Camping Villa Bussola (& B&B, App.) ***

Camping Villa Bussola (& B&B, App.)
Villa Bussola (& B&B, App.)
9,2

Zoover award

129 reviews over Camping Villa Bussola (& B&B, App.) in het Nederlands

Een fijne locatie met gastvrije eigenaren. Top!

Ineke van der Sterre, 23-5-2017

Heerlijk relaxen, mooie omgeving. Voor iedereen wat wils. Mooie ver gezichten, natuurlijke schoonheden, stranden, leuke mooie stadjes enz. enz. Fijne locatie met prettige eigenaren, die je op een zeer gastvrije wijze van informatie voorzien zonder hierbij opdringerig te zijn. Ze stellen je op je gemak en je kan ze altijd vragen om ideeën of suggesties om te ondernemen, in het geval je aanvullende informatie ergens over wil hebben. Op de site kan je vooraf al heel veel vinden. De mini camping ligt op een leuke/mooie locatie. Voor gezinnen en kinderen die dicht bij de natuur staan en dit hoog in het vaandel hebben, een geweldige locatie. Waarbij je houd van rust en kleinschaligheid.

Het mee eten ( als je kenbaar hebt gemaakt dat je graag mee wil eten) is altijd weer een feestje. Ongedwongen maak je kennis met de Italiaanse keuken en is het een zeer gezellige avond met heerlijke lekkernijen. De passie van het inkopen doen het bereiden en de gezelligheid en heerlijkheid straalt er gewoon vanaf.Je krijgt voor thuis ook weer nieuwe ideeën om wat meer van de dagelijks maaltijd te maken.

Ik kan niet bedenken wat ik gemist hebt.

Ik kom graag een volgende keer weer terug.

Gereisd met partner in mei 2017

Absolute aanrader

Mark en Renske, 12-1-2017

Wij hadden het geluk om eind september/begin oktober te verblijven in Villa Bussola. Een prachtige periode om daar te zijn, zo tussen de druivenoogst en de olijvenpluk in.

De omgeving is werkelijk prachtig; het mooiste Italië dat we ooit hebben gezien. De authenticiteit van de bergdorpjes, levendigheid van de steden en verbluffende natuur. We liepen over een indrukwekkende hoogvlakte van 20 km2 en persten ons door het smalste steegje van Italië. We aten de beste vongole aan zee en genoten van de kookkunsten van Vanessa. We waanden ons tussen de dansende locals (dorpsfeest) en de levenloze mummies (museum). We togen door oude berggrotten en moderne winkelcentra. We genoten van goede Italiaanse koffie en nóg betere Italiaanse wijnen.

En binnen deze aangename veelzijdigheid was Villa Bussola voor twee weken écht onze thuishaven – een kompas op de hoek van een kringelend bergweggetje, dat geel oplicht in de zon. We kunnen het iedereen aanbevelen.

Gereisd met partner in september 2016

wij hebben eldorado gevonden

Aja, 12-1-2017

Wij hebben zeer genoten van de gastvrijheid van Peter en Vanessa en de camping. De eigenaren zijn zeer behulpzaam met alles wat je je maar kunt bedenken. Van het koel bewaren van medicijnen als je koelkast het begeeft tot het uitpuzzelen waar je het leukst kunt shoppen. Niets is hen teveel.

Wij kunnen ons geheel niet vinden in de klachten van vorige schrijvers. Ja, je moet ook in de vakantie op je eigen kinderen letten, zij zijn van jullie en niet van de campinghouders. Het sanitair was heel schoon totdat er een gezin met kinderen komt en de kinderen de hele camping over krijsen en alleen naar de toiletten gaan, nergens naar omkijken de de boel vies en zonder doortrekken achterlaten. Dat moet kunnen want ze hebben vakantie?? Ja wij ook, ook als je op een berg staan hollen ze nog om je tent heen. Geen wonder dat er dan een "politie-agent" komt. Niets dan lof voor deze mensen.

