Vakantiehuis Sudanita Homestay

Vakantiehuis Sudanita Homestay
Sudanita Homestay
9,3

28 reviews over Vakantiehuis Sudanita Homestay in het Nederlands

Wat moet ik hier nog aan toevoegen?

Paul, 30-7-2014

Als ervaren reiziger zou ik nimmer een hele hoge waardering geven omdat er altijd wel iets is aan te merken. Maar nu geef ik de maximale waardering. Want de homestay is geweldig. Verwacht geen vijfsterren luxe maar een uiterst aangenaam verblijf. Inderdaad in de jungle. Gede en het personeel sloofden zich uit zodat we ons vertroeteld voelden. In de prachtige botanische tropentuin met zijn bloemenpracht waren ook de nodige diersoorten. Onze zoon van 4 vermaakte zich uitstekend in de tuin en met het personeel. Gede bracht ons naar diverse plaatsen in Noord - en Oost Bali zoals o. a. Singaradja en Tirta Gangga en hij zwom met ons in zee. Een minpuntje? Ja, we verbleven te kort in dit paradijsje!
Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

Anders!!

marcel_steenbakkers, 4-8-2012

Soals hieronder al beschreven door andere is sudanita af van de gebaande paden. Een paar dagen in de middle of nowhere is een schok met het adres waar je ervoor was dat was voor ons ook zo. Herrlijk genoten, aardige, mensen, lekker eten, lekker gewandeld. Erg leuk en ook leerzaam voor de kids van 3 en 7. Zij vonden de wandeltocht super. De hond boy gaat dan ook mee, erg leuk. Fijne veranda om avonds te zitten met een goed boek! Enige minpuntje vonden wij de stoffige aankleding binnen. Alles is netjes maar het bedden, de gordijnen etc is allemaal wel aan een opfrisbeurtje toe. Verder top en ook leuk voor de kids!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Voor de tweede keer in Sudanita Homestay

syl, 1-2-2012

We waren in aug. 2011 voor de tweede keer in Sudanita Homestay. Gedé kwam ons halen bij ons hotel in Munduk, en bracht ons na ons verblijf bij de boot in Sanur om naar Lembongan te gaan.

Wat heerlijk om weer in deze mooie, rustgevende omgeving te zijn. We hebben weer Tirtagangga bezocht, en daar gegeten, dat verveelt niet.

Ook kwam East Bali Bike ons halen voor een prachtige fietstocht door oostelijk Bali.

De ontvangst van Ketut en Wayan was weer hartelijk, en er werd heerlijk voor ons gekookt. De kleine Putu was inmiddels al 2 geworden, en een schatje om te zien.

Ook hebben we ons sponsorkind en haar familie bezocht in Ababi, wat een belevenis op zich was. We kwamen midden in een ceremonie terecht, kregen sarongs om, en mocht mee, onvergetelijk!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

het oude vertrouwde Bali!

fm.klijberg@online.nl, 12-1-2012

Homestay Sudanita is een heerlijk huis gelegen in een tropisch paradijselijke tuin in een klein dorp vlabij Amlapura. Het verblijf wordt wel heel aangenaam gemaakt door de vriendelijke en adequate gastheer Gede en de heerlijke kookkunsten van Ketut. Ik heb in de buurt mooie wandeltochten gemaakt en ook een paar prachtige autotochten , langs de kust richting Amed en in het binnenland.

Verwacht geen resorts, sterrenrestaurants of loungeplekken maar ga voor de aangename sfeer, omgeving en mensen

Gereisd alleenreizend in december 2011

Geweldig!!!

Esther Kunstt, 10-6-2010

Prachtige homestay met geweldige service! Midden in de natuur, geen toerisme, SUPER!
Gereisd met vrienden in juni 2010

midden in de jungle

Kiki, 13-2-2010

Eind januari 2010 verbleven we 2 nachten in Sudanita Homestay. De weg ernaartoe is moeilijk te vinden, het zit midden in de jungle. De tuin is prachtig en op de veranda kan je van de rust en de omgeving genieten. Op het lagergelegen volleybalveld kunnen kinderen lekker spelen. We hebben met Gede een wandeltocht gemaakt, die was echt prachtig.

Bedenk echter wel dat je voor al je eten en drinken afhankelijk bent van de homestay (tenzij je een auto of scooter bij je hebt, of 's avonds over onverlichte junglepaden minstens een kwartier naar het dorp wilt lopen) en dat de prijzen vergeleken met de rest van Bali behoorlijk aan de hoge kant zijn.

