Camping Tranquilla

Tranquilla

27 reviews over Camping Tranquilla in het Nederlands

Prima camping

T. Baard, 4-8-2017

Erg leuke camping met voor Italiaanse begrippen heel tuime plaatsen. Goede sfeer op de camping, heerlijk zwembad. Goed te lopen naar het plaatsje Baveno, heerlijk Italiaans ijsje eten. Lekker zwemmen in lago Maggiore.

Zeker doen: de eilandjes bezoeken 'Isola bella, isola pescatori en isola mare' met de taxiboot, niet duur en zeer de moeite waard.

Val grande is ook prachtig en de hoogste berg aan het meer bezoeken. Langs de boulevard slenteren en 's avonds leuke marktjes bezoeken, aan her water pizza eten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Prettige camping met leuke beheerders

henkenhelga, 11-8-2016

Prettige camping aan het Lago Maggiore. Dichtbij leuke stadjes en het meer, maar niet aan het meer zelf.

Wat prettig is, is de hartelijkheid, humor, hulpvaardigheid van de eigenaren, Allessio en Sergio. Heel flexibel en hulpvaardig. Ze hebben de camping nu 4 jaar in eigendom en elk jaar pakken ze een onderdeel aan en verbeteren het met hart en ziel. Mooi om te zien.

Het zwembad is heerlijk en schoon. Het sanitair is gedateerd, maar zeer schoon. De plaatsen zijn best ruim en mooi, vaak met genoeg schaduw. Gasten uit heel Europa: Fransen, Engelsen, Denen en Nederlanders.

De camping bestaat uit twee delen, wij stonden op het stuk bij de receptie. Aan de overkant van de weg zijn nog meer plaatsen op een apart terrein. Op ons deel waren er veel vaste gasten...soms is dat leuk en heb je een gesprekje met ze, maar soms denken ze ook dat zij de camping in eigendom hebben...dat resulteert in het opeisen van plaatsjes en stoelen bij het zwembad, wasbakken bij de afwas en dat soort ongein.

In de omgeving veel te beleven met uiteraard het meer (en de eilandjes waar je goed naar toe kunt) maar ook kun je de bergen in en bijvoorbeeld naar een marktje of naar Lago d'Orta...erg mooi.

Wij hebben het zeer naar ons zin gehad op deze camping. Een aanrader wat ons betreft.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Rustige camping aan lagio magiore

WDLKH, 27-7-2015

Op doorreis terug naar huis, plan om bij lagio magiore te overnachten. De campings aan het meer zijn nagenoeg allemaal volgeboekt. Dus op deze camping terecht gekomen. Vriendelijk ontvangen, plaatsen zijn groot en je staat gelukkig niet op en in elkaar. Sanitair beperkt en gedateerd maar wel schoon. Afstand naar het meer is volgens de gids 800 meter. Waarschijnlijk hemelsbreed in het echt meer en dan ook nog stijl de berg af en natuurlijk weer op. Als je een beetje doorloopt doe je er 25 minuten over. Leuke markt op maandag in het stadje. Zwembad met verplicht een badmuts. Vrij strand aan het meer in een park met een leuk tentje waar je voor een prikkie wat kunt eten en drinken (beperkte kaart). Het meer en het uitzicht is geweldig en lekker zwemwater. Verschillende supermarkten in de buurt. Als je een auto hebt, is het allemaal goed te doen. Lopend is het als het warm is best een beetje afzien.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Heerlijke plek.

A. Stekelenburg, 28-2-2014

Een mooie kleine camping met een mooi zwembad en schoon sanitair. Wij hebben hier met veel plezier gestaan. De camping ligt aan de rand van het dorp dus niet aan het water. Er loopt een weg langs de camping maar als je niet op het bovenste terras staat heb je er geen last van.
Gereisd met partner in juni 2013

Rustige camping vlak bij lago maggiore

Erwin, 11-8-2013

Wij hebben deze zomer 6 nachten op deze camping gestaan. De camping ligt in het stadje Baveno, een klein stadje aan het lago maggiore. De camping ligt niet aan het meer, het meer is een stukje lopen of rijden.

Op de camping is een klein speeltuintje bij de bar waar ook afhaalmaaltijden (geen gebruik van gemaakt) en broodjes te bestellen zijn. Verder is er een zwembad (badmuts verplicht, te verkrijgen bij de receptie). Het sanitair is wat oud maar wordt wel heel goed schoon gehouden. De camping is een prima uitvalsbasis om de omgeving en het lago maggiore te verkennen, vooral voor degene die niet per see direct aan het meer wil zitten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

Rustige camping

Rob, 19-7-2013

Rustige, kleine camping. Prima plekken, ligging aan de rand van het dorp, in een woonwijk. Dorp op loopafstand, wel behoorlijk hoogteverschil, dus terug naar de camping valt tegen met boodschappen. Net zwembad, badmuts verplicht.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Dit Nooit Meer!!

