Vraag & Antwoord Sanur

Sanur
626 beoordelingen
Vraag & Antwoord Sanur
Even geduld a.u.b.

De beste prijzen en last minutes voor Sanur bij:

Electrische fiets (3 reacties)
Marloes 08 oktober 2014

Hallo Bali hangers. Weet iemand of je daar al electrische fietsen kan huren? En zo ja, wat zijn de kwaliteiten / ervaringen? Alvast bedankt voor eventuele reacties

theo 11 oktober 2014

sorry geen elektrische fietsen gezien wel scooters in overvloed

Lucia 15 oktober 2014

In Sanur kan je wel electrische fietsen huren. Schuin tegenover restaurant japun echter zijn wel prijzig!!!

Marloes 18 oktober 2014

Bedankt, vrienden van mij op Bali kennen dat restaurant wel. Zij gaan eens kijken. Tja de prijs.... We zullen proberen wat te onderhandelen.

reisschema vanuit sanur (3 reacties)
dannyol 09 september 2014

Wij hebben de volgende indeling gemaakt om onze dagen op Bali door te komen en ik ben erg benieuwd of het allemaal haalbaar is. Ik heb hieronder dus ons huidige reisschema geplaatst, graag commentaar leveren waar je denkt dat we wat missen of iets niet haalbaar hebben: dag 1 Vertrek vanaf amsterdam dag 2 Aankomst op Bali omstreeks 15:00 lokale tijd dag 3 - dag 4 Excursie (buleleng, lovina, air panas, gitgit) dag 5 Excursie (Batur vulkaan, pura besakih) dag 6 raften + olifanten dag 7 Excursie (Pura uluwatu, paragliden) dag 8 Snorkelen/manta roggen (nusa penida) dag 9 Sanur -> Gilli trawagan dag 10 Gilli trawagan dag 11 Gilli trawagan -> sanur dag 12 Excursie (Ubud, monkey forrest, rijstvelden, tanah lot) dag 13 Vertrek op Bali omstreeks 16:10 dag 14 Aankomst op Amsterdam alvast bedankt

Lucia 30 september 2014

Om dit allemaal te willen zien en te doen is natuurlijk haalbaar, maar had dan 1 a 2 weken langer geboekt. De afstanden zijn te ver en de wegen zijn niet zoals in NL. Klimaat speelt ook een rol, tempo ligt lager. Wat jij wil in 2 weken is niet haalbaar.

dannyol 13 oktober 2014

Bedankt voor je reactie Lucia, we hebben t.o.v. het bovenstaande schema 1 dag verwijderd en hiervoor een rustdag ingepland. de rest was allemaal (goed) te doen. Dus wel degelijk haalbaar

Lucia 15 oktober 2014

Ik persoonlijk vind het wat veel in 13 dagen maar dat is denk ik gewoon persoonlijk. Ik hoop dat jullie net zo genieten van Bali als wij altijd doen het is echt een fantastisch eiland!!!

Excursie 4 dgn Lombok-Gili (1 reactie)
Fia Moerman 31 augustus 2014

Wij (vriendin en ik) willen tijdens onze vakantie op Bali, Sanur, graag een aantal dagen (4-5) naar de Gili-eilanden + Lombok. In Ned bijboeken kost ca 450,00 euro. Is het goedkoper om dat op Bali te boeken, wie heeft info hierover en ervaring mee? Wie heeft al eens met Cathay Pacific naar Bali gevlogen en hoe is dat bevallen, is er bijv. voldoende beenruimte? Alvast bedankt voor de reactie(s), groet Fia

Lucia 30 september 2014

Ik zou dat zeker op Bali regelen, je kan met de fastboat naar de Gili eilanden, of met het vliegtuig naar Lombok en dan met de boot over. Retour fastboat is dacht ik zo een 80 euro en hotel kan vanaf zo een 50 euro per kamer per nacht tot zo duur als jezelf wilt. Cathay is prima, echter Maleisie of Gauda vind ik qua service en beenruimte veel beter.

euro (4 reacties)
ton 15 mei 2014

Hallo Vraagje is het ook mogelijk om in euro's te betalen op Bali Is dit aan te raden of beter geld wisselen

Wilma 20 mei 2014

Het is niet zo gebruikelijk. En zo ja accepteren ze alleen papiergeld. Het beste is het even van te voren te vragen bij het hotel. Dan moet je de koers in de gaten houden. Wij hebben toen de dollar heel laag stond, gevraagd of we in dollars konden betalen. Was voordeliger. Maar je kunt heel goed roepia's pinnen. En. Ik verwacht dat je bij het omrekenen van euro naar roepia geflest wordt

ton 20 mei 2014

Wilma bedankt voor je reactie We zullen dan daar wisselen en pinnen Weet jij misschien ook hoe het werkt op Hong Kong airport daar hebben we namelijk een tussen stop van 4 uur kan je daar wel met euro's betalen ?

