Camping Mare Monti **

Mare Monti
7,8

17 tips over Mare Monti

marcel.hedy, 7-10-2015

* Let op je geld in Pisa!

Wij werden zo 50 euro armer toen we een ansicht kaart kochten met een 50 euro biljet, en de winkeldame het direct op een schreeuwen zette, omdat ze zei dat ze maar wisselgeld va 5 euro hoefde terug te geven...

* zijn erg veel zwarte straat verkopers in Pisa, die tevens 'gratis' je auto in de gaten willen houden. Ze 'belaagden' zelfs onze tiener dochter met het aansmeren van selfie sticks en zonnebrillen

* ga je naar Pisa?

Ga dan NIET eerst wat rondlopen, om later een kaartje voor de toren te willen kopen!

Er is achter op het veld een ticket service, waar je voor de toren kaartjes kunt kopen. De mensen worden in kleine groepen toegelaten.

Dat betekent dat je om 11.00 uur al kaartjes koopt, en pas tegen 14.30 naar boven mag klimmen...

* voor elk gebouw moet je een ticket kopen, zelfs om de baseliek in te gaan!

marcel.hedy, 7-10-2015

* ga je met de trein naar bv Cinque Terre, laat je dan door de shuttle bus van de camping eigenaar wegbrengen naar het station.

* omdat er met ons, nog 25 anderen gingen, was het dringen geblazen bij de enige ticket automaat op het station.

* koop dus de dag van te voren vast een kaartje, bv naar het eerste station!!! Daar zie je ter plekke dan wel verder.

* ticket automaat voor treinkaartjes werkt alleen met credit card!!!! (niet met rabo card oid, dit gaf problemen met zwart reizen als gevolg

marcel.hedy, 6-10-2015

* neem eens een boot, bv naar Genua/; geweldige ervaring. Let op: het was voor ons een soort 'busverbinding': moesten onderweg in een andere haven 'overstappen'.

* aquarium in Genua is een must! (voor alle leeftijden)

* Portofino heeft de naam, is ook echt mooi, maar andere plaatsen doen niet onder...

marcel.hedy, 6-10-2015

* je kunt je vanaf de camping met de shuttle bus naar het station laten brengen om met de trein naar de Cinque Terre te gaan. Tip: koop de dag van te voren vast een kaartje naar een van de stations daar met een goede datum. Wij gingen met ongeveer 30 mensen tegelijk vanaf de camping weg, waardoor het erg lang wachten voor de enige kaart automaat daar was: gevolg zwart rijden.

betalen!!!! Dit gaf veel oponthoud en onrust bij buitenlandse kopers

marcel.hedy, 6-10-2015

* parkeren in riva trigoso (nabij camping) is 'gedoe'. Veel vespa's. Erg leuk, maar daardoor opletten in verkeer. Neem liever de strandbus die langs de campings rijdt en je gratis naar het strand brengt.

Vergeet je parasol niet!

* er waren in juli 2015 érg veel strand verkopers op het strand, minder prettig...

* van de scheepswerf hebben wij absoluut geen last gehad!

* parkeren in Sestri Levante is echt meer dan prima te doen!

Herma, 11-9-2014

Tip wil je geen herrie / drukte ga dan niet de 1e 2 weken van augustus. Dan hebben de Italianen vrij en aangezien de camping veel vast plaatsen zijn er hele families aanwezig die met elkaar er een gezellige drukte van maken. Dan is er elke avond muziek. Iedere avond het zelfde repertoir.

WIj waren er ook nog de 3e week augustus toen werd het aanzienlijk rustiger en niet elke avond muzie

Dus begrijpelijk dat de beoordelers die buiten augustus. er zijn de meningen over 'herrie' niet begrijpe

Linda de Vries, 31-8-2014
Wij hebben gewandeld bij Cinque Terre, met de trein naar het ene dorpje en te voet verder naar de andere dorpjes. Overal kun je de trein terug pakken. Varen is ook erg leuk. Wij zijn naar Portofino en San Fruttuoso geweest. Sestri Levante is erg leuk. Wij gaan zeker terug naar dit mooie gebied, waar je veel Italiaans hoort en niet alleen maar Nederlands!
Mathilde, 29-7-2014
Als je verzekerd wil zijn van een plaats, moet je ruimschoots van tevoren reserveren.
remcojanssen_1, 21-9-2013
Bezoek vanaf hier ook zeker Protofino. Dit wordt gezien als de mooiste haven van Europa.