Camping Delle Rose ***

6,9

141 reviews over Camping Delle Rose in het Nederlands

Prima Camping

Selma en George Bos, 12-10-2017

Kleine gezellige camping met super vriendelijk personeel. Gelegen in een mooie omgeving tussen de bergen. Heerlijk rustig daar. We reizen met een camper en kwamen daar toevallig terecht. Prachtig dorpje vlakbij de camping Isolabona, zeker een bezoek waard. Extra nachtje gebleven omdat het zo relaxed daar is.
Gereisd met partner in juli 2017

gezellige italiaanse camping met veel hollanders

Jaap, 29-9-2017

anwb charme camping, doet z'n naam eer aan maar betekent in het hoogseizoen vol met Nederlanders. 's avonds animatie kinderen hebben zich zeer goed vermaakt. zee is een kwartiertje rijden. Monaco en Nice ongeveer een half uurtje.

omgeving is prachtig met olijfboomgaarden boven op de heuvels/bergen. mooie dorpjes iets verder landinwaarts echt de moeite waard. temp overdag warm en koelt 's avonds aangenaam af door de zeewind.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

een paar heerlijke dagen gekampeerd!

Lourens de Jong, 25-9-2017

De camping ligt mooi tegen de heuvels en is uitermate verzorgd aangelegd. Ruime plekken, zeker in vergelijking met veel campings die we hebben gezien langs de Rivierakust. Terrassen heel mooi voor tentkampeerders. En dan die rust! 's Nachts helemaal stil, enkel het verre geluid van een bosuil! Sanitair is goed, maar de privacy rond de douches laat te wensen over. En hulde voor de vriendelijke en persoonlijke service van eigenaren en medewerkers. Locatie is een geschikte uitvalsbasis voor tochtjes naar de kust of verder de heuvels in langs karaktervolle bergdorpen.
Gereisd met partner in september 2017
Lorenzo Cortelli, Proprietario, 26-9-2017

Beste Lourens,

Dank u wel voor uw waardering en de complimenten.

Camping Delle Rose ligt niet ver van de kust, met de auto is de zee in 20 minuten bereikbaar. En omdat de weg in de vallei vrij geleidelijk omhoog loopt is de 12 kilometer naar de kust ook goed te fietsen. Vanaf Dolceacqua kan er zelfs een vrijliggend fietspad gevolgd worden lang de Nervia. Deze weg kost door het hoogteverschil wat meer inspanning maar levert prachtige uitzichten op.

Vanaf de camping de andere kant op leiden de wegen de bergen in. Vanaf de kust tot het einde van de vallei, bij het dorp Buggio, veranderd het landschap en de sfeer volledig. Van mediterraanse sferen naar berglandschap, van palmen tot onder de kale toppen van de bergen. De camping ligt ongeveer in het midden van deze vallei en combineert het goede van deze twee werelden.

In deze mooie omgeving is veel te doen. Naast natuurschoon is de historie van het gebied bijna tastbaar aanwezig. In sommige dorpen lijkt de tijd te hebben stilgestaan en overal zijn de sporen van de rijke geschiedenis terug te vinden. Niet alleen in het landschap bewaard gebleven maar ook te bezichtigen in de verschillende musea. Zoals de kasteel ruïne van Dolceacqua of het archeologisch museum van Romeinse geschiedenis bij Ventimiglia in het Forte dell’ Annunziata.

Wat verder weg zijn de grotten van Toirano een aanrader: hier zijn sporen gevonden van holenberen en de prehistorische mens, in de vorm van beenderen en zichtbare afdrukken van handen en voeten.

Te veel om op te noemen en de moeite waard om misschien nog eens voor terug te komen. Wij zullen u graag opnieuw begroeten.

