Camping Marecchia da Quinto ****

Camping Marecchia da Quinto
Marecchia da Quinto
8,7

58 reviews over Camping Marecchia da Quinto in het Nederlands

Helemaal goed, bijna te goed...

Pol, 2-8-2014

Prachtig, verzorgde camping, zeer klant en kindvriendelijk met hart voor het werk. Over de hele dag is de familie bezig alles spik en span te houden, waardoor camping gasten dit zelf ook beter bijhouden. Muntje bij de douche (4 min, kun je tussentijds stopzetten om te schuimen) zorgt er voor dat je nooit hoeft te wachten (3 warme douchen op ca. 20 plaatsen lijkt weinig, maar dus prima te doen). De camping is zo netjes, gecreëerd, dat het wel on-Italiaans aandoet. Hier moet je dus van houden, maar went ook snel. Wij stonden op het grote veld, prachtig uitzicht zeker op onze kleine rondrennende peutertjes. Hierdoor wel minder privacy, zitjes dicht op elkaar. We hebben ons eigen stekje in die zin gemist.

Prachtige, groene familiecamping

Sebastian Reyn, 1-8-2014

Over Marecchia da Quinto niets dan goeds. Het is een kleine camping, met prachtige groene gazons, ruime plekken, een eenvoudig maar goed restaurant (tavola caldo) en een groot en verzorgd zwembad dat tevens als gemeentezwembad dient (waardoor veel aanloop van Italianen -- wel gezellig). Sanitair is vernieuwd en is prachtig. Korte douches per muntje, maar dat hindert niet en is ook om water te besparen (het is tenslotte een ecocamping). Camping ligt aan de weg, maar deze geeft geen overlast. Camping ligt ook pal aan de rivier Marecchia waarin we met de kinderen heerlijk konden pootje baden en zelfs zwemmen. De familie Mancini staat garant voor een hartelijke ontvangst en een zeer aangenaam verblijf.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Kleinschalige camping met zeer gastvrije mensen

Henk, 30-7-2014

Da Quinto combineert een kleinschalige campng met zeer goed zwembad en met een restaurant waar het goed eten is. (kinderbadje voor de allerkleinsten is minder). De mensen zijn bijzonder gastvrij en behulpzaam. Bij aankomst werden we al aangesproken met onze naam en hartelijk begroet. Het toiletgebouw is voorzien van allerlei leuke technische details en volledig in eiegn stijl (ontworpen). Een deel van de camping is park met kunstwerken waar door kinderen gewoon op gespeeld kan worden.

Toen we aankwamen viel de speeltuin een beetje tegen (wip-wap en schommel) maar wat blijkt met de kunstobjecten vemaken de kinderen zich eigenlijk nog veel beter.

Wat ook super is aan de camping is het naastgelegen riviertje. Brede rivierbedding met keien en een stroompje water. Bakker en supermarkt op loopafstand (steil), deze zijn wel klein.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Kamperen in een mooie tuin / park

Anco, 9-6-2014

We kwamen dit seizoen als één van de eerste kampeerders van 2014. We werden vriendelijk welkom geheten. Door de zoon van de eigenaar, Marco en kregen een perfecte plek op de mooi aangelegde en rustige camping. Een ideale uitvalsbasis voor de geoefende wielrenner met vele weggetjes en uitdagende klimmen (Cippo 1400m met 5 km aan 10%) Het asfalt is echter regelmatig van slechte kwaliteit. Verder loopt het riviertje Marecchia achter de camping waar kinderen ook heerlijk kunnen spelen en heeft het een perfect zwembad en een goed restaurant met een vriendelijke bediening. Enig minpuntje is alleen het douchen. Voor 80 cent kan men vrij kort warm douchen (circa 3 min). Verder gewoon een heerlijke camping waar we ruim een week hebben gestaan.
Gereisd met vrienden in juni 2014

