Hotel Arathena Rocks ***

Hotel Arathena Rocks
Arathena Rocks
7,9

19 reviews over Hotel Arathena Rocks in het Nederlands

Mooi hotel op schitterende locatie direct aan zee

Dicky, 29-7-2017

Mooi hotel op een schitterende locatie, direct aan zee, net buiten het centrum, op loopafstand van de boulevard met veel restaurantjes. We hadden een mooie ruime kamer met balkon en fantastisch uitzicht over de tuin met zwembad en op zee. Schoonmaak was bijzonder goed, elke dag schone handdoeken. Prima bed en goede badkamer. Ontbijt was prima, lekker zelf sinaasappels persen en vooral volop zoete heerlijkheden. Alleen de koffie was HEEL erg smerig! Nog nooit zulke vieze koffie op! Als je fatsoenlijke koffie wilde, dan moest je die kopen, dat is natuurlijk heel raar. Dat vonden we echt een domper bij het ontbijt, omdat we echte koffiedrinkers zijn. Wij hadden half pension geboekt, avondeten was redelijk. Weinig fantasie, maar je kon je buik ermee vullen. Je betaalt voor half pension maar zo weinig extra, daardoor was onze verwachting al niet zo hoog. De gangen werden in heel rap tempo geserveerd, waardoor je binnen drie kwartier klaar was. Daarom ook een aantal keren uit eten geweest, keuze genoeg in de buurt (Golden Blue om de hoek was prima - bestel de mixed Fish - heerlijk!) Personeel bij receptie was erg vriendelijk, en de meesten in het restaurant ook, op één zeer ongeduldige ober na. Het zwembad was prachtig en schoon, zout water merk je niets van, behalve als je per ongeluk een slok binnen krijgt. Altijd voldoende ligstoelen beschikbaar. Je kunt via een trapje bij de rotsen in zee zwemmen. Al met al hebben we een super leuke vakantie gehad en zouden we dit hotel zeker aanraden!
Gereisd met partner in juni 2017

Geweldig hotel

Hartman/Bal, 19-7-2017

In juli 11 dagen verbleven in hotel Arathena Rocks. En niet al te groot hotel met een nostalgische inrichting. Een loper en oude knusse meubeltjes op de gang gaf een knusse sfeer. Kamers goed, harde maar goede bedden, ruime badkamer en iedere dag schone handdoeken. Vraag wel om kamer met balkon en met uitzicht op zee. Ontbijt is Italiaans dus met veel gebak en andere zoete lekkernijen. Er was ook brood kaas en vleeswaren, gebakken ei en kon je yoghurt pakken met cruesli, cornflakes. Zelf je sinasappels uitpersen had ook wel iets. Ontbijtzaal kijkt uit over het zwembad en de zee. Voldoende ligbedden met parasols bij het zwembad. Via rotsen en een trappertje kon je de zee in voor een heerlijke afkoeling. Tussen de midddag kan je ook in het hotel eten wat erg lekker is. Je kan in het hotel ook ' s avonds eten maar dat hebben wij niet gedaan. In de buurt zijn genoeg eetgelegenheden te vinden op loopafstand. Niet 1x een restaurant gehad waar het niet lekker was. 's Avonds kan je lekker in de tuin van van het hotel vertoeven met een glaasje wijn of een cocktail die goed betaalbaar zijn.

Ga niet met de Hop on Hop of bus. Ze rijden maar bepaalde tijden van de plaatsen terug. Neem de gewone bus ( halte om de hoek van weg van hotel) en voor €1,90 ben je in Taormina. ( neem daar een tosti in de tostiwinkel met een enorme keuze) Castamola is een bezoek waard ( bus vanaf Taormina) En vergeet niet naar de Etna te gaan. Echt een belevenis. Varen om het eiland Isobella en daarna snorkelen is ook een aanrader. Wil je en auto huren doe dit dan bij het boeken scheelt een hoop geld.

Als ik dan echt een minpuntje moet noemen is het dat de supermarkt ruim 20 minuten lopen is.

Gereisd met partner in juli 2017

Heerlijk hotel

Zarah Ruijtenburg, 17-7-2017

Begin juli 2017 met mijn vriend voor 11 dagen in Hotel Arathena Rocks op Sicilië verbleven. Eerste indruk was gelijk super, authentieke voorwerpen en levendige kleuren geven het hotel een erg knusse en fijne uitstraling. Heerlijk groot zwembad en voldoende ligbedjes en parasols. Let bij de boeking wel op dat je voor een kamer met zeezicht kiest als je een balkon wilt! Kamer was prima, goede airconditioning en fijne douche. Iedere ochtend nieuwe handdoeken in drie verschillende maten. Ontbijtzaal met grote ramen die uitzicht geven op het zwembad en de zee. Niet heel veel variatie in het ontbijt, maar meer dan voldoende keus! Pannenkoekjes, cakes, broodjes, toast, beleg, yoghurt met muesli, vers sinaasappelsap en meer. Dinerzaal heeft een chique uitstraling. Avondeten moet niet als een buffet gezien worden: men heeft de keuze uit een saladebuffet, krijgt daarna soep voorgeschoteld en kan iedere avond kiezen uit twee voorgerechten, drie hoofdgerechten en vijf desserts. Heerlijk klaargemaakt door de koks en voor iedereen wat wils!