Prima camping

M&M Franken, 25-9-2017

Wij hadden plek 71(geel), precies gekregen zoals we ook geboekt hadden. Voldoende ruimte met een prachtig uitzicht op de bergen. S'morgens en s'avonds heerlijk schaduw. Wel een flinke klim naar onze plaats. Douchegelegenheden werden goed schoon gehouden, een extra haakje in de doucheruimte zou geen overbodige luxe zijn. Van het zwembad hebben wij geen gebruik gemaakt. Het was er wel druk. Animatie in de avond stopt om 22.30 u. Heerlijke broodjes in de ochtend bij het winkeltje. Bij de bar konden we onze koel elementen in de vriezer stoppen wat erg handig was. De wifi ontvangst was alleen goed rond het zwembad en bar. Op onze plek weinig of geen ontvangst. Omgeving heel erg mooi. Gezellige dorpjes rondom. Dolce Aqua, Isolabona, mooie tocht door de bergen gedaan, dagje Monaco. Laatste dag nog een leuk restaurant ontdekt in Isolabona, U Cian in Isolabona, echt een aanrader en goed lopend te bereiken. Wij hebben het prima naar ons zin gehad op camping Delle Rosé en vinden het echt wel een hoger cijfer waard dan waar het voor op Zoover staat.
Gereisd met partner in augustus 2017
Lorenzo Cortelli, Proprietario, 26-9-2017

Beste familie Franken,

Dank u voor de tijd die u genomen heeft om een review voor ons achter te laten.

De gele tentplaatsen hebben mooi uitzicht op de bergen, waarbij de Monte Toraggio het meest in het oog springt. Soms scherp afgetekend tegen een helderblauwe lucht, op andere dagen omhuld door wolken - altijd anders en fascinerend.

Met name de hoger gelegen plaatsen profiteren van een schaduwrijke ochtend. Het duurt een aantal uren voordat de zon helemaal over de berg is en de tentterrassen geheel in de zon liggen. De avondzon verdwijnt vroeg in de avond achter de berg aan de overkant waardoor de avonden en nachten aangenaam afkoelen.

Het zwembad en de bar vormen het hart van de camping. Hier is de WIFI zone gelegen en vind in de avond het animatieprogramma plaats.

De in de vallei gelegen dorpjes hebben allemaal hun eigen sfeer en karakter en zijn stuk voor stuk een bezoekje waard. In de ons omringende valleien zijn meer van dit soort pareltjes te vinden: het hooggelegen Bajardo of Perinaldo. Ventimiglia Alta wat uitkijkt over het knooppunt van (spoor)wegen en de moderne stad langs de zee. Of het door kunstenaars herbouwde Bussana Vecchia in de buurt van San Remo. En dan Seborga; niet zo maar een dorp, maar een heus prinsdom.

Lopend over de weg kunnen een paar verschillende restaurants bereikt worden. Tip van onze kant: wie in de avond over de weg loopt doet er goed aan een lampje mee te nemen om zichtbaar te zijn voor het overige verkeer.

We zijn blij dat u een fijne tijd bij ons heeft gehad en zullen u graag nog een keer als onze gast begroeten.

Gemoedelijke, sfeervolle & autovrije topcamping

Angelique, 21-9-2017

Wij hebben voor deze camping in de Bloemenriviera gekozen omdat het een terrassencamping is, de camping autovrij is, er een zwembad is, het een winkel heeft voor de hoognodige boodschappen en er veel jeugd zou zijn. En dit klopte. Onze jongens van 14 en 17 hebben een heerlijke tijd gehad. Ze zijn naar riviertjes geweest, naar dorpsfeesten in Isolabona en ze vermaakten zich prima met de leden van de animatie.

- Het is een overzichtelijke camping.

- De populatie in het hoogseizoen is voor 90% Nederlands.

- De eigenaren, mensen achter de bar en het restaurant zijn heel behulpzaam. Ze spreken nagenoeg alleen maar Italiaans.

- De animatie stopt stipt om 22:30 uur. Daarna is het nog een half uurtje onrustig, maar om 23:00 is het echt stil op de camping.

- In de weekenden komen de locals. Dit geeft een Italiaans tintje aan de camping. Wij houden daar van. En ja, ook drukte. En ja, in het hoogseizoen is het zwembad dan inderdaad te klein.

- In het hoogseizoen is naast het zwembad ook de capaciteit van de winkel en het te weinig. Wij gingen op niet-Hollandse tijden, dan is het weer prima.

- Uitzicht vanaf de terrassen (gele plaatsen) is mooi.

