Hotel Mega inn ****

Mega inn
8,3

12 reviews over Hotel Mega inn in het Nederlands

Super verblijf aan de rivier in de jungle

Sylvia, 18-8-2017

Wij zijn hier geweest met twee gezinnen met pubers. Alles tot in de puntjes geregeld door meneer Mega en zijn vrolijke vrienden.

Wij hebben rechtstreeks bij de "Mega inn" in Tangkahan de kamers geboekt . Keurige en snelle reacties via de mail. Ook via app bereikbaar!

Ook heeft de eigenaar Mega het vervoer per jeep vanaf Bukkit Lawang geregeld voor ons. Stipt op tijd! (2 uur over een onverharde weg gereden waar je je absoluut niet verveeld ! Genoeg te zien onderweg! )

Bij aankomst per jeep hartelijk ontvangen. De koffers worden voor 15.000 per koffer ( 0,90 eurocent) keurig over de mooie hangbrug over de rivier gedragen.

Daarna was er een ontvangst in het gezellige restaurant waar je overheerlijk kunt eten! Ontbijt , lunch en diner zijn prima. En bij het diner wordt er door de jongens supergezellig gezongen en muziek gemaakt. De olifanten trekking van 1 uur en het wassen van de olifanten ook prima geregeld door meneer Mega. De opstapplaats is aan de rivier bij de Mega Inn!

Wij verbleven er 1 nacht omdat wij een beetje angstig waren voor de overnachting in primitieve huisjes na het lezen van meerdere reviews. Er zijn dus wel primitieve houten huisjes vol gaten en kieren . De huisjes aan de rivier zijn beter en er zijn nu ook hele nieuwe stenen huisjes . Deze zien er helemaal prachtig uit en zijn helemaal dicht zonder gaten en kieren . Huisjes hebben nog geen naam ( a b c d) . Het zijn tweepersoonshuisjes. 1nieuw huisje heb ik gezien en daar staan 3 bedden in. Ze zijn lime groen van buiten. Strak wit van binnen.

Wij hebben spijt dat wij niet langer zijn gebleven! Je kunt er nog veel meer excursies doen. De mega inn heeft top gidsen die superaardig zijn.

De huisjes waar wij in verbleven lagen aan de rivier . Schoon , eenvoudig maar netjes met ventilator en westers toilet maar deze moet je wel zelf met een bak water doorspoelen, er is een douche maar geen wastafel. Een douche met koud water maar het was niet ijskoud . Ik kon er gewoon mijn haar wassen! Het is erg warm in Tangkahan dus geen probleem die douche. De handdoeken waren ook fris. Geen beesten / insecten binnen gezien.

Dus hou je niet van zo heel primitief maar wel van de natuur en van Sumatra en de super vriendelijke mensen ga dan naar Mega inn resort en boek de huisjes aan de rivier of de allernieuwste stenen huisjes.

Wij hadden een super verblijf en zijn ontvangen als door eigen familie !

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Rust met hoofdletters

Rob, 15-5-2015

Zeer eenvoudig hotel bereikbaar over een wiebelige hangbrug. Verwacht hier geen luxe. Huisjes op palen, gaten in de vloer. Elektriciteit valt regelmatig weg, geen airco of ventilator maar alleen een klamboe. Zeer primitieve douche met alleen koud water. Toilet op z'n indisch, dus met een bakje doorspoelen. Maar wat een rust, allen het ruisen van de rivier. En wat een heerlijk eten. En wat een vriendelijke mensen.
Gereisd met partner in april 2015

Leuke plek voor olifantentour en jungle tocht

g.gloudemans, 6-10-2013

Leuke, maar primitieve plek maar helemaal passend in de omgeving. De jonge eigenaar, Mega is erg aardig en nam ons zelf mee op "excursie" in de omgeving. Van hieruit prima om met olifanten op pad te gaan die je ook mag wassen. Prima voor enkele dagen
Gereisd met partner in augustus 2013

Mega Inn Tangkahan

Will Therese van Roosmalen , 16-5-2013

Ik heb veel in mijn lever gereisd en deze plek vinf ik een vand e meest bijzondere plekken die ik heb gezien. Een 1 sterren accommodatie me een 5 sterren verblijf. Zeer vriendelijke mensen en erg knus.Het is kleinschalig en het olifanten wassen en een tocht maken was heel bijzonder.
Gereisd zakelijk in april 2013

Uniek!

