Bed and Breakfast Fraseneggi ****

Fraseneggi
8,3

58 reviews over Bed and Breakfast Fraseneggi in het Nederlands

Irene wittebrood, 14-10-2017

Fantastische ligging. Wat een rust en wat een uitzicht. Helemaal als je ’s morgens geniet van een heerlijk ontbijtje op het terras, in de zon! Door het mooie weer onze plannnen om steden te bezoeken laten varen. Lekker naar het strand, wel een eindje rijden maar als je hoort dat het in Nederland koud en nat is, heb je dat er graag voor over.

Gezellige gastheren met heel veel plannen met de b&b om dit volgens hun maatstaven te gaan runnen. Dat dit goed moet werd ons al duidelijk hoe de ruimte werd aangepakt om daar volgend jaar een hapje te kunnen gaan eten.

10 dagen geweest bij Bert en Helmut in oktober, overdag 23 graden en ‘s avonds gezellig het pelletkacheltje aan. Wie heeft dat?!

Gereisd met partner in oktober 2017

La vita e bella bij Fraseneggi

Ingrid Bredius, 24-9-2017

Fraseneggi, een stukje paradijs op aarde. Als je rust en ruimte zoekt, zit je hier fantastisch. Bovenop een berg hebben de gastheren Bert en Helmut schitterende in Italiaanse stijl gebouwde b&b's met elk hun eigen kleur qua naam en inrichting. Elk huisje heeft zijn eigen terras met een schitterend uitzicht op de bergen. Iedere ochtend staat er een lekker ontbijtje klaar (met door Bert en Helmut vers gebakken brood) zit je met de overige gasten aan een lange tafel. Leuk begin van de dag. Het pad naar Fraseneggi toe is een uitdaging. Houdt er rekening mee dat je in de bergen zit en dat 25 km ongeveer anderhalf uur rijden is. Bert en Helmut zijn zeer gastvrij en hebben leuke tips om de omgeving te verkennen.
Gereisd met oudere kinderen in september 2017

Goed verzorgd en rustgevend

Petra Zeeman, 3-9-2017

De appartementen waren mooi en schoon. De omgeving rustig. Het dichtstbijzijnde dorpje is voor boodschappen is 20 minuten rijden. Maar is wel de moeite waard. Ontbijt is prima verzorgd. Echt een aanrader.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Toplocatie!

Meijer, 27-8-2017

Wat een fantastisch plekje! Heerlijk rustig en op een uurtje rijden alle toeristische plaatsen. De gastheren zijn heel vriendelijk en behulpzaam en spreken (heel fijn) Nederlands. Iedere ochtend stond het ontbijt voor ons klaar met een heerlijk vers kopje koffie of thee. Ook hebben we lekker kunnen afkoelen in het zwembad wat bij de Bed and Breakfast hoort, soms hadden we het helemaal voor onszelf en soms gezellig met de buren. 's Ochtends voor het ontbijt nog even een paar baantjes trekken, zalig! De appartementen zijn heel netjes en schoon en van alle gemakken voorzien. Ook hadden we een prachtig uitzicht vanaf ons terras. Eigenlijk heb ik geen kritische feedback, want voor ons klopte het. Kortom: leuke appartementen, mooi uitzicht, vriendelijke gastheren, lekker ontbijt, heerlijk zwembad en......RUST. Wij gaan zeker nog eens terug naar Helmut en Bert.
    Gereisd met partner in augustus 2017

Heerlijke locatie en zeer vriendelijke ontvangst

Tineke, 23-7-2017

We hebben twee weken vakantie gevierd in fraseneggi, wat een fantastisch uitzicht en een hartelijke ontvangst waren onze eerste indruk en dat is zo gebleven.

Prima zwembad, goed bed en lekker ontbijt is ook niet onbelangrijk in je vakantie uiteraard!

Een eigen terras voor de privacy is ook heel prettig.

Gereisd met partner in juli 2017

Een heel prettig, ongedwongen verblijf

Cees, 11-7-2017

Ruime, schone kamer en een mooie ligging. Vriendelijk en behulpzaam personeel. Een beetje afgelegen.
    Gereisd met partner in juni 2017

Heerlijke week op een fantastische plek!

Henk en Tessa, 12-10-2016

Deze B&B wordt sinds juni 2016 gerund door een Nederlands echtpaar (Wim en Jirina) die een duidelijke missie hebben: het hun gasten helemaal naar hun zin maken! De accommodatie is keurig verzorgd, schoon en vooral ook mooi gelegen in een rustige omgeving. Het ligt tegen een berg aan en het pad naar de accommodatie toe is de eerste keer best wel 'spannend'. Maar de auto kan er goed en vooral veilig worden geparkeerd.

