Vraag & Antwoord Sanur

Vraag & Antwoord Sanur
Even geduld a.u.b.

Lettergrootte: A A A

1 2 3 4 5 6 7 volgende

Nederlands sprekende chauffeur (0 reacties)
Marion
17-4-2014
Wij gaan in september naar Sanur. Weet iemand een goede nederland sprekende chauffeur. En aan wat voor prijs moeten we denken per dag. Alvast bedankt.

Keuze Sativa Sanur Cottages 3* of Puri Santrian 4* (2 reacties)
Maaike
5-2-2014
Hallo, Wij gaan op 19 juli 2014 op huwelijksreis voor 17 nachten. Nu willen wij kiezen tussen bovenstaande hotels. Ik snap dat driesterren minder luxe is dan viersterren. Maar voor mijn huwelijksreis wil ik natuurlijk wel dat het een prima hotel is. Het verschil is 1500 euro. Is Puri Santrian in juli 1500 euro meer waard?? Iemand nog tips?

syl11
6-2-2014
Hoi Maaike, Alvast veel plezier met de voorbereidingen voor je huwelijksreis! Er is op Bali zoveel te zien, zou het geen leuk idee zijn om op verschillende lokaties te verblijven? Je kunt vanuit Sanur ook wel dagtripjes maken, maar het verkeer is hectisch, en je moet dan steeds weer terug. De mensen op dit forum willen je helpen met verschillende lokaties te noemen, aangepast aan wat jullie willen doen en zien. Dat hoeft niet altijd duurder uit te werken. En het vervoer is al helemaal geen probleem, er is overal transport te vinden tegen goedkope prijzen, en ook de hotels willen je graag halen en brengen. Ik kan je vraag verder niet beantwoorden, omdat ik er niet ben geweest. Kom weleens met de fiets langs het Puri Santrian, en dat ziet er allemaal prachtig uit, maar wij zouden geen drie weken in hetzelfde hotel willen zitten op Bali, omdat er zoveel meer te zien is. Er zijn zoveel verschillende landschappen te zien op het eiland. Maar dit is onze persoonlijke smaak hoor, willen jullie liever gewoon drie weken op een stekje verblijven, dat is dat helemaal goed! Hopelijk kan een ander dan nog je vraag beantwoorden. Groetjes, Sylvia

Eric
7-2-2014
Kijk anders naar het Sanur Beach hotel.. Vond deze ook niet bijzonder duur en het is een mooi hotel

Weer september (1 reacties)
Rlogmans
2-2-2014
Hoi wij vroegen ons af wat het weer doet in september.

Eric
7-2-2014
Wisselvallig.. je zit tegen het regenseizoen aan.

Slangen op Bali (1 reacties)
Leonie
7-1-2014
In september gaan mijn vriend en ik naar Bali, ik heb er heel veel in in, alleen ben ik nogal bang voor slangen.. Is er een kans, of gebeurt het weleens dat deze in je hotelkamer komen, (we hebben in een van de hotels waar we verblijven bv een buitendouche.) Moet je je kamer steeds checken op ongedierte of valt dit mee? En kom je over het algemeen veel slangen tegen in de natuur, bij wandelingen door rijstvelden of bij tempels? Moet je bv echt uitkijken waar je loopt of valt dit allemaal wel mee? Hopelijk is er iemand die mij gerust kan stellen. Ik hou ontzettend van reizen en mooie plekken ontdekken en wil niet dat mijn angst dit voor mij verpest!! Alvast bedankt voor de reacties!! groetjes..

syl11
14-1-2014
Hoi Leonie, Wij gaan al jaren naar Bali, en hebben nog nooit een slang bij het zwembad of in het hotel gezien. Ook niet tijdens een wandeling door de rijstvelden. Wel een enkele maal in de zee bij het snorkelen, maar we zwemmen dan gewoon weg, en dan is er eigenlijk niets aan de hand. Zelf zijn wij helemaal niet bang of vies van allerlei diertjes, maar je moet wel realistisch zijn: je bent in de tropen: dus gecko's, kikkers, muggen etc., daaraan kun je niet ontkomen, ligt ook nog wel een beetje aan het gebied waar je zit. Heb je een buitenbadkamer, dan kun je deze dieren er allemaal tegenkomen, maar behalve dat de mug je kan steken, of dat de gecko's/kikkers harde geluiden kunnen maken, gebeurt er eigenlijk niets. 's Avonds sprayen wij met deet, dit is ook in het regenseizoen overdag aan te raden. Maar laat dit vooral geen obstakel zijn om niet naar Bali te gaan, het is zo'n mooi eiland, en biedt zoveel natuurschoon, cultuur, lekker eten, lieve mensen enzo, ga gerust! Zelf ben ik bijv. niet zo dol op honden, en als we dan gaan fietsen, kunnen ze weleens blaffen enzo. In het begin fietste ik dan soms hard door, met als gevolg dat weleens een hond achter me aan kwam, vond ik echt afschuwelijk. Maar na al die jaren ben ik eraan gewend, negeer ze gewoon, en blijf langzaam fietsen, dan blijven zij ook gewoon liggen. Heb je nog meer vragen over bepaalde gebieden, kijk dan nog eens de laatste pagina's van dit forum door, of stel gerust nog een vraag. Veel plezier met de voorbereidingen, groetjes, Sylvia

pinnen in Sanur (5 reacties)
10-11-2013
Hallo, Wij gaan eind november 2013 naar Sanur. Wie kan mij vertellen of er nog problemen zijn met het pinnen in Sanur, dit omdat er in augustus jl. problemen waren met pinnen (Maestro). Vriendelijke groet, Joyce

11-11-2013
Hallo Joyce het probleem is er nog steeds je kunt pinnen bij commonworld bank of bij de BNI bank. en vraag even aan je eigen bank wat je eventueel zou kunnen doen.Je hebt een alternatief maar dat is duur door te pinnen met je credit card.Het beste is eigenlijk om geld mee te nemen.Dat is misschien de goedkoopste manier doordat de koers op dit moment goed is en even bij de beste geld wisselkantoor wisselen zonder commisie vr gr Mike

11-11-2013
Hallo Mike, Dank je wel voor jouw reactie. Vreemd dat het probleem zich nog steeds voordoet op Bali/Sanur. Ik zal voor de zekerheid cash geld meenemen. Vriendelijke groet, Joyce

16-11-2013
Mike, kun je mij ook zeggen bij welk geldwisselkantoor in Sanur in de hoofdstraat (Jl. Danau Tamblingan) ik het beste geld kan wisselen? dit omdat ik vorig jaar in Sanur flink bedonderd ben door een money changer in de hoofdstraat. Eerlijk gezegd ben ik nu een beetje bang om geld te wisselen. Weet jij misschien een betrouwbaar kantoor? Alvast bedankt. Vriendelijke groet, Joyce

17-11-2013
Als je bang bent om opnieuw bedonderd te worden ga dan naar een officiële geld wissel kantoor daar krijg je een goede koers en is alles eerlijk. In sanur ken ik geen officiële wisslekantoor maar in (Kuta) wel, die zit op de hoek van jalan Legian en jalan Pantai op de hoek bij Bemo corner. Daar zou je je geld in 1 keer kunnen wisselen en heb je geen problemen door steeds weer te moeten wisselen.ik ga daar ook altijd heen.Het is even heen en weer maar scheelt wel stress oplopen.En als je gaat pinnen bij een ATM doe dat dan vroeg in de morgen, de common world atm staat vaak in een mini mart . vr gr Mike

17-11-2013
Dank je wel voor je antwoord Mike. Vr. groet, Joyce

wie weet hoe het ontbijt was/is (1 reacties)
jet
24-8-2013
Hallo Anneke, las dat je met je gezin logeerde in Htl Ari Putri, was die echt zo slecht en vies. het ontbijt was ook heel karig las ik, krijg je dan bij je ontbijt geen nasi of bami, geen fruit etc.????? dank je wel voor je reaktie

F.maas
1-12-2013
helaas ben ik nooit in Ari Putri geweest. Wij logeerden in Bali Hyatt

Pinnen Bali (Indonesie) (4 reacties)
Marije
1-8-2013
Hallo allemaal, Wij krijgen net bericht van onze reisorganisatie dat er problemen met de pinautomaten in Bali zijn. Niet alle maestro kaarten worden geaccepteerd. Heeft iemand hier al mee te maken gehad? Of weet iemand of je in de buurt van sanur nog wel kunt pinnen? Gr. Marije

2-8-2013
Hallo Marije ik heb zover alleen een probleem gehad met de Niaga bank pin automaat ,de BCA pin automaat deed het nog wel, maar vraag even na bij je bank hoe je eventueel wel kunt pinnen, Zij moeten kunnen zien welke pin automaten van Indonesische banken wel de maestro kaart accepteren.en zorg dat je de bankkaart activeert voor pinnen buiten europa dat kan je online of bij de bank doen. Anders werkt geen enkele kaart daar in Bali. vr gr Mike

Marije
2-8-2013
Oke, bedankt!

7-9-2013
Hoi, Blijf aub ook opletten met het geld wisselen op straat. Dit jaar in Sanur ook weer bijna benadeeld. Laat je niet afleiden, tel de koers goed na op een rekenmachine, en geef je eigen euro's pas op het laatst af. Ik zou iets van 6 miljoen 880.000 ruppiah moeten krijgen, en de persoon wilde me afschepen met 6 miljoen en 80.000 ruppiah, dus dat is dan omgerekend 60 euro te weinig. Door al die grote getallen raak je soms de tel kwijt. Blijf echt alert! Ik zou niet vertrouwen op alleen een pinpasje, maar ook contact geld meenemen.

7-9-2013
contant geld bedoelde ik natuurlijk

hotel gezocht met familiekamers (1 reacties)
pascal
26-7-2013
Weet iemand een hotel met een famiekamer of connecting room in Sanur? Liefst aan het strand.