Suzanne van der Zanden - Speet, 19-1-2013

Mega Inn is een uniek plekje; geen toeristisch oord waar zowel de drempel als de jungle platgelopen wordt. Verre van. Wij hebben 5 nachten bij Mega Inn doorgebracht en elke dag was een bijzondere. Zoveel te doen en te zien in de omgeving, zeer vriendelijke medewerkers die elke avond losgaan op de gitaar en het eten is (niet altijd alles voorradig, maar dat is het enige nadeel van de afgelegen plek) echt fantastisch! Ik kan vrijwel niets als nadeel aangeven behalve dan misschien de hutjes; deze zijn prima maar niks luxe of extra's en dat heeft zo zijn charme. Ik hoop maar dat deze plek blijft zoals 'ie is en geen tweede Bukit Lawang wordt...
Gereisd met partner in januari 2011

Mooie afgelegen plek in de jungle

Martin, 17-10-2012

Het is even een daling en een klim om bij het hotel te komen maar je wordt hartelijk ontvangen. De kamers zijn eenvoudig maar voor betreffende afgelegen lokatie nog zeer goed.

Verwacht geen luxe in de jungle. Je hebt geen toiletpapier en geen warm water. De douche is eenvoudig door een pvc pijp uit het plafond.

De sfeer is echter lekker intiem en knus, er zijn maar een beperkt aantal kamers. Zo heb je goed contact met de medewerkers en bewoners.

De tour met de olifanten is een aanrader! Ze behouden olifanten om juist de wilde op afstand te houden, het zijn immers kuddedieren. De tour met de olifanten is voor hun een bijzaak.

Gereisd met partner in oktober 2012

Lodge in de jungle

max_sol, 5-2-2012

Mega Inn in Tangkahan ligt aan de rivier op een verhoogde rots. Je komt aan bij het Visitors centre waar gelukkig jongens aanwezig zijn die willen helpen met de bagage. Het is niet aan te raden om met veel zware koffers hier naar toe te gaan. De kamers zijn inderdaad basic en eigenlijk wat je hier kan verwachten. Geen warm stromend water en de douche bestaat uit een grote bak met water waar je water uit kunt scheppen om jezelf te wassen.'s Avonds kan er gegeten worden maar de keuze is zeer beperkt (nasi, bami, mihoen). Tegen extra betaling hebben we samen met andere gasten Mega een barbecue laten organiseren. Het ontbijt 's morgens stelt niet zo veel voor: één klein pannekoekje os een gebakken eitje met toast. Voor een kort verblijf zeker aan te raden i.v.m. de mooie omgeving waar van alles te doen is. De gidsen die er 's avonds verblijven zijn ook zeer vriendelijk zoals eigenlijk iedereen in Indonesië.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

Mooi plek in het park

Andre, 5-12-2011

Mega Inn ligt op een unieke plek aan de rivier.

Kamers zijn basic en de sanitaire voorzieningen zijn minimaal.

De eigenaar en zijn familie doet er alles aan om het verblijf geslaagd te maken. Leuke excursies voor een redelijke prijs.

Vooral de tocht op de olifanten en het in een tube daarna terug naar het hotel is leuk. Verder zijn er nog genoeg mogelijkheden zoals de warmwaterbronnen en verschillende watervallen. Tevens een mooi omgeving om te wandelen.

Gereisd met partner in november 2011

een unieke plek

Rita, 18-10-2011

Houd je van jungle dan is dit de juiste plek, eigenaar en personeel zijn zeer behulpzaam en je kunt er allerlei excursies boeken, ook vervoer naar b.v. Bukkit Lawang of airport pick up. De kamers zijn behoorlijk basic maar dit past perfect in deze mooie omgeving.

Leuk om te doen: olifanten wassen in de rivier en daarna een rit door de jungle of een jungle wandeling met bezoek aan een grot en de terugweg op een vlot over de rivier!

Gereisd met partner in maart 2011

Een geweldige ervaring!

Henk, 10-4-2011

Een erg mooie lokatie met uitzicht op de rivier en waar je de apen van dichtbij door

de bomen ziet slingeren.

De eigenaar kan van alles voor je regelen, excursies, airport pick-up vanuit Medan of per jeep naar Bukkit Lawang, dit is 3 uur rijden.

Tangkahan is dan ook heel goed te combineren met Bukkit Lawang, en is veel minder toeristisch en de omgeving is prachtig.

Gereisd met partner in maart 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Mega inn in Gunung Leuser National Park, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Mega inn zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Mega inn scoort een 8.3 uit 10 op basis van 12 reviews.