- Plaatsen zijn klein (tip: boek 2 plaatsen :-).

In de omgeving zijn veel kleine dorpjes om te bezoeken. Verschillende stranden op 20-40 minuten rijden, Monaco is 45 minuten rijden en voor een supermarkt moet je 20 minuten rijden. Een auto is echt een must.

Zoek je een gemoedelijke, sfeervolle, autovrije, Italiaanse camping om te onthaasten dan kan Camping Delle Rose zo maar iets voor je zijn.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Beste Angelique,

Dank u wel voor uw reactie. Wat fijn dat de camping aan uw verwachtingen heeft voldaan.

Een echte Italiaanse camping, vlak bij de Middellandse Zeekust, gelegen op terrassen van de Nervia Vallei in de uitlopers van de Mediterrane Alpen.

Dank u voor uw waardering voor de inzet van de staf. We werken hier hard om mensen een fijne vakantie te bezorgen in dit mooie stukje van Italië.

Een omgeving waar de bergen en de zee samen komen en waar vele verschillende valleien deze bergen doorsnijden. Valleien die allemaal hun eigen ontdekkingen te bieden hebben.

Zoals vele oude dorpjes, elk met een eigen veelal authentieke sfeer. Van mediterraan tot bergdorp. Lager gelegen op het eindpunt van de vallei zoals Buggio, of hoog uitkijkend over de alpen zoals Baiardo waar ooit een Druïden Heiligdom was. Hier staan nu de ruïnes van de Nicolaaskerk die instortte tijdens een grote aardbeving eind 1800.

Dezelfde aardbeving die het verderop gelegen Bussana Vecchia vernietigde.

In deze ruïnes vestigden zich kunstenaars van over de hele wereld waardoor het dorp een attractie op zich is geworden.

Een andere vallei herbergt Seborga, misschien wel het minst bekende prinsdom ter wereld. Kortom, veel te zien en te ontdekken. Maar het begint op de camping.

Wij zijn van mening dat we onze service altijd kunnen verbeteren om de camping een prettige verblijfsplek te laten zijn. De feedback van onze gasten nemen wij serieus. En van tevreden gasten worden wij blij. Nogmaals dank voor uw reactie en graag tot ziens.

Prima vakantie!

A.D. ten Brinke, 21-9-2017

Wij hebben een prima vakantie gehad! Door een fout van onze kant hadden we toch een andere plek nodig, dit was geen probleem en ter plekke werden er nieuwe opties gezocht. Stonden uiteindelijk heerlijk op een schaduwrijke terrasplek. De camping is een goede uitvalsbasis voor dagjes uit. Ja, je moet een stukje rijden maar je hebt toch vakantie?! Tevens kan je vanaf de camping wandelen naar Isolabona, het is een hobbelige tocht maar zeker de moeite waard. Het sanitair wordt meerdere keren per dag schoongemaakt, de campinggasten zelf maken er de rotzooi! Tip: wat extra haakjes in de doucheruimte zou wel prettig zijn. Warm water voorziening was op de piekmomementen wat minder stabiel, maar dan douchen en wassen we wel een uurtje later af. Personeel is super behulpzaam, ze denken met je mee en zijn vriendelijk. Voor ons 3 heerlijke weken vakantie en zou zeker voor herhaling vatbaar zijn.
Gereisd met partner in juli 2017

Beste familie ten Brinke,

Dank u wel voor de tijd die u genomen heeft om een review voor ons te schrijven en dank u voor uw waardering.

We zijn blij dat u een fijne vakantie heeft gehad, daar doen wij graag ons best voor. Het doet ons goed dat u deze gastvrijheid van de medewerkers heeft gezien en gewaardeerd.

Het wandelpad vanaf de camping naar Isolabona gaat over de berg. Met name het eerste stuk vanaf de camping betekent klimmen, door het bos, wat beloond wordt met prachtige doorkijkjes en uitzichten. Het pad volgt het oude boerenpad en leidt langs overblijfselen van het vroegere leven. Waaronder de overblijfselen van een oude steenoven waar vroeger de typerende halfronde Ligurische dakpannen werden gemaakt.