7-9-2013
Hoi Pascal, Je vraag is van even geleden, heb je inmiddels al geboekt? Anders wil ik nog wel hierop reageren, groetjes, Sylvia

hotel sanur (1 reacties)
dirk
30-6-2013
we gaan in september naar sanur heeft iemand ervaring met hotel sanur beach hoe is het weer halfweg september kun je snorkelen in sanur

1-7-2013
Hallo Dirk ik heb geen ervaring met Hotel Sanur beach het weer zou goed moeten zijn want het is hoog seizoen in die periode en dus droge tijd met veel zon.In Sanur kun je niet snorkelen. als je mooi wilt snorkelen zijn er andere plekjes waar je dit kunt doen. als je terug leest hiier in de vraag en antwoorden staan er verschilende plaatsen beschreven door Syll of door mij.Ook kun je even hier boven onder accomodaties linker kolpm kijken sanur aanklikken en daar staan ook tips van andere mensen die hier zijn geweest of onder bezienswaardigheden. als je meer wilt weten vraag gerust. vr gr Mike

Fietstocht en dolfijnen spotten (3 reacties)
Hendrika
12-5-2013
We gaan met onze 2 kinderen en 2 kleinkinderen ( 6 en 8 jaar) naar bali in juli, we zouden graag de afdaling per fiets doen van Gunung Agung, is dit niet te gevaarlijk met 2 kl kind ? Wie weet waar we het beste de dolfijnen kunnen spotten , We hebben reeds een overnachting in Lovina geboekt, naar welke uitstapbureau ga je dan best ?

13-5-2013
Hallo Hendrika zoek even op Google daar staan video's van de Gunung Agung afdaling (U tube) dan heb je een beetje het idee of het wel een goed plan is om met 2 kleine kinderen de afdaling te maken, zelf denk ik dat het geen goed idee is en al helemaal niet als het nat weer is ( zie video op utube) En over het dolfijnen spotten kun je ook zoeken op Google daar vind je onder dofijnen spotten in Lovina een aantal sites waaronder 1 van tripadvisor met beoordelingen van mensen die geweest zijn. Kijk ook even hier op zoover onder Bali dan links in de kolom naar Lovina aanklikken en daar staan ook nog tips die je misschien kunt gebruiken. Zo staan er tips onder elke plaatsnaam zoals onder Sanur ,Ubud,Lovina, *** a/Legian enz als je die even bekijkt kun je misschien je voordeel mee doen bijvoorbeeld om een chaufeur te regelen of waar heen te gaan. vr groet MIke

Hendrika
13-5-2013
Bedankt voor info

14-5-2013
Hoi Hendrika, Wat betreft het fietsen, bedoel je misschien de fietstocht met East Bali Bike Tours? Deze hebben wij gedaan toen onze kinderen net 7 en bijna 11 waren. Ze bieden verschillende niveaus aan, wij hadden het tweede niveau. Wanneer je het eenvoudigste niveau neemt, dan start je niet zo hoog, en je eindigt bij een wit strandje waar je kunt eten en nog wat zwemmen. Je kunt vragen of er ook fietsen zijn met zitje achterop, eventueel voor de jongste. Rond Ubud hebben wij eerder wel een fietstoer gedaan, waarbij de jongste (toen net 5) achterop zat, dat was met Banyan Bike Tours. Houd er wel rekening mee, dat de kinderfietsen op Bali alleen handremmen hebben, dat heeft mij nog wel een slapeloze nacht bezorgd, voordat we gingen, omdat ze hier gewend waren aan de terugtraprem. Maar alles is goed gegaan, je kunt ook een stukje in de auto, als de kinderen moe worden, of als het in het begin te steil is. De fietsen gaan dan gewoon weer op de auto. De mensen van East Bali Bike zijn geweldig, je kunt ook bijv. je fietstoer plannen tussen het wisselen van 2 hotels in, en zij brengen dan na afloop met je koffers naar de volgende bestemming. Zo maak je van die reisdag toch een leuke dag, en is meteen je transport geregeld. Wij zijn 2x in Lovina dolfijnen wezen spotten, en beide keren moesten we gewoon rond 05.45 op het strand staan, en daar betaal je dan voor het bootje, toen steeds USD6 pp. Eerste keer op het strand bij Aneka hotel, laatste keer aan het eind van Jl. Rambutan. Volgens mij hoef je niets te boeken, wordt alleen maar duurder. Heb je nog meer vragen over Bali met (klein)kinderen, stel gerust nog meer vragen! Groetjes, Sylvia

uitgaven per dag (11 reacties)
dennis
5-5-2013
Hoeveel geld heb ik nodig in bali per persoon per dag voor eten en drinken? En wat kosten de gemiddelde entree kosten van bezienswaardigheden?

1 2 3 4 5 6 7 volgende

Aanbiedingen

Last minute

Plaats Zoover op je website!

Meer mogelijkheden om Zoover te integreren op je site...

Poll

Wat ga jij doen met Pasen?