet gemeld bij de receptie. Bedankt!

De receptioniste beschuldigde ons van het veroorzaken van de brandschade ter grootte van een eurostuk. Of wij dat maar gelijk wilde betalen. Het brandgat was veroorzaakt door een sigaret, terwijl wij allebei niet roken en geen aansteker in het bezit hebben.

De situatie werd zeer vervelend en enigszins dreigend. De hostess van touroperator moest van de receptioniste komen. Gelukkig heeft de hostess ons uitstekend geholpen en de impasse doorbroken door een schademelding voor een vergoeding ad. € 150 op te stellen en die te overhandigen aan de plaatselijke agent. We hebben geen excuses van de receptioniste ontvangen en hebben dus niet betaald.

Een zeer vervelende afsluiting van onze mooie vakantie op Sicilië.

Gereisd met partner in september 2017

Prachtige locatie

Angela, 6-9-2017

Ideaal appartement voor mensen die wat van het lokale Siciliaanse leven mee willen krijgen.

De kamers waren ruim en schoon.

Badkamer is in verhouding met de rest niet groot, maar wel goed.

Het grote balkon was goud waard. Vanaf het balkon heb je contact, als je er voor open staat, met de overburen. En zie je van alles gebeuren. Prachtig om tijdens het ontbijt naar te kijken.

Personeel is heel erg in de weer.

Wij arriveerden veel later dan afgesproken en zonder bagage.

Terwijl wij vreesden dat we het appartement niet meer in konden, zat er om 02.45 nog iemand op ons te wachten en de volgende ochtend ging de receptioniste zonder dat we het vroegen achter onze bagage aan.

Als je het appartement uitloopt, beland je via een steegje bij het strand. Ga je de andere kant op dan heb je op enkele meters lopen een klein kruidenierszaakje, slager en een soort Italiaanse snackbar.

Linnengoed word wekelijks vervangen.

Voor de jeugd zijn er niet echt uitgaansgelegenheden, maar er was 's avonds van alles te doen zodat ook zij zich vermaakten.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldig!

Michelle, 7-8-2017

Mooi en schoon appartement in een complex midden tussen de locals. App. is ruim met een groot balkon. Compleet ingericht zelfs een wasmachine. 's Morgens komt de visboer of fruitman langs in hun kleine wagentjes. Om 17.00 uur beginnen de Sicilianen te leven. De luiken gaan open, de oma's gaan bij de voordeur zitten, de kinderen gaan spelen en het temperament gaat los. Heel gezellig voor een weekje.

50 meter van het kiezelstrand (waterschoenen mee). Diverse eettentjes aan de boulevard. Eten is op toeristen afgestemd; pizza, pasta en vis. Laat geen stukje vlees bakken want dat is niet lekker. Restaurant Victor erg goed en Ciao Ciao vonden wij niets. Op het plein bij de kerk zit Niny's bar met erg lekker ijs en cannoli's. Ook leuk om 's avonds een drankje te nemen op hun terras.

Bus naar Taormina kost 3,- p.p. voor een retour. Vanuit het Griekse theater hele mooie uitzichten waaronder de Etna. Excursie Etna zeker een must. Huur geen auto want ze rijden als gekken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldig

Monica, 28-7-2017

Het appartement was groot en schoon, het personeel vriendelijk en behulpzaam. Ze spreken ook Engels. Helaas moet ik zeggen dat het ontbijt echt niets voorstelde, verder niets dan lof! Je loopt het straatje uit en staat bij het strand. Neem wel waterschoentjes mee want het is een kiezelstrand. Heerlijk gegeten bij restaurant Victor, aan de boulevard. Slechte ervaring bij restaurant Nodi (ook aan de boulevard), het eten was niet lekker en duur in vergelijking met andere restaurants. (en op zich ben geen klager. De carpaccio van vis was niet vers en te lauw om rauwe vis zo te serveren. De pasta carbonara was gortdroog en smakeloos. De bediening was gepikeerd omdat we het niet lekker vonden en gunde ons verder geen blik waardig. Mocht je hier toch willen eten dan zou ik het bij pizza houden. Letojanni is een klein charmant dorpje. Je kunt op het plein aan het einde van de hoofdstraat, als je de trappen oploopt, de bus nemen naar Taormina, wel veel touristen maar het uitzicht op de baai en het Theater zijn prachtig.