Gereisd met partner in juni 2016

Fantastisch mooie locatie en zeer gastvrij

Sikko en Janneke, 11-1-2017

Op uitnodiging van Villa Bussola als winnaars van de fotowedstrijd over 2015 hebben wij in april een leuk kort tripje gemaakt en zijn geweldig ontvangen door de uitbaters. Wij als jaarlijks terugkerende gasten (sinds 2013 onafgebroken) hebben voor het eerst mogen ervaren hoe leuk het is om hier terug te komen en ditmaal in één van de appartementen. Op zich was alles perfect en je wordt hier echt verwend en niets is ons tekort gedaan.

Juli 2016 zijn we wezen kamperen op het mooiste plekje op de heuvel met een weids zicht op de omgeving.

Het is altijd een feest om terug te komen, de omgeving is meer dan prachtig en de stranden waar je lekker kunt vertoeven en wat je niet kunt missen zijn de gezellige avonden aan de tafel met Peter, Vanessa en Shaila en de gasten

Komende zomer komen wij zeker weer terug.

Gereisd met partner in april 2016

Na acht jaar met hetzelfde enthousiasme ontvangen!

Maurice Vliegen, 11-1-2017

Kleine camping met goede voorzieningen. Geweldige ligging en op loopafstand van dorp. Bijzonder attente eigenaren. Klein zwembadje, uitdrukkelijk voor kleinere kinderen onder begeleiding bedoeld. Ruime staplaatsen met naar keuze meer of minder privacy. Wij kunnen zo gauw geen negatieve puntjes bedenken. Ga zo door Vanessa en Peter!
Gereisd met partner in juli 2016

Geweldige vakantie gehad. Een aanrader

Dré van Rijthoven, 11-1-2017

We hebben een geweldige tijd gehad bij Peter en Vanessa en hun paradijsje.

Geweldige stek zeker als je kampeert. We waren er in het voorseizoen. Heerlijke rust.Toen we vertrokken werd het veel drukker vooral met gezinnen met kinderen. Jaren in het onderwijs werkzaam geweest, weet ik dat er ouders zijn die zich niet bekommeren om het gedrag van hun kinderen. Daar mag de rest van de wereld dan voor zorgen. Zij hebben vakantie. Maar owee als je het kroost toespreekt, dan is de wereld te klein en worden ze weer de ouders, die ze zouden moeten zijn. Dat soort ouders wil je niet op school, maar zijn er helaas te veel en ik wil ze ook niet als gebruiker van een geweldige camping. Steek je de hand in eigen boezem ouders en je neem je verantwoordelijkheid als opvoeder en ouder. Kinderen hebben gewoon regels nodig en als jij ze niet stelt dan doet de campinghouder dat, beveiliger of niet. Hij neemt zijn verantwoordelijkheid wel. Goed werk Peter en ook Vanessa. Ik vond die laatste review die ik las not done!

Gereisd met partner in juni 2016

Heerlijk tijd gehad

Mirjam, 11-1-2017

Heerlijke kleine camping op een prachtige plek in een van de mooiste regio's van Italië. Een regio nog niet overlopen door toeristen. Peter en Vanessa zorgen dat je je meteen thuisvoelt en geven je tips voor do's en dont's tijdens je vakantie. Een aanrader!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Een vakantie om nooit te vergeten!

Jolijn, 11-1-2017

Peter en Vanessa stonden ons in de zomer van 2015 al op te wachten. Er stond al lekkers en een koud wijntje voor ons klaar, dit is natuurlijk heel aangenaam na een lange reis. De gastvrijheid is hier heerlijk en je kunt voor alles bij dit stel terecht. Na 2 jaar volgen wij elkaar nog steeds op FB en willen mijn man en ik zeker nog eens terug. De camping zelf heeft een fantastisch uitzicht, is rustig en schoon. De omgeving bied de gelegenheid om van het pure Italië te genieten. Wij vonden de kleine restauranatjes in de dorpjes super. Tussen de bewoners heerlijk eten voor weinig geld. Het is dat wij nog meer van dit prachtige land willen zien, anders was de keus makkelijk geweest en waren wij elk jaar terug gekomen. Wij reizen zonder kinderen. zoek je een camping met animatie, 3 zwembaden en mini disco, dan zou ik kiezen voor een ander soort camping. Als je het leuk vind om contacten te maken heerlijk samen te eten of Bv deel te nemen aan een wijnproeverij, dan zit je hier goed!
Gereisd met partner in juli 2015

