Camping Darna ***

7,9

112 reviews over Camping Darna in het Nederlands

Heerlijke 2 weken

Sanne, 1-10-2017

Mooi en schoon meer, super winkeltje met alle kleine producten. De Nederlandse eigenaren hebben ons goed geholpen, ook toen we een tandarts nodig hadden.

Ook de animatie en het restaurant op de camping zijn zeker aan te raden. Elke avond gezelligheid op het terras.

Onze plek lag direct aan het restaurant grenzend. Dit betekende flink harde muziek urtje of half 11-11 uur. Wij vonden dit erg gezellig. Wil je meer rust, zorg dan dat je een plek krijgt verder de camping op.

Wij maakten gebruik van het nieuwe sanitairgebouw. Ziet er super uit. De rest is ouder, maar wel schoon. Hopelijk vernieuwen ze de andere gebouwen ook op den duur. Jammer dat je voor het zwembad flink geld moet betalen, maar het meer is/was voor ons een prima alternatief. Hadden geen zwembad nodig.

Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijke camping en prachtige omgeving

SUSAN DIKKER, 14-9-2017

Toiletten zijn keurig. Het meer is heerlijk om in te zwemmen. Druk op het strand maar dat geeft zeker ook sfeer. Animatie erg goed.Het is leuk dat je meedoet maar het hoeft niet.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Op zich een leuke en mooie camping, maar...

Saskia, 12-8-2017

Camping ligt direct aan het prachtige meer van Lugano. Wij hadden een mooie plaats aan het meer. Animatie is geweldig, zeer goed verzorgd en leuke shows. Eten op de camping is oké, het restaurant langs de weg, Grotto Galbiga, is wel veel beter. Sanitair ook prima, alleen was het wc papier op en werd ook niet bijgevuld.

Maar: op de camping zijn heel veel vaste gasten die er al jaren komen en onze puberzoon werd absoluut niet opgenomen in welke groep dan ook. Jammer! Wij zijn na 6 dagen vertrokken wat zeker niet de bedoeling was van te voren.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Meer van lugano is prachtig

Linda Broersen, 9-8-2017

Camping Darna is een middelgrote camping direct aan het meer. Het meer is prachtig!

Het strandje bestaat uit kiezels en is zeer klein. Overvol in juli. Wij hadden een een enorme plek aan het meer, dus we hadden er geen last van. De toiletgebouwen zijn prima, een aantal is gerenoveerd. Het restaurant is prima. Het animatieteam is zeer actief. Leuke shows .

De camping is mooi begroeid met bomen, struiken en bloemen. De sfeer is gemoedelijk.

Ik zie 2 ernstige nadelen. Je moet als campinggast betalen voor het (mini) zwembad, belachelijk!

Het is zeer rumoerig 's nachts op de camping. De hekken aan de strandkant blijven open, tot diep in de nacht lopen mensen op en af de camping. Voorál alles goed opbergen! Campinggasten die na 24.00 uur nog zaten te borrelen, werden niet aangesproken. Er moet echt strenger worden toegezien op de rusttijden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Top camping!

Monique, 3-8-2017

Een zeer goed verzorgde camping onder leiding van Monica en haar broer Mario. Ook andere familie leden werken hard mee. We hadden van te voren gereserveerd voor 16 nachten. We stonden op nr 291. Een prachtige schaduw plek. Het animatieteam is fantastisch. Onze oudste dochter van 8 jaar vond de grote avond shows (vanaf 21:30u) geweldig, wel een beetje aan de late kant voor een 8-jarige. Martina heeft daarin een belangrijk aandeel zijn doet de voorstellingen echt met passie. Van musicals tot bingo tot Darna got's Talent alle optredens waren goed verzorgd. Ook de mini-disco (vanaf 20:00) vonden onze beiden dochters geweldig. Het nieuwe toillet gebouw (sinds 2016) bij de receptie is prachtig. Het uitzicht vanaf het meer is waanzinnig. Er zijn veel leuke uitstapjes te maken. Wij hebben o.a. in Menaggio aan het como-meer(24 min vanaf de camping ) bij AC boats een boot gehuurd (zonder vaarbewijs). Dat is echt een aanrader. AC boats heeft een goede service en goede kwaliteit/prijs verhouding. Wel reserveren van te voren. Ook zijn we naar Lavertezzo in Zwitserland geweest. Mooiste stukje natuur van Zuid-Zwitserland! Ook kun je een uitstapje maken naar een tweetal watervallen in de omgeving van Lugano. Het enige min-puntje was dat je moet betalen voor het zwembad.

