Camping il Melo (in Peveragno) **

Camping il Melo (in Peveragno)
il Melo (in Peveragno)
8,1

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping il Melo (in Peveragno) bij:

10 reviews over Camping il Melo (in Peveragno) in het Nederlands

Leuke plek!

ES, 21-8-2017

Wij kwamen vanuit Toscane en moesten even wennen aan deze minder toeristische en naar ons gevoel wat lege omgeving, maar wat hebben we het leuk gevonden! De camping wordt voor de helft bezet door vaste plaatsen met voornamelijk Italianen. Het was leuk om mee te krijgen hoe zij siesta houden en elkaar kennen. Ze waren bijzonder vriendelijk, net als de eigenaren. Dat het zwembad (met verplichte badmuts) tijdens de siesta dicht is, is voor ons wennen, maar past bij het land waar je te gast bent. De douches (€ 1,00 voor 6 minuten) zijn klein, maar verder prima. Je kunt lopend naar het dorp waar een Maxidiscount zit voor de dagelijkse boodschappen. Cuneo is een leuke en mooie stad in de omgeving (8 km afstand) om te bezoeken en je kunt naar Mondovi voor een outletcenter. De wandelingen in National Park Alpi Maritim vonden wij geweldig. Er zijn maar 2 korte wandelingen (1.15 uur en 1.45 uur enkele tocht) en het is flink stijgen (400 en 500 meter), maar geeft veel voldoening. Kaart op de camping verkrijgbaar en ook bij Toeristeninformatiecentrum in o.a. Entraque. .
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

prachtig uitzicht en rustig

Aniek Honsbeek, 12-8-2017

Eigenlijk klopt het precies wat bezoekers schrijven.

Prima rustige camping, toen wij er waren veel Nederlanders. Ook een paar vaste plekken die inderdaad bezet worden door Italianen. Gastvrije eigenaren. Wij zijn door het slechte weer in de Jura (Frankrijk) hier terecht gekomen, en werden vriendelijk ontvangen. We hadden een mooie plek met uitzicht op de berg. Dorpje Peveragno is leuk, niet toeristisch, genoeg restaurants en leuke kleine winkeltjes waar je voor weinig veel lekkers en lokale producten kunt kopen. Vriendelijke mensen die hun best doen Engels te spreken en je te helpen. Nadeel van de camping is dat het zwembad tussen 12.30 en 15 uur, op het warmste moment van de dag, dicht is. Dat is echt een gemis. Badmutsen zijn overigens verplicht, maar dat vind ik dan wel weer hygiënisch. Er is geen barretje aanwezig, dat is jammer, maar in het dorp zoals gezegd genoeg leuke tentjes te vinden. Betreft blaffende honden klopt, die hoor je zeker in de omgeving. Maar niet storend dat je erdoor niet kan slapen ofid. Sanitair is prima, al is twee minuten douchen voor 1,- dan wel weer jammer, maar bij >30 graden is koud douchen niet eens zo heel erg ;-)

De camping ligt vlak bij een groot natuurpark (parco delle alpi marittime) waar je prachtig kan wandelen, de eigenaren kunnen je kaarten mee geven en aanwijzingen geven over de wandelingen. Ook in de buurt kan je prachtig wandelen. En er is nog veel meer te doen. Kortom een prima plek om het niet toeristische Italië te ontdekken!

Gereisd met partner in augustus 2017

Rustige plek met voornamelijk Italiaanse gasten

Astrid Lammertsma, 9-7-2017

Zeer vriendelijk stel runt deze bescheiden camping. Schoon en milieubewust. Flink aantal vaste plaatsen bezet door Italianen, allemaal erg vriendelijk. Nadeel is dat er geen barretje is en in het dorp vlakbij weinig restaurants. Op de camping veel honden, in de omgeving ook dus veel geblaf gedurende de dag en nacht. Ook jammer dat het zwembad tussen de middag dicht is en vervelende ligstoelen heeft.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

mooi en rustig

fam.Wauters, 19-9-2016

Het is een zeer mooie, goed onderhouden en rustige camping. De kampeerplaatsen zijn licht hellend. Het sanitair is prima, veel toiletten en goede betalende douches. Het is er zeer rustig maar het ligt wel bij een sportterrein, dat 's avonds wel anders kan zijn. De uitbaters zijn vriendelijk en spreken een beetje engels. Maar als je er in september verblijft hou er dan rekening mee dat het zwembad niet meer open gedaan wordt, ook al zijn er nog mooie en zeer zonnige en warme momenten. Wat de uitstappen betreft ben je best goed voorbereid voor je vertrekt, want ter plaatse is er weinig info, nochtans is er een zeer mooi natuurpark in de omgeving.
Gereisd met partner in september 2016

natuurvakantie

ellen, 29-7-2015

zalig rustige camping. de eigenaars doen erg hun best om het iedereen naar hun zin te maken. het is een kleine camping met duidelijke regels. dit zorgt voor rust en orde. het sanitair wordt perfect onderhouden. het zwembad is ideaal voor een verkoeling en fijn voor de kinderen. ook wordt het zwembad perfect onderhouden.

