Camping Dutch Hill *****

Dutch Hill
9,3

22 tips over Dutch Hill

Hans Le Large, 6-9-2017

Hou je van ijs? Dan is Hongarije luilekkerland. In de meeste plaatsen vind je meerdere ijszaken met heerlijk schepijs. Twee smaken kost tussen de 500 en 700 Forint (€ 1,50 en € 2,25) Er zijn vaak verrassende smaken bij. Wij hebben zelfs chocolade-peper-ijs gegeten. Dat was heel lekker.

Budapest; ga naar Rosa in Hercegprimas Ut tussen Déak Ter en Basiliek. Ze maken van ijs n kunstwerk in bloemvorm. Je moet er soms even wachten. Ze hebben ook bijzondere smaken, die per dag kunnen verschillen.

Hans Le Large, 6-9-2017

Ben je 65+? Vergeet dan niet je paspoort dagelijks mee te nemen. In geheel Hongarije hebben burgers van de EU gratis reizen op openbaar vervoer.

Vaak heb je ook recht op ouderenkorting. Laat je paspoort zien of zeg dat je "nyugdíjas" (njoekdiejas) Dat geldt bij veel te bezoeken musea, kastelen, torenbeklimmingen, en ga zo maar door. Ben je 70+ dan ben je vaak gratis.

Hans Le Large, 6-9-2017

Ben je sportief dan is Dutch Hill een prima plek. Op loopafstand (10 min.) ben je bij een prachtige golfbaan of bij een welnesscentrum in het nabij gelegen kasteel/hotel.

Daar kost de entree ca. € 3,00 voor een halve dag. Er is een heerlijk buitenbad en een verwarmd (34 graden) binnenbad, jacuzzi, sauna en massage. Bij het buitenbad is een mooi terras. Iets verder in Héviz is het Tófürdö welnesscentrum met binnen en buitenbad in een kratermeer (31 - 34 graden) Er is heel veel extra's.

Hans Le Large, 6-9-2017

Vanaf Dutch Hill hebben we diverse mooie kerken bezocht. In Sümeg zijn twee kerken met zeer fraaie fresco's. Zeer bekend zijn de fresco's van Franz Anton Maulbertsch in de Plébániatemplom. Deze fresco's met zachte tinten zijn overweldigend. Het bezoek is geheel gratis.

Ook fraai zijn de fresco's in de Szent Ferenc kerk. Ga daar in de bank zitten en buig je gezicht naar het plafond. Je weet niet wat je ziet.

De kerk van Héviz is modern, van grote schoonheid. Architectuur en interieur is één.

Hans Le Large, 6-9-2017
Dutch Hill is een prima uitvalsbasis voor vele trips. Wij bezochten de kastelen / burchten van Szigliget, Sümeg en Keszthely. Stuk voor stuk interessante plekken met spektakel en goede uitleg. Er zijn ook speelplekken voor de kinderen en in Keszthely een fraai park. Dit laatste kasteel ligt aan de rand van de binnenstad.
J, 24-2-2015
Dagje Boedapest is goed te doen! Bezoek de enorme markt in Fonyód op 45 min rijden. Ook de wijnstreek in de omgeving Badacsony is een bezoek waard.

Groen, 27-9-2014
Ga zo door met de camping verder uit te bouwen. De nieuwe toiletten boven op de heuvel hebben wij als prettig ervaren.
Duco Lodewijk, 28-8-2014
Als je naar de camping Dutch Hill gaat, probeer dan in de Ger (Mongools Yurt te verblijven. Een ronde, witte tent van 27m2, welke gezellig en mooi is ingericht. Met traditionele krukjes, tafeltje en thee set.
Caspar, 7-8-2014
Tips, een kleine wandeling door het straatje waar Dutch Hill aan ligt : oude huisjes en een blik op het weidse landschap. Het restaurant bij de rotonde in Zalaczány : goed eten voor weinig geld. Het grote zwembad bij Kehidakustány is het bezoeken waard, verwarmd buiten- en binnenbad. Kasteel van Sümeg: leuk om te bezoeken veel te beleven voor kinderen.Tenslotte denk ik dat dit qua geluid een van de rustigste campings is waar wij ooit hebben gestaan. Wij gaan zeker nog eens weer!
Jeroen en Annette, 30-7-2014
Goede restaurant in de buurt: Vadaszczarda (bij de rotonde in het dorp). Aquacity met veel glijbanen bij Zalaegerszeg, Balaton Lido strand.