Appartement Villa Dafne ****

8,2

24 reviews over Appartement Villa Dafne in het Nederlands

Geweldige accomodatie mooie locatie

Nies van Dierendonck, 8-9-2017

Aardig personeel spreekt alleen Italiaans. Vila Dafne is geeeldig overal prachtige uitzichten over het dal. Het ontbijt is minimaal het diner daarin tegen zo geweldig Lekker. Prima zwembad. Wegen zijn verschrikkelijk, scheuren, gaten, kuilen, verzakkingen. Best wel gevaarlijk, rijden met een huurauto doe je niet voor de lol. Als je rijdt kun je nauwelijks om je heen kijken en dat is jammer want het landschap is adembenemend!
Gereisd met partner in september 2017

Romantisch , prima plek, Rust

Akke, 1-5-2016

Hou er tekening mee dat dit hotel zich midden in de bergen bevindt. Om naar de grotere plaatsen te rijden ben je gauw anderhalf tot twee uur onderweg . Het plaatsje Alia is niet zo bijzonder. Vanaf Palermo is het ruim anderhalf uur rijden.
Gereisd met partner in april 2016

zeer afgelegen en zeer rustig

reizend koppel, 4-8-2011

Wie van extreme rust houdt is dit wellicht een plek om naar toe te gaan.

Accomodatie gedateerd . TO geeft 4 sterren voor dit landgoed, het voldoet niet aan de 4 sterren die wij mogen verwachten van een nederlandse reisorganisatie.

Ver van de bewoonde wereld, 20 min rijden voor 1 kleine supermarkt, 20 min rijden voor 1ste restaurant, 40 min rijden voor keuze uit 3 restaurants.

spreken alleen Italiaans, communicatie moeizaam.

Gereisd met partner in september 2010

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Villa Dafne bij:

Voor ons nooit meer Villa Dapfne!

Johan, 24-9-2010

Houd er rekening mee dat er in de direct omgeving niets te doen is. Indien je een keer buiten het overigens goede maar weinig sfeervol aangeklede restaurant van Villa Dapfne,(dit geld ook voor de kamers, buiten het terras bij het zwembad na is er weinig gelegenheid om er gezellig te zitten) dient u er rekening mee te houden dat u minimaal 15 tot 20 kilometer moet rijden over slechte en onverlichte bergwegen. Wat heet goede bereikbaarheid bezienswaardigheden!? Agrigento, +/- 2.5 uur rijden, Palermo en Chelafu 1 uur en 45 minuten. (Palermo kan per trein vanaf Roccapalumba). Indien je voor het donker valt thuis wil zijn, ben je bijna gebonden om iedere avond bij Villa Dapfne te dineren.

Al met al is het ons ontzettend tegengevallen. Wij hebben na 2 nachten uitgechecked en uitgeweken naar Le Cisterne. (een verademing) Dit ligt centraler en is wél zoals op de plaatjes op het internet! Wij waren niet de enigen die eerder uitcheckten, en ik begrijp dan ook niet al die positieve reacties!?

Gereisd met partner in september 2010

super

marlies nelissen, 7-8-2009

Geweldige plaats om Sicilie te ervaren en tot rust te komen
Gereisd met partner in september 2008

schitterende, rustgevende ligging

M. de Bie, 22-5-2009

Als je een beetje voorbereid bent, zie je op de landkaart dat het niet aan een hoofdweg ligt en je dus veel kleine kronkelweggetjes hebt. Als je vakantie hebt is het juist prachtig om deze kleine pittoreske weggetjes te nemen en niet over lange asfaltwegen rijdt (minpuntje is dat de Sicilianen de rijstijl op kleine of grote wegen nauwelijks aanpassen). Alia ligt zeer centraal op het eiland, zodat je mooie dagtochten kunt maken naar zowel Selinunte in het westen als regio Enna wat meer naar het oosten. Cefalu is erg toeristisch en niet aan te raden (ook lastig parkeren)!

