8,8

Uitstekend

14 reviews over Appartement Casa la Collina Verde in het Nederlands

Een leuke plek in een bergachtig gebied.

Berry Hanssen, 18-7-2017

Leuk appartement met uitzicht op het dal en het plaatje Ponti. Eenvoudige maar goede voorzieningen. Een aanrader voor wie de rust wil hebben en de omgeving wil verkennen.
Gereisd met partner in juni 2017

het was echt super en fantastisch mooi.

ineke hanssen, 17-7-2017

Ontvangst van Theo en Maaike was goed vriendelijk en niets is teveel. Ze hebben ons verteld over de wandelingen die je daar kunt maken .Wij zaten in een mooi appartement met eigen terras aan de zijkant, , hier heeft mijn man veel gezeten tijdens de warme periode.Het is een mooie rustige omgeving in de bergen. Met mooi uitzicht op het dorpje Ponti. Er zijn volop mooie en rustige wandelroutes door en over de bergen. Overal heb je een prachtig uitzicht en veel te zien.

Wandelen langs en door de Bormida, die onder aan de berg ligt is ook mooi om te doen. Je kunt er naar andere dorpjes rijden of naar toe gaan met de trein, die in Ponti stopt. Er is zoveel te zien in de omgeving. Wij gaan zeker nog terug. We gaan voor volgend jaar weer boeken . Het is echt een mooi wandel gebied.

Het is echt een aanrader voor iedereen met of zonder kinderen. Ze hebben ook een mooi groot zwembad met ligplaatsen , waar je na het wandelen heerlijk met een wijntje kan bijkomen en kan zwemmen.

Gereisd met partner in juni 2017

Kindvriendelijke vakantie in heuvels vn Piemonte

Pieter, 8-8-2016

* Het huis is heel mooi gelegen op de heuvelflank met uitzicht op het dorpje Ponti. Piemonte is prachtige wijnstreek met rustige dorpjes. De weg naar wat grotere plaatsen verderop ligt dicht bij het huis wat heel makkelijk is, maar ook wat geluidshinder geeft.

* Het domein is verzorgd en leuk aangelegd. Kinderen hebben zich heel erg geamuseerd met de andere kinderen die er waren. Ze konden vrij spelen en rondlopen.

* Leuke ontvangst door Theo en Maaike. Vragen over de streek, gezellige BBQ en pizza-avond, broodjes 's morgens, was draaien,..: ze staan steeds klaar, maar dringen zich niet op.

*Wij verbleven in La Stalla, niet de grote luxe, maar basisinrichting en alles wat je nodig hebt. Naast het huisje is een gezellig overdekt terrasje waar onze kinderen veel gespeeld en geknutseld hebben. Wijzelf misten een klein beetje de privacy aan het huisje zelf, doordat ook de andere bezoekers van het appartement daar een tafel hebben en er een doorgang is naar de douches en huis van de eigenaars. Doordat we een tarp mochten opzetten op het veldje naast het zwembad, konden we daar ons 'eigen plekje' maken en dit was voor ons de ideale oplossing!!

*Proper leuk zwembadje en douche mét ligzetels en parasols. We hadden bijna ons privézwembad! Samen met het andere gezin dat in de blokhut verbleef vaak aperitiefje gedronken gewoon aan het zwembad!

* We hadden een heel leuke vakantie en raden het zeker aan.

Gereisd familie in juli 2016

"Kamperen" in blokhut in een geweldige omgeving.

Loes Amersfoort, 4-8-2016

Wij zaten in de blokhut. Een soort van priveplekje op deze lokatie. Direct naast een grasveld (met 2 wipkippen) en zwembad (met hek er omheen). Heerlijke ligstoelen bij het zwembad, zeker pluspunt. En genoeg parasols voor tegen de zon en douche om af te koelen. We hadden het erg getroffen dat, per toeval, tegelijkertijd met ons een ander gezin zat met 3 kids (in appartement 'bovenaan') waarmee het erg goed klikte en de kinderen dus volop speelden als we allen op de 'camping' waren. Dat maakte de vakantie zo relaxt, we konden gewoon boeken lezen :)

De omgeving / piemonte, was voor ons nieuw en geweldig. Weinig toerisme, super mooie dorpjes waarbij je het gevoel krijgt dat de tijd heeft stilgestaan. Er is veel te doen en te ontdekken in de omgeving. We zijn niet naar de kust geweest (hoewel dichtbij) maar kozen voor de wijngaarden en bv dagje Genova (aanrader!) en bv Acqui Terme is ook al erg leuk,... anyway lots to do! Maar we hebben vooral ontspannen op de camping. Bbq avond ook lekker.

