Vakantiepark Centro Vacanze Verde Azzurro ***

Centro Vacanze Verde Azzurro
8,4

• Activiteiten8,1
  • Onderkomen8,1

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiepark Centro Vacanze Verde Azzurro bij:

128 reviews over Vakantiepark Centro Vacanze Verde Azzurro in het Nederlands

Fijn vakantiepark, ideale combi van rust & vertier

Fam. de Vries, 25-8-2017
  • Onderkomen8

We hebben 2 heerlijk relaxte weken gehad. We verbleven in een stenen huisje, op steenworp afstand van het zwembad dat alleen voor parkgasten toegankelijk is. Daar heerlijk rustig en schaduwrijk. Onze kinderen (11, 14, 16 jr) zwommen daar óf in het aquaparkje dat aan het vakantiepark gekoppeld is. Volop keuze dus. Ook qua overige voorzieningen prima geregeld met groot sportveld. Onze kinderen hadden geen behoefte aan de animatie door het animatieteam maar vermaakten zich 's avonds en overdag prima met andere Nederlandse kinderen in dezelfde leeftijden als die van ons. Wat miste was alleen een tafeltennis-tafel.

Restaurant is prima, barretje gezellig. Overal alleen maar aardige en behulpzame medewerkers. Dat is kenmerkend ook voor de streek vermoed ik. De mensen in de Marche zijn allemaal nog nét even aardiger dan we al gewend zijn.

De omgeving is mooi met relatief weinig toerisme. De dorpjes zijn allemaal even middeleeuws fraai, maar gezellige terrasjes ontbreken vaak.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prima accommodatie in een hele mooie omgeving

Tanja Keetels-van Meurs, 16-8-2017
  • Onderkomen8

Wij hadden een stenen huisje voor 5 personen. Prima uitgerust, hoewel de keuken erg klein is. Bedden zijn vrij hard, maar daar ben je snel aan gewend. Mini supermarkt op het park, verdient de naam mini niet, is een hele kleine ruimte met maar een paar producten, en is ook alleen 's morgens en 's avonds 2 uur open. In het restaurant kun je heel lekker en goedkoop eten. Auto is wel noodzakelijk, want de dichtstbijzijnde supermarkt is minimaal 10 km. rijden .... Animatie team doet er alles aan om je een leuke tijd te bezorgen.

Klein nadeel, is dat in het speciale gedeelte in het aquapark er wel "handdoeken leggers" actief zijn, die (zoals op veel plaatsen) soms pas later op de dag komen opdagen. Bij het prive zwembad bij de stenen huisjes hadden we daar geen last van.

In de omgeving kun je leuke uitstapjes maken, vooral de markt in Macerata vonden we erg mooi. Omgeving is schilderachtig mooi, met dorpjes boven op de heuvels, en de echte italiaanse kleine straatjes. Al met al zeker voor herhaling vatbaar!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

leuk park, kan wel wat verbeterd worden

Twinlife, 11-8-2017
  • Activiteiten6
  • Onderkomen7

Net terug van 2 weken op dit park.

We zaten in een houtje huisje die groot genoeg is voor 2 volwassenen en 2 kinderen alleen wel een klein terras bij het huisje.

Zwembad is natuurlijk helemaal top, animatie doet stinkend hun best alleen jammer dat het niet in het Nederlands is terwijl het grootste gros deze weken Nederlands is.

In de buurt is er weinig te doen, wij zijn naar een paar leuke dorpjes geweest, een dagje San Marino, 2 dagen aan de kust geweest en 1 middag bij een meertje.

Eten in het Restaurant is prima het personeel heel erg aardig en willen alles voor je doen.

Winkeltje op het park stelt niks voor, het hoog nodige is er te koop, voor een grotere winkel moet je toch al snel 10km rijden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Met kinderen leuk voor een week

Emile, 5-8-2017
  • Onderkomen5

Met vier kinderen (7,9,12 en 14 jr) 1 week verbleven in een stenen huisje.

Park kent een mooi zwemparadijs met restaurant e.d. Verderop receptie en de houten huisjes. Zwembad is mooi gelegen in een dal tussen de heuvels.

Het rustige gedeelte met stenen huisjes wordt door een doorgaande weg gescheiden van het zwembad en de overige faciliteiten. Op een enkele na geven de huisjes je niet het idee in Italië/ Le Marche te zijn. Je kijkt nl naar de tegen overgelegen huisjes. Het huisje zelf is matig. Bedden erg hard, kleine capaciteit warm water boiler, erg kleine keuken en toilet tot vijf maal toe verstopt.

Het zwembad is voor de kinderen echt geweldig. Net zoals de animatie welke echt leuk verzorgt is. ('s avonds tot ongv 23:30), maar geen hinder van gehad.

Met name in het weekend veel Italiaanse families in het zwembad (gezellig) en door de weeks dagjes toeristen en schoolreisjes. Vanaf een uur of vier gaan deze weg en wordt het rustiger. In de omgeving van het park in genoeg te doen en te zien maar moet je er wel wat verder voor rijden. Al met al voor ons leuk voor een week dan daarna snel weer verder om het "echte" Italië op te snuiven.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Geweldige locatie met jongere kinderen (t/m 15)

C., 26-7-2017
  • Onderkomen9

Wij zaten in een houten huisje met airco en het huisje was erg schoon en prima vertoeven voor een week. Mijn jongste dochter is 10 en heeft zich prima vermaakt had al snel nederlandse vriendinnen. Maar voor mijn oudste dochter van 17 was er behalve het zwembad niet echt veel. Je merkt wel dat veel mensen hier al jaren komen dus trekken veel met elkaar op vooral de kids. Maar het park was erg leuk, wel afgelegen, dus boodschappen doen doe je niet even.

Het ligt in een valei dus kleine wegen berg op berg af.

Animatie voor de kinderen was erg leuk, ze doen echt hun best. In het zwembad moet je wel een bad muts op en wij waren er eind juli en merkten wel dat het in het weekend veel drukker was omdat dan de italianen vrij waren.

Dus houdt er rekening mee dat als het ook vakantie is in italy het erg druk kan zijn in het waterpark.

Ik vond het wel een erg mooi gedeelte van italy, nog niet zo toeristisch met erg mooie italiaanse dorpjes en ook een bezoek aan het lago di cingoli is erg leuk.

Heerlijke vakantie gehad!!!

Jeroen, 2-8-2016
  • Onderkomen8

Een heerlijk kleinschalig en overzichtelijk park. Wij waren met drie kinderen van 11, 6 en 3 in een houten huisje en die hebben zich prima vermaakt. Het animatie team doen echt van alles om het de kinderen neer de zin te maken. Knutselen, musical, kinder koken en mini disco elke avond. Ze spreken allemaal Engels en sommige Nederlands. Van de medewerkers bij de receptie tot aan de medewerkers achter de bar, zijn allemaal vriendelijk en gezellig (spraken ook allemaal Engels). Houten huisje was prima en ruim. Brood vonden wij wat minder maar dat komt omdat ze geen brood verbeteraar en andere troep om het vers te houden gebruiken. Er zat een grote oven in de huisjes dus afbakbroodjes kon ook. Ander minpuntje was de elektrische boiler. Met een gezin van vijf douchen na het zwemmen ging niet. Bij de eerste twee was de boiler leeg en moest je weer wachten op warm water. Kosten die je achteraf daar moest afrekenen waren de airco € 35,- p.w.(gebruik is niet verplicht) en de elektriciteit per kWh (voor twee weken waren wij €50,- kwijt). Verder kon je elke dag voor een uur een fiets pakken daarna €5,- per uur. er werd niet echt naar de tijd gekeken dus als de kinderen anderhalf uur aan het fietsen waren was dat geen probleem. Houtskool BBQ kon je gewoon bij de receptie meenemen en in 1 van de houten huisjes op het park stonden twee wasmachines. Dit koste niks (wel zelf ff wasmiddel meenemen). Zwembad is geweldig. Het is een aquapark waar mensen ook een dagje kunnen zwemmen. door de weeks is het helemaal niet druk ook al komen er wel eens schoolreisjes en in het weekend is het wel wat druk. Er zijn twee zones bij het zwembad met luxe ligbedden alleen voor gasten van het park dus we konden altijd op een bedje liggen. Omgeving is super mooi met leuke kleine dorpjes (Cingoli en Filottrano) op 15 a 20 minuten rijden. En wat grotere dorpen op 30 tot 45 minuten rijden. De dorpen zijn allemaal op heuvels gebouwd met schitterend uitzicht. Ook zijn de dorpen en het gebied niet druk en overspoeld met toeristen (behalve Sirolo en Portonovo). Rond Ancona zijn diverse overdekte shoping mall's , een Ikea en een giga schoenen outlet voor een regenachtige dag die wij hadden. wij gingen als we naar het strand wilde altijd naar Scossicci. even doorrijden tot het strandtentje voor militairen en lunapark en je kan voor niks aan het strand parkeren. Heerlijk rustig strand. Kortom voor een ontspannen gezinsvakantie zou ik hier zeker heen gaan.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Fantastisch park!

maartenpw, 27-7-2016
  • Onderkomen7

Echt een geweldig park, leuke animatieteam met 's avonds een show. De huisjes zijn goed, airco kan je erbij nemen voor 35,- per week, de stroom kost nog los 0,35 per kwH. Heerlijk zwembad met fantastische glijbanen, grotten en aqua games... Wat betreft het restaurant is het een erg goed restaurant, lekkere pizza's, ook schnitzels. Er is een bar waar je heerlijke drankjes maar ook vers schepijs kan halen, 2 euro voor 2 grote bollen met een spatel. Er is een gamehal, met race spelletjes, grijpautomaten, etc..
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Fantastische vakantie!

Kees, 29-5-2016
  • Onderkomen8

Geweldig park voor jong en oud! Wij zijn vorig jaar met onze 4 kinderen op dit park geweest. Voor zowel de jongste 2 als de oudste 2 was er genoeg te doen. De animatie zorgt er echt voor dat iedereen het naar zijn zin heeft. Het personeel is zeer vriendelijk. Wij zaten in een stenen bungalow. Schoon en erg ruim, zeker aan te raden. De prijzen in het restaurant zijn prima, ca. 6 euro voor een kindermenu (drinken, patat en pizza) en pizza's van 6 tot 9 euro p. stuk. Je kunt er heerlijk eten. Op het gedeelte waar de stenen bungalows staan is er ook nog een zwembad. Hier kan je rustig liggen, lezen en zwemmen. Helemaal top. Het park ligt afgelegen en rustig in een mooie omgeving. Wil je de drukte opzoeken dan moet je er echt met de auto op uit. Rimini is bijv. prima te doen!

Dit jaar gaan wij weer omdat onze kinderen het zo naar hun zin hadden!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Fantastisch vakantiepark!

geer_don, 26-12-2015
  • Onderkomen7

Na jaren in Frankrijk,wat ons ook altijd prima is bevallen, dit jaar naar Bella Italia gegaan en dat was/is werkelijk benissimo.Wij verbleven eind juli tot begin augustus,met onze jongens van 7 en 12 jaar,in een houten huisje,wat kleine koelkast/vriezer,douche ook wat klein en de bedden zijn zoals overal vrij hard maar op zich prima.Wel fijn dat er airco in zit met gemiddeld 35* (tegen betaling).Brood is elke ochtend vers alleen is niet wat wij Nederlanders gewend zijn omdat er geen allerlei onnatuurlijke ingrediënten in zitten om het brood 4 dagen vers te houden!Dit is brood puur natuur en idd wat aan de harde kant en zit weinig zout in,het is wel even wennen maar het is s'ochtens en met de lunch gewoon prima te eten en als je er wat lekkere plaatselijke salami of ander Italiaans beleg op doet,heerlijk!De pizza's in het restaurant zijn heerlijk.Het personeel,animatieteam is werkelijk top!Deze mensen willen echt dat je een onvergetelijke vakantie ervaart.Het park ligt idd wat afgelegen maar je moet de leuke plaatsjes en restaurantjes weten te vinden.Cingoli is op donderdag zeker aan te raden met een leuke markt en een aantal leuke restaurantjes waar je zalig kan eten.Op woensdag is er in Cingoli niet veel te doen,de aanwezige restaurants zijn dan dicht. Ancona is een grote stad en zeker de moeite waard, wel een uurtje rijden.Woensdag ochtend naar de markt in Macerata,is best wel een grote markt in een mooie stad.Het strand van Porto Novo is een plaatje,zo mooi, tip parkeer je auto op één van de verzamelparkeerplaatsen en ga het laatste stukje met de bus dan heb je geen parkeer stress.Het meer van Cingilo is ook prachtig en leuk om een middagje naar toe te gaan, kan je waterfietsen.Nog wat tips om heerlijk te eten, richting Cingoli rij je langs restaurant Villa Ugolini, waar je voor 70 euro,met zijn vieren,fantastisch kan eten.Eigenaar komt aan tafel en laat je van alles proeven.En wat je zeker moet doen is eten bij een agri-turismo ''Gli Ulivi'' dat is ook richting Cingoli.De beste mensen spreken alleen Italiaans maar laat ze gewoon wat op tafel zetten en ervaar het zalige eten,echt super! Supermarkt ligt op zo'n 10 minuten rijden.Als je geen massa toerisme wilt, wat rust in een mooie omgeving en een uitstekend vakantiepark zoekt met een waanzinnig zwembad dan is het zeker aan te raden en zal je een fantastische vakantie beleven.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

leuk park, kan veel verbeterd worden!

gezin met 3 kinderen, 28-8-2015
  • Activiteiten6
  • Onderkomen10

Het park is mooi de stenen huisjes zijn schoon, ruim en liggen lekker rustig. Het waterpark is erg druk door de vele italianen, veel lawaai door de krijsende italiaanse animatiemevrouw. Het waterpark kan een likje verf gebruiken. Kinderdisco begint om 21,15 uur erg laat voor kleine kinderen. Na de disco, 22.00 uur beginnen de shows. Deze zijn aardig maar veel te laat voor de doelgroep. ( Frozen show is leuk voor kids tot ongeveer 8 jaar!) Animatieteam spreekt slecht /geen engels. Op een dame na, een nederlandse! Winkelassortiment is echt heel beperkt, dit kan makkelijk uitgebreid worden denk ik. Speeltuin bij de stenen huisje zou ook erg fijn zijn!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiepark Centro Vacanze Verde Azzurro in Cingoli, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiepark Centro Vacanze Verde Azzurro zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiepark Centro Vacanze Verde Azzurro scoort een 8.42 uit 10 op basis van 134 reviews.