Camping International Ispra ****

6,4

15 reviews over Camping International Ispra in het Nederlands

Afschuwelijke camping, nooit meer

K. de Boer, 29-9-2016

Wat een slechte camping. De mobile homes of bungalow zoals zij het noemen zijn verschrikkelijk. Ze zijn oud, vies en stinken. Dat proberen ze te verdoezelen met een luchtverfrisser in de mobile home van Brise of zoiets. Het zeiltje wat er in ligt is helemaal vergeeld. En er liggen dode mieren op het aanrecht. Die mobile homes hadden 20 jaar geleden al afgevoerd moeten worden.

Er is een restaurant, maar die was alleen in het weekend open. Daar kon je dan in de ochtend broodjes halen vanaf 9.00 uur zeiden ze, maar om 9.45 uur waren ze er nog niet. De rest van de week zou je dan dus naar supermarkt verderop moeten voor je ontbijt.

Wij hadden geboekt (via touroperator) voor een week, maar zijn na 1 nacht vertrokken.

De camping weigert om geld terug te betalen voor de nachten die we dus niet verbleven hebben. En we hebben ook niet de "bugalow" gekregen die op de site van touroperator staat, maar een nog oudere. (Touroperator heeft ons wel gecompenseerd)

Daarnaast ligt het ook nog aan de verkeerde kant van het meer. Alles is te doen westelijk van het meer.

Dus ons advies is niet naar deze camping te gaan.

Verbleef September, 2016, bezocht met een partner

Gereisd met partner in september 2016

Eenvoudige kleine camping

Addy Dödner, 21-9-2014

Afgelegen kleine camping met gewoon zwembad direct aan het meer.

Hoofdzakelijk Italiaanse vaste campeerders. Ideaal om er te verblijven indien men verder wil reizen.

Aan de receptie spreken ze alleen Italiaans of Engels.

Kinderannimatie is heel simpel spreken géén Duits of Nederlands ... .

Géén winkel, enkel broodjesservice (op voorhand bestellen).

Restaurant is goed, heerlijke Pizza's, men spreekt 2 woorden Duits of Engels.... elke avond (annimatie?) heel veel lawaai van muziek aan het Restaurant , hoor je over heel de camping

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Nette camping

Arizona, 19-9-2014

Verzorgde camping met proper zwembad en ligging direct aan het meer. Met de fiets bereik je het centrum van Ispra op 10min. Het sanitair is basic maar proper. Prijs kwaliteit zit deze camping goed! We hebben hier 4 nachten verbleven als doorreiscamping. Maar ook ruime plaatsen konden zelf kiezen waar we gingen staan.
Gereisd met partner in augustus 2014

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor International Ispra bij:

Fijne camping, vooral in voorseizoen

Jaap en Joke, 25-6-2014

Camping International Ispra bezocht voorjaar 2014 met caravan. Acsi buiten hoogseizoen. Prettige camping, met vaste huisjes en vijftigtal flexibele kampeerplaatsen aan meer. Receptie vriendelijk en restaurant (eenvoudig) met heerlijke gerechten. Sanitair schoon. Douchen met opwaardeerbare chipkaart. Ook voor toegang tot camping en restaurant kaart ter legitimatie gebruiken. Zwembad klein maar prima en geen badmutsen! Prachtige grasvelden met ligbedden langs het meer. In weekend veel dagtoerisme, geen last van.

Camping ligt aan minder toeristische zijde van het meer. Ook deze oever heeft charme. Andere kant bereikbaar per boot , per auto en per autoveer (Laveno-Stresa). Geen campingwinkel, meerdere supermarkten in de buurt. In hoogseizoen ongetwijfeld wat hectischer, maar prettige sfeer zal zeker niet aangetast worden. Echt Italiaans dankzij de vaste gasten en toch wat toeristisch door alle nationaliteiten die hier voor kortere of langere tijd hun bivak opslaan.

Jaap & Joke

Gereisd met partner in mei 2014

Redelijke camping

Ruud, 31-7-2012

Camping ziet er zeker niet uit als op plaatjes in de gidsen.

Wordt aangemerkt als rustige familiecamping. Is dat wel overdag maar gedurende de avond zeker niet. Er wordt van 21:00 - 24:00 uur en soms later harde muziek bij de bar gedraaid die over de hele camping te horen is.

Jammer, want de afpingel ligt mooi direct aan het Lago Maggiore.

Gereisd met partner in juli 2012

niet weer

Andre Huyps, 18-8-2011

Voor wat je krijgt een veel te dure camping. Sanitair ronduit slecht, toegang tot het meer moet je eerst door een dikke laag modder.

Je kan via het haventje het meer in zwemmen, maar dan moet je wel oppassen voor de musket ratten die daar zwemmen.

De eigenaar rijdt de hele dag in zijn auto over de camping, dan weet je ook gelijk waarom het zo duur is, hij moet toch ergens de Smart, BMW X5 en Nissan 300 ZXR van betalen. (en nee ik ben niet jaloers).

