Camping Agriturismo Casa Bonta ****

9,2

45 reviews over Camping Agriturismo Casa Bonta in het Nederlands

Dit is OP en TOP vakantie

Wim & Tineke, 17-9-2017

Voor ons het derde jaar op rij, dit gaat nooit vervelen!

Guus en Sylvia hebben deze plek zo gemaakt dat alles in één vakantie samen komt.

Rust, gezelligheid, vrijheid, natuur.

Gezeligge eet avonden, pizza's en Piemontees ( met locale italiaanse kok).

Even aan de bar een espresso en een biertje/wijntje.

Voor de tent even een boek lezen.

Je leeft echt midden in de natuur en als je wil kun je fantastische wandelingen maken(wij zagen zelfs wilde zwijnen).

Als je hier geweest bent wil je nooit meer anders. Zo is vakantie bedoelt.

Gereisd met partner in september 2017

Wat een heerlijke plek!

Leonie en Edwin, 25-7-2017

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad bij Casa Bonta, 1 week in een tent en 1 week in het appartement. Allebei is aan te raden. In de tent heb je meer buiten ruimte en 's nachts koelde het goed af. In het appartement heb je veel luxe met een eigen douche, televisie en ruime slaapkamers. De gezamenlijke eet-avonden ware erg gezellig en de kinderen vermaakten zich prima. Guus en Silvia hebben er een heerlijke plek van gemaakt en zorgen dat de gasten niks tekort komen. Kortom een echte aanrader!
Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Droomplek!

Hanna & Joost, 21-7-2017

We hebben het heerlijk gehad! Sylvia en Guus weten precies hoe een perfecte vakantie moet zijn; prachtige plek, heerlijk eten en leuke tips voor een dagje weg. De plek is nog zo veel mooier dan op de foto's en Sylvia en Guus zijn echt top! Wij komen zeker terug.
Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Heerlijke plek, mooie tent, mooi uitzicht...!

Anne-Marie, 18-7-2017

Wij zijn altijd best kritisch, maar we hebben bij Casa Bonta echt een geweldige week gehad! Een prachtige, net nieuwe en mooi ingerichte tent (met goed bed, ook niet onbelangrijk) en eigen toilet op het bovenste veld (totaal 8 tenten) en veel privacy. Wel wat verder naar boven en beneden lopen als je een tent bovenaan hebt, maar wij vonden dit juist heerlijk omdat we met z'n tweetjes zijn. Geen "last" van geluid rond het zwembad en prachtig weids uitzicht. Drie grote en keurige douches en 2x per week een gezellige eet/pizza avond. Je hebt meteen leuk contact met andere gasten als je wilt, maar het hoeft niet. Guus en Silvia, dank voor het heerlijke verblijf en wie weet tot de volgende keer! Groetjes, Anne-Marie en Wilco
Gereisd met partner in juni 2017

Caartje, 4-7-2017

Lieve mensen, mooie omgeving, luxe appartement met zeer ruimte badkamer met douche en bad, prima bedden, heerlijk zwembad. De kinderen vonden het superleuk om de dieren van de eigenaresse te helpen voeren en verzorgen.

De pizza avond was top en gezellig.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

Prachtige unieke plek in Piemonte !

Saskia en Bas, 7-9-2016

Heerlijk onthaasten bij Casa Bonta, alles mag niets hoeft ! Wij zaten in appartement Lavanda , een waanzinnig mooi appartement, het hele complex is trouwens mooi ruim opgezet.

Guus en Silvia zijn zeer gastvrij en gezellig, niets is ze teveel. je kunt er 2x per week heerlijk eten gezamelijk met de andere gasten. In de omgeving is veel te zien en te doen, bezoekjes aan Sassello, Genua en Turijn zijn zeer de moeite waard.

Guus en Silvia., dank jullie wel voor jullie gastvrijheid, de wandeling naar de rivier, de wijnproeverij, de borrelmiddagen met heerlijke hapjes en praatje en natuurlijk de gezellige eetavonden. Een week was tekort...

