Camping San Procolo

San Procolo
9,3

55 reviews over Camping San Procolo in het Nederlands

Fantastisch kamperen met prachtig uitzicht

Menno en Ingrid, 16-9-2017

Wat een idylle! In de heuvels van Le Marche ligt de fantastische camping van Pim en Mireille. Vanaf de grote plekken met schaduw en hangmat heb je prachtig uitzicht over het Italiaanse land. Overdag kun je leuke stadjes bekijken, naar het strand, of richting de Monte Sibilini. Een paar keer per week kun je ’s avonds met andere campinggasten aanschuiven aan lange tafels voor een heerlijke Italiaanse maaltijd en er zijn genoeg restaurants in omliggende dorpen als je geen zin hebt om te koken. Officiële animatie is er (gelukkig) niet, maar Pim en Mireille organiseren af en toe een activiteit zoals een wijnproeverij of een wandeling door het prachtige stadje Petritoli. Kinderen vermaken zich op de trampoline, in het zwembad of met het vangen van hagedisjes. De iets grotere kinderen vinden elkaar in de gezellige nieuwe loungehoek met wifi, maar zij genieten ook zeker van elkaar en het zwembad. Wij zijn dus al voor de vierde keer naar San Procolo gegaan en we hopen zeker nog vaker te genieten van de hartelijkheid en gastvrijheid bij Mireille en Pim. Enig nadeel zou de afstand vanuit Nederland kunnen zijn. Veel gasten lossen dat op door een ingerichte tent of safaritent te reserveren en te gaan vliegen. Als je wel gaat rijden, kun je voor de terugreis kiezen om de laatste nacht in de vertrekkerstent te slapen. Je pakt je tentspullen dan al een dag eerder in en kunt ’s ochtends vroeg vertrekken.
Gereisd met jonge kinderen in september 2017

Hele mooie camping

Vanessa, 21-8-2016

Alle voorgaande reacties kloppen allemaal. Dit in inderdaad een hele mooie camping. Zeker als je met tent of camper kampeert. Wij zijn dit jaar ook weer voor de tweede keer teruggekomen in het chalet. Ik moet echter wel waarschuwen dat in het chalet je wel last hebt van muizen, daar moet je dus tegen kunnen. Wat betreft prijs kwaliteit en staat sanitair heb ik de chalet beoordeelt, niet de camping. Verder is het een hele fijne plek.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

De mooiste camping ooit!

Roos01, 13-8-2016

Wat hebben we een heerlijke vakantie gehad op San Procolo en in le Marche. Prachtige, ruime plekken op een heuvel met een geweldig uitzicht. Fijn zwembad, prima sanitair, leuke eetavonden en rust. Daarbij een schitterende omgeving; strand, dorpjes, bergen, veel leuke dorpjes, heerlijk eten en vriendelijke mensen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Top Panoramisch Schilderij Camping

Jan en Sarina Mandemakers, 12-8-2016

Wat een geweldig mooie camping. Het ontvangst, de verzorging en hulp, door Pim en Mireille is warm. Beide hebben de attitude om je vakantie helemaal zorgeloos te laten verlopen en je maximaal te laten genieten en te onthaasten. Wij stonden op de heuvel, ruime plek met een geweldig uitzicht. Het sanitair is perfect, het zwembad heerlijk en de gezamenlijke maaltijd was super lekker en gezellig. De omgeving is prachtig, wij vonden het nog mooier dan Toscane (en dit schrijft een liefhebber van Toscane). De natuur, de mooie dorpjes, restaurantjes en het strand, alles is makkelijk bereikbaar en wonderbaarlijk mooi. Een gebied met nog weinig toerisme en dit merk je ook in de prijzen. Kortom een klein paradijsje waar we volgend jaar weer erg graag terug gaan komen. Eén week was nu veel te kort.

Dank Pim en Mireille het was super!

Gereisd met partner in augustus 2016

Geweldige camping op een droomplek

Bianca Bakker, 11-8-2016

De camping ligt in een prachtige streek en vanaf bijna alle plekken heb je uitzicht over het mooie dal. De eigenaren zijn erg vriendelijk en alles gaat daar erg gemoedelijk. Door de rust en sfeer voelden we alle haast, drukte en gedoe van ons afglijden. Er is genoeg te doen in de omgeving, je zit binnen een half uur aan een fijn zandstrand en leuke dorpjes genoeg. Maar heb je daar geen zin in, kun je prima op de camping zitten met een goed boek en een lekker glas. Kinderen kunnen er prima hun eigen gang gaan, leuk voor kind (en voor ons!). We gaan in principe nooit terug naar een vakantieplek maar dat kunnen we hier niet beloven.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

De leukste camping ooit!

Anneke Kerckhoffs, 18-7-2016

We waren stil van het uitzicht, fantastische plek die met veel aandacht en liefde wordt onderhouden. Zeer verzorgd!