Eigenlijk best wel jammer, het meer en uitzicht is erg mooi.

Voor ons in ieder geval geen tweede keer meer, zijn na 3 dagen weer vertrokken.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

leuk...

fam. de bruyn, 13-8-2011

wij hebben hier de 10 dagen in augustus 2011 een bungalow (stacaravan) gehuurd. de bungalow zelf was prima in orde, weinig op aan te merken. nadeel was wel dat we bijna vlak naast de cafetaria lagen en de disco/film/bingo avonden zijn wel erg luid! voor de rest kan je in de cafetaria prima eten (10euro voor de dagmenu met wijn, pizza's vanaf 4 euro), je kan er ook broodjes en croissants bestellen voor 's ochtends! het zwembad is geweldig, je kan er ligstoelen huren (1euro voor de hele dag, 0,5 euro voor halve dag), in het meer kan je gewoon niet in door de viezigheid (modder, drek) die ervoor ligt, dat is echt zonde want er is een leuke ligweide voor het meer, je kan er wel waterfietsen huren! je hebt een schitterend uitzicht vanaf het zwembad, het terras en sommige staanplaatsen op het meer! de meeste gasten zijn vaste italiaanse gasten. de omgeving was voor ons te weinig toeristisch, je moest wel erg ver rijden om iets te zien of te doen. ispra zelf is een saai dorpje...
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

Prachtige plek

Herman Polderman, 26-8-2010

Wat een onvriendelijk personeel bij de ingang. Bij het restaurant zijn ze gelukkig veel aardiger. Vanaf 10 jaar geldt de volwassen prijs. Buren kregen korting bij contante betaling. Wij kregen uiteindelijk iets korting na een discussie.

Het sanitair is oud en versleten. WC brillen zijn gebarsten of ontbreken, de spoeling van de toiletten gaat niet meer vanzelf uit. In de douchehokjes (maar 4 douches met licht waarvan er 2 kapot waren) zijn super klein. Douchen moet met een opwaardeer-kaart die ook op de slagboom (gesloten van 1 tot 3 en geen minuut eerder) werkt.

Het sanitair wordt erg vaak en goed schoon gemaakt.

De ligweide is prachtig, je moet alleen door dikke blubber om in het kristal heldere meer te komen. Het zwembad (met toezicht en badmuts) is heerlijk.

De plekken zijn ruim en schaduwrijk. Er zijn geen kranen op/bij de kampeerplekken, daarvoor moet je naar het toiletgebouw.

Veel vaste plekken met Italianen, leuk!. Afgezien van het sanitair 10 fijne dagen gehad.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Nooit Meer

Fam Verbrugge, 24-8-2010

Door de beoordeling op deze site leek ons dit wel een goede keus. Wij wisten dat het niet super touristisch en groot was, maar dachten dat het door de ligging, de animatie,en de vriendelijkheid van de mensen best wel een mooie vakantie kon worden. Nou...dat viel goed tegen! Waar is waar.....wij hadden een super plek met een prachtig uitzicht, een lekker zwembad en topanimatie voor onze kinderen van 8 en 10 jaar.

Maar......als je hier het meer in wilt zul je eerst moeten wadlopen met de drek tot aan je knieen. Er lag een vies roestig bootje aan de kant. Dus zwemmen in het meer zat er niet in. Je kon wel het water in lopen bij de ingang van het haventje maar daar kon je weer niet liggen.

Tijdens de siesta word de slagboom ook niet open gedaan als je met de fiets bent (met vlees in de fiets tassen) terwijl ze zelf bij de receptie zitten. En niet te vergeten: Je moet VOORAF ALLES BETALEN!!

Voor ons geen 2e keer

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Niet echt de camping die je zoekt!

Patrick, 16-8-2010

Vooraf lijkt het een aardige camping maar dat gevoel is al snel weg. Pasje voor toegang tot de camping (ook als je lopend bent), betalen voor de stoelen bij het zwembad, douchen kost geld (ook weer met dat pasje) en het sanitair is erg verouderd en ook niet echt schoon. Douchen doe je in een apart gebouwtje waarbij je kleren buiten moeten blijven anders is alles nat. Restaurant kent alleen pizza's die niet super goedkoop zijn en ook niet echt lekker. Plaatsen op de camping zijn onduidelijk aangegeven en bij aankomst 'mag je een plek uitzoeken'. De keuze is beperkt tot 1 of 2 vrije plekken.... In de buurt wel veel te zien maar dit is niet de camping waar je blij van wordt. Wij zijn dan ook een dag eerder vertrokken (langer dab 2 dagen hielden we het niet vol).
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2010

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor International Ispra bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping International Ispra in Ispra, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping International Ispra zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping International Ispra scoort een 6.41 uit 10 op basis van 17 reviews.