Camping Marecchia da Quinto ****

8,7

58 reviews over Camping Marecchia da Quinto in het Nederlands

Mooi aangelegde camping

Ria en Rob Perfors, 14-6-2012

Rustige kleine camping, plaatsen zijn gesitueerd in een parkachtig omgeving die prima wordt onderhouden. Het zwembad is prachtig, goed om baantjes te trekken maar ook voor ander plezier. De omgeving is rustig, je kunt hier prima wielrennen in de omgeving ook op doorgaande wegen. De hellingen zijn wel steving.
Gereisd met partner in juni 2012

Mooie kleine camping

peet3517, 28-4-2012

Leuke camping, vriendelijke eigenaar. Hij is er zuinig z'n gras. Auto mocht niet de plek op gereden worden, maar eigenaar hielp met het duwen van de caravan. Als je met de tent gaat, probeer een plekje aan het grasveld te krijgen, wij stonden onder de bomen, maar ook hier was het prima vertoeven. We zijn er maar 3 nachten geweest, bij vrienden op bezoek, maar als we weer een keer in de buurt zijn zouden we hier zeker nog een keer overnachten.
Gereisd met partner in juli 2011

de score waard

Ghislain, 12-4-2012

Voor ons is dit een van de beste charmecampings die we reeds hebben bezocht. De +9 score is verdiend. We gaven een 9 voor eetgelegenheid omdat er op loopafstand een superlekkere bakker en pizzeria is. Goedkoop en lekker en leuk, want de bakkerij is een attractie op zich ... wordt gerund door drie enthousiaste vrouwen :-)

Nog te vernoemen: heel vriendelijke mensen ... mijn vrouw kreeg zelfs op haar verjaardag spontaan een cadeautje. Heel fijn!

Verwacht geen kinderanimatie ... maar de kindvriendelijkheid zit hem in kleine dingen en animatie vinden wij maar niets.

Eén (klein) minpuntje is evenwel het feit dat het zwembad tijdens het weekend erg druk is gezien de toeloop van lokale mensen. Maar als je dat op voorhand weet, dan maakt dat helemaal niet uit en plan je gewoon iets anders.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Een hele fijne camping!

Familie Dunning, 7-9-2011

Camping “Marecchia da Quinto” vinden wij een hele fijne camping! Waarom? Slechts 30 mooie standplaatsen, een prachtig ruim zwembad met duikplanken, veel (groen!) gras, kunst op de camping,… en dan ook nog gelegen in een mooie niet-toeristische omgeving. Het team dat de camping en het zwembad runt is heel vriendelijk en gedreven. Voor de kinderen is er veel ruimte om veilig te spelen. Leuk restaurant aanwezig waar je prima en betaalbaar kunt eten en drinken. Uitstapjes kunnen naar bijvoorbeeld San Marino, San Leo, Verucchio of naar de Adriatische kust (Rimini, Riccione).

Een ideale camping voor tent of vouwwagen, maar ook caravans en campers kunnen er terecht. Wij hebben ruim 2,5 week op deze camping gestaan met onze 3 kinderen (8, 6 en 2 jr.) en hebben volop genoten!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

geweldige camping !!

Eef Barendrecht, 28-8-2011

3 weken met 2 kids (6 en 8) hier gestaan.

Alleen maar +30 graden gehad, 's-avonds ook redelijk aangenaam.

Ruime plaatsen, vooral in de boog om het veld (plaatsen 1-9).

Dubbele BBQ waar je ook kunt ontbijten op dat veld.

Mix van Italianen en Nederlanders op de camping, waarbij de Italianen vaak met meerdere gezinnen komen..ze eten vaak na 21,00 uur, houd daar rekening mee!

Riviertje naast de camping veilig voor de jongste en ideaal om dammetjes te bouwen.

Zwembad is ook prima, weekend wel drukker doordat dan veel locale mensen komen.. maar veelal tussen 15-40 jaar en niet rumoerig.

Omgeving voor 3 weken ruim voldoende te doen..strand (1 uur) en San Marino (45 min.) waren verste uitstapjes voor ons.

Ideaal gebied ook voor wielrenners! Veel klimmetjes van 300-800 meter.

Sanitair mag iets nieuwe (muntjessysteem nog voor wame douche), maar bij zwembad kun je ook prima afdouchen.

Al met al een megaaanrader namens ons.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

Prachtige familie camping

Fam.Smits Son, 16-8-2011

Wij hebben op deze mooie, groene, "kunst"-camping een erg fijne tijd gehad. Overdag veel beleving door de vele aanwezige kinderen en het prachtige zwembad en 's avonds de rust op de camping. Wat ons opviel was dat de camping er in het echt exact hetzelfde uitzag als op hun website. De kunst van Tonio Guerra vonden we echt een toegevoegde waarde op de camping, ook wij hebben deze alleskunner in onze harten gesloten. De rivier langs de camping, met waterval, was dagelijks een welkome afkoeling voor onze hond (en kinderen). Al met al een camping waar we zeker terug gaan komen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

heerlijk rustige gezinscaming

A de Ruiter, 23-9-2010

Wij hebben een heerlijk vakantie gehad op een rustige camping waar de kinderen, 6,8 en 12 zich prima vermaakte. Naast de camping een rivier waarin je kon spelen. Een lekker zwembad met hoge duiktoren. Voetbal en volleybalveld. Eenvoudig maar schoon sanitair. Een wasmachine en een tafeltennistafel ontbraken eraan, maar maakte de vakantie niet minder leuk. Het gras was heel groen en werd goed onderhouden. Uitstapjes naar San Marino, San Leo, Rimini zijn goed te doen en niet te vergeten het fantastische Skypark, waar je naar hartelust kunt klimmen en klauteren. Wij zouden hier best nog eens naar toe kunnen gaan. Een aanrader als je niet van massaal grote campings houdt.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Mooie groene en rustige camping

A. van Doormalen, 9-9-2010

Mooie, niet al te grote ( 25 plaatsen) camping met veel ruimte en groen. De plaatsen voor tenten zijn fantastisch gelegen rondom een mooi parkachtig aangelegd grasveld. Voor de caravans zijn de plaatsen groot genoeg en vierkant onder de bomen.

De camping is tip top bijgehouden door de eigenaar. Het personeel is heel vriendelijk. Er heerst een rustige sfeer. Er is een restaurant en een speelhalletje. Eenvoudig, maar lekker eten. Pizzeria op loopafstand met heerlijk pizza's vanaf 3.50 euro ( margarita). Het zwembad is groot ( geen badmutsen) met een duiktoren, en veel groen om te liggen. Ook zijn er een beach volleyball-veld en een mooi beach-voetbal-veld. Vriendelijke badmeesters.

Het sanitair is netjes en zuiver, douches met muntjes. Twee warm en twee "koud", maar we hebben in het hoogseizoen nooit hoeven wachten.

Hele mooie omgeving , met een leuk plaatsje ( Pennabilli). Markt op zaterdag is een aanrader.

Wij vonden het een hele fijne camping.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Marecchia da Quinto in Pennabilli, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Marecchia da Quinto zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Marecchia da Quinto scoort een 8.73 uit 10 op basis van 59 reviews.