Het eten (vooral ook het ontbijt) is fenomenaal en alle producten komen uit de buurt.

Gereisd met partner in juni 2007

Een gehorige topper!

E. Blom, 14-10-2008

Het verblijf op Villa-Dafne was uitstekend en gastvrij! De ligging bijzonder geïsoleerd maar de bijbehorende (probleemloze) auto maakte het verblijf alles zeer de moeite waard.

Na een wat moeilijke tocht door voor ons onbekend gebied kwamen wij om half drie 's nachts bij Villa Dafne aan. Het was hartverwarmend dat er een bordje anti-pasta en een karafje wijn op onze kamer stond te wachten... We hadden bovenburen met kinderen en de gehorigheid bleek heftig te zijn. Gelukkig gingen ze na een paar dagen weg. Het werd een prachtige vakantie en we hebben veel gezien!

Gereisd met partner in oktober 2008

qualcosa di bello villa Dafne!

Astrid, 20-8-2008

Ondanks dat wij midden in de nacht aankwamen stond een karaf water, wijn en heerlijke anti-pasti voor ons klaar.Dit gaf direct al aan hoe gastvriendelijk het is.Het appartement is typisch italiaans ingericht,schoon en een geweldig uitzicht over de heuvels.Het eten is gewoonweg geweldig.Gelukkig had ik door niet alles te eten wat werd opgediend anders werd ik naar vliegveld Catania gerold.Zo lekker allemaal:-)Het zwembad in op zondag een tikkeltje druk,doordat de locals ook komen zwemmen.Doordeweeks is dit geen probleem.Een auto is wel van belang om net zoals wij leuke uitstapjes te maken.De siciliaanse rijstijl is ..uh.. verbazingwekkend.Palermo, Cefalu,Corleone is allemaal ongeveer 1,5 uur rijden, de Etna en Agrigento wat meer.Het dorpje Alia is reuze gezellig dat kwam ook omdat wij in augustus waren en er diverse feesten waren.Wij hebben reuze genoten van villa Dafne door de ligging, service, mooie omgeving en de hele vriendelijke mensen.Wij komen zeker terug!!
Gereisd met partner in augustus 2008

Hier gaan we zeker terug !

Behaegel Frank, 14-8-2008

Dit hotel beantwoordde 100 % aan onze verwachtingen : rustig gelegen (niet middenin een toeristisch centrum), het eten is het puur genieten van de vele proevertjes, mooi zwembad (200 m2). Het is een goede uitvalsbasis voor bezoeken maar hou er dan wel rekening mee dat het hotel in de bergen ligt waardoor de afstanden wat minder snel overbrugd worden. Het klopt dat het zwembad ook toegankelijk is voor de lokale bevolking maar dit brengt een gezellige drukte mee (in het weekend kan het wel een beetje een overrompeling zijn). Bovendien moet de lokale bevolking 's avonds iets vroeger uit het zwembad waardoor de gasten van het hotel voor het avondeten nog rustig wat kunnen zwemmen. Het personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. Echt een aanrader voor iemand die wil genieten van een rustige vakantie in een rustige omgeving en van lekker eten !
Gereisd familie in augustus 2008

Lorraine Fathers, 16-7-2008

We waren heel laat aangekomen bij Dafne, eten water en wijn stond klaar.Ontbijt was goed voor Italiaans begrip en avond eten uitstekend, zelfs voor vegetariers.Mooi uitzicht en heel vriendelijk personeel. In omgeving niet veel te zien/doen maar goed plek voor excursies. Apartement was schoon, enige min punt waren de lokale tieners bij zwembad, en dat een zwemmuts verplicht was.
Gereisd met partner in juli 2008

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Villa Dafne bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Villa Dafne in Alia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Villa Dafne zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Villa Dafne scoort een 8.23 uit 10 op basis van 29 reviews.