Vraag en Antwoord Indonesië

Even geduld a.u.b.

Lettergrootte: A A A

Villa huren in Bali (0 reacties)
Femke
1-9-2014
Hallo, Het lijkt ons (man, ik, kinderen van 9 en 6) erg gaaf om volgende zomervakantie naar Bali te gaan. En daar een villa te huren, weekje Noord Bali en weekje Zuid Bali. Ik vind de prijzen voor een villa vrij laag vergeleken met resorts. Wat is het addertje onder het gras? In een villa heb je ruimte, privacy, een eigen zwembad. En toch is het vaak goedkoper dan een resort? Wat zijn de ervaringen met een week Noord en een week Zuid? En vanuit de villa uitstapjes te maken (zeker niet elke dag). groet, Femmos

Temperatuur in de avond (0 reacties)
Bo
11-5-2014
Hi, 23 mei vertrek ik naar Sanur, Bali. Weet iemand of rond die periode het in de avond nog aangenaam is met korte mouwtjes, of kan ook wel fris zijn waardoor het meenemen van paar lange mouwen is aan te raden? hoop dat iemand dit mij kan vertellen? alvast dank voor je reactie, Bo

Info Groeps rondreis Sumatra, Java en Bali (0 reacties)
John van Persie
9-1-2014
Wie kan mij wat meer vertellen en heeft ervaring met een 22 daags Ronds reis Sumatra, Java en Bali met Fox reisen. Wat is je ervaring met deze organisatie en hoe is de reis bevallen? Bedankt alvast

Geld pinnen op Bali (Sanur) (1 reacties)
Gert Schutteman
29-8-2013
Wie weet of je gemakkelijk geld kunt pinnen bij een bank met Maestro pinpas?

22-9-2013
hallo Gert ja je kunt problemen hebben met de maestro logo je kunt bij een paar banken terecht dat is de BNI bank of atm of bij de commonworld bank dat zijn op dit moment de banken die ik weet waar je kunt pinnen met dit logo maar dat staat buiten op de atm's aangegeven. vr gr mike

1e keer Indonesie (1 reacties)
Jos
7-4-2013
Beste lezers, wij gaan voor het eerst naar het verre oosten en hebben ons oog laten vallen opIndonesie. Het zou logisch zijn als we een rondreis zouden boeken maar dat willen we niet ivm 'gedoe' met in/uitpakken etc. na wat lezen ed hebben we het idee om 1 week naar Yogjakarta te gaan en 1 week naar Bali, Lovinabeach... Is dat een leuke combi? Tips? Grtzz, Jos

9-4-2013
Hallo Jos dat zou een goede trip kunnen zijn als je weet wat je dar ziet en verwacht. een week Yogjakarta is wel lang ik denk dat je na 3 of 4 dagen het wel hebt gezien en dan een week naar Bali. Lovina Beach is mooi maar het is daar erg rustig als je daar van houd is daar niets van te zeggen. De stranden zijn hier zwart en er zijn dolfijnen waar je naar kunt gaan kijken in de zee maar dan moet je wel vroeg op.iets verder naar het westen kun je ook mooi duiken en snorkelen(Menjangan island) dit is in een National park.maar je kunt ook al een mooi strand en snorkel lokaties vinden bij Gondol Beach of bij Taman Sari dat is ook vanaf Lovina naar het westen maar niet zover als Menjangan island.Als je van drukkere plaatsen houd en witte stranden zou je toch naar het zuiden moeten gaan richting Sanur, *** a of Legian. De duurdere vakanties vind je bij Nusa Dua. Maar alles kun je zelf opzoeken op google of hier even zoeken bij Zoover. In het zuiden zijn wel meer eet/uitgaans gelegenheden dan in het Noorden,ik hoor het wel als je meer wilt weten vr groet mike

sativa hotel (0 reacties)
christa
1-4-2013
Wie gaan er nog meer mee naar sativa hotel van 29 september tot met 15 oktober. Hoe duur zij de excursies in het hotel van of is het beter een taxi te nemen.

rondreis indonesie Java -bali (0 reacties)
Andre Smits
14-3-2013
heeft iemand de rondreis Java - Bali van stipreizen gedaan en hoe waren de hotels

Pakketreis? (1 reacties)
Gerrie
12-9-2012
Wie kan mij vertellen of een pakketreis of zelf hotel en vliegen verzorgen? Wij willen graag in Jan-Febr. naar Bali . Is dat wel verstandig i.v.m. het weer?

