Camping Brione ****

8,2

30 reviews over Camping Brione in het Nederlands

heerlijk relaxe camping

A Burgers, 14-8-2017

stacaravan gehuurd. mooie grote plek met natuurlijke schaduw. Mooie rustige camping op half uurtje loopafstand vanaf gezellige centrum Riva. Lekker zwembadje op camping. Gardameer op loopafstand (ongeveer 15 minuten).
Gereisd met vrienden in juli 2017

Mooie plek

H&h, 9-7-2017

Plaatsnummet 70 mooie ruime plek zie foto

Ruime grote plek 68 maar wel in de hoek gedrukt

Gereisd met partner in juni 2017

Ideaal voor een bezoek aan Riva

Michel, 27-9-2016

Eerder kleine camping maar de plaatsen zijn groot genoeg. Het zwembad was spijtig genoeg al gesloten. Voor enkele dagen bezoek aan Riva is het wel prima maar je moet rekening houden met een redelijk lange wandeling naar het centrum (2km). We hadden ook last van de drukke straat. Goed sanitair, goed onderhouden. Erg klein winkeltje op de camping, voldoende eetgelegenheden in de buurt. Vriendelijk personeel
Gereisd met partner in september 2016

Ik zou wel terug komen maar....

CHGC, 6-9-2016

Leuke camping op de Monte Brione, tussen de olijfbomen. Enige nadeel was dat onze bungalow aan een drukke weg lag. Je kon echt alles horen, zelfs de mensen die langs liepen op de stoep. De bungalow zelf was ok. Airco alleen in de slaapkamers. We hebben beddengoed en handdoeken van de camping gehad (handdoeken waren prima). Mensen van de receptie waren aardig en behulpzaam.Zwembad is niets bijzonders en koud, maar warmer dan het Gardameer, voor de kinderen evenwel geen probleem. Prachtige uitzicht vanaf het zwembad op de omringende bergen.Wel bijzonder was dat op een aantal dagen in de week de gasten gratis te eten kregen: pizza op een dag, pasta op de andere, zelfs kip met friet. Donuts, watermeloen, tiramisu als dessert. Op de nationale feestdag van Italië, 15 augustus, hebben we zelfs een buffet gehad met maar liefst 3 soorten desserts waaruit je mocht kiezen. Je hoefde alleen iets te drinken te kopen. Op loopafstand van het Gardameer (+/- 10 minuten). Het oude centrum ligt op een half uurtje lopen, maar omdat je langs het meer of langs een gezellige straat met winkels en restaurantjes kon lopen was dat helemaal niet erg. Ik zou wel terugkomen op deze camping, maar ik zou uitdrukkelijk om een plek verder van de drukke weg vragen.
Gereisd familie in augustus 2016

Redelijke camping

fam_fischer, 2-8-2016

Camping op zich is redelijk. Plekken zijn aardig ruim voor Italiaanse begrippen, maar verschillen per plek: zijn soms te smal om alles kwijt te kunnen. Wij hadden een 'grote' plek. Deze was echter smal en lang, te smal om caravan in breedte neer te zetten en in de lengte paste de voortent er net aan (uitschuifluifeltje van 20 cm kon er niet meer aan). Wij hadden een eigen badkamer voor bijna ons gehele verblijf, wat prettig was. De beluchting was helaas minimaal en het doucheputje liep bijna niet door. De algemene toilet/doucheruimtes waren op zich aardig, maar werden niet goed schoon gehouden. Het was echt vies om met de trekker het douchehok weer droog te trekken.

Helaas ligt de camping aan een redelijk doorgaande weg. Wij stonden aan de wegzijde en hadden echt last van het lawaai. Mijn echtgenoot zei op een ochtend voor de grap "welkom bij uw ontbijtje aan de A27". Als je echt voor je rust komt moet je hier niet gaan staan.

Zwembad is lekker, maar troebel na een drukke en warme dag. Er waren geregeld groepjes met een bal bezig in het zwembad, dan was er nauwelijks ruimte om even te zwemmen. De openingstijden van het zwembad 10.00-19.00 uur waren voor ons te kort. Het is lekker om na thuiskomst nog even een duik te nemen als het warm is geweest, maar daar waren we meestal te laat voor. Ook een frisse duik voor het ontbijt zat er niet in.

Het uitzicht op de bergen aan de westkant van het Gardameer is mooi. De medewerkers bij de receptie zijn vriendelijk en behulpzaam. 2 a 3x per week gratis eten bij afnemen van tenminste één drankje was een leuke geste. Wij hebben dat 1x gedaan. Erg apart. Wifi zoals al door velen vermeld was € 10,00 voor 168 uur. Was wel traag af en toe.

Het huren van een fiets op de camping liep bijna op ruzie uit. De medewerkster wilde persé een paspoort of rijbewijs als onderpand. Wij wilden een fiets huren voor 3 weken en dan zou ik 3 weken mijn paspoort kwijt zijn. Ze weigerde een kopie (sprak nauwelijks engels en was erg bits en arrogant). Omdat het ergens anders toch een stuk duurder was heb ik het nogmaals geprobeerd. Dit keer heb ik haar over weten te halen met mijn persoonlijke OV-chipkaart (met foto). Die heeft zij 3 weken in een laatje onder de kassa bewaard, samen met tal van paspoorten van andere fietshuurders. Absurd gewoon dat mensen die afgeven voor een fiets. Het afgesproken bedrag had ik helaas niet laten opschrijven door haar, zodat ik bij het afrekenen toch werd afgezet. Ook hierin was ze niet voor rede vatbaar. Zij was echt het minpuntje van de camping (beheerde echter de bar/winkel, zodat ik haar bijna elke ochtend tegenkwam bij het broodjes halen).

