Camping Lido Village ****

Camping Lido Village
Lido Village
7,4

54 reviews over Camping Lido Village in het Nederlands

mooie goede camping aan schoon meer

sylvia van der klauw, 27-8-2017

er is animatie met dansen vanaf 22.30 ook voor oudere jeugd.Veel Italianen ook. Mix op de camping van allerlei nationaliteiten ,ook duitsers engelsen nederlanders.fransen Vrije plek keuze. ruime plekken. Zwemmen in schoon stil rustig meer zonder motorboten. lekker water. Plaatsje Bolsena is prachtig en leuk, vanaf camping langs het meer lopen op zandpad 20 minuten. Zwembad hoort niet bij camping ,voor 2 euro mag je er zwemmen, grenst wel aan camping. Meer is echter prima genoeg. Wifi goed. eten zelfbediening is echt goed en goedkoop. Sanitair echt goed max 2 minuten lopen. Zelf papier en zeep meenemen. ook leuk voor oudere jeugd en pubers. Alles prima verzorgd en goede campingwinkel
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooie plek

Nico Ottervanger, 1-8-2017

Mooie camping aan het meer, goed onderhouden sanitair.

Ruime plaatsen met veel schaduw.

Privé strand en boulevard op de camping.

Vanaf de camping loop je langs het meer zo naar Bolsena.

In Capodimonte kan je zeer voordelig een bootje huren voor heel de dag bij Bussola boat rental.

Deze zeer vriendelijke man heeft aan de boulevard een restaurantje met bootverhuur en een Nederlandse website.

Verder is Bolsena een leuk stadje waar je voor zeer schappelijke prijzen goed kan eten.

Ook een bezoek aan Rome is van hier uit zeer goed te doen.

Kortom een mooie camping die een bezoek, ook met kinderen, meet dan waard is.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie en schone camping aan een prachtig meer.

Susan, 24-5-2017

Pluspunten: De campingplekken zijn voor Italiaanse begrippen ruim en vrijwel allemaal onder de bomen gelegen, dus voldoende schaduw.

Sanitairgebouw is zeer ruime en schoon. Winkeltje is prima voor de kleine boodschappen en verse broodjes in de ochtend.

De camping ligt direct aan het prachtige en schone meer van Bolsena. De camping heeft meerdere strandjes gecreëerd aan het meer zodat er genoeg is om te zonnen en zwemmen. Vanuit de camping loop je binnen een kwartier naar het plaatje Bolsena, waar voornamelijk aan het meer vele leuke en betaalbare restaurantjes zijn.

Minpunten : Geen toiletpapier en douchen met muntjes (€ 0,50) Zwembad moet apart betaald worden en is niet goedkoop!

Wij misten een gezellige bar en restaurant op de camping. Er is wel een grote bar met self-service restaurant, maar dat heeft geen enkele sfeer.

Mooie ligging

An, 21-8-2016

Mooie nette camping meteen ah meer. Mooie stacaravan. Sanitair zag er netjes uit maar geen gebruik van gemaakt. Klopt dat een deel vd camping ver van het toiletgebouw zit. Wifi duur, teens raar dat je moet betalen voor het Zwembad. Leuk om naar bolsena te lopen vanaf de camping. Leuk dorp en goede restaurants voor weinig geld. Fabio 2x in de week erg gezellig voor de kids. In stacaravan geen last gehad van lawaai maar klopt dat er een groep nl jeugd was die erg aanwezig was veel aan het zuipen was en zichzelf erg geweldig vonden. Wij vonden het ver der een mooi meer en fijne omgeving geen massa toerisme zoals gardameer zeker de 1600km waard. Het is dat wij nooit 2 keer naar dezelfde plek gaan maar zou zo weer gaan. Mevr vd receptie met bril super vriendelijk wou alles voor je doen ivm vertrek zwarte zaterdag wouden we bijboeken voor 2 nachten zij dacht mee mochten bungalows bekijken mochten ook naar andere stacaravan super geregeld.

Een 1 keer nooit weer ervaring

r_jansen194, 21-8-2016

Camping Lido is een op het eerste gezicht prachtige camping. Mooi gelegen aan het meer, prachtig sanitair en prima plaatsen. Echter onze kater hadden we al na het eerste kwartier. Je moet betalen voor het zwembad ?!?. Ok douchemuntjes zijn volgens mij ook niet meer van deze tijd, maar vooruit. 50 cent voor vier minuten douchen, gaat net. Wel een prachtig sanitair. Maar als je voor je rust op vakantie gaat ben je op Lido aan het verkeerde adres. De eerste avond oude muziek tot 00:00 uur. Dat trok ik nog wel, maar die lallende tieners tot 04:00 uur was de druppel. Niet normaal, het ging de hele nacht door. Tot mijn spijt moet ik zeggen dat ik de uitspattingen van de jeugd prima kon verstaan, omdat het overwegend Nederlands was. Kortom, spul weer ingepakt en snel vertrokken. De mensen van de receptie waren overigens niet geïnteresseerd waarom we niet de volle twee weken bleven. Bolsena is verder wel een leuk stadje met prima eetgelegenheden.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

geweldig maar.......

