Lembongan Island

Reviews over Lembongan Island

Heerlijk eiland 30 minuten varen van Bali

Vanessa,
    25-11-2018

Een heerlijk eilandje 30 minuten varen van het drukke Bali. Met een scooter het hele eiland over naar de meest rustige plekjes. Heerlijk een paar dagen ontspannen. Kleine strandjes en leuke tentjes. Wij zaten boven op een heuvel in een fantastische guesthouse bij een ontzettend lieve familie. Niets was te gek ze hielpen ons waar nodig. Dmas huts is zeker een aanrader als je naar lembongan gaat, en uit de drukte wil blijven. Je bent binnen 15 min met een scooter in leuke dorpjes aan de kust . Waar je heerlijk een drankje kan drinken met je voetjes in het zand genieten van de zonsondergang, en als de zon onder is heerlijk een hapje eten in 1 van de vele gezellige eettentjes.

Prachtig eiland

Kayleigh,
    17-11-2018

Wij zijn afgelopen september naar Bali geweest en ook een paar dagen naar het eiland Nusa Lembongan. Toen we hier aankwamen was meteen al te zien dat de zee heel erg helder was en mooie witte stranden. Dit was echt schitterend om te zien. We kwamen er wel gauw genoeg achter dat we wegen erg evaarlijk zijn. Overal zitten gaten en deuken in de weg. Ondanks de slechte wegen is het wel het meest makkelijk om een scooter te huren, aangezien hier alleen trucks rond rijden en je voor een ritje al net zoveel betaald als een hele dag een scooter huren. Overdag kun je hier lekker relaxen maar je kan er ook erg mooi snorkelen, de kans is ook groot dat je mantas tegenkomt. Een paar super leuke dagen gehad op dit eiland! Een nadeel vonden we wel dat er 's avonds niet erg veel meer te beleven was.

Adembenemend pareltje

Nadine Bouwman,
    31-10-2018

Wat een adembenemend eiland. Niet zo toeristisch als Bali, maar echt terug in de tijd. Hobbelige wegen, leuke Indonesische tentjes waar je niet in de rij staat en hoeft te reserveren. Bezoek een van de mooiste stranden van de wereld in het noorden van het eiland (en het eiland is klein: van zuid naar noord is 20min) en je voelt je als een bounty godin tussen alle hangmatjes en palmbomen. Vergeet mangrove point niet waarbij je samen in een idyllisch bootje door de mangrove vaart. En voel de adrenaline stromen door je lijf bij Devils Tear. En als je echt echt alles uit je bezoek wilt halen, sla dan het snorkelen met mantas niet over. Als afsluiter de yellow bridge over om nusa ceningan te bezoeken. Lekker lunchen bij een warung en met een cocktail in je hand genieten van het uitzicht over sunday beach. In 1 woord... oke 2... fascinerend pareltje!

Ademloos

Judith Rerimassie,
    30-10-2018

Huur een motorscooter en geniet van alle indrukken die je van Nusa Lembongan krijgt, ga die mooie yellow bridge over om naar Nusa Ceningan te gaan en zo mogelijk naar Nusa Penida, sla geen snorkel of duikmomentje over in Manta Bay en geniet daarna van je rust op de stranden van Crystal Bay of Dreambeach

Gereisd met vrienden in oktober 2018

Droomeilandje

Nickje,
    12-2-2017

Lembongan island is een klein eiland zo'n 30 minuten vanaf sanur met de fast boat. Het heeft super mooie stranden. Het is wel slim om een scooter te huren. Dan kom je op de mooiste plekken. Zelfs met kleine kinderen is dit goed te doen. Wij zaten op bali belvil. Echt een aanrader.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017
Lembongan Island scoort een 8,8 uit 10, op basis van 28 reviews