Een pareltje

Diane, 22-3-2014

Voel me na de wel erg negatieve reactie hieronder geroepen ook mijn ervaringen te delen. Je leest louter positieve tot zeer positieve reacties maar 1 zeer negatieve met zelfs een 1 voor sanitair trekt de waardering voor deze camping nu onterecht naar beneden. Ook ik zie t sanitair t liefst anders maar t was wel altijd schoon en dat vind ik veel belangrijker dan of t modern is of niet. Verder is deze camping in een woord geweldig. De gastvrije familie is al genoemd en waar vind je nu zo'n intieme camping met een zwembad en restaurant van deze klasse. Neem daarbij een leuk riviertje en kampvuur mogelijkheden voor de kids en iedereen heeft een fantastische tijd.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Supercamping, nice and friendly

Kees Rumphorst, 13-9-2013

Deze camping is super. Mooi onderhouden, ruim, fijne sfeer en zeer behulpzame mensen.

Fantastisch gazon, kunst, rust een oase

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Mooie groene vakantie

Mette schouten, 5-9-2013

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Een prachtige groene camping, als of je in en park staat. Wij stonden voor de lampjes met achter ons een lantaarnpaal, totaal geen last van gehad met slapen. Het sanitair mag dan wel geen 5 sterren zijn maar was prima. In de omgeving is van alles te doen en met vragen kan je altijd bij de familie terecht. Voor mensen die willen genieten van italie op een mooie rustige camping met grote plekken is dit echt een aanrader.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

Camping valt zwaar tegen

A Nutma, 27-8-2013

Wij vonden deze camping zwaar tegenvallen. De staat van het sanitair: dat is echt niet meer van deze tijd. Een douche kost 80 cent, daarvoor mag je 3 minuten onder een lauwe douche letterlijk gebukt gaan. Er is op de hele camping geen heet water. De ligging: pal naast een drukke doorgaande weg. Wij stonden bovendien op een plek grenzend aan een weide met allerlei eenden en ander gevogeltje met bijbehorende stankoverlast. Het gezelschap van Italianen die bij voorkeur in groepsverband kamperen. Erg gezellig voor hen, maar niet als je er naast staat en denkt dat je op een rustige camping staat. Ten vijfde branden er 's nachts op de hele camping lanpen. Met een beetje pech kun je er in je slaaptentje een boek bij lezen. Tenslotte de storingen: van de slagboom, van het internet, van de pinautomaat (afrekenen kon door storing niet per bankpas). En dat allemaal voor ons voor de lieve prijs van €67 per nacht (excl douche, incl elektra). Kortom eens maar nooit meer.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

Kamperen in een tuin

Rafael Smit, 26-8-2013

De Mancini familie (eigenaren) is buitengewoon gastvrij en hartelijk en is terecht trots op de mooie omgeving. Graag helpen ze met goeie tips voor dagtripjes en wandelingen. De camping is een zeer goed onderhouden en voelt als een prachtige tuin, waarin je mag staan met je tent.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

Fantastische camping

Daphne, 12-8-2013

Geweldige camping! De ligging is prachtig, de omgeving groen, bergachtig, waardoor sportieve fietsers hun hart kunnen ophalen. Het riviertje naast de camping is prachtig, helder water, de kinderen kunnen er leuk spelen en vissen. Het terrein is mooi onderhouden/aangelegd, schoon, de plekken groot en schaduwrijk. In het restaurant kun je heerlijk eten (de taliata, paste met tomaat en piadines heerlijk)! Leuk is de aanwezigheid van de plaatselijke bevolking bij het zwembad. We hebben slechts één drukke dag bij het zwembad meegemaakt. Daarbij zorgen de eigenaren ervoor dat je altijd een stoel of plekje hebt, zijn behulpzaam en attent. De gezinnen die komen hebben overwegend kinderen in de leeftijd tot 12/13 jaar oud en alle leeftijden speelden met elkaar! Er is genoeg te doen in de omgeving, leuke dorpjes te bezoeken, maar wil je grotere steden bezoeken (Urbino, Rimini, etc), dan moet je rekening houden met 45 tot 90 minuten rijden. Wij hebben een super tijd gehad en komen zeker terug!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Marecchia da Quinto in Pennabilli, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Marecchia da Quinto zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Marecchia da Quinto scoort een 8.73 uit 10 op basis van 59 reviews.