leon, 17-8-2016

ligging geweldig,plaatsen lekker groot.mooie omgeving ,ook voor jeugd leuke dingen te doen.maar 1 was/doucheruimte voor de hele camping is niet goed!het is echt een heel eind lopen s,nachts en wat dacht je van de afwas doen!?

muntjes voor douche,hoe verzin je het...wij waren met 8 personen x 8 muntjes per dag a 0.50euro.reken maar uit!toiletpapier niet aanwezig..

kortom,er moet wat gebeuren wil ik hier nog een keer naar toe want de plek is echt top.

Helaas veel overlast van "onze" Nederlandse jeugd

Peter V., 14-8-2016

Kom hier al vanaf 1995. Bij aankomst moet je reglement ondertekenen, maar de regels worden totaal niet gehandhaafd. Dit jaar was het extreem rumoerig gedurende de nacht tot ongeveer 5 uur 's morgens. Jeugd(99% Nederlands), ook van de naburige camping Blu, schreeuwt en gilt de hele nacht door. De nachtwachten zeggen totaal niets, vaak zijn ze zelf met hun telefoon aan het spelen. Dan heb je nog de "showmaster" Fabio die de volumeknop steeds harder zet zodat de rest van de camping ook volop mee kan genieten. Dit jaar ook buitenbioscoop zodat je over de hele camping wel het geluid van homecinema hebt maar geen beeld. Echt een absurd idee, want bijna niemand kijkt. Mijn overburen zijn na 2 nachten weer vertrokken en ik ken een heleboel mensen die niet meer terugkomen.. Zelf heb ik ook nog aangegeven dat ik niet begrijp dat men deze overlast accepteert. Commentaar: "I wasn't here in the night". Na een stevige discussie geeft ze toe dat er meer klachten zijn en ze het met de manager gaat bespreken. Bolsena is mijn tweede thuis, helaas nog geen ander alternatief gevonden voor deze camping.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

onvriendelijke camping op een prachtige plek

W.F. de Jong, 12-8-2016

Het meer van Bolsena is een aanrader. Lekkere temperatuur, ene dag rustig de andere dag golven. Mooie omgeving. Op de camping veel plaatsen in de schaduw. Wat wij echt slecht vonden is dat er maar 1 centraal gelegen badhuis is, voor de wc en de afwas moet je elke keer heel ver lopen. Geen wcpapier en geen zeep bij de wc's. Muntjes in de douche en voor het zwembad moet je betalen. Nou ja?! Eens met de vorige reviews, veel lege plekken en daardoor een beetje sombere sfeer. En mevrouw campinghoofd is een ouderwets takkewijf. De kinderen hebben zich prima vermaakt en wij hebben aardige ouders ontmoet, maar ik denk niet dat wij hier nog terugkomen.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Heel veel overlast 's nachts!

LP, 4-8-2016

Wij zijn hier 7 keer geweest. Afgelopen jaar voor het laatst. Er is de laatste jaren erg veel overlast (vooral van Nederlandse jeugd)! Er was elke nacht overlast. Diverse mensen hebben dit geneld maar er wirdt nuks mee gedaan. Daarnaast diverse avonden in de week harde muziek, optreden door Fabio the showmaster en diverse andere 'artiesten'. Omgeving is wel mooi, en uiteraard het meer!

Dit jaar veel lege plekken dus we vermoeden dat wij niet de enige zijn die dit zo ervaren.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

niet onze smaak

myriam, 9-6-2016

Ingang oogt heel modern evenals het sanitair. Grote vlakke camping onder grote bomen die voor veel schaduw zorgen, maar voelt camping wel somber aan. De plaatsen aan het meer worden veelal door vaste (soms bouwvallige) caravans ingenomen. Water is slechts te halen bij het enige sanitairgebouw bij de receptie waardoor je iedereen op de fiets watertanks, wctanks ziet sjouwen evenals het afwasgebeuren. Je kunt langs het meer naar het dorpje Bolsena lopen maar is wel 3 km. Bolsena zelf is niet onaardig maar na enkele uurtjes heb je het historisch centrum wel gezien, weinig sfeervolle terrasjes. Opvallend de vele panden die te koop of te huur zijn.

Als je met de Acsi card komt moet je wel cash afrekenen.

Gereisd met partner in april 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Camping Lido Village bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Lido Village in Bolsena, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Lido Village zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Lido Village scoort een 7.43 uit 10 op basis van 66 reviews.