Vraag & Antwoord Sanur

1 2 3 4 5 6 7 volgende

euro (3 reacties)
ton
15-5-2014
Hallo Vraagje is het ook mogelijk om in euro's te betalen op Bali Is dit aan te raden of beter geld wisselen

Wilma
20-5-2014
Het is niet zo gebruikelijk. En zo ja accepteren ze alleen papiergeld. Het beste is het even van te voren te vragen bij het hotel. Dan moet je de koers in de gaten houden. Wij hebben toen de dollar heel laag stond, gevraagd of we in dollars konden betalen. Was voordeliger. Maar je kunt heel goed roepia's pinnen. En. Ik verwacht dat je bij het omrekenen van euro naar roepia geflest wordt

ton
20-5-2014
Wilma bedankt voor je reactie We zullen dan daar wisselen en pinnen Weet jij misschien ook hoe het werkt op Hong Kong airport daar hebben we namelijk een tussen stop van 4 uur kan je daar wel met euro's betalen ?

Wilma
20-5-2014
Geen ervaring in Hongkong. We pinnen altijd een klein bedrag op de AirPort om wat handgeld te hebben. Betalen met creditcard is altijd makkelijk.

Nederlands sprekende chauffeur (4 reacties)
17-4-2014
Wij gaan in september naar Sanur. Weet iemand een goede nederland sprekende chauffeur. En aan wat voor prijs moeten we denken per dag. Alvast bedankt.

Harry
20-5-2014
Wat verwacht je van Bali. Engels is al heel wat. Een Nederlands sprekende Balinese chauffeur zal een toevalstreffer zijn.

20-5-2014
Hoi Harry Bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels 3 "toevalstreffers" gevonden.

21-5-2014
Hoi Marion, Sorry voor de late reaktie, op de een of andere manier kon ik de vragen en antwoorden niet meer zien op Zoover. Er zijn veel Nederlands sprekende gidsen/chauffeurs te vinden op Bali hoor, bijv. Take it Easy Bali/Mr. Dana. Je moet alleen even op de prijzen letten. De prijzen voor een chauffeur per dag liggen op Bali rond de 450.000/500.000 inr., voor een halve dag ca. 300.000/350.000. Soms berekenen Nederlands sprekende gidsen/chauffeurs de tour in Euro's, je komt bedragen tegen rond de 60 Euro per dag, maar dit is natuurlijk veel duurder dan de Balinese prijzen. Vaak is er dan wel een gids bij inbegrepen, die veel vertelt over het land, maar ook de Balinese chauffeurs spreken vaak Engels en kunnen je veel vertellen en laten zien. Veel succes! Fijne vakantie!

29-5-2014
Dank je voor je reactie Syl

Keuze Sativa Sanur Cottages 3* of Puri Santrian 4* (3 reacties)
Maaike
5-2-2014
Hallo, Wij gaan op 19 juli 2014 op huwelijksreis voor 17 nachten. Nu willen wij kiezen tussen bovenstaande hotels. Ik snap dat driesterren minder luxe is dan viersterren. Maar voor mijn huwelijksreis wil ik natuurlijk wel dat het een prima hotel is. Het verschil is 1500 euro. Is Puri Santrian in juli 1500 euro meer waard?? Iemand nog tips?

6-2-2014
Hoi Maaike, Alvast veel plezier met de voorbereidingen voor je huwelijksreis! Er is op Bali zoveel te zien, zou het geen leuk idee zijn om op verschillende lokaties te verblijven? Je kunt vanuit Sanur ook wel dagtripjes maken, maar het verkeer is hectisch, en je moet dan steeds weer terug. De mensen op dit forum willen je helpen met verschillende lokaties te noemen, aangepast aan wat jullie willen doen en zien. Dat hoeft niet altijd duurder uit te werken. En het vervoer is al helemaal geen probleem, er is overal transport te vinden tegen goedkope prijzen, en ook de hotels willen je graag halen en brengen. Ik kan je vraag verder niet beantwoorden, omdat ik er niet ben geweest. Kom weleens met de fiets langs het Puri Santrian, en dat ziet er allemaal prachtig uit, maar wij zouden geen drie weken in hetzelfde hotel willen zitten op Bali, omdat er zoveel meer te zien is. Er zijn zoveel verschillende landschappen te zien op het eiland. Maar dit is onze persoonlijke smaak hoor, willen jullie liever gewoon drie weken op een stekje verblijven, dat is dat helemaal goed! Hopelijk kan een ander dan nog je vraag beantwoorden. Groetjes, Sylvia

