Camping Vantone Pineta ***

Camping Vantone Pineta
Vantone Pineta

27 reviews over Camping Vantone Pineta in het Nederlands

Andere vakantie dan anders!

vakantieganger, 21-8-2016

We hadden gelukkig een prachtige plek. Onze dank daarvoor! Het was dan ook super super druk op de camping.

Helaas moesten de kinderen wat inbinden op de heuvel vanwege een grote tent die er ook bij moest. Te weinig plek elders blijkbaar.Dan wordt er ook nog een aanhanger in het pad naar het strand geplaatst. Helaas wordt daar dan niets van gezegd, zeer onhandig, de mensen zelf vinden dit blijkbaar normaal. Caravan overdwars voor een andere 'strand opgang' waslijn er tussen en je kunt bijna geen kant meer op. Gelukkig vertrokken ze na een week. Het is gelukt en verder prima. Vele honden met de gebruikelijke 'ongelukjes' het mag en ze betalen ervoor dus,....dan mag dat blijkbaar. Jammer. Rennende kinderen geen probleem maar door het restaurant dat gaat echt te ver. Je wilt tenslotte toch even rustig eten. Daarom was het een andere vakantie dan anders, jammer.

De familie zelf super vriendelijk koken heerlijk en de koffie smaakt altijd heerlijk Italiaans, echt genieten.

Of er een volgende x keer komt, de tijd zal het leren.

Gereisd met vrienden in juli 2016

Gastvrije camping op mooie plek aan het meer

Fam. Van Dijk, 16-7-2016

Goede onthaal, prachtige omgeving (wandelen/fietsen).

In de buurt alleen kleine dorpen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

leuke camping in een adembenemende omgeving

Sabine, 8-6-2016

Wij zijn in de mei vakantie op deze camping geweest. We waren de enigen op de camping, dat hadden we niet verwacht. Het wordt pas in juni drukker op de camping. In de zomer is het gewoon een druk bezochte camping.

Toch hebben we ons geen moment verveeld. Je kunt heerlijk wandelen in de omgeving. De camping eigenaar is zeer vriendelijk, zegt altijd goeie dag. Hij heeft ons ook verschillende keren mee genomen naar prachtige plekjes die we zelf niet gevonden zouden hebben. Dit doet hij blijkbaar in de zomervakantie ook met alle gasten die mee willen. Het sanitair is wel wat verouderd maar alles functioneert prima. De camping eigenaar, en zijn familie, is met regelmaat bezig om alles netjes te houden. Het zwembad is erg klein en was nog niet gevuld. Maar het prachtige meer zal in de zomer voldoende gelegenheid bieden om even lekker af te koelen. Wij hebben het, ondanks dat wij de enigen waren, prima gehad op deze camping.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2016

Prachtig stukje wereld

Ada Rave, 29-8-2015

Mooie fijne camping waar je je snel thuisvoelt!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Heerlijk relaxen

Vd wetering, 12-8-2015

Kinderen spelen en badderen zonder je er druk over te maken en zelf lekker aan de cappuccino.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2015

Thuiskomen

Rosa Smits, 9-7-2015

Ik kom nu al 5 jaar met mijn ouders op deze camping en heb mij in al die jaren nog geen moment verveeld. 'S ochtends naar de bakker voor verse broodjes. Overdag heerlijk een dagje zonnen op de stijger of het meer afdobberen op een luchtbedje. Voor wat spannenders zijn er bruggen en rotsen om van af te springen. (je moet wel weten waar ze zitten). Of kan je tussen 12-3 goed windsurfen. Ook een stedentripje is mogelijk, Verrona is bijvoorbeeld erg leuk! En tegen de avond een kopje cappucino van Guido in het restaurant (aanrader!)

De jongeren verzamelen rond 10/11 om naar Cronen te lopen (20 min) en om daar naar Rob Roy te gaan. Een bar waar alle jongeren van de campings rondom heen komen. Er wordt altijd met zijn allen heen en terug gelopen.

Bij een dag regen verzamelen velen zich bij het overdekte deel om allemaal spellen uit de kast te trekken.