Wie interesse heeft in geschiedenis kan hier zijn hart ophalen. Van de prehistorie tot meer recente geschiedenis - alles heeft zijn sporen in het landschap achtergelaten. Zoals de prehistorische grotten bij Balzi Rossi, de Romeinse overblijfselen die zelfs midden in de stad zichtbaar zijn en de bunkers uit WO II hoger in de bergen. En natuurlijk de vele dorpjes welke bijna allemaal Middeleeuwse vestingdorpjes zijn. Met dikke muren, stevige bogen en strategisch gelegen.

Ook natuurliefhebbers komen aan hun trekken. In de bergen met hun eigen flora en fauna maar ook op zee: in de driehoek tussen Monaco, Corsica en de Ligurische kust kan een beschermd natuurgebied voor walvissen en dolfijnen bezocht worden. Vanaf o.a. het nabij gelegen Bordighera vertrekken boten voor een Whale Watching excursie.

Nogmaals dank voor uw waardering en tips. Er valt altijd te verbeteren aan ons aanbod en service, feedback van onze gasten is daarbij welkom.

Graag tot ziens.

goede kleine camping

de carévrienden, 20-9-2017

de ligging vonden we minder ,14km van kust ,dan door heksenketel Vintemilia om naar snelweg te komen (40 minuten) dus rap enkele uren onderweg voor een uitstap

een week is goed om daar te vertoeven ,de prijs is zeer goed met acsi kaart enz.

Gereisd met vrienden in juli 2017

Beste ‘caré vrienden’,

Hartelijk dank voor de waardering voor onze camping. In het voor en naseizoen inderdaad heel aantrekkelijk geprijsd voor houders van verschillende soorten camping kaarten: wij accepteren Acsi, Anwb Camping Key, MiniCampingCard, BestDeal en SVR.

De ligging verder van de kust kent ook zijn voordelen. De camping ligt in de Nervia Vallei in de uitlopers van de Mediterrane Alpen. Met uitzicht op de bergen waarbij de imposante Monte Toraggio de kroon spant. Vanaf de camping is het berggebied eenvoudig en in korte tijd te bereiken.

De dorpjes in de vallei zijn stuk voor stuk sfeervol en schilderachtig. Overal zijn restaurants met lokale specialiteiten. Niet alleen uit eigen keuken maar veelal ook uit eigen tuin.

Daarbij hebben alle dorpen hun eigen festiviteiten. Naast de verschillende patroonsfeesten zijn vele feesten gewijd aan lokale specialiteiten op het gebied van eten en drinken. Deze festiviteiten zijn er het hele jaar door. Verder kent de zomerperiode een aantal evenementen zoals Middeleeuwse feesten, theaterfestivals en de grootse vuurwerkshow van Dolceacqua waar jaarlijks vele bezoekers voor naar de vallei komen.

Door de ligging in het achterland van de Bloemen Riviera blijft ook de drukte van de kust op afstand. Zeker in het voor en naseizoen is de camping daardoor een oase van rust. Het hoogseizoen verloopt uitbundiger. Dan bewijst de ligging zijn voordeel door de aangename afkoeling van de avond en nacht en de mogelijkheid om uit te slapen voordat de zon de camping weer verwarmt.

Fijn om te horen dat u het goed vertoeven vond op onze camping. We zien u graag nog eens terug.

Met vriendelijke groet,

Prima verblijf; mét een aantal verbeterpunten!

Fam. de Wit, 19-9-2017

Gezelschap: partner, kind van 1 en mijzelf.

Ligging: fantastisch voor iedere natuurliefhebber! Wij verbleven in een luxe safaritent waar we vanaf de veranda de top van de berg konden zien liggen en al het groen om ons heen. Ook onze tent was fijn gelegen t.o.v. het zwembad. We hadden hier verbinding met onze babyfoon :-)

Omliggende dorpjes en steden en de zee goed te bereiken. Wel heb je hier echt een auto nodig.

