Vakantiehuis Casa del Porticato ****

Zoover award

59 reviews over Vakantiehuis Casa del Porticato in het Nederlands

Top vakantie gehad!

Martin van der Plaat, 21-8-2013

Huis ligt op een rustige locatie, erg naar ons zin gehad tijdens de vakantie. Tips en tricks van de verhuurder zijn erg handig. Wij hebben er veel gebruik van gemaakt en daardoor het maximale uit de vakantie kunnen halen. Aangeraden restaurantjes waren allemaal goed en getipte uitjes waren top. Het huis is heel compleet je vindt er alles wat je nodig hebt. Zeker een aanrader voor een rustige vakantie. Alle uitjes liggen op ongeveer een uur rijden. Het was ook leuk om echte italiaanse buren te hebben en een beetje te spieken hoe zij hun leven leiden.
Gereisd met partner in augustus 2013

Fantastische plek

Manon , 9-7-2013

Een heerlijk, compleet en sfeervol ingericht huis op een prachtige, rustige plek. De vakantie begint meteen als je Casa del Porticato binnen stapt. Een keuken die ik thuis ook wel zou willen hebben, een woonkamer met een mix van antiek en modern, opgemaakte boxspring bedden. Buiten kan je genieten van een van de twee terrassen. Een boekje lezen op het zonneterras met een Spritz het geruis van de beek op de achtergrond, 's avonds in de zon eten op het achterterras, een dagje cultuur en winkels in Parma, Cinque Terre, Toscane of een culinaire wandeling op de Monte Molinatico.
Gereisd anders in juni 2013

Een huis waar je je direct thuis voelt.

Astrid Seijlhouwer, 5-6-2013

Vakantiehuis Casa del Porticato is een heerlijk comfortabel en schoon vakantiehuis voorzien van alle luxe die je thuis ook gewend bent. Royale Nederlandse maat bedden, lekkere grote dikke badhanddoeken, fijne royale badkamer met ligbad en aparte douche. Gezellige woonkamer en grote keuken met alles erop en eraan. Het huis staat op een mooie rustige plek met prachtig uitzicht vanaf het terras, waar het heerlijk luieren is op een ligbed in de zon of in de schaduw. En ideaal is de avondzon op het terras bij de keuken om heerlijk uitgebreid te tafelen. Het stadje Borgo val de Taro is dichtbij en heeft mooie winkels en goede restaurants en barretjes. Bovendien staat de website vol met ideeen voor dagtrips. Wij komen hier zeker terug.
Gereisd met partner in juni 2013

Byzondere en bourgondische regio Emilia-Romagna

Bart M. Jansen, 21-3-2013

De foto's opdesite spreken voor zich, zeer origineel, comfortabel en behaaglijk ingericht. Hier geen toeristische druk maar verblijven tussen vriendelijke lokale bewoners, een streek bekend om o.a. de Boletus edulis of Porcini de ' Fungo di Borgotaro, Parmaham en als je de, in het huis,aanwezige informatie leest tref je in de omgeving restaurants waar je afhankelijk van het seizoen heerlijke lokale producten kunt eten.
Gereisd met partner in juli 2012

Prachtig huis in rustige omgeving

maartje, 7-2-2013

Prachtige huis met fantastisch uitzicht. Alles zag er keurig netjes uit en het huis is van alle luxe voorzien.
Gereisd met partner in oktober 2012

Absolute aanrader in gastvrij huis

Joël, 21-10-2012

We hebben een prachtige week (13-20 oktober 2012) van de nazomer/herfst genoten. Het huis is van alle gemakken voorzien (al stootte ik wel steeds mijn hoofd aan de lage douchekop) en ligt met een mooi uitzicht heerlijk rustig in de bergen. Comfortabele bedden en een grote keuken.

Het weer is in deze periode natuurlijk wisselend maar we hebben zowel lekker in de zon gezeten als genoten van de gierende storm om het huis terwijl wij binnen warm en droog aan de wijn & whisky zaten.

Ook de omgeving was de moeite waard: het dorpje Borgo Val Di Taro is gezellig, zeker toen bleek dat we op het jaarlijkse kastanjefestival terecht waren gekomen. Bij vele kraampjes mochten we allerlei Italiaanse lekkernijen proeven (en uiteraard) kopen. Ook doorrijden naar de kust (twee uur romantische bochten cq wagenziekte) naar Sestri Levante is de moeite waard evenals een wandeling op Monte Molinatico.

Kortom dit huis en omgeving is een absolute aanrader!

Gereisd met partner in oktober 2012

Goed vertoeven

rené, 20-10-2012

Het vakantiehuis is van alle luxe voorzien. Wij hebben genoten van de Italiaanse zon op het terras dat zuidelijk uitkijkt op de bergen en in de namiddag van de avondzon op het terras aan de achterzijde. Helaas hadden we niet altijd mooi weer, maar door de ruime en plezierige inrichting hebben we ons ook prima binnen kunnen vermaken. De woonkamer is cosy en de keuken is (wij zijn echte keukenprinsen!) van alle luxe voorzien. Wij waren ook zeer te spreken over de sanitaire voorzieningen: een lichte badkamer, fijn bad met bubbels en een aparte douche. Ook keken we met regelmaat in bed nog een (Italiaans!) filmpje uit de collectie van de gastheren. Wij hebben ons dus prima vermaakt!

Van onze vakantie maakten we ook een slideshow, met onder andere foto’s van Casa del Porticato, Parma en Pontremoli.

Gereisd met partner in januari 2012

Rustige omgeving, fijn huis.

P de Schrijver, 1-10-2012

Porticato is een erg mooi huis in een rustige omgeving op het italiaanse platteland, vooral de inrichting is prachtig. het buitengebeuren is fijn. Terras met uitzicht en mooie ligbedden. We zijn een week geweest en hebben verschillende uitstapjes gemaakt. Kastelen in de omgeving bezocht, gewinkeld in de Outlet Village van Fidenza en in Parma. Salsomaggiore Terme was ook de moeite waard. met de boot van la Spezia naar de Cinqueterre.... Ook heerlijk gegeten in Borgotaro en in de buurt van het huis Pizzeria Mimosa. lekkere pizza's. De komende jaren komen we nog eens terug.
Gereisd met partner in maart 2012

Heerlijk rustig

Simone, 2-9-2012

Mooi huis op een rustige plek midden in de heuvels. De buren zijn stil en aardig, dus daar heb je verder geen last van. In de buurt kun je zwemmen in de rivier (even een plekje zoeken) en verder veel te zien en bezoeken qua strand en grote steden op ongeveer 1 á 2 uur rijden. De kamers zijn schoon en goed verzorgd, de badkamer luxe met veel grote hotel handdoeken en er is ook een wifi aansluiting in het huis. Hele fijne, ruime keuken met echt alles wat je maar nodig zou kunnen hebben, dus je hoeft zeker niet elke avond uit eten. Ik heb een lage score gegeven voor de kindvriendelijkheid, maar dit geldt alleen voor kleine kinderen, want er zijn namelijk trappen en trapjes die daarvoor gevaarlijk zouden kunnen zijn. Als je van rust en natuur houdt, maar toch de keuze wilt voor wat meer actie in de omgeving d.m.v. uitstapjes en je stelt prijs op een comfortabele woonomgeving, zit je hier goed.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Mooi huis op een mooie rustige locatie

Jaco en Armanda, 1-9-2012

'k Kan er weinig anders van maken dan dat het huis een plaatje is. Zowel qua voorzieningen en interieur als de mooie locatie.

We hebben genoten. Met een boek op de bank of het terras. Het windje is op de berg nagenoeg permanent aanwezig ter verkoeling. Heerlijk.

Ook onze 2 kids hebben zich prima vermaakt ondanks het feit dat je wat verder van pubergelegenheden zit.

Zoek je rust en ruimte? Dit is toch wel de idelale plek. Supermarkt op een paar kilometer afstand, eetgelegenheden te over, wat wil je nog meer.

Een aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2012

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Casa del Porticato in Borgo Val di Taro, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Casa del Porticato zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Casa del Porticato scoort een 9.54 uit 10 op basis van 64 reviews.