De omgeving is schitterend. Fraseneggi biedt een uitstekende uitvalslokatie voor bezoeken aan andere bergdorpjes (bijv. markt in Varese Ligure), naar de kust (Levanto; heerlijke visschotels maar dan in het stadje zelf; niet in zo'n strandtentje!), met de boot langs de Cinque Terre of naar een groot outlet center in La Spezia. Het ligt allemaal op minder dan een uurtje rijden. Ben je bereid een uurtje of twee te rijden, dan zit je midden in Toscane.

Als je dan terugkomt van zo'n mooie dag en de zon achter de bergen bij de B&B ziet verdwijnen, dan wil je eigenlijk nooit meer terug naar Nederland. Het warme gezelschap van Wim en Jirina draagt zeker aan dat gevoel bij. Dank nogmaals voor alle goede zorgen!

Gereisd met partner in september 2016

Heerlijk. Geldt voor omgeving, weer en terrein.

Elly en Hilde, 3-10-2016

Fraseneggi, wat een geweldige plek!

Na een vermoeiende autorit werden we door Jirina (gastvrouw) en Wim (gastheer) warm onthaald. Ze namen volop tijd voor ons. Na de nodige informatie te hebben gekregen,

werden we naar ons appartement geleid; wat een verrassing, wat een mooi terras en wat een schitterend uitzicht!

Fraseneggi ligt prachtig gelegen tegen een behoorlijke steile helling, waartegen een 6 tal appartementen gebouwd zijn.

Het verrassende van het geheel is dat ieder appartement haar eigen kleurstelling heeft.

Zo logeerden wij in Viola, waarbij de diverse accenten paars en roze waren. Het appartement Verde had groene accenten, terug te vinden in het beddengoed, bestek, handdoeken etc.

We hebben niet alleen genoten van het heerlijke zwembad maar waren ook onder de indruk van de uitgebreide buitenkeuken met wel drie verschillende bak/kook/grill mogelijkheden . De buitenkeuken mag je als individu gebruiken, maar je kunt al deze kook/bak mogelijkheden ook gezamenlijk als groep gebruiken. Er staat een grote lange tafel waar je gezellig met z'n allen aan kan zitten.

Aan de ontbijttafel ontmoet iedereen elkaar. Al genietend van het uitgebreide Hollandse ontbijt ( dit ipv van het karige Italiaanse ontbijt) werden onderling diverse reistips uitgewisseld. Een gezellig begin van de dag!

Het gebied nodigt uit tot avontuur: wandelingen of met de auto naar de omliggende dorpen, of richting kust en daar een dagje met boot en trein de vijf beroemde stadjes bezoeken.

Gereisd met vrienden in september 2016

Onderkomen locatie waar veel aangedaan moet worden

Ageeth, 28-8-2016

Huidige beheerders zijn aardige mensen, maar.... De locatie is onderkomen, de tuin is verwilderd, het zwembad vies, mountainbikes zijn begroeid met bramenstruiken en overal ligt rommel. De appartementen zijn in een berg gelegen en dus vochtig, je kunt nauwelijks luchten en zeer sober ingericht. Het is er wel lekker rustig, maar je zit ver af van de kust en interessante bezienswaardigheden.
    Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Fantastisch gehad, zeer gastvrij ontvangen !

Joery, inge, Thomas en Pieter, 25-8-2016

Wat een mooie b&b in ligurie met prachtig uitzicht over de bergen! De nieuwe familie die dit sinds 1juni runnen doen dit fantastisch. Heerlijk ontbijt 'smorgens met zelfgebakken brood, kaas, worst, tomaat/mozzarella, yoghurt, muesli,verse koffie en af en toe een gebakken eitje. Wim,Jirina en de meiden zijn zeer gastvrij en behulpzaam. Door de steile ligging minder geschikt voor kleine kinderen en ouderen. Onze jongens waren 8 en 12 en dit ging prima. Alleen geen plek om te voetballen, maar wel zwemmen, verstoppertje of met de andere kinderen spelen. Wij zaten in app marrone, erg leuk leek of je in een grot zat met prachtig uitzicht. Ook gezellige bbq avonden gehad met de eigenaren en andere gasten. Veel leuke dorpjes om te bezoeken ( varese ligure, cinque Terre, chiavari, sestri Levante, camogli, portovenere...) En natuurlijk de prachtige kustlijn, de mooiste die wij tot nu toe gezien hebben! (Waterschoenen zijn handig!) Wij hebben nog genoeg te zien, dus komen zeker nog eens terug hier bij deze lieve, gastvrije familie!
    Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Fraseneggi bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Fraseneggi in Maissana, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Fraseneggi zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Fraseneggi scoort een 8.32 uit 10 op basis van 58 reviews.