Gereisd met partner in juni 2016

Heerlijke zomerplek vr gezinnen met (jongere) kids

Catrien, 1-9-2016

Casa Bonta is een prachtige vakantieplek, waar het ontspannen vertoeven is. Het is een kleine "camping", zeer ruim opgezet, met 7 luxe tenten (met wc!) en 4 luxe appartementen, In totaal dus 11, veelal Nederlandse gezinnen. De ontvangst (en verblijf!) is heel hartelijk, Silvia is een prettige gastvrouw, met oog voor detail. En oog voor de kinderen, die ze meeneemt naar haar paarden. Het nabijgelegen plaatsje Acqui Terme is gezellig voor een kop koffie, een borrel, eten of wat winkelen. Wij aten er regelmatig een gelato. Verder is de Piemonte een prachtige omgeving: glooiend en groen. De temperatuur toen wij er waren: 25-30 graden overdag en de nachten waren koel. Heerlijk geslapen in de tent dus.

Enige nadeel dat ik zou kunnen noemen zijn de reistijden naar andere plaatsjes en bezienswaardigheden als: de Italiaanse kust, Turijn, Genua of Alba. 44 Italiaanse kilometers betekenen: 1 uur rijden, dus dat ben je kwijt als je op pad gaat. Anderzijds is er in de omgeving genoeg te doen: wandelen, fietsen, zwemmen in de rivier en het eerder genoemde Acqui Terme.

Omdat onze kinderen hun zwemdiploma hebben, vond ik het zwembad prima. Ik kan me voorstellen dat voor kinderen zonder zwemdiploma de beveiliging van het zwembad wat pover is.

Wij, én onze kids, hebben er een heerlijke vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Echt vakantie op schitterende plek!

Fam Mom, 31-8-2016

Casa Bontá is alles waar je op vakantie op hoopt. Guus, Silvia en hun kinderen snappen waar je als vakantieganger (zowel als ouder, als kind) behoefte aan hebt. Met veel zorg en aandacht voor hun gasten hebben ze een heerlijke kleinschalige plek gecreëerd, die ze ieder jaar weer verder perfectioneren. Naast een fantastisch uitzicht vanuit een luxe tent of appartement heb je veel privacy en kun je er zelf voor kiezen of je 2x per week aan wilt schuiven aan de mooie lange landelijke tafel voor eigen gemaakte Pizza’s of gerechten uit de Piemontese omgeving, dan wel een aperitief aan het einde van de dag; allemaal zeer aan te raden overigens. In de zomer als ouder geen zorgen om je kinderen, die vermaken zich prima met andere aanwezige kinderen en faciliteiten, allemaal heel overzichtelijk. De mooie groene Piemontese omgeving leent zich prima voor de nodige afwisseling. Leuke echte Italiaanse plaatsjes zijn Acqui Terme en Sassello, met heerlijke eet-mogelijkheden. Ook een dagje uit naar grotere steden als Genua en Turijn, een dagje naar de kust, een duik in de dichtbij gelegen rivier d’Erro of op een Italiaanse scooter door de Barolo stree, behoort tot de mogelijkheden. Maar ook een ontspannende hele dag op Casá Bonta is zeer aan te bevelen, s’morgens rustig beginnen met een cappuccino en zelfs in het hoogseizoen kun je het zwembad met je gezin voor je alleen hebben. Samen te vatten in ‘Grazie e Bellisimo’!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Een idyllische plek!

Fam. De Bruin, 22-8-2016

Sylvia, Guus en hun kinderen maken Casa Bonta tot een idyllische en luxe plek om vakantie te vieren! Een zeer compleet ingerichte safaritent met prachtig uitzicht om de vallei en het zwembad, zodat we zicht op de kinderen hadden. Verse broodjes in de ochtend, eetavonden, een borreltje voor wie daar zin in heeft, een uitstapje met campinggasten naar het meertje; alles mag maar niets moet. Stadje Acqui Terme ligt op 15 minuten rijden voor boodschapjes, winkeltjes of de Gelateria. Misschien naar verwachting wat langer rijden om plaatsen te bezoeken als Turijn en Genua, maar tegelijkertijd kun je weer heerlijk genieten van het prachtige italiaanse landschap. Kortom: een heerlijke vakantie met prachtig weer, uitstekende accommodatie in een schitterende omgeving!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Mooi, ruim, gezellig. Maar ook wat minpunten