brood kan besteld worden op de camping en kan afgehaald worden aan de receptie. je kan ook zelf naar het dorp rijden voor broodjes het is kortbij en keuze genoeg. ook voor koffie kan je terecht in het dorp.

zeker de moeite waard voor mensen die een rustige camping zoeken.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Fantastische ligging en vriendelijke eigenaren

femke van der heijden, 24-8-2014

Hele leuke, nette, kleine mooie camping in een hele mooie niet toeristische omgeving. Je kunt er bijzonder mooi wandelen, hele mooie leuke dorpjes en steden in de omgeving; het echte Italië. Net buiten de camping stroomt een klein riviertje waar de honden verkoeling kunnen vinden. We hebben hier 2 weken gestaan i.p.v. een paar dagen wat we eigenlijk gepland hadden, er is zoveel te doen en te zien in de omgeving en heerlijk terug komen op deze heerlijke camping na een wandeling of wat dan ook.
Gereisd met partner in augustus 2014

Heerlijk rustig in het hoogseizoen

Hendrik, 19-8-2013

Hoewel het voor de zeer vriendelijke eigenaren van de camping leuk zou zijn, als het in augustus wat voller was op de camping, hebben wij genoten van deze rustige plek. De camping is super verzorgd. Het sanitair is zeer schoon en prettig te om te gebruiken. Het zwembad is klein, maar ook lekker schoon. Een prettige ervaring. De camping is klein. Er is geen restaurant of winkel. Op het sportpark is een pizzeria, 3 minuten lopen vanaf de camping. Wij hebben geen overlast gehad van het sportpark. Camping Il Melo is een heerlijke plek, die wij zeker kunnen aanraden!
Gereisd met partner in augustus 2013

Gezellige camping met aardige beheerders.

Toornvliet, 10-12-2012

Ondanks dat de campingplaatsen schuin aflopen (er zijn echter voldoende houtblokken aanwezig), het zwembad tussen de middag (net als de receptie) gesloten is en het naastgelegen sportveld 's avonds soms (naast gezelligheid) wat overlast oplevert hebben wij dit voorjaar ca. 4 weken met veel plezier op deze camping vertoefd, mede door de uiterst klantvriendelijke opstelling van het beheerdersechtpaar. Zowel het sanitair als het zwembad worden perfect schoongehouden. Op het terrein is een speeltuintje aanwezig. De nog niet zo toeristische omgeving van de camping nodigt uit tot het maken van uitstapjes naar o.a. de Alpi Marittime (prachtig wandelgebied) en de Toscaans aandoende wijngebieden rond Barolo en Alba. Dichtbijgelegen plaatsen als Cuneo (ca. 10 km) en Mondoví (ca. 25 km) zijn zeker de moeite van een bezoekje waard, ook al gezien de leuke restaurantjes daar. Op de camping zelf is geen restaurant, op de naastgelegen sportaccomodatie is een pizzeria.
Gereisd met partner in juni 2012

Kleine camping in mooie omgeving

van Gaal, 27-7-2012

Zeer aardige eigenaren. Jammer dat er geen klein winkeltje op de camping is. Omgeving is prachtig en niet toeristisch.
Gereisd met partner in januari 2012

Onrustige camping

Bob, 16-8-2010

We waren op zoek naar een rustige camping. Deze camping staat te boeke als rustieke camping. Het enige wat er niet bij vermeld staat is dat het ligt naast een sportpark, waar regelmatig wedstrijden van het een of ander worden gehouden. Tevens zijn er veel vaste plekken en is het zwembad behoorlijk kleiner dan het lijkt. Zoel zwembad als receptie gaan op het heetst van de dag dicht(12:30 tot 15:00).

Kampeerplekken zijn allemaal behoorlijk schuin waardoor slapen erg moeilijk is.

Prijs kwaliteitsverhouding is dan ook ver te zoeken. Omgeving is wel mooi, maar dan moet je er wel op uit

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping il Melo (in Peveragno) in Cuneo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping il Melo (in Peveragno) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping il Melo (in Peveragno) scoort een 8.11 uit 10 op basis van 12 reviews.