8,3

122 reviews over Camping Ranocchio in het Nederlands

Leuke camping, erg veel Nederlanders

Stijn, 20-8-2017

Zeer vriendelijk personeel dat Nederlands spreekt. Nette camping met grote plaatsen, prima sanitair. Erg veel Nederlanders (80%). Mooi meer aan de camping.

Zwembad niet gebruik van gemaakt, zeer veel kinderen maakten er gebruik van.

Gereisd met partner in augustus 2017

Ideaal gelegen tussen Lugano en Comomeer

Marcel, 12-8-2017

Fijne camping. Oprecht vriendelijke uitbaters. Ideaal gelegen tussen en meer van Lugano en Comomeer. Erg betaalbaar. Er wordt doorlopend schoongemaakt, erg schoon. De plekken achteraan zijn ruimer dan voor. Ook rustiger. Het was er warm toen wij er waren. Het zwembad is dan wat klein, zeker aan het eind vd dag. Er zijn te weinig douches, je moet op drukke tijden wachten. Wij gingen gewoon onder de koude buitendouches, heerlijk met het warme weer. De toegangsweg is erg smal, loop even vooruit als je met een caravan gaat. Het meer is wel wat viezig, moet je van houden. Reserveren kan niet, als je vroeg bent is er altijd wel plek. 80% is Nederlans. Moet je van houden. Aanrader!
Gereisd familie in januari 2017

Voor herhaling vatbaar

Anniek, 10-8-2017

We hebben een topvakantie gehad! De ontvangst was super. De camping is erg gewild en reserveren doen ze niet voor een paar nachtjes. Als je verzekerd wilt zijn van een plekje moet je 's ochtends vroeg komen (lees rond 9.00 uur), dan kun je een plekje uitzoeken. Achterop de camping heb je iets ruimere plekken dan vooraan.

Het sanitair is prima, schoon en het water van de douches is lekker warm. Met muntjes, kort douchen.

Het zwembad is heerlijk. De wifi was aan het begin redelijk goed, later ronduit slecht.

Wij vonden het meer wat viezig en zijn er niet in gegaan. Maar veel mensen hadden dat niet. Er werd volop in gezwommen en gevist.

Als mindere dingen zou je het ontbreken van warm water bij de afwas en de kerkklokken die elk half uur slaan (niet 's nachts overigens) kunnen noemen.

De omgeving is ronduit geweldig! Met name rondom het Comomeer (10 km afstand) is geweldig.Schilderachtig en indrukwekkend met alle bergen om je heen.

Wij gaan zeker nog eens terug!

Gereisd familie in augustus 2017

Super fijne camping voor gezinnen

Maritha, 9-8-2017

Camping Ranocchio is een fijne kleinschalige camping. We hebben ons prima vermaakt bij het Pianomeer, zwembad en de kinderen in de speeltuin. De omgeving is ook mooi. Het sanitair was altijd super schoon en de douches zijn ruim genoeg. Het was wel met een muntje, maar gezien de schappelijke prijs van de camping was dit prima en daarbij is het prettig dat je daardoor niet lang hoefde te wachten. Qua faciliteiten was het compleet (wasmachine, droger, stortplek voor chemische toilet, gratis wifi).

En qua gastvrijheid kloppen alle vorige reviews.. de eigenaren zijn ontzettend hartelijk en dat ze Nederlands spreken was prettig.

Gereisd familie in juli 2017

Heerlijke camping

Elina, 7-8-2017

Ranocchio is een gezellige camping met alle voorzieningen die je nodig hebt als je met (kleine) kinderen gaat kamperen. Er staan veel Nederlanders, onze dochter vond hier al meteen een paar vriendinnen om iedere dag mee te spelen. De camping is zo ingedeeld dat zij als 4-jarige veilig alleen naar de speeltuin kon. Het zwembad is prima en het eten in het restaurant naast de camping beviel goed. Het sanitair is goed schoon en we hebben nooit hoeven wachten voor een wc of douche. 4 minuten douchen is kort maar te doen en in het hete seizoen biedt de koude buitendouche ook uitkomst. 's Nachts is het rustig op de camping. Er zijn twee goede supermarkten op korte afstand van de camping en genoeg te zien in de omgeving. Bij de receptie zijn we geweldig ontvangen door de goed Nederlands sprekende Elisa. Wij hebben genoten.
Gereisd familie in augustus 2017