Piemonte = gebied van de slow food, wijn, hazelnoten. Heerlijk.

Onze Thijs heeft coeliakie en moet dus glutenvrij eten. Echt een paradijs in dit gebied (net als de rest van Italie?) Maaike had mij super geholpen met voorwerk waar te eten etc. Echt geweldig. Bv bij pizzeria Da Franki in Loazzolo. Diverse broodjes zaken etc.

WiFi deed het, maar niet toch en ook niet bij de blokhut. Ik vond dat super fijn :) Geen prikkels.

Enige nadeel misschien de drukke weg die je hoort, maar aan de andere kant... die drukke weg brengt je ook snel naar andere plaatsen en bv supermarkt 5 min vanaf lokatie en de grote supermarkten in acqui terme 15 min. max.

Gereisd familie in juli 2016

Echt vakantie!

Mieke en Peter, 5-9-2015

Rust en toch gezelligheid! Mooie omgeving om te wandelen fietsen of lekker langs en in de rivier de Bormida te vertoeven!

We komen zeker terug!

Gastvrij onthaal maar niet opdringerig, goede info over omgeving,

Lekker eenvoudige maar lekkere maaltijden mogelijk!

Gereisd met partner in juni 2015

mooi gebied!

Greet, 5-9-2015

Erg leuk,we hebben veel gezien, de omgeving is vol wijnhuizen mooie dorpjes leuk restaurantjes,niet te druk!!!

Casa la Collina verde is een fijne plek om te verblijven, goede sfeer.

Gereisd met partner in juli 2015

Geweldig mooi en leuk

casalacollinaverde, 4-9-2015

Was in het hoogseizoen toch een rustige omgeving,dus genieten van wandelen,fietsen en

heerlijk relaxen aan het fijne zwembad met mooie ligweide!!

Iedere week pizza avond en evt. BBQ avond!!!! aangepast aan de kinderen met frietjes e.d.!! Toppie!

Gereisd familie in augustus 2015

Heerlijk verblijf!

Fam. Visscher, 6-8-2015

We zijn net terug van 1,5 week bij casa la collina verder. Eerste week hebben we in de blokhut gezeten, mooie plek met veel privacy en geweldig uitzicht. Dichtbij het zwembad, wat soms net een prive zwembad lijkt. Onze kinderen hebben genoten en veel gespeeld met de andere kinderen. 's Ochtends haalt Maaike verse broodjes. Ook was er een pizza-avond, goed verzorgd. Je kunt ook ijsjes bij Maaike kopen. We zijn een dagje met de trein naar Savona geweest, Maaike had voor ons precies op plattegrond uitgetekend, hoe we bij de markt, het strand en de haven kwamen. Ook kun je in de omgeving goed racefietsen/mountainbiken.
Gereisd familie in juli 2015

Prima plek

H.L.Noorlander, 14-7-2014

Wij hebben een week op de tentplaats gestaan, voor ons een prima plek, als je van rust houdt. Maaike zorgt er voor dat je je gauw thuis voelt. Wat wij een minpunt vonden was het geluid van de weg en de trein.
Gereisd met partner in januari 2014

Prachtige omgeving

Maartje en Kevin, 29-8-2013

Helemaal weg van de drukte,voor de kinderen ook een leuke plek.

Genoten ,te vlug voorbij....!

Gereisd familie in juli 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Casa la Collina Verde in Ponti, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Casa la Collina Verde zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Casa la Collina Verde scoort een 8.82 uit 10 op basis van 14 reviews.