Camping Toscolano ***

Matig

141 reviews over Camping Toscolano in het Nederlands

Des mijn vakantie

AB, 14-8-2017

VRESELIJK ! Zeer onvriendelijke mensen aan de receptie. Fout gemaakt bij onze reservering.... werd ons eigen probleem. Werden gewoon uitgescholden. Toiletten zijn een gat in de grond! Kleine plaatsen tussen vaste jaarplaatsen van Italianen. Chemisch toiletten in openlucht... rook in omtrek naar riool. Erg verouderde accommodaties ! Na 1 nacht heel snel vertrokken om nooit meer terug te komen !!!
Gereisd met vrienden in augustus 2017

Hele leuke vakantie gehad op een prima camping!

Emma, 13-8-2017

Door alle negatieve reacties ging ik (17 jaar) niet met veel goede moed naar deze camping toe. Wij hadden een mobile home gereserveerd, dit huisje was niet geweldig maar het was prima aangezien je veel buiten bent. De service op de camping is prima er wordt alleen amper Engels gesproken. De eerste avond werden mijn vriendin en ik gelijk aangesproken door Nederlandse jongeren die ook die dag waren aangekomen, daardoor maakte we kennis met een grote groep Nederlandse jongeren waar wij de hele vakantie veel mee om zijn gegaan. Voor wifi moet je naar het hotel. De snelheid van het internet is opzich prima maar verslechtert als er veel mensen tegelijk van het internet gebruikmaken. De omgeving is prachtig en er is veel te doen in de omgeving voor veel verschillende leeftijden.

Kortom het is geen perfecte camping maar zeker prima en de service is prima. Door de recensies had ik niet hele goede verwachtingen maar het is mij zeker meegevallen en hebben wij een hele leuke vakantie gehad!

Gereisd familie in juli 2017

Prachtige plek, als je geluk hebt

BG, 10-8-2017

Het gedeelte waar de door ons gehuurde tent stond, werd bevolkt door Italiaanse families. Mooi bomenlaantje, gezellige contacten, sfeervol, een nieuw sanitairgebouw. Prima. Maar op alle andere gedeeltes, verouderd en vies sanitair, plassen in een gat, iedereen boven op elkaars lip. Vreselijk. Zwembad ok, alleen jammer van de constante rioollucht. Dus, als je geluk hebt kun je hier een mooie tijd hebben. Ik zou het er persoonlijk niet nog eens op gokken.
Gereisd familie in januari 2017

Relaxte week, matige accomodatie

Henk N, 27-8-2016

Restaurant is goed, ligging camping is mooi. Door een aantal slechte reviews waren we voorbereid op de matige accomodatie. Wij zaten in het 'slechtere' deel. Huisje wel schoon, maar erg oud. Op zich niet zo'n punt. Het op de lip zitten bij de buren is niet prettig. Gevoel van privacy is daardoor weg en het nodigt niet uit om 's avonds buiten te gaan zitten. Een weekje is wel te doen, als het een langer verblijf zou zijn, dan zou ik minder gelukkig zijn. Verder geen klachten.
Gereisd familie in augustus 2016

Nooit meer

Rian, 18-8-2016

Het Gardameer is schitterend en het uitzicht vanaf de camping ook alleen deze camping, nooit meer. Alles staat heel krap op elkaar en er is te weinig parkeerruimte. De chalets zijn niet stabiel en zeker niet schoon. Het personeels is niet vriendelijk en hebben slechte informatievoorzieningen wat betreft ziekenhuizen. Het personeel in het winkeltje is wel heel behulpzaam en vriendelijk. Regelmatig geluidsoverlast van het auqajogging. Italië is voor ons zeker voor herhaling vatbaar maar niet op deze camping.
Gereisd familie in augustus 2016

nooit meer

Dennis, 16-8-2016

Dramatische kleine plekken, uit nood wat doeken gekocht, om deze op te hangen voor wat privacy. Voor de kinderen zeer weinig animatie. In het zwembad mochten geen banden, luchtbedden e.d. Met een bal mocht er niet gespeeld worden.

Vanaf 19:30 was de camping "dicht" in ieder geval, niets open, op de bar aan het meer na.

bij de plekken was het fileparkeren om je auto kwijt te kunnen.

het leukste/mooiste van de camping was de entreepoort!

voor ons nooit meer.

Gereisd familie in juli 2016

GEWELDIG (als je niet te kritisch bent) !!!