Giardini-Naxos is een leuk badplaatsje op 10 minuutjes lopen met heel wat restaurantjes en een aantal winkeltjes. Een goede uitvalsbasis om naar Taormina te gaan, met de bus sta je er binnen een half uurtje voor € 1,50 per persoon. Een prachtige stad met een geweldige architectuur die je echt (meerdere malen!) moet bezoeken tijdens je vakantie in oost-Sicilië. Vergeet zeker niet om de botanische tuinen en het Griekse theater te bezoeken. En ontdek de vele smalle straatjes met tientallen restaurantjes en (goedkopere!) winkeltjes die via de hoofdstraat naar beneden en boven lopen. Een leuk lunchplekje is Solaris, met heerlijke bruschetta's en crêpes.

Tips inzake dingen om te doen: bezoek Taormina, bezoek Isolabella, huur een fiets en bezoek de omliggende, kleine bergdorpjes in het binnenland (let wel dat je stukken over de nationale weg dient te fietsen!), boek een excursie naar de Eolische eilanden, ga een dagje naar het strand bij San Marco of in Letojanni en proef een brioche con gelato (een broodje ijs)!

Een heerlijke vakantie gehad, zeer zeker een aanrader!

Gereisd met partner in juli 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Arathena Rocks bij:

2* is meer op zijn plaats voor dit slechte hotel.

Raymon, 4-7-2017

Hotel word geclassificeerd als een 4* hotel bij vakantie aanbieders, maar is dit alles behalve. Ook bij de entree van het hotel prijken er 4* op de poort. De inrichting noemen ze oud Siciliaans, maar is gewoon oud, versleten en aan vervanging toe. Enkele voorbeelden zijn kapotte assesoires in het hotel, kleden op de grond waar de gaten in zitten, kasten en meubels die doorgezakt zijn en op het punt staan het te begeven.

De kamers zijn niet heel ruim en echt aan een opknapbeurt toe. Slechte bedden, schimmel in de badkamer, een dicht gekalkte douchekop, gebroken spiegel, geen warm water of waterdruk of schommelend tussen bloedheet en ijskoud zijn enkele voorbeelden. Zelfs in Afrika en het Caribisch gebied hadden wij dit beter.

Daarnaast is het hotel ongezellig door het ontbreken van een leuke gezellige bar met zit gelegenheid, geen entertainment en het eten is van matige kwaliteit. Ook je drankjes zul je altijd zelf moeten halen omdat er niemand rondloopt die een bestelling opneemt. Het ontbijtbuffet is erg karig qua brood en beleg en wat er ligt is niet vers.

Naast een zoutwaterzwembad met te weinig bedjes bij drukte zijn er verder geen extra's qua luxe aanwezig in het hotel. Geen relax ruimte met sauna, massage of schoonheidsbehandelingen. Er is alleen Wifi in het restaurant en bij het zwembad, maar deze is zo slecht en traag dat dit anno 2017 echt schandalig is. Je verwacht gewoon veel meer van een 4* hotel en de prijs die je betaald.

Als je wat te klagen hebt word je al gauw als een zeikerd gezien en alles wat je daarna probeert te regelen of op te lossen kost extra geld. 0,0 service. Wij hebben 4 dagen met koud water moeten douchen voordat er een oplossing kwam, waardoor we van kamer konden wisselen. Deze was een stuk minder en boven de stinkende en lawaaierige keuken. Hier hebben we exact 1 dag warm water gehad en vervolgens alleen maar schommelend tussen heet en koud.

Op onze vertrekdag vlogen wij pas om 22:35 terug en hadden dus gevraagd of we de kamer niet tot een uur of 2 a 3 konden behouden om nog even te douche. Dit kon alleen tegen een bijbetaling van 50euro en anders moesten we om 11u vertrokken zijn.

Het hotel ligt erg achteraf in een doodlopende straat, weinig parkeerruimte is voor de (huur)auto. Het is vanaf hier 20min lopen voordat je in het centrum bent voor de horecagelegenheden. Voor ons nooit meer!!! Ik boek al een aantal jaren bij touroperator en loop de laatste paar jaar elke keer tegen teleurstellingen aan of slechte/vieze locaties. Ook de afhandeling en probleemoplossingen zijn slecht. Volgende keer maar eens bij een andere aanbieder kijken.

Gereisd met partner in juni 2017

Schitterend hotel

Rob, 25-6-2016

Alles was in dit hotel goed geregeld, goede kamers, vriendelijk personeel, ontbijt en avondeten (5 gangen) uitstekend. een echte aanrader dus !!!!!
Gereisd met vrienden in juni 2016

Genoten!

