Camping Il Cicero **

7,9

19 reviews over Camping Il Cicero in het Nederlands

Gezellige camping, fijn huisje

Joke, 17-9-2017

Gezellige camping met vriendelijk personeel. Het huisje was fijn met opgemaakte bedden en een overdekt terras. Het huisje is wel wat verouderd en het keukeninventaris is bij lange na niet compleet. Het zwembad ( gratis) is vrij klein en was toen wij er waren groen uitgeslagen, wat niet zo fris oogde, maar het strand is aan de overkant van de weg en daar staat een ligbedje en parasolletje voor je klaar ( gratis). Het restaurant heeft een prachtig uitzicht en is zeker niet duur. Alles wordt met plezier voor je gemaakt, ook als het niet op de kaart staat. Van lawaai van de weg of de trein geen last gehad. De animatie ging tot 0.30 uur door, tegenover ons huisje. Prima! Het is Sicilie hé! Wie snel last heeft van lawaai kan beter een ander vakantie land kiezen. We hebben ons prima vermaakt. Prijs/kwaliteit voor de accommodatie is wel wat uit verhouding. Ik vond het huisje erg prijzig voor de huidige staat.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Basis camping

R Schreuder, 19-8-2017

Een camping die aardig ligt voor het bezoeken van een aantal bezienswaardigheden. Gastvrij ontvangst, receptie medewerkers spreken hun talen en geven veel informatie. Camping ligt in het bos achter de spoorweg heuvel. Uitzicht op zee is niet mogelijk, behalve in bungalows. Zwembad (extra voor betalen) en zee is bereikbaar via tunneltje. Recreatieteam is spontaan en actief, je kan lekker eten in het restaurant. De zee is heerlijk, huur van strandstoelen is mogelijk. Sanitair is schoon en ruim voldoende. In de ochtend komt een bakker op de camping voor vers brood. Supermarkt is in de omgeving.

De spoorweg waar regelmatig treinen voorbij komen is storend, ook continue auto's op de camping veroorzaakt extra lawaai. Tussen 06.00 en 24.00 uur kan elke auto de camping op en dat doen de vaste gasten dan ook regelmatig. Er is geen siësta zoals op andere Italiaanse campings, althans kinderen schreeuwen, voetballen en fietsen er rustig op los.

Geen rustige camping ook muziekoverlast vanuit de omgeving.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijk bungalowpark met topgastheer

Monique, 30-6-2016

Als absolute niet-kampeerder voor het eerst een bungalow op een camping geprobeerd en bij Cicero is me dat prima bevallen! Wij hadden een nieuw chalet, en die was hartstikke schoon, met goede voorzieningen. Fijn was ook het terras bij het chalet, dat goed is beschut tegen de zon en waar je heerlijk kunt eten of een wijntje kunt drinken. Het zwembad is mooi en ruim en voor het strand hoef je maar de weg over te steken. De camping ligt tussen weg en een spoorlijn, maar beide zijn niet druk en wij hebben er geen hinder van gehad. Het was niet druk, vooral Italianen en Duitsers aanwezig, rustig publiek. Het restaurant vd camping was nog niet open, maar op loopafstand zijn enkele prima pasta/pizza restaurants te vinden en een goeie gelateria. Gastheer Andrea spreekt uitstekend Engels en helpt je graag aan adressen voor betere restaurants. Ook voor al je overige vragen kun je bij hem terecht, van schone handdoeken tot trips naar de Eolische eilanden, hij regelt het allemaal voor je!
Gereisd met partner in juni 2016

Minder dan verwacht

Familie de Bruin, 19-9-2015

De camping heeft veel voordelen: een mooi zwembad, direct aan het strand, een duikschool met enthousiast personeel, een leuk restaurant en vooral zeer gastvrije eigenaren die ontzettend veel aandacht besteden om het verblijf zo leuk mogelijk te maken. Maar - in tegenstelling tot eerdere recensies- zijn wij ook wel kritisch. De accomodaties zijn zeer verouderd.De stacaravan die we als eerste hadden kende gebreken en de bungalows zijn ook erg oud en klein. De inventaris is zeer beperkt en het is zeker niet schoon. Qua prijs hadden wij een betere kwaliteit verwacht. Daarnaast hadden wij zeer veel overlast van de nabijgelegen discotheek in het weekend en vonden wij de ligging - aan een doorgaande weg en naast een spoorlijn - ook niet echt rustig. Door het mooie weer en de zeer vriendelijke eigenaren hebben wij een heerlijke vakantie gehad, maar qua prijs en ligging weten wij niet of we nog terug zullen gaan.
Gereisd met jonge kinderen in september 2015

Prima camping, zee gastvrij.