Prijs/Kwaliteit: Dit was de eerste keer 'glamping' voor ons. Ik vond de tent voor het naseizoen achteraf gezien behoorlijk aan de prijs; zeker met de achterliggende gedachte dat we de week hiervoor in Zuid Frankrijk waren in een tent minstens zo mooi voor 200 euro per week minder (we waren in week 2 t/m 9 september op camping Delle Rose) Ik weet het, je kunt geen appels met peren vergelijken, maar dit is dan toch het gevoel wat ik hier aan over heb gehouden. (meer prijs/kwaliteit bij kopje "eetgelegenheden")

Sanitair: Hadden wij zelf, maar het zag er goed en schoon uit! Wasmachine daarentegen weer wat minder, maar wellicht was dit mijn eigen schuld. - 4 euro kwijt door het niet goed lezen van de volgorde van gebruik -

Eetgelegenheden: Redelijk goed dagmenu waarbij je wijn kreeg voor 18 euro. !!!Groot minpunt!!!: Wanneer je geen wijn drinkt zoals wij zou het leuk en klantvriendelijk zijn als je dit kon ruilen tegen een ander drankje (in de prijs inbegrepen). Nu liep onze rekening hoger op door het bestellen van een cola zero en een groot biertje (+ 8 euro). Ik zou liever zien dat je gewoon een drankje naar keuze erbij krijgt. Op donderdag en zaterdag pizza avond - was super! Ook de prijs van de pizza's dik in orde!

Kindvriendelijk: kinderbadje is klein, maar opzich prima. Het grote bad iets minder kindvriendelijk. Ik kon hier niet alleen met mijn zoontje in zwemmen, want het was overal te diep om te staan voor mij. En nee, ik ben niet heel klein (1.73m)

Zwembad: mooi onderhouden en hygiënisch. Ook de ligging mooi met het gras er omheen en de rust van de maand september. Ik denk wel dat het in het hoogseizoen al snel te klein is, maar voor nu was het prima!

Hygiëne: Ik heb niets kunnen ontdekken wat niet was zoals het hoorde in mijn ogen. Alles leek schoon.

Gereisd met partner in september 2017

Beste familie de Wit,

Hartelijk dank voor uw uitgebreide reactie en feedback. Het is leuk om ook van gasten uit de safaritenten, die wij hebben in een samenwerkingsverband met touroperators, ervaringen terug te horen.

De camping ligt in een vallei, op een punt waar de vallei smaller begint te worden en de bergen hoger. Vanuit alle safaritenten is er uitzicht op de bergen die met de auto goed te bereiken zijn.

In minder iets meer dan een uur ben je op bijna 2000 meter hoogte, in minder tijd kan er via op de passen lager in de bergen gewandeld worden.

De zee ligt op slechts 20 minuten rijden afstand. Afstanden die ook voor een gezin met jonge kinderen te overzien zijn.

Met kleine kinderen in het water van de rivier spelen kan bij Rochetta Nervina in de lager gelegen meertjes. In Ventimiglia liggen op een paar plekken golfbrekers in zee waardoor er een wat meer beschutte baai ontstaat om in te zwemmen. Het strand van kalander bij Ventimiglia is moeilijker te bereiken maar de beloning bestaat uit zandstrand met een groot ondiep gebied door de langzaam aflopende zeebodem.

Wandelen met jonge kinderen (bijvoorbeeld in een rugdrager) kan goed in de lagere heuvels waar veel paden door schaduwrijke bosgebieden lopen.

Op de camping zijn voorzieningen zoals een kleine winkel, een bar en het restaurant of de pizzeria zijn ’s avonds open.

Het zwembad is de gehele dag open. Het grote zwembad is inderdaad diep, samen met een jong kind zwemmen gaat het beste met een babyfloat zwemband.

Rondom het zwembad staan vrij te gebruiken ligstoelen, de parasols en de omringende tuin zorgen voor schaduw.

Nogmaals dank voor uw reactie, en graag tot ziens.

niet mijn soort camping

hendrik jan, 19-9-2017

Het was een leuke camping voor de kinderen. Maar elke ochtend wel veel lawaai van de animatie. Dit lawaai ging s'avonds door dat was erg vervelend
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016
Lorenzo Cortelli, Proprietario, 22-9-2017

Beste Hendrik-Jan,

U was bij ons te gast in het hoogseizoen, de periode in juli en augustus dat de camping vooral door gezinnen met kinderen wordt bezocht.