Ik zou hier zeker een keer terug gaan.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

geweldig

Leo en Lia Hokke, 16-7-2017

schoon groot appartement. Zeer vriendelijke mensen. Dicht bij het strand. Ik had mijn portemonnee laten liggen in het appartement, geld werd op de rekening gestort, portemonnee opgestuurd, een geweldige service. We hebben een uitstapje gereserveerd via de receptie alles werd keurig geregeld. Echt een top appartement.
Gereisd met partner in juni 2017

Ruim appartement, netjes en betaalbaar

Mira, 3-6-2017

Het is een heel ruim appartement , en schoon. We hadden een 2 kamer appartement geboekt maar kregen een 3 kamer appartement, wat we natuurlijk wel fijn vonden. De receptie mag wel wat engelse les gebruiken.Het was schoon en heel fijn de wasmachine. Die heb je ook nodig om de handdoeken te wassen want die krijg je maar eenmalig. Een grote koelkast met vriezer, ook heel fijn. We hadden helaas een balkon met een hoge muur, dus alleen uitzicht als je stond. Dicht bij het strand en tussen de locals. Leuk om tussen de "gewone" mensen te zitten. Een kleine supermarkt dichtbij en 2 bakkers, slagerij. Restaurants waren er niet echt veel, dus na een week ben je daar wel op uitgekeken. Wel heerlijk gegeten. Al met al heel tevreden en een fijne vakantie gehad!
Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

Een aanrader!

R, 9-9-2016

Een mooie vakantie gehad! Een week waren we hier. Schone en mooie appartementen. De bakker, supermarkt, het openbaarvervoer, alles is op loopafstand. Ideaal. Uit eten is er erg goedkoop. Ook kun je voor drie euro pp naar naastgelegen plaatsen reizen met de bus. Wil je naar bijvoorbeeld de Etna dan kun je voor 10 euro pp met de Hop on Hop off bus. Of met een gids, dan reis je voor 31 euro pp en per bus. Dit kun je laten regelen bij de receptioniste, een erg behulpzame en lieve vrouw. Een aanrader is de bakker bij de boulevard. A&G bakkery, restaurant Peperoncino en voor ijs en gebakjes moet je bij de Niny bar zijn. Taormina is ook een must. Kortom, een eiland waar veel te zien en te beleven valt. Aanrader: waterschoentjes!
Gereisd met partner in augustus 2016

Heerlijke plek

Anne, 28-9-2015

Appartement Le Tartarughe ligt in een klein steegje in het Siciliaanse dorpje Letojanni. Het dorp bestaat uit een boulevard met diverse lido's en stukken vrij strand en een paar straatjes met daarin de slager, de kippenboer en een supermarktje. Het appartement is schoon en in ons geval groot, want we hadden 2 slaapkamers geboekt. Er was een wasmachine in het appartement en het balkon was groot genoeg om je was op te hangen. De bedden waren erg hard, zeker het tweepersoonsbed, de veren prikten in je rug. De eenpersoonsbedden in de andere kamers leken zachter en ook de bedbank sliep lekker. Alles is aanwezig om lekker te koken, er is een grote koelkast en elke kamer heeft airco. Gedurende de dag wordt de airco echter zo goed als uit gezet. 's Avonds gaat hij weer vol aan. Al met al een erg fijne vakantie gehad in Letojanni en in le Tartarughe. Wel is het klimaat nog een puntje, het scheen nogal een vochtige klamme hitte te zijn op Sicilie en dat hebben wij aan den lijven ondervonden!
Gereisd anders in september 2015

Fantastisch!

Anne-Marryn Ubbink, 5-8-2015

Een steegje midden in 'het echte Italiaanse leven'.

Niet zo belachelijk toeristisch en een mooie locatie, gigantisch balkon, wasmachine en leuke eettentjes en ijstenten in de buurt.

Catharina de receptioniste helpt je met al je vragen, regelt met liefde tours en is echt een topper! Een van de weinige Italianen die goed Engels spreekt trouwens..

Strand dichtbij en met de bus en de trein kan je het hele eiland over!

Gereisd anders in juli 2015

Prima appartement in een leuk Siciliaans dorp

Rob Pronk, 25-7-2015

Ons 2 kamer appartement voldeed prima. Compleet ingericht met goed werkende airco en prima bedden. Op circa 100 meter van het strand gelegen. Aan het strand vele restaurants waar je pizza's, pasta of vis kunt eten. Letojanni is een gezellig dorp met terrasjes en goede restaurants. De inwoners zijn aardig en behulpzaam.

De receptie van Le Tartarughe is dan wel niet altijd bemand, maar de service is prima en je wordt er vriendelijk geholpen door Caterina.

Gereisd met partner in juni 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Residence Le Tartarughe bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Residence Le Tartarughe in Letojanni (bij Taormina), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Residence Le Tartarughe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Residence Le Tartarughe scoort een 8.81 uit 10 op basis van 38 reviews.