Appartement Borgo Valerio **

6,9

12 reviews over Appartement Borgo Valerio in het Nederlands

paradijselijke omgeving

Ilona , 19-1-2009

gewelige vakantie, ligging Borga Valerio is perfect. Vele dieren, gekko's, slangen, hagedissen en dadels en vijgen en sinaasappels, en dat allemaal op je eigen terrein. Uitzicht op de Etna, 10 min. rijden naar een heel mooi en vooral rustig strand! Fiumefreddo op een paar minuten afstand met goede restaurantjes! En heel aarige eigenaar, Baroni Alberto!
Gereisd met partner in januari 2009

paradijs

Ilona Witowski, 19-1-2009

Voor ons een fantastische vakantie. Heel rustig, veel dieren op het terrein, gekko's, slangen, hagedissen en veel fruit, sinaasappels en vijgen en dadels en allemaal gewoon voor jezelf. Een kwartiertje rijden naar een prachtig en heel rustig strand en lekker eten in het dorpje en regelmatig heeft Baroni Alberto met zijn vriendin ons een heerlijke Siciliaanse maaltijd voorgeschoteld. En niet te vergeten, vanaf het terrein voor de Borgo, prachtig uitzicht op de Etna!
Gereisd met partner in juni 2007

tegenvaller

Tineke, 24-10-2008

Het mooie weer in Sicilie maakt veel goed.Je hebt geen enkele luxe in de studio's.

Het meubilair is oud en gammel.

De sanitaire voorzieningen zijn extreem verwaarloosd.

het viel erg tegen!

Ans, 20-10-2008

na aankomst van de ochtendvlucht, was er niemand om ons appartement te wijzen.Na een tijd gewacht te hebben en tel.kontakt te hebben gehad met de eigenaar kwam die uiteindelijk het was toen was het appartement nog niet schoon,en moesten we maar even wat gaan eten bij het strand,daarvan terug gekomen kwamen we dus in het appartement wat heel donker was geen raam alleen en deur met horegaas om open te zetten.Ook het beddegoed was niet verschoond het was misschien even glad gestreken,de vloer aangeveegd meer niet. De inventaris slecht maar daar was nog mee te leven. Het was er muf en het ongedierte liep over de muren.Het geluid van de autostrada was konstant aanwezig omdat die vlak langs de citrusboomgaard liep.Ook wist de eigenaar niet hoelang we bleven en wanneer we weg gingen,na tel.kontakt in de vertrekhal op het vliegveld, zei hij nog: "ik zie jullie bij het ontbijt".

Alleen het weer was goed,en de natuur en de bevolking heel vriendelijk,maar Borga Valerio en deze touroper niet meer

Een teleurstelling

Wilma, 7-10-2008

We waren er de afgelopen week in een studio. Het was niet schoon, de wc spoelde niet door, nadat gemaakt was, bleef het water steeds lopen. Het douchewater liep niet weg, de kraan van de wastafel bleef lopen. Er waren geen glazen en kopjes. Toen we er om vroegen kregen we 2 mokken en 2 glazen. Er waren 2 grote pannen zonder deksel, geen m ogelijkheid om thee of koffie te zetten. Het linnengoed werd verwisseld nadat we erom gevraagd hadden, maar moesten toen wachten tot de volgende dag. Alberto is heel vriendelijk, maar weet totaal niet wanneer z'n gasten komen en gaan. De laatste morgen had hij zelfs teweinig plaats aan de ontbijttafel was helemaal vergeten hoeveel er waren. De studio is heel donker wij hadden 2 kleine raampjes, we begrepen van andere gasten dat de andere studio alleen een deur had.

We hadden ons er erg op verheugd, maar het is enorm tegen gevallen. Het ontbijt was steeds om een wisselende tijd vaak tegen 9.30 uur, hij moest n.l. eerst van huis komen.

Grote teleurstelling

Margreet, 2-10-2008

De gids beloofde zoveel maar wij vonden Borgo Valerio een grote teleurstelling. We hadden een studio en dat was gewoon een vies en naargeestig hok. De inrichting was gebrekkig, oud, gammel en veel was of ging kapot. Ook het terrein zelf was verwaarloods en we vervelend was het geraas van de nabijgelegen snelweg.

De eigenaar is een aardige man maar amper aanwezig en niet zo servicegericht. We vonden Sicilie erg mooi, maar waren toch blij weer naar huis te kunnen.

Gereisd met partner in september 2008

Geen aanrader

Margreet, 2-10-2008

Wij vonden Borgo Valerio een enorme teleurstelling. Onze "studio" was een vies, muf en smoezelig hok, met amper daglicht. De inrichting was verwaarloosd oud en veel was kapot of viel onder je handen uit elkaar (bijvoorbeeld: slot van de deur was kapot, buitenstoelen zakten in elkaar, verlichting was op verschillende plaatsen kapot). Kookspullen, borden, glazen etc was onvoldoende en gas kregen we pas na 4 dagen. Ook het terrein zelf is verwaarloosd en veel spullen staan op instorten, met hier en daar afval achter een muurtje (vliegen!). Het doordringende geluid van de op 500 meter gelegen snelweg maakt Borgo Valerio ook niet geschikt voor rustzoekers.

Sicilie is prachtig, maar we zagen er dagelijks tegenop weer naar ons hok te gaan.

Gereisd met partner in oktober 2008

Beste manier om kennis te maken met Sicilië

Inge en Els, 29-6-2008

Prachtige oude verbouwde boerderij met eigen kapel gelegen in een weelderige tuin temidden van citrusboomgaarden. Begin van het seizoen nog heel erg rustig waardoor we alle ruimte voor onszelf hadden voor een paar dagen. Ons appartement was ruim en heerlijk ouderwets ingericht vol met allerlei frutsels en foto's van Sicilië. (verre van IKEA-stijl!). Alberto, onze gastheer voorzag ons regelmatig van wijn en sinasappels. Het ontbijt is inmiddels misschien aangepast want het was goed verzorgd en meer dan voldoende. Alberto kookt nog steeds heerlijk en op verzoek, desnoods de hele week voor maar 2 personen.

Al met al was het een prima lokatie als je niet van de massa houd maar wel van rust en contact wil met een echte siciliaanse familie. Dit betekent trouwens rudimentair engels en misschien ook Duits met Alberto en handen en voetenwerk met de rest van het personeel en familie.

Auto is inderdaad onnmisbaar.

Gereisd met partner in juni 2008

Astrid, 25-8-2007

fantastische vakantie gehad, wat een unieke locatie heeft Borgo Valerio, zeer idylisch! ook een vriendelijke gastheer, Alberto, alleen jammer dat 'ie slecht Engels spreekt. samengevat is dit zeer aan te raden!
Gereisd met partner in augustus 2007

Jan Pankras, 30-5-2007

Tip: kijk de route van te voren even na met GoogleMaps. Ben je eenmaal in de Via Maccarone dan goed op de aanwijzingen op de muren letten. Huurauto is beslist nodig. Wij hadden een zeer ruime en schone accomodatie met antiek Siciliaans meubilair. Borgo ligt in een boomgaard met allerlei fruitbomen. Ontbijt (collectief om 08.30) was ruim voldoende. Voor 15 euro (mei 2007) kun je 's avonds desgewenst uitstekend eten. Alberto is een fantastisch gastheer.
    Gereisd anders in mei 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Borgo Valerio in Fiumefreddo di Sicilia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Borgo Valerio zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Borgo Valerio scoort een 6.85 uit 10 op basis van 13 reviews.