A. Lenters, 14-8-2015

Het is als thuiskomen op deze gemoedelijke camping. Ik ben een bereisd mens maar éénmaal op de camping voel ik rust, de authentieke Italiaanse sfeer en één en al gemoedelijkheid. Hou je van massa campings met mega zwembaden dan moet je hier niet zijn, Hou je van gemoedelijkheid, rust en de kneuterigheid van het Italiaanse leven dan moet je hier wel zijn. Over de huisjes kan ik geen mening geven, als je door alles heen kunt kijken en weet dat je sanitair niet in vergelijking staat met wat je gewend bent, dan moet je niet zeuren. Vriendelijke mensen, Ik kan mezelf zijn en voel ruimte op de plek die ik heb (caravan met voortent en daarvoor een luifel, mijn auto en 3 2persoons tentjes op één plek). Wees niet te kritisch. Op naar de volgende 20 jaar in mijn eigen appartement. Ik kan hier een hectisch jaar afsluiten en de kracht vinden voor weer een jaar. Dikke pluim voor deze authentieke Italiaanse camping met zijn typisch unieke sfeer, waar gemoedelijkheid en authenticiteit de kracht is.
Gereisd met partner in juli 2015

Denk goed na!

Martin, 5-9-2014

90% van alles wat geschreven is over deze camping klopt helaas("helaas", want het was ooit een mooie en goed onderhouden camping). In het kort: was een van de mooiste campings maar is nu op, ligging perfect, mooi kiezelstrand met leuke bar en personeel, veel groen, zeer slecht onderhouden paden, gras en groen, personeel camping zeer kortaf, weet niets over omgeving, wil ook niets voor je doen en rookt in receptie (het is altijd nee), winkeltje is goed maar ook daar personeel zonder een lach, restaurant een 9, goed personeel en zeer goed eten. Stacaravans, boek de duurste anders heb je niets dan ellende zoals; meer dan 20 jaar oude caravan, ramen/deuren sluiten niet, geen hor, douche deuren welke uit elkaar vallen, vloeren welke kraken (in de nacht naar de WC dan maak je zeker je kinderen wakker), verlichting werkt half, geen goede schoonmaak, gras tot aan je knieën en dus vol met insecten, op 20 tot 50 cm afstand zitten je buren. Het kan ook anders... Camping Weekend. Vervolg bij tips
Gereisd familie in augustus 2014

wat een ellende

Arjan van Santen, 19-8-2014

Na aankomst op deze camping werden alle twijfels waarheid. Camping was niet de duurste maar van 4 sterren camping mag je wel iets verwachten . De gehuurde mobilehome was in slechte staat , vies aan de buitenkant, een gat in de vloer van de slaapkamer , in de toiletruimte zaten de gaten in de wand. Na een klacht bij de receptie werd ons verteld dat dit de basicversie is , en de verwachtingen niet te hoog moesten zijn . Na twee dagen contact opgenomen met touroperator in Nederland , kregen een andere caravan aangeboden , geaccepteerd alles beter dan dat we hadden. De auto's van de buren stonden bij ons voor de deur.

Een paar keer iets wezen drinken bij de bar van de camping aan het meer , de serveerster tilde om 22.30 het nog volle glas op om alvast het tafelkleedje mee te nemen. Kort samengevat , eens en nooit meer . Een aanfluiting ook van de reisorganisatie om deze accommodatie te willen verhuren

Gereisd familie in juli 2014

Fijne vakantie

fam. ter B, 15-8-2014

Wij hadden een redelijk nieuwe stacaravan, de luxe uitvoering. Vonden dit super, want 2 badkamers en 2 toiletten.

Van de camping loop je zo naar het 'prive strandje' aan het gardameer. Het zwembad wordt meerdere keren per dag gecontroleerd en ook het toezicht van de badmeester is perfect (de om 8 uur neergelegde badhanddoeken door gasten die pas om 11 uur komen worden zelfs weggehaald, TOP!)

Bediening van het restaurant liet te wensen over.

Evenals de openbare sanitaire voorzieningen, het stonk er.

Wel jammer dat er bijna geen speeltuintjes zijn voor jonge kinderen!

Gereisd familie in juli 2014

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Toscolano*** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Toscolano in Toscolano Maderno, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Toscolano zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Toscolano scoort een 6.72 uit 10 op basis van 145 reviews.