Eric
7-2-2014
Kijk anders naar het Sanur Beach hotel.. Vond deze ook niet bijzonder duur en het is een mooi hotel

Harry
20-5-2014
Voordat je boekt kun je via email wel afdingen (tawar tawar). Afdingen is erg gebruikelijk in Indonesië. Ik weet wel een mooi en ook luxe hotel in Sanur. Tandjung Sari. Ik raad aan niet de hele tijd in Sanur te blijven. Is al aardig verknoeid door toerisme. Bezoek ook in bijv. Ubud. Bijv. Hotel Agung Raka, en dan een bungalow. succes.

Weer september (1 reacties)
Rlogmans
2-2-2014
Hoi wij vroegen ons af wat het weer doet in september.

Eric
7-2-2014
Wisselvallig.. je zit tegen het regenseizoen aan.

Slangen op Bali (1 reacties)
Leonie
7-1-2014
In september gaan mijn vriend en ik naar Bali, ik heb er heel veel in in, alleen ben ik nogal bang voor slangen.. Is er een kans, of gebeurt het weleens dat deze in je hotelkamer komen, (we hebben in een van de hotels waar we verblijven bv een buitendouche.) Moet je je kamer steeds checken op ongedierte of valt dit mee? En kom je over het algemeen veel slangen tegen in de natuur, bij wandelingen door rijstvelden of bij tempels? Moet je bv echt uitkijken waar je loopt of valt dit allemaal wel mee? Hopelijk is er iemand die mij gerust kan stellen. Ik hou ontzettend van reizen en mooie plekken ontdekken en wil niet dat mijn angst dit voor mij verpest!! Alvast bedankt voor de reacties!! groetjes..

14-1-2014
Hoi Leonie, Wij gaan al jaren naar Bali, en hebben nog nooit een slang bij het zwembad of in het hotel gezien. Ook niet tijdens een wandeling door de rijstvelden. Wel een enkele maal in de zee bij het snorkelen, maar we zwemmen dan gewoon weg, en dan is er eigenlijk niets aan de hand. Zelf zijn wij helemaal niet bang of vies van allerlei diertjes, maar je moet wel realistisch zijn: je bent in de tropen: dus gecko's, kikkers, muggen etc., daaraan kun je niet ontkomen, ligt ook nog wel een beetje aan het gebied waar je zit. Heb je een buitenbadkamer, dan kun je deze dieren er allemaal tegenkomen, maar behalve dat de mug je kan steken, of dat de gecko's/kikkers harde geluiden kunnen maken, gebeurt er eigenlijk niets. 's Avonds sprayen wij met deet, dit is ook in het regenseizoen overdag aan te raden. Maar laat dit vooral geen obstakel zijn om niet naar Bali te gaan, het is zo'n mooi eiland, en biedt zoveel natuurschoon, cultuur, lekker eten, lieve mensen enzo, ga gerust! Zelf ben ik bijv. niet zo dol op honden, en als we dan gaan fietsen, kunnen ze weleens blaffen enzo. In het begin fietste ik dan soms hard door, met als gevolg dat weleens een hond achter me aan kwam, vond ik echt afschuwelijk. Maar na al die jaren ben ik eraan gewend, negeer ze gewoon, en blijf langzaam fietsen, dan blijven zij ook gewoon liggen. Heb je nog meer vragen over bepaalde gebieden, kijk dan nog eens de laatste pagina's van dit forum door, of stel gerust nog een vraag. Veel plezier met de voorbereidingen, groetjes, Sylvia

pinnen in Sanur (5 reacties)
10-11-2013
Hallo, Wij gaan eind november 2013 naar Sanur. Wie kan mij vertellen of er nog problemen zijn met het pinnen in Sanur, dit omdat er in augustus jl. problemen waren met pinnen (Maestro). Vriendelijke groet, Joyce