Door de zeer vriendelijke eigenaar en de mooie omgeving geniet ik elk jaar weer van deze camping. Enige minpunt is de zwakke douchestraal

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Heerlijk genieten, meer&bergen

raymond, 27-7-2014

Authentiek, rustiek, gastvrij, ongedwongen, prachtig!

De sfeer van vantone pineta was erg prettig. Je komt als het ware kamperen te gast bij een fijne familie in mooie tuin (helft naardbomen andere helft loofbomen) op top locatie.

Elke ochtend uit tent zo het meer in. Overdag mogelijk tot uitstapjes, heerlijk genieten van surfers op meer, frisse duik in meer, of lekker koffie in restaurant. 's Avonds als onze kleine lekker lag te slapen, enkele malen even met zijn twee samen genoten in restaurant van huisgemaakte pizza.

Camping winkeltje ook op orde. Lekker bestellen in Italiaans of als je er niet uit komt in wat woorden Nederlands/Duits ; )

Donderdag nog mooie excursie gedaan met bijna hele camping (Mauro kwam dag ervoor vragen of we mee wilden dmv uitleg en aantal foto's).

Camping Vantone Pineta, grazie ea presto

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Prima camping op een prachtige plek!

Ellen Meijer, 16-8-2013

Onze eerste indruk v/d camping was: "hutje mutje", maar voor Italiaanse begrippen zijn de plaatsen redelijk ruim.Gelukkig hadden wij erg leuke buren.De sfeer op de camping is lekker gemoedelijk.Het kan 's avonds tot ca. 11 uur wat lawaaiig zijn; afhankelijk van waar je staat.M.n. het volleybalveld is dan een aantrekkelijke (echt gezellige!) 'hangplek'.Op bepaalde plekken kun je daar last van hebben.Het geeft echter ook wel de relaxte sfeer goed weer en stoorde ons dan ook niet echt.Het meer is echt super; absoluut ook voor kleine(re) kinderen!Het peuterbadje biedt voor kinderen tot 10 jaar een leuke speelplek.'s Ochtends kun je op de camping zeer divers brood halen.Het winkeltje biedt verder de nodige (Nederlandse) producten.In het restaurantje is het goed eten!Het sanitair is in prima staat en wordt redelijk schoongemaakt.De eigenaar en het personeel werken echt erg hard en zijn zeer vriendelijk.Zodra onze kinderen wat ouder zijn en willen leren surfen, gaan we hier zeker naar terug!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

We komen graag terug!

Jettie van der Ploeg, 29-7-2013

Vandaag teruggekomen van een heerlijke kampeervakantie op Vantone Pineta. We kregen van Mauro een van de mooiste plekken in de camping, onder de bomen (schaduw), en met uitzicht op het prachtige Idromeer. Voor ons als gezin met twee kinderen (6 en 8 jaar) een fijne camping. Een zwembad voor onze jongste die nog geen zwemdiploma heeft, en voor onze oudste een prachtig fris en schoon meer om te zwemmen, dobberen, snorkelen, etc. Sanitair is prima, zeker als je de "Franse standaard" gewend bent. Het is wat gedateerd, maar netjes. Fijne douches! Familiaire, ontspannen sfeer, dankzij de vriendelijke inzet van Mauro en zijn broer en zussen. We komen graag weer!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

wat een heeeerlijke plek

René en Marjan, 19-6-2013

wij zijn met z'n twee, in een kleien caravan, bij Mauro (eigenaar beland. Een erg aardige man die meteen een welkomgevoel geeft. Plaats was voor het uitkiezen en het uitzicht.... woowh! Elke morgen zo uit je bed het Idromeer in, niet koud en schoon/helder water. het strandje is klein/kiezels maar voor ons genoeg. Eten bij Mauro is basic Italian, maar van prima kwliteit/prijs. Mooie niet kapot gerestaureerde omgeving. Ook hebben we met een groep + Mauro een bergwandeling gemaakt. Supermooie tocht!

Het sanitair is oud, matig, maar de douche werkt en het is aardig schoon.

Verse panne in het winkeltje. Relaxte sfeer en rust ( eind juni) Als het aan mij ligt gaan we vertrekken we morgen!

Gereisd met partner in juni 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Vantone Pineta in Idro (Idromeer), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Vantone Pineta zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Vantone Pineta scoort een 8.02 uit 10 op basis van 27 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: