Camping Alpino

8,5

11 reviews over Camping Alpino in het Nederlands

Basic

Familie Bons, 22-8-2017

Wilden bij aankomst in eerste instantie omdraaien. camping tegen heuvel gelegen in terrassen opgedeeld. Dacht nooit dat ik onze caravan de steile helling, die je moet nemen om de camping op te rijden, kon bedwingen. Dit bleek achteraf helemaal geen probleem te zijn. Toen het zonnetje ook nog begon te schijnen en de vriendelijke beheerster Marta ons de plaats had toegewezen bleek het best aardig. Gelegen direct aan het gardameer met enkel ertussenin een drukke weg. Die wel nadrukkelijk aanwezig kan zijn als je dat wilt. S'avonds echter rustiger. Tunneltje leidde naar het Gardameer. Zwemwater helder en erg koud. Geen zwembad op de camping. Broodjes te bestellen bij receptie. Sanitair eenvoudig en schoon, enkel de vocht/schimmelplekken op het plafond! Restaurant Baitone aan de camping verbonden. Hebben wij geen gebruik van gemaakt. Genoeg te eten in de omliggende steden.

Malcesine in 10 auto minuten te bereiken. Verder Riva del Garda en Limone sur Garda in de buurt. Vanuit Malcesine voor 9 euro pp met de boot naar Limone. Leuk om te doen. Wij vonden Malcesine veruit de mooiste plaats. Rest zeker een bezoek waard. Ook kan men vanuit Malcesine de Monte Baldo op. Tip: Ga vroeg of ga niet. camping verder lekker rustig en voor een paar nachten om het mooie gebied te verkennen prima.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Geweldige camping

Anne, 22-8-2015

Wij hebben hier een prachtige vakantie gehad.

Ook het het personeel was erg behulpzaam om onze vragen te beantwoorden,sanitair keurig, niks dan lof over deze kleine gezellige camping.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Geweldige camping!

yvonne jansen, 24-9-2014

Deze camping is super schoon, lekker kleinschalig, dus rustig. Vriendelijke eigenaren, heerlijk d.m.v. een tunneltje naar het Gardameer. Ik kom er al vanaf mijn 14de en ben nu dit jaar al voor de 12 keer geweest. Ik ga zeker weer terug. Voordelige camping, veel leuke dorpjes op steenworp afstand. Het eten is erg lekker en de bediening is vrolijk. Voor mij is het telkens weer als thuiskomen.
Gereisd met vrienden in augustus 2014

Heerlijke camping, de beste aan het meer

famverduin, 10-9-2014

Dit jaar zijn wij weer naar Camping Alpino aan het Gardameer geweest. We zijn hier al diverse malen geweest en het voelt als thuiskomen. Het sanitair is helemaal vernieuwd en ziet er prachtig uit. Je kan nu ook fietsen en kano's huren. Dit jaar verliep bij de boeking de communicatie niet helemaal goed (we hadden nu een caravan ipv een tent) maar de eigenaren zijn zo geweldig. Er waren twee plekken voor ons gereserveerd. We mochten ter plekke beslissen of we er 1 of 2 wilde. Uiteindelijk besloten om 2 plekken te nemen en we stond heerlijk. Zo ruim en helemaal niet veel duurder dan 1 plek. Deze mensen zijn zo lief en meedenkend. Onze kinderen (inmiddels 14, 12 en 9) vinden het heerlijk daar. Via een tunneltje naar het strand, waar je kan kiezen tussen liggen in de volle zon of heerlijk onder de bomen in de schaduw.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Mooi camping met fijn strandje en grote plaatsen

Bert, 26-8-2013

Een week samen met mijn vriendin op deze camping verbleven, op de bonnefooi hier aankomen rijden en gevraagd of ze nog plek hadden. De eigenaar liet op zijn kaart zien welke plekken er vrij waren en raadde ons aan wat de mooiste en grootste plek was. We hadden een mooie fijne plek met eigen stroom en een stromend (drink)water. Ook 2 wasbakken op 5meter. De camping ligt wel aan de drukke weg maar omdat het een terassencamping is zaten wij best ver van de weg verwijderd, dus amper auto's gehoord, vooral savonds hoor je niets. Het strandje is via een tunnel onder de weg te bereiken en erg mooi. Er waren op elk tijdstip van de dag douches met warm water en toiletten beschikbaar. Ook konden we elke dag verse broodjes bestellen voor de ochtend om 8:00 en kwam er 2x per dag een groenteman met groente en fruit. Bij de receptie is ook nog een mini winkeltje met eenvoudig eten en koud drinken. Ook kun je hier kayaks en fietsen huren voor een schappelijke prijs. Zeker een aanrader!
Gereisd met partner in augustus 2013