11-11-2013
Hallo Joyce het probleem is er nog steeds je kunt pinnen bij commonworld bank of bij de BNI bank. en vraag even aan je eigen bank wat je eventueel zou kunnen doen.Je hebt een alternatief maar dat is duur door te pinnen met je credit card.Het beste is eigenlijk om geld mee te nemen.Dat is misschien de goedkoopste manier doordat de koers op dit moment goed is en even bij de beste geld wisselkantoor wisselen zonder commisie vr gr Mike

11-11-2013
Hallo Mike, Dank je wel voor jouw reactie. Vreemd dat het probleem zich nog steeds voordoet op Bali/Sanur. Ik zal voor de zekerheid cash geld meenemen. Vriendelijke groet, Joyce

16-11-2013
Mike, kun je mij ook zeggen bij welk geldwisselkantoor in Sanur in de hoofdstraat (Jl. Danau Tamblingan) ik het beste geld kan wisselen? dit omdat ik vorig jaar in Sanur flink bedonderd ben door een money changer in de hoofdstraat. Eerlijk gezegd ben ik nu een beetje bang om geld te wisselen. Weet jij misschien een betrouwbaar kantoor? Alvast bedankt. Vriendelijke groet, Joyce

17-11-2013
Als je bang bent om opnieuw bedonderd te worden ga dan naar een officiële geld wissel kantoor daar krijg je een goede koers en is alles eerlijk. In sanur ken ik geen officiële wisslekantoor maar in (Kuta) wel, die zit op de hoek van jalan Legian en jalan Pantai op de hoek bij Bemo corner. Daar zou je je geld in 1 keer kunnen wisselen en heb je geen problemen door steeds weer te moeten wisselen.ik ga daar ook altijd heen.Het is even heen en weer maar scheelt wel stress oplopen.En als je gaat pinnen bij een ATM doe dat dan vroeg in de morgen, de common world atm staat vaak in een mini mart . vr gr Mike

17-11-2013
Dank je wel voor je antwoord Mike. Vr. groet, Joyce

wie weet hoe het ontbijt was/is (1 reacties)
jet
24-8-2013
Hallo Anneke, las dat je met je gezin logeerde in Htl Ari Putri, was die echt zo slecht en vies. het ontbijt was ook heel karig las ik, krijg je dan bij je ontbijt geen nasi of bami, geen fruit etc.????? dank je wel voor je reaktie

F.maas
1-12-2013
helaas ben ik nooit in Ari Putri geweest. Wij logeerden in Bali Hyatt

Pinnen Bali (Indonesie) (4 reacties)
Marije
1-8-2013
Hallo allemaal, Wij krijgen net bericht van onze reisorganisatie dat er problemen met de pinautomaten in Bali zijn. Niet alle maestro kaarten worden geaccepteerd. Heeft iemand hier al mee te maken gehad? Of weet iemand of je in de buurt van sanur nog wel kunt pinnen? Gr. Marije

2-8-2013
Hallo Marije ik heb zover alleen een probleem gehad met de Niaga bank pin automaat ,de BCA pin automaat deed het nog wel, maar vraag even na bij je bank hoe je eventueel wel kunt pinnen, Zij moeten kunnen zien welke pin automaten van Indonesische banken wel de maestro kaart accepteren.en zorg dat je de bankkaart activeert voor pinnen buiten europa dat kan je online of bij de bank doen. Anders werkt geen enkele kaart daar in Bali. vr gr Mike

Marije
2-8-2013
Oke, bedankt!

syl
7-9-2013
Hoi, Blijf aub ook opletten met het geld wisselen op straat. Dit jaar in Sanur ook weer bijna benadeeld. Laat je niet afleiden, tel de koers goed na op een rekenmachine, en geef je eigen euro's pas op het laatst af. Ik zou iets van 6 miljoen 880.000 ruppiah moeten krijgen, en de persoon wilde me afschepen met 6 miljoen en 80.000 ruppiah, dus dat is dan omgerekend 60 euro te weinig. Door al die grote getallen raak je soms de tel kwijt. Blijf echt alert! Ik zou niet vertrouwen op alleen een pinpasje, maar ook contact geld meenemen.

syl
7-9-2013
contant geld bedoelde ik natuurlijk

1 2 3 4 5 6 7 volgende

Aanbiedingen

Last minute

Plaats Zoover op je website!

Meer mogelijkheden om Zoover te integreren op je site...

Poll

Hoe beveilig jij je spullen op vakantie?