Rome
6,8

Matig

5 reviews over Hotel Residence Don Bosco in het Nederlands

Goede uitvalsbasis voor kort stadsbezoek

Rob (Zwolle), 11-11-2009

Residence Don Bosco was per auto redelijk eenvoudig te vinden en we konden gratis parkeren voor de deur. Ook s'ochtends vroeg al inchecken. We hebben daarna spullen gepakt en de stad in getrokken per metro. Dit gaat heel goed, wel een beetje een goede voorbereiding benodigd. De wijk is redelijk armoedig en is het zaak s'avonds niet al te laat op straat te zijn. Daarbij is de locatie zelf wel goed beveiligd. De kamer was klinisch schoon en groot en we konden hier met 4 personen goed in slapen. Verder ook rustig omdat we aan de achterkant zaten. Prima om een nacht te overnachten bij een 2-daags stadsbezoek. Het ontbijt geen indruk gemaakt, maar daarvoor kom je ook niet naar Italië. Voor ons prima.
Gereisd familie in juli 2007

A. Cramer, 26-3-2008

Een vreemd hotel:aan de buitenkant oogt het meer als een ziekenhuis, maar binnen des te meer. Alles erg kaal en steriel:nergens tapijt of iets aan de muur,geen planten of iets dergelijks, ook de ruime en schone kamer doet aan als een ziekenhuis kamer.Aan de buitenkant is af te lezen dat dit deel uitmaakt van de universiteit en binnen werden we ook bij de receptie vriendelijk verwelkomt door enkele studentes.

Het ontbijt was inderdaad (3x)niks.

De ligging t.o.v. het vliegveld Ciampino (5 min. met metro lijn A en 20 min. met de busdienst van Cotral, samen € 2,20 p.p.)en het metro station Giuilo Agricola (ca.7 min.lopen)is prima.De laatste metro gaat om 22.u00, maar de bussen ook 's-nachts.

Gereisd met partner in maart 2008

Paul van Iterson, 1-12-2007

Hoewel ik niet teleurgesteld ben door ons verblijf in Residenza Don Bosco wil ik graag via deze website eenieder waarschuwen voor dit hotel. Het hotel ligt op 8 kilometer afstand van het centrum. Overdag betekend dat een metro reis van zo'n 25 minuten naar het centrum van Rome (Termini). 'S avonds na 21 u stopt de Metro i.v.m. constructies. Er rijden dan in Rome wel (veel!) vervangende bussen (lijn MA2) maar deze doet ruim een half uur over Termini - Guilo Agricola, en dan moet je nog 5 minuten lopen.. Het hotel zelf bevind zich in een studenten kamer complex. Je hebt geen last van de studenten, maar het voelt allemaal niet als een hotel aan.. De kamers zijn gigantisch maar leeg (bed + tafeltje + kast), maar wel ontzettend schoon.. Het ontbijt is dramatisch slecht (aanmaak koffie, 2 toastjes en wat jam en eventueel wat super droog brood).. Voor dit geld kun je in Rome veel beter en vooral leuker krijgen!
Gereisd met partner in november 2007

Marc, 23-7-2007

Recidence Don Bosco was een prettig en schoon hotel, ruime kamer en badkamer, bedden waren goed en voldoende kastruimte, tv, telefoon en niet te vergeten een zelf in te stellen airco, roluiken voor de ramen prettig tegen geluid van het verkeer aan de ene kant en een school aan de andere kant van het hotel. Kamers waren wel sober ingericht en het ontbijt tsja echt italiaans, een zoet croisantje een paar plakjes toast een kuipje jam en honing en een kop koffie of thee eventueel cornflakes en melk en dat was het wel. Maar ja italianen zijn ook niet echte ontbijters! In de lobby staat wel een automaat waar je water koffie en wat snoepgoed kan trekken allemaal rond de 40 cent (makkelijk voor onderweg) Met de metro ben je in ongeveer 10 a 12 min. in het centrum (Termini) en de metro is goed het langste wat we hebben moeten wachten was 4 min. Wij hadden alleen pech ivm met onderhoud van de metrolijn reed deze toen wij er waren maar tot 21:00 normaal is dit tot 23:30. Rome een echte aanrader !
Gereisd met vrienden in juli 2007

arda, 13-3-2007

mooie grote kamers, met ruime badkamer, niet echt in het centrum, in een niet touristische wijk met prachtige winkels in alle prijsklassen, leuke restaurantjes voor iedere beurs, barretjes waar je voor 1.40 € een capuchino en een net gebakken croissant krijgt. Goed te doen met de metro lijn A Giulio Agricola en bussen gaan er ook naar toe.Het ontbijt in het hotel is wat minder, maar we waren ook de laatste iedere keer, misschien daarom.
Gereisd met vrienden in september 2006

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Residence Don Bosco in Rome, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Residence Don Bosco zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Residence Don Bosco scoort een 6.8 uit 10 op basis van 5 reviews.