Rust, ruimte en... regels

Doortje, 8-11-2016

Camping Villa Bussola is voor ons een plek van rust, ruimte en... regels. Als je een ontspannen vakantie wilt met je kinderen, dan zou ik niet deze camping aanraden. De camping is prachtig aangelegd tussen een ruime olijfboomgaard. Het kampeerveldje is prima, wel wat vol met grotere tenten van tegenwoordig. Ik zou de 2 plekken reserveren bij de schommels met meer privacy. Op het kampeerveldje staat namelijk de trampoline. Erg verleidelijk natuurlijk als je reist met kinderen. Alleen, die mag je maar met 1 tegelijk gebruiken, omdat de eigenaren bang zijn dat de kinderen er afvallen. Zij controleren hier streng op, als ze sporadisch langskomen met nieuwe gasten... Ouders mogen niet van de zijde van hun kinderen wijken als ze op de trampoline spelen (daar gaat je momentje samen bij de tent). Mijn suggestie zou zijn om een net om de trampoline heen te zetten, zodat de eigenaren hier meer ontspannend mee om kunnen gaan. Bovendien is het verboden om de trampoline te gebruiken tussen 13:00-15:30. Wij merkten dat veel ouders van oudere kinderen (wij reisden met een peuter) hier erg van baalden. "We moeten hier strenger zijn dan thuis," is een veel gehoorde klacht over de véle regels op de camping... Verder staat er een klein zwembadje bij de douchehokken en toiletten; die je overigens niet tussen 11:30-12:30 mag gebruiken ivm schoonmaak. Erg onhandig; je moet wachten tot de laatste mm van de vloer droog is voordat je naar binnen mag. Het zwembadje is erg verleidelijk tijdens de siësta voor waterratten als ons. Peuter ligt lekker op bed en wij wilden wel even lekker afkoelen in de zomerse warmte. Mag niet. Ook hier gelden de regels dat het zwembad tussen 13:00-15:30 niet gebruikt mag worden. Erg lastig ook voor de oudere (puber)kinderen, hoorden we van diverse andere ouders. Bovendien mogen wij als ouders óók niet in het zwembad om onze peuter tijdens het zwemmen te begeleiden. Erg ingewikkeld allemaal... Dit brengt ons op het punt gastvrijheid: dit hebben wij niet mogen ervaren tijdens de vakantie. Mijn man en ik hebben een sociaal beroep, dus wij hebben heel veel gesprekken, met heel wat verschillende mensen gevoerd, maar bij Peter (die voornamelijk de camping runt) ontbreekt het aan oprechte interesse. We vonden Peter niet open, niet vrolijk. Vooral geïnteresseerd in de (meer betalende) B&B-gasten. De familie heet de gasten op een bijna dogmatisch manier welkom. Het enthousiasme spat er niet (meer) vanaf. Erg jammer, want daar zoeken wij een camping juist op uit. Vanwege het persoonlijke karakter. Je ziet Peter ook nooit een rondje maken op de camping om een praatje te maken. Alleen met nieuwe gasten. En dan loopt hij rond als een politieagent om de kinderen en de ouders erop te wijzen dat ze zich niet aan hun regels houden (die voornamelijk bedacht lijken om zich verzekeringstechnisch in te dekken), misschien nog een overblijfsel van zijn oude beroep als beveiliger... Ik heb foto's gemaakt van álle regelbordjes die er hangen. Schrik niet, dit zijn er 7. Ik hoop dat ik ze hier kan uploaden. Het contact met de andere gasten, en voornamelijk andere gezinnen, was wel erg leuk en warm. Dan over de omgeving: Het dorpje is klein maar fijn. Voor een supermarktje moet je de auto pakken. IJssalon Gulp is het dorp beneden is een absolute aanrader! Verder vonden we het heerlijk om bij de rivier en de waterval van Castel Trosino te zwemmen! Je moet goed zoeken, maar dan heb je een heerlijke oasis, zoals lokale mensen het noemen. Bergdorpje zelf is trouwens ook erg leuk om uit eten te gaan. Verder zijn wij een groot liefhebbers van idyllische stranden, maar die heb je in de omgeving niet... Deed ons erg denken aan de stranden van Rimini, druk en vol. Als je graag naar een strand gaat redelijk dichtbij, dan moet je een andere camping zoeken, op 1u noordelijker of op 1u zuidelijker rijden. Kortom, wij zouden deze camping niet aanraden met kinderen. Gemiste kans voor de eigenaren...
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016
Peter en Vanessa, eigenaar, 6-12-2016