Heerlijk zwembad voor jong en oud.

Topkok Mireille bedankt voor de heerlijkegerechten, ook de 'afhaal' pastasaus, handig en super lekker!

Lieve Anna-Lotte, de meiden missen je nu al

Gereisd met jonge kinderen in januari 2016

Stttt, eigenlijk te leuk om verder te vertellen!

esmeeronner, 14-7-2016

Volledig tegen onze gewoontes in vertrekken we over 1,5 week voor de 3e keer naar San Procolo. Eigenlijk is het stiekem zonde om deze fantastische plek bekend te maken bij het grote publiek ;). San Procolo ligt in het gebied Le Marche. het gebied combineert bergen, strand, prachtige oude steden en lieflijke dorpjes, maar ook ongerepte natuur. Het doet denken aan Toscane, maar hier vind je nog de rust, ruimte en authenticiteit. Een prachtige omgeving om te genieten van het echte Italië.

Camping San Procolo ligt heel centraal in het gebied met heerlijke zandstranden aan de ene kant en het Sibellini Gebergte aan de andere kant. Pim, Mireille, de kids en 'het camping personeel' zorgen ervoor dat je echt op vakantie bent. naast hun gastvrijheid is er echt aan alles gedacht wat je vakantie compleet maakt. Aanschuiven aan het diner wat 2 keer per week wordt georganiseerd is zeker een aanrader! De 1e 2 jaar hebben wij verbleven in het chalet. Dit is echt van alle gemakken voorzien. Ruimte genoeg voor 4-6 personen en eigen badkamer met toilet en heerlijke douche. De safaritent is in 2015 door ons uitgeprobeerd als eerste gasten. We dachten dat het niet kon, maar dit overtrof echt onze verwachtingen. Luxe, compleet en het uitzicht is niet te evenaren! Boxspringbedden en een stapelbed voor de kids. Het zelfgemaakte keukenblok staat op wielen dus koken met uitzicht behoord tot de mogelijkheden. Het terrein is ruim en overzichtelijk en voor de kinderen een paradijs met een speelhuis, trampolines en een zwembad voor de nodige verkoeling. Kortom een aanrader, maar niet verder vertellen ;).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Als je van kleinschalig houdt

VVV, 2-2-2016

Pluspunten:

-mooie ligging

- mooie plekken

- kleinschaligheid

- omgeving geen massatoerisme

- goede service

- kindvriendelijk

Nadeel

- honden orkest van naburig hondenpension

- afstand

Gereisd met jonge kinderen in september 2015

Geweldig!

Arja, 22-11-2015

Geheel tegen onze gewoonte in waren we afgelopen zomer voor het vierde achtereenvolgende jaar op de zelfde camping en zojuist hebben we weer geboekt voor 2016 ;-). Iedere keer weer voelt het als thuiskomen als we, na een lange reis (enige minpunt) met onze Holtkamper arriveren op deze schitterende, kleinschalige camping met zeer ruime plaatsen middenin het landelijke Le Marche. In juni is het er heerlijk rustig, zowel op de camping als in de slaperige dorpjes en op het strand (20 minuutjes). Het landschap is schitterend en gelukkig nog niet ontdekt door het massatoerisme, dit is echt nog het authentieke Italië! Neem daarbij de geweldige verzorging door Pim en Mireille en de gezellige contacten met de andere kampeerders, wat het alles bij elkaar voor ons een TOP locatie maakt om onze vakantie door te brengen!
Gereisd met partner in juni 2015

La dolce vita

René van de Kolk, 22-8-2015

Onze kids en wij hebben een top tijd gehad bij Pim, Mireille en Lisette (onze kids gaven de vakantie een 10 :-) ) Op de camping ben je echt onder de nederlanders wat voor de kinderen erg fijn was en buiten de camping sta je echt midden in de Italiaanse cultuur. De plekken zijn zeer ruim en er is stroom aanwezig. De 4 douches en toiletten zijn schoon en netjes en van wachttijden vanwege het kleine aantal was geen sprake en dat terwijl de camping vol zat toen wij er waren. Wat ook erg leuk en gezellig was zijn de gezamenlijke eet avonden erg lekker en zo leer je je mede campinggenoten ook een beetje kennen, echt top. Voor bezienswaardigheden moet je even de auto in maar dan zie je ook echt wat van de omgeving de marken is echt heel mooi.

Kortom prachtige ruime plekken met fantastisch uitzicht ook vanuit het zwemad over de Marken, de gastvrijheid van Pim, Mireille en kids en vooral ook de humor van Pim maakten het voor ons een heerlijk relaxte vakantie.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping San Procolo in Monte Vidon Combatte, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping San Procolo zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping San Procolo scoort een 9.3 uit 10 op basis van 55 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: