Camping Faranghe ***

Faranghe
8,7

127 reviews over Camping Faranghe in het Nederlands

Super leuke weken gehad!!!

Wijnie, 12-8-2017

Kinderen die zich vermaken geven de ouders ook vakantie!!

Toilet en douche gebouw vonden wij niet zo best. Erg kleine douches en niet al te schoon. Zwembad is een opbouw bad. Dit voldoet wel voor de kinderen. Omgeving is prachtig. Gastheer en gastvrouw zijn top. Activiteiten die georganiseerd worden zijn ook super en een aanrader om bij aan te sluiten!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Gastvrij, mooie plek, al geboekt voor 2018!!

Ria Durand, 28-7-2017

Wij hebben gebruik gemaakt van het 2 persoons appartement. Alles wat je nodig hebt is aanwezig, zelfs de keuken is compleet. En dan het uitzicht over het dal, dit verveeld nooit. De sfeer op Faranghe vinden wij hartverwarmend. Michel en Mieke staan altijd klaar en de maaltijden van top kwaliteit.

Echt een verblijf van alles kan en niets moet. In de omgeving is voldoende te doen, wandelen, steden bezoeken, olijfolie proeverij en nog veel meer. Wij gaan in 2018 voor de 4e keer op rij naar Faranghe en kijken er naar uit.

Gereisd met partner in juni 2017

Geweldige plek!

Mart Hoogkamp, 28-7-2017

Zeer vriendelijke ontvangst en begeleiding. Michel en Mieke gingen mee naar de tandarts voor een kleine spoedreparatie aan een afgebroken kies.

Kookworkshop (lekkere recepten!) En pizza bakken met en voor de kinderen is erg leuk!

Onze kinderen hebben zich geweldig vermaakt en willen terug!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

nooit meer

sylvia, 27-7-2017

Ongelooflijk dat deze camping zo hoog scoort. We kwamen hier voor een tussenstop. Om 19.00 aangekomen. Volgende dag om 14.00 aangegeven dat we weer verder gingen , kosten 100 euro! We hadden voor 11.00 moeten vertrekken, dit was ons niet verteld bij aankomst. Mieke en michel werden zelfs agressief toen we hier iets van zeiden.

Verder sanitair niet om aan te zien. Kleine douchehokjes waar je je kont niet in kunt keren met een douchegordijn. Mensen staan zich hierom buiten de hokjes aan te kleden en af te drogen. Toiletten stinken .

Meer staat leuk op de site, maar is een heel eind rijden.

De mensen in het dorp zijn wel heel vriendelijk.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017
Mieke & Michel, Masciano, 28-7-2017

Eigenlijk vinden we een beoordelingssite leerzaam maar niet bedoeld voor onze repliek. In dit geval maken we een uitzondering omdat deze beoordeling vraagt om iets te vertellen over de spelregels en sfeer op Faranghe!.

Doorgaans zijn we (bewoners/beheerders//eigenaren van Faranghe!) flexibele mensen. Wij staan graag klaar voor de wensen en vragen van onze gasten en dat hoeft niet in een strak reglement. Echter ook wij hebben een aantal spelregels.

De kampeerplaats wordt berekenend voor de prijs per nacht (niet per uur). En de nacht houdt bij ons op om 11.00 uur s ochtends.

Faranghe is een kleine camping met een huiselijke sfeer, want we delen graag deze mooie plek met anderen. Wil je tips of zijn er problemen, het is niet snel te gek en we lossen het samen wel op.

Om dat energiek mogelijk te maken, nemen we een pauze tussen 13.00 en 15.00 uur en sluiten we de receptie om 22.00 uur en zijn we weer present om 8.00 uur in de morgen.

Maar niks gaat op slot: het zwembad is toegankelijk, pak zelf je je drankjes en ijsjes in de honesty bar, maak gebruik van de terrassen, de speelgoedkist en de Wifi. Stoor je geen andere gasten, dan is het 24/7 tot je beschikking. Is er een calamiteit, je kunt ons storen in de pauzes.

De consumpties worden achteraf berekend. De meesten mensen geven daarom de avond van te voren aan dat ze vertrekken, zodat we de rekening opmaken en die klaar ligt bij vertrek. Maar dat moet niet. Je mag ook sochtends om 11.00 uur melden dat je bent ingepakt en wilt afrekenen. Haha dat mag zelfs 11.15 uur wezen. Geen probleem.

Kom je echter om 14.00 uur melden dat je vertrekt en heb je de kampeerplaats nog niet leeggemaakt, dan brengen we ook de volgende nacht in rekening, Simpel, nog geen gedoe. Als je ons dan asociaal noemt en dreigt met een negatieve beoordeling, terwijl ons eten koud staat te worden, tsja, dat maakt ons niet toeschietelijker.

Jammer dat we niet iedereen blij kunnen maken. Het blijft wel ons streven!

In alle opzichten een heerlijke plek!

Mandy en Sandra, 10-9-2016

Toevallig stuit je dan via internet op een camping in Le Marche... De website van Faranghe was al zo aantrekkelijk en persoonlijk dat we heel snel het besluit namen te gaan. Mijn partner heeft lichamelijk beperkingen, dus kamperen sec wordt het niet meer. Maar Faranghe heeft ook leuke retro-caravans en twee studio's. We kiezen er voor om van beide mogelijkheden gebruik te maken (2 keer een week). In alle opzichten zijn de verwachtingen waar gemaakt. Van de ontvangst, de (toegankelijke en gezellig gemaakte) ruimtes, de tips, de omgeving, de verse vijgen, de lekkere ontbijtjes, de leuke gesprekken met Mieke en Michel: het was een groot feest. We denken er erg prettig aan terug. De camping/het huis ligt op een prachtige plek aan een eindige - en spannende! - landweg. Er is rust, ruimte en een adembenemend uitzicht. Maar er is ook gezelligheid en de mogelijkheid tot leuke dingen doen. Zo hebben we heel erg genoten van de kookles van twee Italiaanse dames uit het dorp. En van het gezellige diner naderhand. Ik kan nog wel even door gaan zo...
Gereisd met partner in augustus 2016

Een relaxte plek om Italië te ervaren.

Erik, Sigrid en kinderen, 3-9-2016

We hadden een heerlijk ruime plek op deze prettige camping. Mieke en Michel zijn een geweldige gastvrouw en gastheer. Ze zorgen voor de juiste sfeer. Voor de kinderen zijn er leuke dingen te doen, al dan niet onder begeleiding.

Binnen een straal van 1 - 1,5 uur rijden is er ontzettend veel te doen en zien. Dat maakt het een perfecte uitvalsbasis om dit deel van Italië te verkennen.

Maar ook een (kort) bezoek aan Rome is goed te doen vanuit Esanatoglia.

Er komt vast nog eens een vervolgbezoek!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Eindeloos genieten

JuMaNI Wiggers, 1-9-2016

Op Faranghe hebben wij een heerlijke vakantie gehad. Op de camping genoten van de gastvrijheid van Mieke en Michel. De kinderen en ook wij hebben genoten van de verschillende activiteiten, zoals pizza's bakken, zeep maken, keramiek beschilderen en een echte Italiaanse kookles. De kinderen hebben samen met de andere kinderen heel veel plezier gehad in het zwembad, met de wandeling naar de sterrenwacht, het verstoppertje doen en met huttenbouwen. Buiten de camping waan je je in prachtig en gastvrij Italië met prachtige stadjes, zoals Assisi en Gubbio. De zee en het meer zijn wel even een uurtje rijden, maar ook zeker de moeite waard. Wij komen vast nog een keer terug op Faranghe! Mieke en Michel nogmaals bedankt!!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Mooie, fijne camping verborgen in prachtig gebied

Hilde en Jelle + kinderen, 29-8-2016

De routeplanner moest wel even aan, want de aankomstroute was misschien niet de makkelijkste doch wel grandioos; deze camping ligt op een prachtige locatie, uitkijkend over een uitgestrekt heuvellandschap; met de dadels, pruimen, vlierbessen, bramen, wilde venkel, munt, tijm en meer, maakte deze omgeving op alle manieren indruk op ons. De eigenaren doen hun uiterste best om iedereen een topvakantie te bezorgen: waar mogelijk helpen ze direct bij problemen en al hun tips voor uitjes en eten zijn goed. De afstanden moet je in dit gebied trouwens niet onderschatten, meestal rijd je iets langer dan de planner aangeeft. Op een uur rijden is bijv het stuwmeer bij Fiastra (heerlijk om te zwemmen en met de waterfietsen kun je een groot deel van de onbereikbare stukken zien) de Adriatische kust, Gubbio (prachtig stukje middeleeuwen, met spannende kabelbaan :) en dankzij een nieuwe weg is ook Perugia in die tijd te bereiken. Echt een andere omgeving dan wat wij van Toscane en Umbrie kennen. Zowel de omgeving als Faranghe zelf zijn zonder twijfel aan te raden!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Zoals vakantie hoort te zijn!

Rob en Astrid, 28-8-2016

Wij hebben een heerlijk verblijf gehad op camping Faranghe. Michel en Mieke zijn op een enthousiaste manier met hun camping en gasten in de weer. Voor elke leeftijdsgroep en/of voorkeur is er wel een activiteit. Wat wij ook erg leuk vonden is dat zij de omgeving (Esanatoglia) betrekken bij hun camping en de activiteiten. De sfeer onder de campinggasten is goed en bij de kinderen speelt de leeftijd nauwelijks een rol; ze spelen allemaal met elkaar. Verder een prima uitvalsbasis voor uitstapjes in de omgeving zoals een dagje grotten van Frassisisi, een dagje aan het meer van Fiastra, naar de zee , een stadje bezoeken zoals bijvoorbeeld Assisi of een wandeling maken in de omgeving. Dit en nog veel meer natuurlijk. Camping is overzichtelijk met ruime plekken, sanitair eenvoudig maar prima (+punt: wc papier aanwezig), zwembad eenvoudig maar prima. Leuke restaurantjes werden ons geadviseerd door Michel en Mieke.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Een heerlijke plek, we hebben genoten!

Marjan Draaijer en Bart van der Burg, 28-8-2016

Mieke en Michel, wat een heerlijke plek hebben jullie gecreëerd voor jullie gasten! Ook onze dochter heeft genoten. De camping is heerlijk rustig en toch gezellig met gelijkgestemde gasten. Vervelen hoef je je niet, want er wordt van alles georganiseerd, zowel voor ouders als kinderen. Gelukkig kleinschalig, maar groots van opzet! Het bezoek aan de burgemeester op die enige regenachtige dag zullen we niet gauw vergeten. Wetboeken uit de 10e eeuw lagen zomaar op tafel! Ook de kookcursus en wijnproeverij is een aanrader! Kortom, we zullen deze vakantie niet gauw vergeten! Dank jullie wel voor de jullie gastvrijheid en alle tips.
Gereisd met partner in juli 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Faranghe in Esanatoglia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Faranghe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Faranghe scoort een 8.74 uit 10 op basis van 127 reviews.