Kortom het was fantastisch!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

erg mooi gelegen, smaakt naar meer

Marco, 2-8-2017

Neem voldoende Azaron mee, want is was ooit moeras gebied. Muggen dus. Waanzinnig mooi gelegen, met ook rustiger plekken. Die hond 's-nachts buiten de camping was wat minder. Eigenaresse spreekt goed Nederlands. Erg gastvrij ontvangen. Restaurant was een warm bad met super enthousiaste gasten die heerlijk eten voor ons maakten. Was maar één nacht, maar achteraf 100x beter als waar we geboekt hadden. Lekker vlak ook. Wel op tijd de Gotthard pakken, bij voorkeur op een zondag. Bij Lugano moet je centrum aanhouden.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

verzorgde camping direct aan prachtig meer

Riet, 8-7-2017

Camping Darna is een middelgrote verzorgde camping direct aan het meer . Redelijke plaatsen voor tent of caravan ( voor Italie) wij zaten er eind Juni. Camping goed bezet maar nog niet vol. Dit gaf echt rust. Alleen jammer dat de camping ernaast elke avond harde muziek heeft... en in het dorp een hond is waar de batterijen niet uit kunnen , hij blaft bijna de hele nacht door. Verder: genoten ! Het meer is heerlijk . Niet koud, mooi aflopend en helder. Wel waterschoenen mee nemen. Het strandje is klein maar in het voorseizoen geen probleem .
Gereisd met partner in juni 2017

Leuke camping

Rob, 11-2-2017

Het is leuke gemoedelijke familiecamping met vrij kleine plaatsen. Pluspunten zijn de omgeving, de animatie, het schone meer, de prima sanitaire voorzieningen en het feit dat deze plaats niet zo verschrikkelijk toeristisch is. Nadelen zijn de drukke weg waarnaast de camping ligt waar veel te hard gereden wordt, kinderen die naar het sportveld willen moeten deze gevaarlijk weg ook over, de constant blaffende honden naast de camping en het feit dat je een belachelijke prijs moet betalen voor het mini zwembad. Wij zijn hier vele jaren geweest zoals velen maar gaan komend jaar toch eens een keertje 'vreemd'.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Mooie locatie

MP1234, 3-9-2016

De camping ligt op een prachtige locatie, aan het meer van Lugano en tussen de bergen. Je mag zelf een plaats uitzoeken, maar de meeste plaatsen zijn vrij klein. Er is wel voldoende schaduw.

De camping is vooral populair bij gezinnen, dus voor je rust kun je beter niet naar deze camping gaan. De eigenaren zijn vriendelijk en spreken diverse talen. Er is een winkeltje, een zwembad en een restaurant. Dit restaurant is niet echt de moeite waard; je kunt beter naar Crotto Galbiga gaan (in dezelfde straat te vinden), tenzij je van fastfood en/of smaakloze en aangebrande pizza's houdt.

Tips voor in de omgeving:

- Waterval van Begna

- Bellagio (je kunt het beste de boot vanuit Cadenabbia pakken)

- Valle Verzasca in Zwitserland; wat verder weg, maar zeker de moeite waard!

- Top van de berg Sighignola, vanaf daar heb je een mooi uitzicht over de Alpen

- Como

We zijn ook in Varenna geweest, maar dat was niet echt de moeite waard. Toeristisch, maar weinig te zien.

Al met al, Camping Darna is leuk voor een week of twee, maar daarna heb je het ook wel gezien. Tenzij je met kinderen gaat of als je van luieren bij de tent houdt.

Gereisd met partner in augustus 2016

complete camping

Roger Schols, 24-8-2016

Goede camping die wordt geleid door een Italiaanse/Nederlanse familie. Goede supermarkt (ook nog een grote in de buurt), goed restaurant waar s'avonds vanalles te doen is, direct aan het meer, zwembad (tegen extra betaling), prima sanitair en naar italiaanse begrippen ruime plaatsen. Veel mensen nemen hier hun bootje mee naartoe.

De weg naar de camping is redelijk smal maar zorgt nergens voor echte problemen. De camping is zeker een aanrader! Er zijn ook in het hoogseizoen meestal wel enkele plaatsen vrij voor toevallige passanten.

Oh ja, nog een woord van dank aan de vrouw van de campingbaas. Nadat onze dochter tegen de tafel was gevallen hadden we hulp nodig om de wond te dichten. De familie was meteen hulpvaardig en mevrouw heeft de wond op het voorhoofd van onze dochter deskundig geplakt!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Darna in Porlezza, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Darna zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Darna scoort een 7.93 uit 10 op basis van 122 reviews.