Bert, 9-8-2015

Camping ligt aan het spoor, maar daar ben je snel aan gewend. Kinderen hebben mede dankzij enthousiaste animatie een prima tijd gehad. Restaurant en zwembad uitstekend. Camping is goede uitvalsbasis voor uitstapjes richting Stromboli en Villa Casale.

Ontvangst in Italiaans, Frans, Engels en Duits. Zeer gastvrij en behulpzaam.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Super!!!

uit Vlissingen, 9-8-2015

14 dagen in een stacaravan op deze camping verbleven, in één woord fantastisch! Goeie accommodatie (met airco), mooi zwembad, strand en zee heel dichtbij - met lekkere strandstoelen en een parasol -, en geweldige eigenaars en personeel, die alles doen om het je naar de zin te maken. Zeker een plekje om nog eens naar terug te gaan!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Heerlijk plekje! Gastvijheid ten top!

jana, 27-7-2015

Wij zijn in july naar deze kleinschalige residence geweest. Wat een heerlijk plekje, wij zaten in een bungalow. Heel mooi aangelegd, lekker zwembad, altijd een stoel vrij en op het strand lekkere stoelen en een eigen parasolletje! Het personeel doet alles om je te helpen, regelen boottrips, bellen overal voor je naar toe en denken mee. De driekamer bungalow is met drie kinderen niet heel groot, maar voldoende en je leeft toch buiten. Heerlijk rustig, wij hebben geen last gehad van het treintje of harde muziek. Het treinspoor loopt volgens mij langs een heel groot gedeelte van de kust dus als je vlakbij het strand wilt zitten, zit je altijd in de buurt van het spoorlijntje. maar het valt echt mee! Het camping gedeelte zag er overigens echt italiaans uit. Dit is bereikbaar via een klein tunneltje onder de spoorlijn door. Als ik weer naar Sicilië ga breng ik zeker weer een bezoek aan Il Cicero,
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Heerlijk relaxen bij Il Cicero

D., 4-1-2015

In juli 2014 deze camping bezocht voor 12 dagen. We hadden een mobile home met airco. Heerlijk zwembad (gehele dag open), gezellig terras en goed eten in restaurant. Strand aan overzijde van weg met eigen ligstoel en strandwacht. Camping is aan spoor gelegen waar wij snel aan waren gewend. In het weekend enige overlast van naastgelegen discotheek... In de bungalows heb je hier meer last van dan in de mobile homes. Maar het allerbeste van deze camping is ongetwijfeld het personeel. Ze doen echt alles om je te helpen... Ook de duikschool op deze camping is fantastisch en kun je van alles ondernemen. Wij zijn met een speedboat te snorkelen geweest... Waanzinnig. In de buurt leuke restaurantjes en supermarkt op ongeveer 500 meter.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Relax-camping met veel mogelijkheden

Sander Coomans, 7-8-2013

Aan het begin van onze vakantie in Sicilie op Il Cicero terecht gekomen voor eenpaar nachten om even lekker bij te komen, maar uiteindelijk een hele week gebleven. Super vriendelijk personeel dat altijd voor je klaar staat en vanalles voor je regelt, toch wel handig als je niet zo goed Italiaans spreekt en goede restaurants zoekt en leuke dingen wilt doen. Allemaal geen probleem. Op de nieuwe kampeerplekken (ruim), nog weinig beschutting door de bomen, maar met de gespannen zeilen prima! En geen last van de treintjes die af en toe langs komen overdag.
Gereisd met partner in juli 2013

Mooi park!

Peter, 27-4-2013

In de meivakantie naar Sicilie gevlogen, autootje gehuurd en Il Cicero geboekt. We waren de enige gasten, maar de eigenaar en de receptioniste deden heel erg hun best om het ons naar zin te maken. Stoeltjes aan het strand, zwembad speciaal voor ons gevuld en goede tips voor uitstapjes. Restaurant en barretjes waren vanzelfsprekend nog niet open, zo vroeg in het seizoen,maar het restuarant direct naast het park was wel open. Ook in het dorpje, op loopafstand, was het al erg gezellig. Supermarkt op loopafstand en het strand aan de overkant van de (rustige) weg.
Gereisd met jonge kinderen in mei 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Il Cicero bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Il Cicero in Gioiosa Marea, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Il Cicero zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Il Cicero scoort een 7.9 uit 10 op basis van 37 reviews.