9,7

Uitstekend

80 reviews over Appartement Casa Calénc in het Nederlands

Genieten van rust, cultuur en eten.

Gerie, 15-8-2017

We zijn 2 weken te gast geweest op Casa Calénc en hebben ontzettend genoten van de rust, het prachtige uitzicht en de vele leuke restaurantjes.

Han en Liesbeth waren erg gastvrij en maakte ons wegwijs in de omgeving.

We hebben verschillende feestavonden meegemaakt met de plaatselijke bevolking. Het was erg gezellig om zo ook de cultuur te proeven.

Het appartement was heel schoon en gezellig met prima bedden.

We hebben dagelijks genoten van het heerlijke zwembad.

Kortom een aanrader voor wie relaxed de vakantie wil vieren.

Gereisd met partner in juli 2017

weer in een pareltje van een restaurant geweest

Theike, 31-7-2017

Liesbeth en Han kennen de regio uitstekend en zijn, vooral als het om de Italiaanse keuken gaat, uitstekende ' verkenners '. Zonder hen hadden we dit gemoedelijke restaurant, met een fantastische Italiaanse keuken nooit ontdekt.
Gereisd met partner in juni 2017

Een mooi appartement van alle gemakken voorzien

Fam Clabbers, 4-7-2017

De ideale plek indien men rust en ruimte zoekt. Liesbeth en Han zijn ontzettend gastvrij. Zij zorgen ervoor dat je je helemaal thuis voelt.Voor vogelaars is het een heel spannende omgeving. Vogels gespot zoals de bijeneter en de hop. Ook voor wandelaars en fietsers(Mountainbikers) is dit een mooie omgeving.Restaurants en winkels zijn in de nabije omgeving te vinden.
Gereisd met partner in mei 2017

Genieten van natuur, eten en cultuur.

S. Werner, 31-12-2016

Het was de tweede keer dat wij op deze plek waren, nu in een andere jaargetijde. Het onderkomen is echt perfect. Prima bedden en uitstekende sanitaire voorzieningen. De ontvangst met zelfgebakken brood en zelfgemaakte jam is allercharmantst en je voelt je daardoor heel welkom. De herfst begon en Han en Liesbeth hebben ons meegenomen naar een fantastische truffelmarkt. Hun gastvrijheid is enorm. Ze hebben ons mooie plekken laten zien en samen gegeten op plekken, die je nooit meer vergeet.

De ligging is ideaal. Je zit vlakbij de kust en grote steden met prachtige cultuurschatten. Er is in de omgeving erg veel te zien. Casa Calénc ligt in de heuvels van het binnenland, waardoor de stilte, de zon, het licht en zoveel meer voor de ultieme vakantiegevoel zorgen.

Een plek om weer naar terug te gaan.

Gereisd met partner in oktober 2016

Klein paradijs op aarde.

catrien vonk, 5-10-2016

Wij hebben een heerlijke ontspannende vakantie gehad .Han en Lies Beth weten wat gastvrij zijn betekent, wat zijn wij in de watten gelegd.kakel verse eitjes zelf gemaakt brood heerlijk, over heerlijke jam ook weer zelf gemaakt.Samen met vriendin kookcursus gevolgd bij Han dat was zeker de moeite waard, je steekt er altijd wat van op.en het was heerlijk.De natuur is heel anders dan in toscane maar zeker net zo mooi en indrukwekkend, en de kleine gezellige dorpjes, waar je gezellig capuchino kunt drinken.Maar ook het eten mmm mm dat is genieten , zongerijpte tomaten en fruit o, er is zoveel.De huisjes waren schoon en gezellig ingericht, mooi schoon zwembad, en wat was het heerlijk rustig.Ik heb nu al heimwee, Dit is een top locatie. Catrien en cees vonk
Gereisd met partner in september 2016

Een plek om te zijn! Rust, Relaxen, Ruimte

Theo en Henny, 18-9-2016

Heerlijk eten, heerlijk slapen, zeer gastvrije Han en Liesbeth. Gastvrijheid en zorg ging zelfs tot een retour Bologna door Han om ons uit de "nood" te helpen. Geweldig uitzicht over het ongerepte Italiaanse landschap. Een schoon en gezellig ingericht appartement. Wie er oog voor heeft komt volledig aan z'n trekken door de mooie natuur. Han en Liesbeth verwijzen je graag naar de kleine, doch zeer smaakvolle restaurantjes en bezienswaardigheden.
Gereisd met partner in september 2016

Geweldig

Marc Heijnen, 3-9-2016

Het was, na een lange reis, gewoon als thuiskomen.

Een hartelijk ontvangst door aardige mensen, die goed voor ons gezorgd hebben.

Dagelijkse vers brood en aanvulling van de allerhande ontbijt producten.

Gereisd met partner in augustus 2016

Pico bello appartement en intro in de streek

Theike, 2-9-2016

Het is belangrijk dat je de aanwijzigingen om Casa Calenc te bereiken goed volgt. De info van Liesbeth en Han is perfect, maar zonder die info zal het moeilijk zijn het dorpje waarin Casa Calenc ligt, Cossure, te vinden
Gereisd met partner in mei 2016

Geweldig appartement met prachtige ligging.

Hans Blaauwbroek, 2-9-2016

Goed: zeer volledige keuken en groentetuin.

Minder goed: beetje afgelegen en bouwplaats naast de deur.

Gereisd met vrienden in augustus 2016

Unieke locatie, rust en het Italiaanse leven

Patrick, 1-9-2016

Lekker eten, rust, een unieke locatie en gastvrijheid zijn de kernwoorden van ons verblijf in Casa Calenc.

Onze vraag voordat wij kwamen: Kunnen wij in Casa Calenc tot rust komen, weg van alle drukte en overvolle toeristische badplaatsen en genieten van de cultuur en het echte Italiaanse leven?

Ons antwoord na ons verblijf: Dit is meer dan gelukt! 'S morgens opstaan met een prachtig uitzicht en niets dan natuur om je heen. Lekker aan het verwarmde zwembad liggen (wat we overigens nagenoeg als privézwembad gebruikten) en vervolgens in de namiddag een van de vele mooie plekken in de buurt ontdekken.

Het voordeel van verblijven op deze plek is dat je bijna altijd op plekken komt waar het lokale leven is zonder opgepompt toerisme en bijbehorende prijzen. Je ervaart hierdoor het lokale en rustige Italiaanse leven op haar best.

Een "nadeel" dat inherent is aan het verblijven buiten de grote toeristische steden is dat je altijd een auto nodig hebt en enkele kilometers onderweg bent (door de prachtige heuvels van Romagna) om te komen waar je wilt zijn. Voor ons was dit helemaal geen probleem omdat er tegenover staat dat je altijd weer terugkeert naar dat unieke plekje in de heuvels van Romagna waar je geen drukke wegen en duizenden mensen ziet!

Onze dochter is erg rustig, heeft interesse in cultuur en gaat graag mee op de ontdekkingsreizen die we maken. We zijn daarnaast nog naar een aantal attractieparken in de buurt geweest (Mirabilandia, Italia in miniatura, en nog wat andere leuke plekken).Voor haar was deze vakantie dan ook erg mooi, maar als je kinderen hebt die de hele dag aan het strand en in de speeltuin willen zitten, is een doorsnee hotel aan de boulevard van Rimini misschien een betere keuze.

De eigenaren staan altijd voor je klaar en wijzen op verzoek de weg naar alle mooie plekken, restaurants en bezienswaardigheden die er echt meer dan genoeg zijn.

De eigenaren waren erg behulpzaam bij de voedselallergieën en we zijn dan ook vol lof over Han, Liesbeth en ons verblijf in Casa Calenc!

Gereisd familie in augustus 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Casa Calénc in Sogliano al Rubicone, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Casa Calénc zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Casa Calénc scoort een 9.68 uit 10 op basis van 91 reviews.