Ruud en Suzan, 16-8-2016

Een hele mooie locatie in Italie. Mooie verbouwde appartementen en bar/ eetgelegenheid en hele mooie glamping tenten. Het sanitair is ook goed verzorgd. Wel misten enkele wc's een bril (een daarvan was gebroken) en miste er bij een douche een slot. Maar over het geheel kon je zien dat de eigenaren veel tijd en moeite in hun domein hebben gestoken. Veel ruimte ook tussen de tenten, je hebt geen moment het gevoel dat je dicht op elkaar zit. Ook voldoende bedjes bij het zwembad. Met betrekking tot het zwembad en doelgroep van jonge gezinnen vonden wij het wel vreemd dat er geen goed hek rondom het zwembad is geplaatst.

Veel interactie met andere bezoekers en omdat er ook veel kinderen in dezelfde leeftijd waren, hebben die heerlijk met elkaar kunnen spelen. Veel in het zwembad, maar ook de boomhut en het veld waren favoriet.

Op twee eetavonden die werden verzorgd door Italiaanse koks hebben we samen met de andere gasten kunnen genieten van heerlijk eten en lekkere Italiaanse wijn. Wel was het jammer dat de gastheer het nodig vond om de kinderen die met elkaar aan het spelen waren 'aan te pakken' omdat ze iets deden wat in zijn ogen niet goed was. Niet met de ouders bespreken, maar 'hard aanpakken'. Daarbij ook nog eens het verkeerde kind aansprekend, maar 'geheel terecht'. Een uitleg die niet rijmde bij de sfeer van de hele week en met zes huilende kinderen als gevolg. Alle kinderen hebben heerlijk met elkaar gespeeld, geen ruzie gemaakt en ook niks kapot gemaakt of iets dergelijks.

Een gesprek daarover voeren was ook niet mogelijk want hij had gelijk. Persoonlijk zou ik het als gastheer nooit zover laten komen en het netjes uitpraten, maar het leek een beetje op alsof het allemaal wel best was. Ook bij het afscheid bleef de gastheer hangen in zijn ongenoegen. We hebben op andere locaties gastheren en -vrouwen gehad die wat meer begaan waren met hun gasten.

Gelukkig waren er heel veel leuke andere gasten waardoor wij een prima week hebben gehad, zoals gezegd ook door de goede sfeer onder de kinderen.

Wat wij in vergelijk met andere locaties vonden opvallen, waren de prijzen van consumpties. Die waren vergelijkbaar met de Amsterdamse horeca.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016
Silvia de Bont, eigenaar, 20-8-2016

Beste Ruud en Suzan,

Fijn dat jullie en jullie 3 prachtige jongens genoten hebben van een fijne vakantie met de andere gasten op Casa Bontà. Dank voor alle complimenten, maar zeker ook dank voor de aandachtspuntjes, deze zullen we zeker meenemen in onze evaluatie als we kijken naar verbeteringen voor het volgende seizoen.

Daarnaast refereer je aan onze gezellige eetavonden en het incidentje wat plaats vond. Zoals bij ieder verhaal, heeft ook dit verhaal 2 kanten. Het ‘spelletje’ van de kinderen leidde in dit geval tot een ongewenste situatie, daarom hebben we meteen ingegrepen zonder vooraf te overleggen. Soms is dat in het belang van alle kinderen nodig. Jammer dat jullie dit anders hebben ervaren. Het voornaamste is dat de kinderen de volgende dag weer volop samen hebben gezwommen en gespeeld.

We wensen jullie alle goeds en hopelijk tot ziens in het mooie Piemonte!

Lieve groet, Silvia

PS: hoor graag van je waar je in Amsterdam een espresso drinkt voor 1 euro  ?

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Agriturismo Casa Bonta in Cartosio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Agriturismo Casa Bonta zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Agriturismo Casa Bonta scoort een 9.18 uit 10 op basis van 45 reviews.