Prachtige camping

Gerard en Ria Abma, 25-8-2013

Wij zijn 2 weken op camping Alpino geweest en het was in 1 woord fantastisch. Bij aankomst niet direct de plek die we graag wouden maar na 2 dagen was dit helemaal opgelost en hebben we heerlijk gestaan. Het sanitair is keurig netjes en word ook goed schoongemaakt maar de mensen die er gebruik van maken zijn af en toe ook zwijnen en maken er een rotzooi van. Dit ligt echt niet aan de camping eigenaar. Wij gaan volgend jaar weer.
Gereisd met partner in augustus 2013

Erg nette camping voor een goede prijs

Marga Jacobs, 25-8-2010

We zijn in augustus 2010 17 dagen op deze camping geweest met een caravan. De plaatsen zijn niet extreem groot maar bij elke twee plaatsen wel een eigen waterpunt. Doordat de camping uit terrassen is opgebouwd heb je uitzicht over het meer. De zon komt pas na 11 uur over de berg dus tot die tijd is het nog lekker koel. Het tunneltje naar het strand is ideaal, ook erg veel schaduw op het strand waardoor de zonnige plaatsen soms wat schaars waren.

De eigenaren zijn beleefd maar in eerste instantie niet heel vriendelijk, dat veranderde wel naar mate we langer daar waren. In het weekend werd er een gratis maaltijd geserveerd met dessert en een dj, erg gezellig!

De gasten zijn voornamelijk duitsers en oostenrijkers ook veel Italiaanse vaste gasten. De camping was erg schoon en het eten in het restaurant is een zekere aanrader. Ondanks dat alles erg goed was zullen we hier niet terug gaan, maar dat komt waarschijnklijk doordat we al 4x aan het Gardameer zijn geweest.

Gereisd met partner in augustus 2010

Goede prijs/kwaliteit verhouding

GVR, 11-8-2009

De knusse camping biedt een prima prijs/kwaliteitsverhouding. De faciliteiten als sanitair zijn voldoende (schoon en beschikbaar). De campingwinkel is klein, het bijbehorende hotelrestaurant voldoende, maar verwacht geen goudgerande kranen, minitieus aangeharkte perkjes of lawaaivrije zones van 22.00 uur tot 7.00 uur. De camping ligt langs een drukke doorgaande weg en dat is te horen (Italianen zijn gek op scooters en hard rijden). Wel vind je hier een gezellige camping, waar er voor 's ochtends broodjes besteld kunnen worden en waar de campoinstaf vriendelijk en behulpzaam is. Een kraan met drinkbaar water en 230V aansluiting zit op elke plek. Het tunneltje naar het kiezelstrandje (waterschoenen zijn geen overbodige luxe) is erg handig! Een prima plek, waarin prijs en kwaliteit in elkaars verhouding staan.
Gereisd met vrienden in augustus 2009

Heerlijke, kleine camping

Ikke, 31-10-2008

Ontzettende vriendelijke mensen. Leuke camping. Wordt niet veel georganiseerd maar wat er wel gedaan wordt is geweldig (o.a. lekkere hapjes en drankjes met heerlijke muziek, alles gratis, ijsje middag voor de kinderen (en mensen die ooit kind geweest waren)) De oude douches zijn niet prettig maar de nieuwe zijn heerlijk. Helaas zijn er maar 2 dus soms moet je even wachten. Vanaf de camping kan je gelijk de bergen in. Eigen kraantje bij elke plek. Plekken inderdaad niet zo groot maar als je auto niet meer past kan je 'm beneden plaatsen. Wij gaan volgend jaar weer!
Gereisd familie in juli 2008

Dit nooit meer weer

S Hassing, 6-9-2008

We kwamen 's avonds rond een uur of 8 aan bij het gardameer en moesten toen nog een camping zoeken...op camping Alpino was er nog een plaatsje vrij waar we de auto naast de tent konden zetten dit was voor ons een pre aangezien we een koelbox op 12 volt hadden.

Ze boden ons de laatste plaats aan waar de auto niet naast de tent kon staan en wij de tent achter een hekwerk, de trap op rotsachtige grond konden plaatsen. Maar moe van je reis accepteerden we de plaats en bleven 1 nacht slapen, het luchtbed werd lekgeprikt door de harde grond en dan over het sanitair nog niet te spreken...'s morgens gauw weg daar. Ons is het daar niet bevallen helaas...

Gereisd met partner in augustus 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Alpino in Malcesine, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Alpino zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Alpino scoort een 8.54 uit 10 op basis van 27 reviews.