Jammer dat er op de camping geen afhaal/restaurantje was, echter op 5 minuten loopafstand zijn diverse eetgelegenheden.

Riva is overigens een erg leuke plaats met veel vertier, winkeltjes en restaurantjes (goedkoop voor NL'se begrippen).

Het Gardameer is in de zomer toch wel heel druk. Veel file-rijden op de toevoerwegen en de weg rond het Gardameer door de dorpen. De weg van en naar Torbole stond geregeld helemaal vast.

Nationaliteiten: in het begin veel Duitsers, maar ook Tsjechen, Roemenen, Denen, Engelsen, Zwitsers en Nederlanders. Later kwamen er steeds meer Nederlanders.

Gereisd familie in juli 2016

Fantastische camping

Henk en Henny, 6-7-2016

Een mooie camping, sanitair super netjes en schoon. Je loopt zo het dorp in. Personeel zeer vriendelijk, mooi zwembad. Een plek om zeker terug te komen !! Ook super dat er de hele nacht een nachtportier aanwezig is.

Het is een kleine camping maar in 1 woord geweldig. De wind die s middags opkomt is heerlijk verkoelend.

Jammer dat we maar een paar dagen hier van konden genieten. Mijn vrouw kreeg een ernstig fietsongeluk en zijn vroegtijdig vertrokken. We hopen volgend jaar op een herkansing maar dan zonder fietsen.

Gereisd met partner in juni 2016

fantastische, rustige en vriendelijke camping

Rudeblue, 6-8-2015

3 weken met vriendin en 2 tieners hier geweest

Camping biedt op het eerste gezicht niet veel vertier voor wat oudere kinderen, maar deze camping is het mooie voorbeeld dat er in feite voldoende te doen is: het mooie en verkoelende zwembad, de overdekte pingpongtafels en de zitbanken zijn mooie ontmoetingsplekken.

Het sanitair is netjes en modern.

Plaatsen zijn ruim en deels met schaduw

Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam

Heel gastvrij en bijzonder was het feit dat er. 3 x p week een gratis buffet aangeboden werd,

WiFi kost 10 euro per week per aansluiting. Hiervoor krijg je 168 uur internet, welke pas op is na168 u !

Omgeving rondom de camping is erg mooi. We hebben een aantal geweldige wandelingen gemaakt in de omringende bergen en we zijn hier nog lang niet uitgewandeld.

Op deze laatste dag van onze vakantie kan ik zeggen dat we zeker terugkomen naar hier en dan zal het wederom camping Brione worden

Gereisd familie in juli 2015

Prima camping

Moniek, 5-8-2015

Camping Brione ligt op een prima plek vlak bij het Gardameer. Je loopt via een wandelpad naar Riva del Garda of de andere kant op naar Torbole (iets verder). Aan het meer vlak bij de camping voldoende plek om te zitten of liggen ook met schaduw. De camping is prima. Mooie grote plaatsen en kleinschalig. In juli was het er erg warm, gelukkig was er iedere middag wel wat wind vanaf het meer. De eigenaar zorgt 3 a 4 keer per week voor eten. Iedereen zit aan lange tafels en wij vonden dat erg gezellig. In de omgeving is er veel te fietsen en te wandelen. Ook plaatsjes die te bezoeken zijn zoals Verona.

Minpuntje vonden wij het sanitair. Het wordt veel schoongemaakt en het is nieuw maar er stond altijd water in de gangpaden. Jammer is dat er per toiletblok maar 3 zittoiletten waren. Ik heb niemand op de 3 sta toiletten zien gaan!

Een camping waar we zeker nog eens terugkomen!

Gereisd familie in juli 2015

Prima.

Harry, 24-5-2015

Wij vonden dit een prima camping en hebben er ook een aantal fijne dagen doorgebracht.

De mensen bij de receptie zijn erg vriendelijk en willen je overal mee helpen.

Het sanitair is netjes en word 2 keer per dag schoon gemaakt.

De camping heeft mooie ruime plaatsen.

Er zijn elke morgen verse broodjes te krijgen.

De camping ligt op loop/fiets afstand van het garda meer en de leuke plaats Riva.

Ondanks dat wij 1 nacht eerder weg gingen hoefden wij deze nacht toch niet te betalen ( dit is service ).

Voor ons een camping om nog eens terug te komen.

Gereisd met partner in mei 2015

Voor herhaling vatbaar,

miekwit, 1-11-2014

Prima camping! Op loopafstand van Gardameer. Minpuntje:het mooie sanitair kan echt beter schoongemaakt.
Gereisd met partner in augustus 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Brione in Riva del Garda, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Brione zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Brione scoort een 8.22 uit 10 op basis van 33 reviews.