14-9-2012
Hallo Gerrie. Als eerste het weer in Jan - Feb is nog steeds het natte seizoen dat duurt ongeveer tot eind maart. Ik was daar vorig jaar eind maart en toen was net het natte seizoen voorbij als ik 2 dagen eerder was gekomen was het alleen maar regen geweest. Maar ook dit natte seizoen veranderd elk jaar een beetje.Nu over de pakket reis Als je terplekke boekt ben je duurder uit dan met een pakket reis.zeker als je de eerste keer gaat is het aan te raden om een goed hotel te kiezen in de plaats of plaatsen waar je wilt verblijven wat binnen jou budget valt.dit is aanzienlijk goedkoper dan terplekke boeken. Kijk maar op het internet op de site van het hotel zelf die je uit de vakantie brochure hebt gezocht en vergelijk de overnachtings prijzen.Het verschil zit in de kamer huur, bij een pakket reis voor 2 personen betaal je de kamer 2 x per nacht als je terplekke boekt betaal je de kamer 1 x voor 2 personen.Maar alles opgeteld is de vliegreis inclusief hotel goedkoper dan als je alles appart boekt volgens mij.Maar natuurlijk zijn er aanbiedingen ook van de Hotels zelf je zou even moeten googelen ook voor vliegreizen appart even checken voor een voordelige vlucht. in die periode. Het is geen hoogseizoen in Jan-Feb dus dat voordeel is er al. Zelf ga ik half Feb weer heen, mij deert het weer niet zo, de warmte van het weer daar is beter dan hier in de kou zitten. vr groet Mike

Bali accomodaties (1 reacties)
Susanne
17-4-2012
Hallo! Mijn vriend en ik gaan komende zomer voor het eerst een reis maken. We willen graag naar Bali en de eilanden die daarom heen liggen. Nu hebben we gekeken naar een georganiseerde reis maar daar betaal je al snel 2500 euro pp voor, en reizen met een groep heeft ook zeker niet onze voorkeur. Wij overwegen een ticket te boeken en een accommodatie voor de eerste paar dagen. Is dat een goed plan? Zijn er in eind juli en augustus altijd nog accommodaties te vinden die betaalbaar zijn? Ook wij willen graag weten wat we per dag moeten reserveren voor zakgeld. En wie heeft de gouden tip voor een romantische accommodatie á la hutje aan het strand? :-) Dank alvast voor jullie reacties! Groetjes Susanne

18-4-2012
Hallo Susanne je zou even moeten informeren bij het reisburo om een kamer te boeken voor 2 of 3 dagen bij een hotel naar jullie keuze en van daar de reis verder zelf terplekke bepalen of dit mogelijk is.zelf boek ik altijd een los ticket zodat ik zelf alles kan regelen en kan het reisburo voor jullie een kamer boeken voor een aantal dagen.Een romantisch hutje op het strand kun mischien boeken op Gili Trawagan naast Lombok dit is een mooi eiland zonder auto's en scooters en een mooie snorkel of duik locatie. Over zakgeld heb ik geen idee maar het eten is niet duur alleen de alcoholische versnaperingen ( sterke drank) zijn duur.hoop je hier mee geholpen te hebben. groetjes mike

rondreis Indonesië (0 reacties)
R. van Belle
25-1-2012
wie heeft informatie over groeps rondreis 32 dagen Sumatra-Java-Bali van reisorganisatie "Het Schone Streven", En/of van een andere reisorganisatie.

Crematie (1 reacties)
wim
10-1-2012
Hoi, Syl11 en vele anderen. Wie o wie kan mij info verschaffen i.z crematie gedurende de maand februari as? Ik ben jullie ontzettend dankbaar en zal mijn bevindingen op dit forum mededelen. Alvast bedankt groet en fijne avond wim

15-1-2012
Hallo Wim als je toch je ervaringen die je hebt opgedaan hier wil neerschrijven maak dan hier onder myzoover een eigen pagina aan. Dat is leuk en je kunt sneller onderling met leden communiceren door direct op de pagina vandeze persoon een vraag of antwoord te plaatsen.Ik hoop dat je een mooie tijd doorbrengt in Bali, zelf ga ik eind maart weer heen.groetjes Mike

reisorganisaties indonesië (2 reacties)
bram
9-1-2012
welke van de reisorganisaties die reizen naar Indonesië aanbieden biedt de beste prijs/kwaliteit aan