Beste Doortje,

Bedankt voor je recensie. Jammer dat Villa Bussola niet aan jouw verwachtingen heeft kunnen voldoen. Jammer ook dat je dat op deze manier uit en niet tijdens je bezoek rechtstreeks aan ons.

We staan met veel enthousiasme in alles voor onze gasten klaar van 8:00 ’s morgens tot 13:00 ’s middags , en van 15:30 tot 23:00 ’s avonds, we hebben geen personeel, doen alles samen en zijn de hele dag bezig om het al onze gasten zoveel mogelijk naar de zin te maken. We melden aan al onze gasten dat ze in de ochtend altijd, met al hun vragen bij ons terecht kunnen om de beste adviezen te krijgen over wat te doen in de omgeving en dat ze ’s middags en 's avonds altijd welkom zijn voor een wijntje en/of een praatje.

Ieder mens heeft behoefte aan een andere vorm van contact, en jullie heb ik kennelijk verkeerd ingeschat, sorry daarvoor!

Wat betreft de "vele regeltjes" verwijs ik je graag naar de Q&A pagina op onze website waar we alle vragen beantwoorden. http://villabussola.eu/faq-villa-bussola/

Het uploaden van de foto’s van de bordjes met regeltjes naar Zoover is vrij eenvoudig en we vragen je dan ook om dat alsnog te doen zodat ook anderen kunnen zien om wat voor regeltjes het gaat.

Met vriendelijke groet,

Peter en Vanessa, Villa Bussola

Fijne camping met een geweldige ligging

Buurman, 30-8-2016

Allereerst een reactie op de vorige review, over de kindvriendelijkheid en de regels. Een kleine camping als deze, moet ook voor mensen zonder kinderen en mensen met oudere kinderen een aangename plek zijn. Die diversiteit kun je als eigenaren natuurlijk niet sturen. Wanneer in het hoogseizoen zelfs deze camping - op behoorlijke afstand van Nederland en zonder een 'echt' zwembad - een openluchtkinderdagverblijf wordt voor talrijke drie-, vier- en vijfjarigen, dan is het een zegen dat de eigenaren tenminste nog wat palen en perken stellen aan de uren waarop zwembad, speeltoestellen en trampoline gebruikt kunnen worden. De camping daarom met een 5 waarderen is nogal kortzichtig, temeer omdat de site van Villa Bussola er netjes melding van maakt.

Dit gezegd hebbende: Villa Bussola is een puike plek, met eigenaren die er zichtbaar van genieten als je het naar je zin hebt. Perfect gelegen Agriturismo op korte afstand van goede stranden, bergen en interessante steden en mooie dorpen (waarvan er helaas een aantal door de aardbeving, kort na ons verblijf in het gebied met de grond gelijk zijn gemaakt). Peter en Vanessa hebben uitgebreide kennis van de streek, zij denken aan bijna alles en zijn vooral gezellig gastvrij.

Dat het een bijna een geheel Nederlandse enclave is, op een Italiaanse heuvel, is jammer. Maar ja..., we zijn zelf ook Nederlanders, dus onderdeel van dit 'probleempje'. Het verblijf op het kampeerveld beneden zou nog aangenamer worden als het aantal plaatsen beperkt zou worden tot zes. Gezinstenten worden steeds langer en breder en acht stuks ervan maken het een beetje benauwd.

Gereisd met partner in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Villa Bussola (& B&B, App.) in Monsampolo del Tronto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Villa Bussola (& B&B, App.) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Villa Bussola (& B&B, App.) scoort een 9.19 uit 10 op basis van 140 reviews.