Marielise, 3-7-2015

Bij toeval kwam ik in dit hotel terecht en direct bij de betreding ervan, was ik al blij verrast. het hotel onderscheid zich door zijn inrichting met bijzondere/beschilderde/brocante kastjes en meubels. Ook de kamers zijn niet standaard waardoor het heel knus en persoonlijk wordt. Het personeel, ongeacht of het receptie of bediening is: vreselijk vriendelijk, lief!, en behulpzaam. Ik had alleen ontbijt, begreep ook van andere gasten dat het diner niet zó geweldig was, maar het ontbijt was wat mij betreft prima in orde. Voldoende zoetigheden (croissants met poedersuiker, koffiebroodjes, taart). toast, harde Italiaanse broodjes, yoghurt, verse jus (zelf persen), (gebakken) ei (al dan niet met spek). Wat wens je nog meer?!
Gereisd alleenreizend in juni 2015

Goed hotel, mooie ligging

Den en Lau, 16-6-2014

Hotel Arathena Rocks is wat ons betreft zeker een aanrader. Goed hotel met vriendelijk personeel. Hotel is ruim opgezet, fijne kamers met airconditioning. Badkamer is wat onhandig, alles wordt nat tijdens het douchen. Iedere dag schoonmaak en schone handdoeken. Ontbijt is goed, van alles wat (brood, croissant, vleeswaren, zoet beleg, ei, yoghurt, fruit). Lunch en wat te drinken is wat prijzig. Het uitzicht bij het zwembad is mooi. Zwembad is ruim en er is voldoende plek op de ligbedjes. Het hotel ligt aan het einde van een weg, dus er is nauwelijks verkeer. Op loopafstand zijn veel restaurantjes, ijssalons en winkeltjes. Personeel geeft tips over omgeving, restaurants e.d. en is vriendelijk in de omgang.
Gereisd met partner in juni 2014

Redelijk hotel

Henk en Ingrid, 4-10-2012

We zijn hier 7 dagen geweest. Binnen alles goed schoon, echter buiten bij het zwembad werd niet schoon gemaakt. Volle asbakken, strandstoelen werden niet netjes teruggezet. Van het hotel kun je strand handdoeken krijgen, die werden niet opgeruimd en lagen vaak dagen op de stoelen. Er werd niet geveegd. In de kamer is alleen een handdouche bij het bad waar een klein straaltje warm water uitkwam. Warm-koud water is niet te regelen. Het eten was smaakloos en vrijwel iedere dag hetzelfde (halfpension). We zijn de laatste paar dagen hier niet meer gaan eten. Het ontbijt is karig. Kortom: nooit meer!!!!!
Gereisd met partner in september 2012

Prima hotel met vriendelijk personeel

G.Zandink, 14-8-2012

Een gezellig hotel op 10 min.loopafstand van Giardini Naxos (restaurants, winkels, zee) De hotelkamer ziet er netjes uit. Groot bed, elke dag schone handdoeken, kamer wordt dagelijks schoongemaakt. Wij hadden in 1e instantie een sta-balkon en hebben tegen meerprijs een ruimere kamer met groot zit-balkon gekregen. Met uitzicht op de Etna! Heel vriendelijk personeel. Ontbijt is vrij eenvoudig met beperkte keuze. Zwembad met zout water, wordt wel zeer regelmatig ververst. Wel buiten-douche aanwezig met zoet water. Gratis ligbedden en parasols. Kleedhokje bij zwembad. Je kunt vanaf het terras met een trapje de zee in. Bij buitenbar is niet altijd "bemanning". Obers moeten naast de bar ook het restaurant bedienen.
Gereisd met partner in juli 2012

Charmant hotel met goede service

Hx2, 19-9-2011

Rustig hotel met een charmante antieke inrichting, prachtige ligging direct aan zee, leuk (zoutwater)zwembad en zeer vriendelijk/behulpzaam personeel dat er al jaren werkt.

Als je de technische staat buiten beschouwing laat: goede kamers, waarvan sommige met groot balkon/zicht op zee+Etna. Vraag gerust om een betere kamer, de receptie vindt dat bij voldoende beschikbaarheid geen probleem.

Bij halfpension varieert het avondeten (keuzemenu) behoorlijk in kwaliteit, omdat de niet-Italiaanse kok de bereiding van de gerechten niet altijd in de hand heeft (heeft dus niet met onze smaak te maken, want we zijn geen zeurders qua eten).

Giardini Naxos zelf is zeker geen superplaats en een aardig eind lopen, dus daarvoor moet je hier niet boeken. Wel gaat er 2x pd kostenloos een busje vh hotel naar Taormina. Al met al een prima vakantie op een prachtig eiland.

Gereisd met partner in september 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Arathena Rocks bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Arathena Rocks in Giardini Naxos, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Arathena Rocks zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Arathena Rocks scoort een 7.85 uit 10 op basis van 21 reviews.