Wij richten ons in die periode daar ook op, zoals u gemerkt heeft. Een leuke camping voor de kinderen en zo hopen wij dat ook de ouders een fijne tijd hebben.

Maar niet alleen op de camping. Ook in de omgeving valt voor kinderen veel te beleven. De zee is dichtbij en in de bergen zwemmen is helemaal bijzonder. Dit werd overigens ook als activiteit door het animatieteam aangeboden. Net als de wandeling over het antieke pad (het ‘avonturenpad’) over de berg naar Isolabona.

Wandelen kan overal hier in de bergen, zowel in de wat lagere heuvels als hoog boven de boomgrens. Middeleeuwse dorpjes om te ontdekken zijn dichtbij of iets verder weg zoals het ‘heksendorp’ Triora. Of het door een aardbeving verwoestte en door kunstenaars herbouwde Bussana Vecchia.

En bijvoorbeeld iets verder weg, bij Ceriale, is het waterpark Le Caravelle met vele verschillende zwembaden en waterattracties voor jong en oud.

Monaco heeft het oceanografisch museum en zelfs het aquarium van Genua (één van de grootste in Europa) is met een dagtocht te doen en meer dan de moeite waard.

Dank u voor uw reactie en wij hopen dat het gezin terugkijkt op een goede vakantie.

Met vriendelijke groet,

Prachtige groene omgeving en gastvrij personeel

Fam. Brink, 18-9-2017

Wij vonden het heerlijk verblijven in de hoger gelegen safaritenten met volop ruimte en tussen de bomen. De zwembaden zijn schoon - het kinderzwembad is niet heel toegankelijk voor kinderen tot 2 jaar. Het personeel was vriendelijk en behulpzaam, bijv met onze zoon en het klaarzetten van de ligbedden. De pizza-avonden vielen in de smaak. Het sanitair is schoon, maar de douches waren niet altijd warm (vooral niet fijn voor kinderen). Je hoort in de vallei soms honden blaffen, een haan, een ezel of een auto maar dat past ook in de setting en is niet storend. De afstand tot aan zee en de supermarkt is 20 minuten rijden, dus wel even plannen met de boodschappen. Speeltuintje is verouderd, vooral de trap van de glijbaan is niet veilig. Kortom, we herkennen ons niet in de meeste negatieve beoordelingen maar dat kan mede komen doordat we buiten het hoogseizoen verbleven en het dus minder druk was, de ligbedden gratis waren en geen animatie.
Gereisd met jonge kinderen in september 2017
Lorenzo Cortelli, Proprietario, 22-9-2017

Beste familie Brink,

Dank u voor uw reactie en wat leuk om te horen dat de safaritent zo bevallen is.

De hoger gelegen safaritenten zijn nieuw voor onze camping. Het afgelopen voorjaar zijn de terrassen aangepast en deze zomer zijn de tenten voor het eerst in gebruik genomen.

Zoals u aangeeft liggen ze wat hoger op de camping, met uitzicht op de bergen en het dal. Een dal waar agrarische activiteiten plaatshebben, met de bijbehorende geluiden. Naast de dieren van omringende boerderijen laten in het voorjaar de kikkers van zich horen. De zomer vult aan met het geluid van cicades en krekels.

Alle seizoenen hebben hun eigen charme in het ritme van het jaar. In het voorseizoen wordt de zon dagelijks warmer en voel je de verwachting van de zomer. De uitbundigheid van juli en augustus wordt gevolgd door de rust en het nazomeren van september.

We willen op camping Delle Rose in al deze tijden een plek zijn waar mensen graag komen. Daar wordt jaar na jaar in geïnvesteerd. In 2017 waren de safaritenten op het hogere terras nieuw, voor de komende jaren zijn er plannen voor o.a. het zwembad.

Zo proberen wij stap voor stap ons aanbod te verbeteren. We zullen u graag nog eens als onze gast begroeten.

Met vriendelijke groet,

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Delle Rose in Isolabona, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Delle Rose zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Delle Rose scoort een 6.93 uit 10 op basis van 148 reviews.