Camping Fornella ****

8,3

307 reviews over Camping Fornella in het Nederlands

Prima en overzichtelijke camping

Brigit, 1-10-2017

Camping is echt prima, mooi plekje aan het Gardameer. Mis wel glijbaan bij het zwembad. Boek accommodatie niet bij touroperator, zo dicht op elkaar dat er amper plek is voor de kinderen om te spelen. Of om zelf te zitten. Los van de geluiden van bijvoorbeeld doortrekken toilet. (Vandaar 5 voor prijs/kwaliteit) Als je op je terras staat kan je de caravan van je buren bijna aanraken. Of er staat een boom op je terras. Boek bij de camping zelf; mooie accommodaties en ruimte om de caravan heen. Als we dat hadden geweten...

leuke camping

lisanne, 12-9-2017

hele leuke camping erg schoon sanitair en nooit ver hoeven lopen ernaar toe.

Meer ligt langs de camping.

meer is makkelijk te komen met aan 1 kant een helling en andere kant een trap.

Ik kan niks anders zeggen dat de camping aan niks ontbreekt, alles is in de buurt en aanwezig.

enig punt boek geen happy lodge van touroperator als je kleine kinderen hebt, tent staat op 1 klein stukje grond met geen speelruimte en een berg omhoog en afgrond naar beneden, er is geen hek of iets dus totaal niet veilig.

Wij hebben na 1 dag gevraagd om een andere tent en dit was gelukkig mogelijk maar moesten hierdoor wel inleveren op de tent die wij wilde.

het is jammer dat deze duurdere maar superleuke tenten op een echt rotplek staan en heel erg weggestopt.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Heerlijk thuiskomen op een fantastische plek.

Jan Dirk, 3-9-2017

Zonder enige twijfel belandt ieder jaar opnieuw onze reserveringsaanvraag in de mailbox van deze camping. De voorpret begint dus al vroeg. Ook in 2017 waren we maar liefst tweemaal van de partij. Zowel eind april als in juli-augustus. Een heerlijke camping, vriendelijk personeel, schoon sanitair, fijne zwembaden en het geheel prima onderhouden en verzorgd. Een prachtige omgeving, schitterende natuur, leuke dorpjes, een fantastische keuken, lekker ijs en dat alles natuurlijk aan de rand van een betoverend Lago. Het is niet voor niets ieder jaar thuiskomen op Fornella. .
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Zeker voor herhaling vatbaar

Mila, 3-9-2017

Een erg prettige camping. Hij is zeker voor Italiaanse begrippen erg ruim opgezet. Het klopt dat de grootte van de plaatsen verschilt, maar dan nog zijn deze ruim te noemen. Ondanks dat het een grote camping is, merk je dat niet echt.

Wij hadden een caravan (Ariane) gehuurd direct bij de camping.

De caravan was schoon en mooi en we konden er gelijk in toen we aankwamen

Wat wij erg leuk vonden was de BBQ die er bij zat.

De zwembaden zijn leuk en schoon. De badmeesters zijn streng op duiken en gevaarlijk gedrag bij de kant, maar niet vervelend. Een kleine glijbaan zou leuk zijn. In de periode dat wij er waren, waren er altijd bedjes beschikbaar, maar mocht dat niet zo zijn dan is er om het zwembad heen een heerlijk grasveld waar je ook kan liggen.

Personeel is zeer vriendelijk en spreekt goed Engels en Duits.

De animatie was niet overweldigend, maar dat vinden wij juist prettig. Je kunt meedoen als je daar zin in hebt, maar wordt er niet continu mee geconfronteerd.

We hebben ondanks dat we een caravan hadden een aantal keer gebruik gemaakt van het sanitair op de camping dat was zeer schoon en netjes (heel fijn de douches zijn dicht aan de onderkant dus je staat niet in andermans waswater)

Het strandje bij het meer is wat klein en echt lekker liggen lukt niet op de stenen, maar het water is heerlijk en je kunt er goed zwemmen.

Ook het restaurant was prima! Vooral de pizza's waren verrukkelijk. De andere gerechten vonden wij zelf iets minder, maar zeker niet slecht.

Het uitzicht op het terras is geweldig. Wil je een plaatsje direct aan de rand met fenomenaal uitzicht op het meer, dan moet je even reserveren.

Campingwinkel is prima en heeft een goede voorraad ook als je iets later was, was er altijd nog wel een broodje te krijgen.

Vanaf de camping zijn er leuke dingen te ondernemen. De plaatsjes rond de camping zijn zeker de moeite waard om even te gaan kijken.

Wij komen niet vaak terug op een plek, maar we zitten er serieus over te denken om deze camping volgend jaar weer te boeken aangezien we nog lang niet alles hebben gezien.

Super camping

Esther Pool, 2-9-2017

Een super camping met 2 mooie zwembaden waarvan 1 verwarmd. Het strand bij het meer is meer kiezel dan gras maar dat mag de pret niet drukken.Tussen 13.00 en 15.00 gaat 1 zwembad dicht. Dit is zodat je geen badmuts hoeft te dragen en ze dit bad kunnen schoonmaken.

De animatie mag van mij wel iets meer reclame maken door kinderen op de camping op te halen en de activiteiten meer rond te vertellen. Jammer dat je niet de hele dag kon voetballen vonden onze jongens. Kon alleen op bepaalde tijd of voor 8.50 per uur.

Sanitair perfect schoon.

Wij stonden op plek 135 van een touroperator en deze plek is vol in de zon. Met kleine kinderen niet prettig als ze moeten slapen. Wel een ruime plek en schaduw zelf kunnen creëren.

Mooie plek aan het meer maar nadeel dat je veel en lang moet rijden om op bepaalde plekken te komen.

