Hotel Lava View Lodge

6,5

32 reviews over Hotel Lava View Lodge in het Nederlands

Fantastische plek!

Saskia vd plas, 16-8-2017

De kamers zijn zeker gedateerd en wat muf, maar verder was het er prima schoon en de locatie was fantastisch!

'S nachts is het er alleen erg koud dus warme kleding mee nemen is aan te raden.

Je kunt niet verwachten dat je zo ver van de bewoonde wereld in een super deluxe hotel zit.

Ik vond het hotel erg leuk opgezet en het eten in het restaurant was prima en goedkoop.

Gereisd met vrienden in september 2016

Geweldig 'berghotel' met fantastische ligging

MK, 16-7-2017

Op 2200 meter gelegen aan rand van krater, prima hotel met ruime en schone family room: 2 kamers, leuk ingericht. Totaal niet verlopen zoals in andere recencies. Goede bedden, lekker warm water in grote badkamer. Gratis slippers erg welkom gezien koude tegelvloer! Gezellig restaurant met genoeg keuze aan gerechten 's avonds, lekker ontbijt met bers gebakken eieren of omelet per persoon klaargemaakt. Door de ligging geweldig uitzicht op de drie vulkanen. Vanuit hotel 3 kwartier wandelen naar Bromo, of anders boek je een flitsend ritje achterop een scooter door de sea of Sands. Aanrader: naar vulkaan aan eind vd dag: prachtig licht, weinig mensen. Zonsopgang te bezichtigen vanuit hotel, of lopen naar Second Viewpoint (scheelt opstaan om half vier). Wel koud, de veel verkochte mutsen en sjaals zijn 's morgens vroeg hard nodig! Pyama 's nachts ook want er was geen verwarming (wel mogelijkheid zelf theezetten). Voor Indonesie aan de prijs, maar wat ons betref elke rupiah waard.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

niet weer

thea, 11-6-2016

De Lava vieuw lodge ligt op een prachtige plek met heel mooi uitzicht op de Bromo vulkaan. Dat is dat ook het enigste positieve.

De kamers zijn smoezelig. Beddegoed is klam. Het stinkt vreselijk naar mottenballen. De badkamer is oud en niet van deze tijd. De handdoeken leken wel op vieze dweilen die net gebruikt waren. Te vies om te gebruiken.

Jammer allemaal want van de buitenkant ziet het er ook leuk uit maar de kamers zijn aan een stevige opknapbeurt toe. Het eten en ontbijt in het restaurant waren wel goed.

Wel een goed uitgangspunt voor een zonsopkomst bij de Bromo vulkaan.

We waren in de namiddag op onze kamer en 's nachts twee uur opgestaan om ons klaar te maken om naar het uitkijkpunt bij de vulkaan te gaan. Gelukkig dus niet al te lang op de kamer verbleven.

Gereisd met vrienden in mei 2016

Het ligt bij de Bromo en dat is dat

Ronald, 9-11-2014

Als je de zonsopgang bij de Bromo wilt bijwonen, moet je in de omgeving overnachten. Je bent dan aangewezen op enkele hotels en Hotel Lava View beseft dat als geen ander.

De kamer had een bed en iets wat op een douche leek, maar was koud, muf en donker.

Het eten was op zich goed, maar de bediening was uitgesproken laks (tot aan het irritante toe). Zo werd er foute informatie gegeven en moesten we heel erg lang wachten op het bestelde.

Lava View ligt echter geweldig mooi en daar ging het om. Na het ontbijt dat volgde op de zonsondergang vertrokken we weer.

Gereisd met partner in september 2014

dit hotel viel alles mee

Tineke Blondeau, 10-8-2014

Hotel Lava View is ons alles meegevallen. Het is oud en daardoor lijkt het allemaal wat smoezelig. De kamers waren heel ruim en de bedden goed. We hebben er heerlijk gegeten voor heel weinig geld. Het restaurant is erg gezellig met live-muziek. Jammer dat we de zonsopkomst niet hebben kunnen zien vanwege de dichte mist, maar evengoed was het een leuke ervaring met de Jeeps de vulkaan op.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Fantastische ligging

b.a., 10-8-2014

Gewoon goed hotel,

Nette kamers, waarbij inderdaad het beddengoed wat klam was, maar het is nu eenmaal vochtig bovenop een berg. Als je dit een probleem vindt, moet je maar een eind verderop gaan zitten in een sterrenhotel en dan midden in de nacht op om een paar uur te rijden voor de zonsopkomst. Over het algemeen blijft hier niemand langer dan 1 nacht dus waar maak je je druk om. De ligging met uitzicht maakt dit ruimschoots goed. Eten zowel avondeten als ontbijt waren gewoon goed.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Bijzondere lodge met vrij uitzicht op Bromo

Kees, 9-1-2014

Prachtige plek om te zijn als je de Bromo gaat bezoeken. Vanaf de accommodatie kijk je zo naar de vulkaan en zie je beneden de Sea of Sands liggen.

Kamers zijn wat oubollig en deden me denken aan een Amerikaanse lodge in een national park. Prima voor 1 nacht. Eten bij het restaurant was niet bepaald spectaculair.

Gereisd met partner in september 2013

Smoezelig hotel

ottenga_ingrid, 5-11-2013

Het enige voordeel, maar dan ook echt het enige is dat het hotel dicht bij de Bromo ligt. Je heb een mooi uitzicht. Verder is het eten en de kamers slecht. Alles ziet er smoezelig en wat viezig uit. Douchen hebben we dan ook maar in het volgend hotel gedaan. Waarschijnlijk heeft men het idee dat de gasten toch wel komen, dus waarom zou je er iets van maken!
Gereisd met partner in september 2013

Overtrof verwachtingen

Erika, 21-9-2013

Ook wij lazen de negatieve beoordelingen, maar kozen er toch voor om hier op de rand van de krater te bivakkeren. Je verwachtingen zijn altijd heel bepalend voor hoe je het hotel ervaart. Wij waren voorbereid op een matig hotel en vonden dus de ruime familiekamer ( 4 volwassenen) een meevaller. Misschien niet 100% spik en span, maar gewoon een prima plek op een prachtige locatie.
Gereisd met vrienden in juli 2013

Gewoon goed!

benjo31, 16-8-2013

Een beetje voorbereid door eerdere beoordelingen, werden we blij verrast toen we in ons huisje kwamen; gewoon goed! Zelfs wifi!! Het diner en ontbijt waren eveneens goed.
Gereisd met partner in juli 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Lava View Lodge in Bromo, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Lava View Lodge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Lava View Lodge scoort een 6.45 uit 10 op basis van 34 reviews.