Wilma 20 mei 2014

Geen ervaring in Hongkong. We pinnen altijd een klein bedrag op de AirPort om wat handgeld te hebben. Betalen met creditcard is altijd makkelijk.

Lucia 30 september 2014

Op elke airport kan je met euro's betalen, echter je krijgt wisselgeld terug in de valuta van dat land. Je kan beter met creditcard op airports betalen. Pinnen op Bali gaat makkelijk en goed, neem wat cash mee voor de zekerheid

Nederlands sprekende chauffeur (4 reacties)
Marion 17 april 2014

Wij gaan in september naar Sanur. Weet iemand een goede nederland sprekende chauffeur. En aan wat voor prijs moeten we denken per dag. Alvast bedankt.

Harry 20 mei 2014

Wat verwacht je van Bali. Engels is al heel wat. Een Nederlands sprekende Balinese chauffeur zal een toevalstreffer zijn.

Marion 20 mei 2014

Hoi Harry Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels 3 "toevalstreffers" gevonden.

syl11 21 mei 2014

Hoi Marion, Sorry voor de late reaktie, op de een of andere manier kon ik de vragen en antwoorden niet meer zien op Zoover. Er zijn veel Nederlands sprekende gidsen/chauffeurs te vinden op Bali hoor, bijv. Take it Easy Bali/Mr. Dana. Je moet alleen even op de prijzen letten. De prijzen voor een chauffeur per dag liggen op Bali rond de 450.000/500.000 inr., voor een halve dag ca. 300.000/350.000. Soms berekenen Nederlands sprekende gidsen/chauffeurs de tour in Euro's, je komt bedragen tegen rond de 60 Euro per dag, maar dit is natuurlijk veel duurder dan de Balinese prijzen. Vaak is er dan wel een gids bij inbegrepen, die veel vertelt over het land, maar ook de Balinese chauffeurs spreken vaak Engels en kunnen je veel vertellen en laten zien. Veel succes! Fijne vakantie!

Marion 29 mei 2014

Dank je voor je reactie Syl

Keuze Sativa Sanur Cottages 3* of Puri Santrian 4* (3 reacties)
Maaike 05 februari 2014

Hallo, Wij gaan op 19 juli 2014 op huwelijksreis voor 17 nachten. Nu willen wij kiezen tussen bovenstaande hotels. Ik snap dat driesterren minder luxe is dan viersterren. Maar voor mijn huwelijksreis wil ik natuurlijk wel dat het een prima hotel is. Het verschil is 1500 euro. Is Puri Santrian in juli 1500 euro meer waard?? Iemand nog tips?

syl11 06 februari 2014

Hoi Maaike, Alvast veel plezier met de voorbereidingen voor je huwelijksreis! Er is op Bali zoveel te zien, zou het geen leuk idee zijn om op verschillende lokaties te verblijven? Je kunt vanuit Sanur ook wel dagtripjes maken, maar het verkeer is hectisch, en je moet dan steeds weer terug. De mensen op dit forum willen je helpen met verschillende lokaties te noemen, aangepast aan wat jullie willen doen en zien. Dat hoeft niet altijd duurder uit te werken. En het vervoer is al helemaal geen probleem, er is overal transport te vinden tegen goedkope prijzen, en ook de hotels willen je graag halen en brengen. Ik kan je vraag verder niet beantwoorden, omdat ik er niet ben geweest. Kom weleens met de fiets langs het Puri Santrian, en dat ziet er allemaal prachtig uit, maar wij zouden geen drie weken in hetzelfde hotel willen zitten op Bali, omdat er zoveel meer te zien is. Er zijn zoveel verschillende landschappen te zien op het eiland. Maar dit is onze persoonlijke smaak hoor, willen jullie liever gewoon drie weken op een stekje verblijven, dat is dat helemaal goed! Hopelijk kan een ander dan nog je vraag beantwoorden. Groetjes, Sylvia

Eric 07 februari 2014

Kijk anders naar het Sanur Beach hotel.. Vond deze ook niet bijzonder duur en het is een mooi hotel

Harry 20 mei 2014

Voordat je boekt kun je via email wel afdingen (tawar tawar). Afdingen is erg gebruikelijk in Indonesië. Ik weet wel een mooi en ook luxe hotel in Sanur. Tandjung Sari. Ik raad aan niet de hele tijd in Sanur te blijven. Is al aardig verknoeid door toerisme. Bezoek ook in bijv. Ubud. Bijv. Hotel Agung Raka, en dan een bungalow. succes.