De kamers zijn klein maar prima, met een grappige buitenbadkamer. Als er ook andere gasten zijn zit je wel op elkaars lip, (woonkamer heeft maar 2 stoelen, veranda heeft meerdere zitjes) samen ontbijten en avondeten, dus daar moet je van houden.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2010

Heerlijk verblijf

Familie van Betten, 5-10-2009

Als je van aktie houdt moet je hier zeker niet komen. Wil je genieten van de Balinese mensen, natuur, rust, lekker eten, dan is dit een super plek. Wij hebben hier 3 dagen met onze vier kinderen gezeten. Leeftijd 7,10,12 en 14. Je hebt het hele huis tot je beschikking, je kunt heerlijke wandelingen maken met Wayan en verschillende workshops doen. Erg leuk allemaal. Wij zouden hier zo weer naar toe gaan voor een paar dagen. Er is geen zwembad maar dat hebben we ook niet gemist.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2009

Het originele Bali

Hans en Jolanda, 13-9-2009

Sudanita homestay ligt in het meest orspronkelijke deel van Bali, de provincie Karangasem in het Oosten. Het is een prachtige villa, aan de rand van de wildernis, naast een originele kampong.

Gede, de huiseigenaar, verzorgt alles tot in de puntjes, vanaf het afhalen tot wegbrengen naar het volgende adres. Gede werd in korte tijd een soort vriend.

We hebben 7 dagen doorgebracht en hadden de hele villa voor ons, naast twee man personeel voor het huishouden en het eten verzorgde Gede alle excursies. We maakten hele mooie wandelingen door de sawahs en langs allerlei mooie velden en plantages. Hij liet ons zien hoe bananenbomen bloeien, kruidnagel, cashewnoten en pinda's groeien. Het bestaan is in het Oosten van Bali is hard; mensen moeten werken voor hun eten en leven in hele kleine hutjes van bamboepalen met matten van gras en bamboe als muur en dak, tussen kippen zwijnen.

We hebben hier het echte Bali leren kennen, zelfs de toeristische trekpleisters in een ander daglicht gezien.

Gereisd met partner in juli 2009

het échte bali-gevoel in sudanita homestay

arie en sylvia, 7-9-2009

wij zijn 4 dagen in sudanita homestay geweest. alles was tot in de puntjes geregeld: vanaf moment van ophalen in sanur, alle uitjes die we maakten, het heerlijke eten, de schone kamers en buitendouches, gewoon heerlijk. wat ons vooral aantrok wat het balinese leven mee te maken, we hebben veel uitstapjes in en rondom ababi gedaan, o.a. de lokale school bezocht, wandelingen door dorpjes en rijstvelden, bezoekje aan kleine kampong waar gede's moeder en familie wonen, tirtagangga waterpaleis, lokale markt en dansschooltje in amlapura, heerlijk snorkelen in amed.

hebben heerlijk gezeten op de veranda, luisterend naar alle geluiden uit de omgeving. het personeel is superlief, ook voor de kinderen, en gede is een bijzondere man, vol met humor en vol met verhalen over bali, de tradities, ceremonies, de natuur. we zullen deze mooie dagen nooit vergeten en hopen er nog eens terug te komen!

Gereisd met jonge kinderen in september 2009

Super! Aanrader!

Jos, Bob en Fiona, 14-9-2008

We zijn met zijn 3en een weekje bij Gede geweest in Sudanita Home stay. We zijn daar volledig tot onze rust gekomen. We zaten bij Gede met zijn 3en er waren op dat moment geen andere vakantiegangers. En dat was heerlijk. Gede kan je op die manier overal het hele eiland rondbrengen. Hij bracht ons naar Lovina waar we met dolfijnen hebben gezwommen tot aan Kuta waar je heerlijk kan winkelen. Het huisje is super goed! Heerlijk bed. Lekker buiten douchen, goede wc. De tuin was mooi en geeft een rustgevende uitstraling. Het personeel is vriendelijk en doet echt alles voor je. Als je een dagje lekker thuis wilt blijven kan dit ook. Je kunt lekker in de tuin zitten een boekje lezen of televisie kijken, want ze hebben echt honderden dvd's. Je komt hier echt tot jezelf. Een echte aanrader. Als je naar Bali gaat, ga dan niet in een luxe hotel, maar ga naar Sudanita home stay!
Gereisd met vrienden in september 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Sudanita Homestay in Ababi, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Sudanita Homestay zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Sudanita Homestay scoort een 9.25 uit 10 op basis van 29 reviews.