Vakantiehuis Casa del Porticato ****

9,5

Zoover award

14 tips over Casa del Porticato

Jiska, 19-7-2015

pizza halen bij i due gatti en lekker thuis opeten!

Parma is een hele gezellige stad

Teun, 6-7-2015
Pizzeria Ristorante La Mimosa
Bert & Geja, 26-8-2014
Bezoek Ristorante Mimosa in Basilica voor de lekkerst Pizza in Italiaanse dorpssfeer op 5 km afstand van het huis.

Peter van der Mark, 22-8-2013
Uit eten gaan is natuurlijk onvermijdelijk in dit gastvrije land en een keuze maken is daarom bijna ondoenlijk. In ieder geval is de nabijgelegen pizzeria Mimosa een absolute must.
Martin van der Plaat, 21-8-2013
Passo de Cento Croci (leuke bochtige route om te rijden), Ferrari Museum, kasteel van Bardi en andere kastelen in de omgeving.
Bart M. Jansen, 21-3-2013
Een prima locatie niet in de laatste plaats vanwege de voor Europa invloedrijke (historische) en huidige cultuur; diverse intressante plaatsen waar je in ruime mate kunt winkelen en recreëren zowel in de directe omgeving als aan zee. Hier hoef je je niet te vervelen, evenmin de sportieve wandelaars (hikers) er zijn verschillende leuke wandelroutes. Wij hebben er vorige jaar zeer van genoten. (Voor kleine kinderen niet geschikt.).

Joël, 21-10-2012
We zijn met de nachttrein naar Zürich gegaan en daarna met de trein door naar Milaan en Parma maar daar bleek onze huurauto niet aanwezig. Terug naar Miliaan en op het vliegveld Linate een auto gehuurd. Bleek achteraf een prima optie.
rené, 20-10-2012

Oh ja, en dan nog wat tips: wij waren zeer verrast door de charme van Parma, een stad die je dus zeker moet bezoeken (afstand 60 minuten). Ook is het plaatsje Pontremoli aan te bevelen, met een fantastisch streekrestaurant Molino, met uitzicht op de rivier. Betaalbare Italiaanse mode kun je lekker shoppen bij de Outlet in de buurt van Parma.

Van onze vakantie maakten we ook een slideshow, met onder andere foto’s van Casa del Porticato, Parma en Pontremoli. Kijk op: http://youtu.be/mi5huMi3q1E

P de Schrijver, 1-10-2012
Pizzeria Mimosa, Cinqueterre, kastelen in de buurt, Fidenza en Parma. Salsomaggiore Terme.
Desiree, 10-9-2012
Kasteel van Bardi en Compiano, Cinqueterre (met de boot vanuit La Spezia): Portovenere en Riomaggiore: winkelen en sightseeing in Parma. Borgotaro of Borgo val di Taro is ook een leuk plaatsje met terrassen en reataurantjes. Pizzeria Mimosa (op 5 km van het huis) is een aanrader met een grootmoeder die lekker kookt: ook de pizza's zijn prima (2x geweest).