Weer september (1 reactie)
Rlogmans 02 februari 2014

Hoi wij vroegen ons af wat het weer doet in september.

Eric 07 februari 2014

Wisselvallig.. je zit tegen het regenseizoen aan.

Slangen op Bali (1 reactie)
Leonie 07 januari 2014

In september gaan mijn vriend en ik naar Bali, ik heb er heel veel in in, alleen ben ik nogal bang voor slangen.. Is er een kans, of gebeurt het weleens dat deze in je hotelkamer komen, (we hebben in een van de hotels waar we verblijven bv een buitendouche.) Moet je je kamer steeds checken op ongedierte of valt dit mee? En kom je over het algemeen veel slangen tegen in de natuur, bij wandelingen door rijstvelden of bij tempels? Moet je bv echt uitkijken waar je loopt of valt dit allemaal wel mee? Hopelijk is er iemand die mij gerust kan stellen. Ik hou ontzettend van reizen en mooie plekken ontdekken en wil niet dat mijn angst dit voor mij verpest!! Alvast bedankt voor de reacties!! groetjes..

syl11 14 januari 2014

Hoi Leonie, Wij gaan al jaren naar Bali, en hebben nog nooit een slang bij het zwembad of in het hotel gezien. Ook niet tijdens een wandeling door de rijstvelden. Wel een enkele maal in de zee bij het snorkelen, maar we zwemmen dan gewoon weg, en dan is er eigenlijk niets aan de hand. Zelf zijn wij helemaal niet bang of vies van allerlei diertjes, maar je moet wel realistisch zijn: je bent in de tropen: dus gecko's, kikkers, muggen etc., daaraan kun je niet ontkomen, ligt ook nog wel een beetje aan het gebied waar je zit. Heb je een buitenbadkamer, dan kun je deze dieren er allemaal tegenkomen, maar behalve dat de mug je kan steken, of dat de gecko's/kikkers harde geluiden kunnen maken, gebeurt er eigenlijk niets. 's Avonds sprayen wij met deet, dit is ook in het regenseizoen overdag aan te raden. Maar laat dit vooral geen obstakel zijn om niet naar Bali te gaan, het is zo'n mooi eiland, en biedt zoveel natuurschoon, cultuur, lekker eten, lieve mensen enzo, ga gerust! Zelf ben ik bijv. niet zo dol op honden, en als we dan gaan fietsen, kunnen ze weleens blaffen enzo. In het begin fietste ik dan soms hard door, met als gevolg dat weleens een hond achter me aan kwam, vond ik echt afschuwelijk. Maar na al die jaren ben ik eraan gewend, negeer ze gewoon, en blijf langzaam fietsen, dan blijven zij ook gewoon liggen. Heb je nog meer vragen over bepaalde gebieden, kijk dan nog eens de laatste pagina's van dit forum door, of stel gerust nog een vraag. Veel plezier met de voorbereidingen, groetjes, Sylvia

pinnen in Sanur (5 reacties)
Joyce 10 november 2013

Hallo, Wij gaan eind november 2013 naar Sanur. Wie kan mij vertellen of er nog problemen zijn met het pinnen in Sanur, dit omdat er in augustus jl. problemen waren met pinnen (Maestro). Vriendelijke groet, Joyce

Mike 11 november 2013

Hallo Joyce het probleem is er nog steeds je kunt pinnen bij commonworld bank of bij de BNI bank. en vraag even aan je eigen bank wat je eventueel zou kunnen doen.Je hebt een alternatief maar dat is duur door te pinnen met je credit card.Het beste is eigenlijk om geld mee te nemen.Dat is misschien de goedkoopste manier doordat de koers op dit moment goed is en even bij de beste geld wisselkantoor wisselen zonder commisie vr gr Mike

1 2 3 4 5 6 7 8 volgende

Plaats Zoover op je website!

Meer mogelijkheden om Zoover te integreren op je site...

Poll

Vier je carnaval of ga je liever op vakantie?