Sander ten brinke, 6-9-2012

Deze camping is in 7 jaar behoorlijk achteruit gegaan en verpaupert waardoor wij genoodzaakt waren om een andere camping te zoeken. Je krijgt er geen veilig gevoel als je er rond loopt. Wij werden tussen de vaste plekken gezet onderaan de camping en andere plekken waren niet beschikbaar. Gelukkig hebben wij de zelfde dag nog een andere camping gevonden en daar een super vakantie gehad. Zinds de nieuwe eigenaar is het behoorlijk achteruit gegaan. Voor ons nooit weer deze camping en raad deze ook af aan andere vakantie gangers. Van mij mag deze camping de 2 sterren inleveren dit verdient geen sterren meer!!!.
Gereisd met partner in augustus 2012
S. Piralla - Camping Tranquilla, uitbater, 26-10-2012
Dank u voor uw beoordeling: We bieden onze excuses aan voor uw mindere ervaring. Voor verdere vragen staan we steeds ter uwer beschikking. De reacties van onze kampeerders zijn verder possitief geweest. Wellicht kunnen we u overtuigen om toch nog eens te komen kijken. Met vriendelijke groeten

Zeker voor herhaling vatbaar!

mschilder, 28-8-2012

Deze rustige, overwegend door Nederlanders bevolkte camping heeft ruime plekken met schaduw. Het zwembad is erg schoon en aangenaam. Er wordt daar toezicht gehouden door één van de medewerkers en het dragen van een badmuts is verplicht (daar verkrijgbaar).

Het sanitair is o.h.a. schoon, al denk ik ook dat dat komt door het publiek: veel gezinnen met jonge kinderen die de boel ook weer netjes achterlaten.

De prijs-kwaliteit vonden we stevig, maar dat heb je waarschijnlijk overal in die omgeving: wij waren voor vier personen (twee volw. en twee kdn.) en tent 43 euro p/n kwijt. Auto mag bij de tent staan.

Er is geen animatie o.i.d. maar wel een klein, aardig speeltuintje.

Er zijn veel Nederlanders, ik schat zo'n 80%, maar dat was voor onze kinderen wel erg fijn. 's Avonds is het er rustig.

Je kunt makkelijk met de auto naar het meer rijden (ong. 800 meter) waar je op sommige plekken gratis kunt parkeren.

Baveno is een leuk stadje.

Reserveren wordt aangeraden, camping was goed vol.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012
S.Piralla - Camping Tranquilla, uitbater, 29-10-2012

Ik wil u bedanken voor uw beoordeling. Hopelijk tot volgend jaar.

Met vriendelijke groeten,

Leuke camping

Bamps Goedele, 1-8-2012

Leuke camping op 1 km van het Lago Maggiore. Zeer proper zwembad. Wij hadden gereserveerd en hadden voor 1 week een zeer rustige, grote, schaduwrijke plek. Er zitten wel erg veel muggen. Dus de muggenmelk niet vergeten ! Soms erg druk dan zetten ze klene tentjes in de voortuintjes van de vaste campingbewoners die afwezig waren. Sommige plekken zijn erg klein en vlak langs het sanitair en de afvalcontainers. Wij moesten bovenop de aangegeven prijs nog 2 EUR extra taks betalen die niet vermeld werd. Het zwembad is klein. Maar wordt goed schoon gehouden. Vergeet je badmuts niet. Onze zonen van 13j en 11j hebben erg genoten van het zwembad.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Fantastische plek

Eijk, 8-7-2012

Geweldig ontvangst door de nieuwe eigenaren,heel hartelijk en bereid om je in alles bij te staan om je vakantie goed te laten verlopen.

Hadden een fantastische plek met uitzicht op de bergrotsen.

Sanitair schoon en voldoende aanwezig.

In de gids van de Anwb stond dat er een restaurant bij de camping is, maar deze is inmiddels gesloten. Het is geen gemis, want je kan in de omgeving zeer goed eten.

Zwembad is lekker om in af te koelen,maar vergeet je badmuts niet.

Tranquilla doet zijn naam eer aan, heerlijke plek om weer terug te komen.

Gereisd met partner in juni 2012
S. Piralla - Camping Tranquilla, uitbater, 29-10-2012

Ik wil u bedanken voor uw beoordeling en hopen jullie spoedig terug te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groeten

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Tranquilla in Baveno, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Tranquilla zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Tranquilla scoort een 7.95 uit 10 op basis van 35 reviews.