Camping Cusio ***

7,9

20 reviews over Camping Cusio in het Nederlands

Gezellige Italiaanse camping!

Leonora, 12-8-2017

Bij aanvang werden we vriendelijk geholpen door de eigenaar en wees ons naar de 'Collintta' .... een prachtig plekje. Deze camping heeft de echte authentieke Italiaanse sferen waaronder de bouw en inrichting van de receptie, de bar en het restaurant. Het is een kleine camping. Het eten in het restaurant is heerlijk!

De bakker zit 5 minuten vanaf de camping en de broodjes zijn ook heerlijk.

Kortom, een hele fijne camping met hele vriendelijke eigenaren ( de vrouw is een nederlandse)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Authentiek,gezellige camping

Leuke gezellige camping, 6-8-2017

Kleine camping met zwembad ,leuk voor alle leeftijden ! Vlakbij prachtig meer
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fantastische plek

Alien de Vries- Darwinkel, 22-7-2017

Het is heerlijk vertoeven op deze kleine sfeervolle en een echt Italiaanse camping. Hard werkende mensen met aandacht voor de campinggasten. Alles is aanwezig om je verblijf aangenaam te maken. Zwembad, terras met keuken, schoon sanitair natuur en rust!! Wij komen hier al 25 jaar met veel plezier. Onze kinderen gaan er nu ook naar toe. Dat zegt genoeg.
Gereisd met partner in januari 2017

mooie omgeving, boomrijke camping en ruime plekken

petra, 21-9-2016

Fijn zwembad en heel goede wifi. Warm water van de douches is meestal lauw. We vroegen ons af hoe hier legionella wordt bestreden. Werkt nog met douchemunten. Heel irritant. Veel hurktoiletten. Wel heel schoon. De pizza die we op de eetgelegenheid/bar van camping hebben gegeten was vooral belegd met ingrediënten uit een potje. Geen aanrader om daar te eten. Jammer want de plek om lommerrijk buiten op het terras te zitten bij de bar is heel aantrekkelijk. Daar kan de campingeigenaar beslist meer uithalen. De vaste campinggasten kunnen lawaai produceren hoor. Zeg er wel wat van, dat helpt.
Gereisd met partner in september 2016

Mooie camping

Ivon, 30-8-2016

Echt authentiek Italiaans. Goede mix van Italiamen en vooral Nederlanders. Wij hadden een prachtige plek voor onze tent; groot en schaduwrijk. Zwembad voldoet en eten op de camping is prima tegen zeer redelijke prijs. In hoogseizoen vonden we de camping best prijzig ten opzichte van de staat van sanitair (douchen met munten, geen zeep of toiletpapier en weinig zit wc's) Toch een leuke camping op een prachtige plek!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Heel gezellige camping

agnes, 20-3-2015

We zijn hier een paar keer geweest. De camping is van een hele aardige behulpzame familie. Er is een typisch Italiaans gedeelte waar iedereen dicht op elkaar staat en iedereen elkaar kent en een veldje met voornamelijk nederlandse tenten. Het is wel Italië dus wij zijn in Frankrijk wel wat meer ruimte gewend. Maar voor Italiaanse begrippen is het hier heel ruim. De omgeving is wel echt adembenemend. Heel anders dan aan het drukke lago maggiore. Je kunt eenvoudige gerechten eten in het restaurantje wat prima is. Het stadje heeft culinair genoeg te bieden. Wij hebben het altijd fijn gehad hier.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2015

Allesbehalve een rustieke camping

ChrisjeWa, 1-9-2014

Ondanks de goede beoordeling in de gids Rustiek kamperen waren de plekken klein (en dit jaar modderig). En er was veel lawaai. Zowel vanaf de camping, als vanuit het dorp.

Er waren ook veel vaste plaatsen. Milanesen die daar zomers hun tv luid aanzetten.

Geen plek om terug te komen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

Leuke camping voor kinderen maar wel overschat

Sandra, 18-8-2014

Pluspunten

Veel jeugd, onze kinderen hadden snel aansluiting gevonden en een

grote groep vrienden gemaakt

Ligging van de camping is goed, dichtbij het meer en het leuke plaatsje

Orta

Voor Italiaanse begrippen mooie grote kampeerplaatsen

Minpunten:

Sanitair wel schoon maar absoluut niet meer van deze tijd (van de 8

toiletten in 1 blok bleken er 6 statoiletten bij te zijn....wat???

De camping deed rommelig aan

De man achter de bar was nors

Groente op de pizza kwam uit blik dus die vond ik niet echt lekker

Vele mensen komen al jaren op deze camping, kliekjesvorming. Hier kan de camping niks aan doen maar hadden we wel graag geweten.

Camping is aan de dure kant

Overig: wij stonden op een veld met families die al jaren komen. Contact met andere mensen wilden ze blijkbaar niet..

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

Mooie camping.

Maureen, 17-7-2014

Mooie camping in een mooie omgeving. Leuk voor jong en oud. Zwembad, pingpong tafel, voetbaltafel en een heerlijk zwembad. Op loopafstand van het dorp en diverse strandjes. Vriendelijke eigenaren met een zoon van goud. Allen de zeer strenge badjuffrouw was een minpunt.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

prima camping

Robert, 1-11-2013

Onze eerste ervaring op een Italiaanse camping na jaren Frankrijk viel zeker niet tegen, al zijn de kampeerplekken inderdaad aan de kleine kant. Naast onze caravan met voortent was er krap plaats voor een klein bijzettentje. Verder een gezellige camping, gemoedelijke sfeer, zeer vriendelijke eigenaren (vrouw spreekt nederlands), campingrestaurant met beperkte kaart maar wel heerlijke gerechten. In het weekend was het behoorlijk druk doordat dan de Italianen naar hun vaste plaatsen komen, verder veel nederlanders, dat is voor de kinderen wel weer leuk. Er is een niet al te groot zwembad met (soms wat streng) toezicht , heerlijk om af te koelen.

De omgeving vonden we schitterend, er is heel veel te bezoeken en te doen. Het Lago d' Orta is op loopafstand, je kan er heerlijk zwemmen. Er zijn plaatsen met uitzicht op het meer, maar die hebben denk ik wel wat last van verkeersgeluiden. Je zit dicht bij het bekende Lago Maggiore, maar het is er veel minder druk. San Giulio is schilderachtig

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Cusio in Orta San Giulio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Cusio zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Cusio scoort een 7.88 uit 10 op basis van 20 reviews.