13-1-2012
Hallo Bram ga eerst kijken welk hotel of appartement je wilt hebben zoek hier op zoover naar wat je wilt en ga dan kijken bij welk reisburo deze in de boeken staat. Je kunt ook een los vliegticket kopen en het hotel naar keuze op het internet zoeken, maar een pakket reis is vaak goedkoper. vergelijk verschillende reisorganisaties of zoek op google naar Trivago.nl. Hier staan vaak goedkope reizen.vr groet Mike

bram
13-1-2012
Hallo Mike, Bedankt voor je reactie.Onze planning is om een rondreis te maken over de 3 , voor ons althans,bekendste eilanden t.w. Bali,Java en Sumatra en vandaar de vraag met welke reisorganisatie je dan het beste in zee kunt gaan. Maar ik ga i.i.g. eens kijken op de site welke jij opgeeft. In ieder geval onze dank

Bezienswaardigheden Java en Bali (0 reacties)
Hilly Geerts
11-9-2011
Wij willen voor de eerste keer een reis samenstellen, kan iemand ons tips geven omtrent een reis naar Bali en Java. Waar moet je op letten etc.

15/17 daagse rondreis java bali (0 reacties)
Corrie blom
3-1-2011
wie weet er meer inf. over 15/17 daagse rondreis java bal met stip of kras

rondreis java bali (0 reacties)
corrie blom
3-1-2011
Wie heeft al eens met bbi deze reis gemaakt ? Graag wil ik wat informatie ook over de hotels MVG. corrie

huwelijksreis (0 reacties)
sander
25-10-2010
Hallo, Het is nog erg vroeg maar wij zijn opzoek naar een locatie voor ons huwelijksreis. We zijn niet echt van het mega toerisme maar er moet wel wat te zien of te doen zijn. Is er wat te boeken voor rond de 1500 euro pp in de zomervakantie. Ik zou graag tips ontvangen.

Rondreis Java en Bali (0 reacties)
Marietje
26-7-2010
Ik overweeg deze reis te gaan maken met Summum. Heeft iemand ervaring met Summum en specifiek met deze reis? Ik ken Summum nl. helemaal niet en wil graag ervaringen horen.

Voor het eerst naar bali (0 reacties)
Marjan
17-7-2010
Hallo Wie kan en wil mij goede tips geven voor deze reis. Wij hebben nog niets geboekt. Wij gaan met ons gezin leeftijd vanaf 25 t/m 58 jaar We willen graag een strandvakantie combineren met een rondreis. Welke badplaats is het meest geschikt in september? Niet te druk maar ook niet te rustig. Wat moet men zeker zien en doen tijdens die rondreis Ik hoop dat ik leuke reacties mag ontvangen. Alvast bedankt.

Hotel Aneka Beach (0 reacties)
kellyk
17-5-2010
Wij gaan in juni op vakantie voor 17 dagen naar Hotel Aneka Beach in *** a. Nu hebben wij te horen gekregen dat er gebouwd wordt naast ons hotel. Nu wilde ik graag weten of hier meer mensen mee te maken hebben of gehad hebben. En wat voor oplossing jullie gezocht hebben.

paspoort kinderen (0 reacties)
bert
26-4-2010
ik ga in juli naar Bali met mijn gezin. Kan iemand mij vertellen of ik nu wel of niet een eigen paspoort voor mijn kinderen moet laten maken? (ze zijn 7 en 10 jaar). Heb al contact gehad met de ambassade van Indonesie, en zij zeggen dat kinderen tot 15 jaar op het paspoort van de ouders meemogen. Graag hoor ik ook eea van mensen met gezinnen hoe zij dit hebben gedaan, en wat hun ervaringen zijn.

duiken (0 reacties)
frans kuyten
18-4-2010
Hallo, ik vertrek eind mei naar bali amed .bayu cottages voor mij de eerste maal bali.ik ben duiker en heb een duikpakket geresserveert bij junkung dive. kan men van daaruit ook naar anddere duikplaatsen gaan? nusapendia en menjangan staan me wel aan. ook andere nuttige tips zijn welkom. groetjes frans

rondreis java/bali van nrv holiday reizen (0 reacties)
keesout
8-4-2010
wie kan mij iets zeggen over de prive rondreizen op java en bali van nrv holiday reizen hoe of de chauffeurs zijn ,de autos, de gidsen wij willen de 16 daagse rondreis java/bali doen. alvast bedankt. kees outermans

rondreis kl.sunda eilanden (0 reacties)
fr v leeuwen
5-1-2010
zijn er mogelijkheden hier voor of soort gelijken

Aanbiedingen

Last minute

Winterzon

Plaats Zoover op je website!

Meer mogelijkheden om Zoover te integreren op je site...

Poll

Wat is voor jou het belangrijkst bij de keuze voor een stedentrip?