Super camping met enthousiaste eigenaren

Vera, 19-7-2017

Mooi om te zien dat er veranderingen zijn doorgevoerd zoals, geen betaald pasjes systeem meer voor zwembad (langer open tijdens seizoen), nieuw receptie gebouw, nieuwe loos en vulplaats voor campers, gratis WiFi (overdekte plaats naast nieuwe receptie en bij toiletgebouw een pleintje met houten picknicktafels en bankjes), tafeltennistafel.

Wij hebben wederom heerlijk genoten!

Gereisd met partner in juli 2017

fantastische camping in schitterende omgeving

Wally, 8-5-2017

Net als andere jaren hebben wij dit jaar ook weer in het voorseizoen op deze camping gestaan en komen we ook in het hoogseizoen op deze camping. Afgelopen 2 weken weer op de camping gestaan. Men is druk doende om alles voor het komende seizoen pico bello in orde te maken. Het zwembad wordt grondig aangepakt. Ook is er free wifi beschikbaar bij de receptie en vanaf deze zomer is er ook een aparte wifi plek midden op de camping. Gedurende het seizoen is het er gezellig en hangt er een goede sfeer. Deze camping is echt voor rustzoekers en vormt de ideale uitvalsbasis voor een werkelijk schitterende omgeving. stroomvoorziening is standaard 3amp maar tegen geringe bijbetaling van 2 euro per dag is op sommige plaatsen 6amp mogelijk. De gebruik van muntjes (a 0,50 euro) heeft als voordeel dat er nooit lang hoeft te worden gewacht bij het douchen.

De prijs is zeer gunstig. en gedurende het hoogseizoen betaal je ca 31 euro per nacht voor gezin van 4 personen. Dit is incl stroom en caravan/tent/camper.

Gereisd met partner in april 2017

Prima vakantie

Annet, 2-10-2016

Wij hadden een stacaravan van de camping. Was keurig en inclusief grote koelkast met vriesvak en zelfs stoelkussens voor de stoelen buiten. Overdekte veranda. Voldoende amperage. Vriendelijke familie. Heerlijk zwembad. Mooie omgeving. Lago Lugana, Lago di Como. Supermarkt op loopafstand langs het meer. Ook klein winkeltje op 2 minuten. Heerlijk brood. Camping restaurant is ook prima. Leuke kleine camping. Veel Nederlanders.
Gereisd familie in augustus 2015

propere, gezellige, klantvriendelijke camping

Els Gevaert, 14-9-2016

We verbleven 2n op deze camping.

Positief:

- zeer proper sanitair (douches wel met jeton te betalen).

- zeer vriendelijke, behulpzame, attent management en personeel.

- overal heel erg proper

- lokaaltje aan receptie met gratis wifi.

- gezellige pizzeria met vlotte bediening en zicht op het zwembad en/of meer.

- vlak aan een meertje

- Campingplaatsen goed aangelegd (geen takken die in de weg hangen, terrein geëffend)

- voor de Nederlandstaligen: management en personeel kunnen vrij goed Nederlands.

- mooi zwembad, met mooi zicht. (wel niet veel ligzetels, maar je kan op het gras liggen)

Gereisd familie in augustus 2016

Gezellige nette camping

Richard de Groot, 5-9-2016

Caravan gehuurd op de camping

Vriendelijk geholpen en de omgeving is geweldig

Klein maar mooi zwembad op de camping wat ook aan het meer ligt

Wij komen zeker hier nog een keer terug

Gereisd met partner in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ranocchio in Piano Porlezza, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ranocchio zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Ranocchio scoort een 8.33 uit 10 op basis van 134 reviews.