Prima camping, zeer schoon

Familie Olthuis, 2-9-2017

Mooie camping met gevarieerde plaatsen. Wij hadden een superpitch, deze wasecht megagroot. Sanitair is altijd schoon er liepen continu schoonmakers. Zwembaden waren erg mooi, alleen niet meer van deze tijd om 1 zwembad tussen de middag te sluiten. Dit was voor ons de tweede keer. Voorlopig echter geen Gardameer voor ons,om ergens te komen doe je er belachelijk lang over en overal is het megadruk

Geweldig!!

Van der Steege, 29-8-2017

Super camping, we hebben voor het eerst in een tent gekampeerd. Meteen bij het binnen rijden van de poort al besloten een paar dagen bij te boeken, geen enkel probleem en mede door de uit Nederland afkomstige medewerker snel geregeld. Wat ons vooral opviel, ook in vergelijking met vorige vakanties elders is dat je je overal welkom voelt, personeel is overal even vriendelijk en gastvrij. We hebben de plattegrond meegenomen maar kunnen nog niet kiezen welke plek we voor volgend jaar willen boeken, er zijn veel leuke opties, nog een jaar voorpret dus want we komen zeker terug.
Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijke schone, rustige, luxe camping

A. Burger, 24-8-2017

Heerlijk schoon, rustig, van alle gemakken voorzien.

Winkel, restaurant, zwembaden. Geen disco voor de tieners. Daar is de camping niet opgebouwd.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017
Camping Fornella, Manager, 27-8-2017
hartelijk bedankt voor de review! We zijn blij dat Fornella bevallen is, tot de volgende keer!

Gezellige en fraai gelegen camping

Christian, 20-8-2017

Camping: Hele mooie camping aan de wat rustigere kant van het Gardameer, in een baai met uitzicht op (de berg van) Manerba. De staanplaatsen zijn over het algemeen vrij ruim; wel zijn de verschillen soms groot, dus let hier bij het boeken wel even op. De camping beschikt over een mooie winkel en een soort van VVV kantoor, waar excursies en dergelijke geboekt kunnen worden. Ook kan men mountainbikes huren en is er een Boat centre, waar men een boot kan stallen of kan huren. Parkeren kan op een parkeerplaats vlak na de receptie, maar ook bij sommige staanplaatsen of anders bij een parkeerstrook in de buurt van je plaats.

Zwembaden: De zwembaden, met name het grote kindvriendelijke bad, zijn prima in orde. Het grote bad sluit tussen 13:00 en 15:00 uur, natuurlijk niet ideaal maar dan kan uitgeweken worden naar het andere bad dat op circa 100 meter afstand ligt. Daarnaast is het dan voor de meesten lunchtijd en je hebt om 15:00 uur weer de mogelijkheid om een (beter) plekje uit te zoeken bij het grote bad indien dit in de ochtend niet gelukt is. De ligbedden zijn over het algemeen altijd wel beschikbaar, zeker als je voor 11:00 uur naar één van de zwembaden gaat. Het kleinere zwembad is ook netjes en biedt mooi zicht op het meer.

Restaurant: Bij het restaurant op de camping kun je goed eten. Reserveren is wel aan te raden vanwege de drukte. De menukaart omvat uiteraard veel pizza, maar ook vlees- en visgerechten voor een goede prijs. Het uitzicht vanaf hier is tevens schitterend en het personeel is zeer vriendelijk. Men kan hier ook eten afhalen of een ijsje eten.

Omgeving: De omgeving rond de camping is fantastisch. Salo heeft een mooie boulevard en bevindt zich op circa 15 minuten rijden van de camping. Voor de langere afstanden kun je het beste naar de haven van Portese rijden; hier vertrekken elke dag/ochtend meerdere boten naar stadjes als Sirmione (erg mooi), Desenzano en Bardolino. Wees er dan wel vroeg bij, aangezien de meeste boten voor 09:00 uur vertrekken en daarna pas weer rond 12:30 uur. De boottocht naar Sirmione, die wij hebben gedaan, duurt circa 1,5 uur omdat je onderweg meerdere plaatsen aandoet (mensen stappen uit en op). Zo zie je een groot deel van het meer!

Enige minpuntje aan de camping is het kleine strandje wat zich onder het restaurant bevindt; het is een kiezelstrand en dat was bekend, maar het kleine stukje gras wat zich daarvoor bevindt om je handdoek neer te leggen is niet echt de moeite waard. Hierdoor hebben wij voornamelijk aan het zwembad gelegen. Het water is echter heerlijk en helder, met nog steeds dat fraaie uitzicht. Waterschoenen zijn overigens zeker aan te raden vanwege de grote stenen in het water!

Al met al hebben wij, een stel van midden twintig, een hele leuke vakantie gehad en kunnen wij deze camping iedereen aanraden (zeker als men kinderen heeft).

Gereisd met partner in augustus 2017
Camping Fornella, Manager, 27-8-2017
Dank U wel voor de mooie en gedetailleerde beoordeeling. We zijn blij dat U een leuke vakantie hebt gehad en hopen U volgend jaar opnieuw op Fornella terug te zien!

topcamping

MarkW, 18-8-2017

Wij zijn hier met 3 jonge kinderen geweest. Het is een fraai asngelegde camping met veel schaduwplekken een mooie speeltuin en duper schoon sanitair. Ga er niet naar toe voor uitgebreide animatie voor volwassenen. Het is een camping waar het om 10 uur rustig is masr dat vonden wij heerlijk!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Fornella bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Fornella in San Felice del Benaco, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Fornella zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Fornella scoort een 8.28 uit 10 op basis van 321 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: