7,8

6 reviews over Hotel Tropis in het Nederlands

Vakantie met gemengde gevoelens

stanensofie, 3-8-2017

Ons verblijf hier had voor -en nadelen. Het was niet slecht maar toch zijn er een aantal zaken die echt beter kunnen voor een 4-sterrenhotel. Aangenaam om te ontdekken was de ruime kamer. Ze was wel erg gehorig en de stijl was wel wat vreemd. Men heeft gekozen voor traditionele bruine meubels maar alle accessoires in de badkamer zijn felgroen. Het grootste minpunt was de douche: de douchekop hangt vast aan het plafond en de cabine is zo klein dat we ons nat moesten maken en dan de douchedeur open zetten om ons te kunnen inzepen. In de kast hangen een paar plastic kleerhangers van winkels en zeker niet genoeg om spullen van twee personen op te hangen. Het uitzicht op een muur was niet zo fijn. Wel leuk is de frigo en ook het bed was goed. De handdoeken en beddenlakens werden zeker ook voldoende ververst. Het hotel ligt op wandelafstand van het centrum van Tropea en dat is leuk, al is het kruispunt onder de brug gevaarlijk om over te steken. Onze medehotelgasten waren vooral Italianen en Duitsers. Zeer positief is de organisatie van het vervoer naar het strand. Je kan elke dag een reservatie maken voor het shuttlebusje en je kan kiezen uit 3 stranden waarvan wij tropical het leukste vonden. De mensen aan de receptie zijn ook vriendelijk. Het eten dat ze serveren is goed. Het ontbijt is in orde. Jammer dat koffie uit machine’s komt en dat je moet eten op de vuile tafeldoeken van de avond ervoor waar gewoon een papieren placemat wordt overgelegd. Het avondeten was ook goed, al is er bijna geen variatie bij een verblijf van twee weken. Het menu komt grotendeels terug. Het ergste aan ons verblijf was de sfeer in het restaurant. Het gedrag van de maître was ongepast: hij bracht veel onrust in de zaal door zijn luide aanwezigheid en het onbeleefd aanspreken van gasten. Nochtans had hij zeer goed en vriendelijk zaalpersoneel dat beter zonder dan met hem het restaurant kan leiden. Daarnaast zou men ook een lijn moeten trekken qua stijl: enerzijds vraagt men ’s avonds geen lange broek aan de heren, anderzijds organiseren ze wel elke vrijdag een galadiner. Vakantie is niet alleen een mooie kamer of leuke bezienswaardigheden, het is ook een warme ontspannende sfeer die mee de vakantie maakt, en die hebben we erg gemist in het restaurant.
Gereisd met partner in juli 2017

Prachtig hotel

Frits van Knippenberg, 10-10-2014

Wij zijn in september een week in hotel Tropis geweest.

Samen met het mooie weer(28 graden) is dit hotel ons uitstekend bevallen.

De service is prima en het personeel erg vriendelijk.

De kamers waren perfect er werd ieder dag (ook in het weekend) schoon gemaakt en handoeken gewisselt.

Het zwembad is niet erg groot maar heerlijk om te vertoeven.

Het onbijt was erg uitgebreid en smaakvol.

We hebben bewust voor alleen onbijt gekozen want in Tropea (5 a 10 min) kun je uitstekend op gezellige terrassen eten.

Je kunt een paar keer per dag met de shuttlebus van het hotel naar drie verschillende stranden,waar gerserveerde stoelen en parasols inclusief zijn.

Wij vonden Lido Tropical mooi met wit zand en azuurblauwe zee.

Hotel Tropis en Tropea zijn uitstekend bevallen.

Gereisd met partner in september 2014

Fijn rustig hotel

Ada, 30-7-2014

Een mooi zo goed als nieuw hotel met vriendelijk personeel, die op de receptie na weinig tot geen Engels spreekt of verstaat. Mooie kamer met goede bedden, dagelijks schoonmaak met schone handdoeken. Handdoeken service voor 2,50 per handdoek. Ontbijtbuffet is goed verzorgt, veel keuze in brood en beleg. Zwembad niet groot en een beetje ongezellig. Weinig bedjes voor zo'n groot hotel Dagelijks gaan er pendel busjes naar het strand die je van te voren moet reserveren bij de receptie. Keuze uit 3 strandtentjes, gratis ligbed parasol en een strandstoel. Onze voorkeur gaat uit naar strandtent Paradiso. Lekker eten gezellig personeel die goed Engels spreken . De Nederlandse eigenaresse met haar Italiaanse echtgenoot zijn erg vriendelijk. Een aanrader ook wat betreft het strand gedeelte. (niet te stijl).
Gereisd met partner in juli 2014

goede vakantie

jaapwel, 12-9-2013

Goed hotel. Kamers zijn schoon en worden 2 keer per dag schoongemaakt. Kamer met zeezicht heeft een mooi uitzicht over het dorpje en de zee. Zwembad is schoon en groot genoeg. Aantal ligbedden was genoeg, veel gasten gaan naar het strand dus er blijft genoeg over.

Het ontbijt was ruim voldoende, eieren waren oud maar de rest was in orde. Personeel spreekt niet heel goed Engels, enkele zelfs geen woord. Ze zijn echter wel allemaal vriendelijk en beleefd.

De ligging is prima, op 100 meter lopen begint het stadje. Wel is er geen meter vlak in de hele omgeving dus voor mensen slecht ter been geen aanrader.

Gereisd met partner in augustus 2013

Heerlijke zonvakantie in Zuid Italië

Joop Eising, 9-9-2013

Hotel is op enkele minuten loopafstand van het pittoreske oude stadje Tropea. Hotel Tropis is een fijn hotel voor een relaxte vakantie. Het zwembad is niet groot, maar het is er heerlijk toeven. Wij gingen eveneens vaak met de shuttle bus van het hotel naar het door het hotel gepachte deel van het strand. Een ligbed, strandstoel en parasol is inclusief. Het busje is ideaal, want het de stad en het hotel liggen een flink stuk boven zeeniveau. Overigens een prachtige kustlijn met wit zand en kraakheldere zee met prima lunch (en wijn) voorzieningen.

Hotel en zwembad worden prima schoon gehouden. Het eten in het hotel is eveneens de moeite waard. Er komen niet veel Nederlanders in dit hotel, wel behoorlijk wat Scandinaviërs. De prijzen voor drankjes zijn zeer acceptabel voor Nederlandse begrippen.

In Tropea bevinden talloze restaurantjes van goede kwaliteit.

Gereisd familie in juli 2013

Rustig en keurig hotel

Reisagente, 4-7-2013

Keurig hotel, op loopafstand van het hele gezellige centrum van Tropea.

Kamers zijn klassiek ingericht. Vriendelijk personeel.

Veel Duitse gasten, ontbijt is uitgebreid, wel iedere dag hetzelfde.

Restaurant is wat saai.

Hotel is gehorig, vanaf 07:00 uur hoort men het personeel al duidelijk aan het werk.

Mooi zwembad, wel met heel weinig ligbedden.

Hotel is niet geschikt voor kinderen.

Verder is dit een prima plek voor een weekje vakantie.

Gereisd met partner in juni 2013

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Tropis**** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Tropis in Tropea, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Tropis zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Tropis scoort een 7.75 uit 10 op basis van 6 reviews.