Appartement Sonia

7,7

9 reviews over Appartement Sonia in het Nederlands

Fantastisch en puur grieks

Louise, 21-8-2008

Wat een heerlijkheid! Door een overboeking kwamen wij hier terecht, nul nederlanders en geen kinderen, wat wij als erg prettig ervaren. Absoluut niet (buitenlands) toeristisch, dus grieks leren! Dat wordt ook gewaardeerd! Wij hadden appart.nr. 3, dit was heel groot en met veel privacy. Als je en keer thuis wil eten en niet wil koken, op de hoek zit een prima afhaal, soort cafetaria met Pita's giros en schotels, wij waren voor 2 pita giros met friet 3,80 kwijt! Busverbinding is heel goed, bus 5 komt 2 keer per uur. Als je voorbij de restaurants langs het water loopt naar links, dus zee rechts, heb je een heerlijke kleine taverne waar je onder de bomen kan lunchen, gratis ligbedden (8 stuks, maar altijd plaats, grieken zitten liever onder de olijfbomen) aan het water. En eten wat de pot schaft! Sardientjes zijn een aanrader. De lokale drank, Tsipouro is aan te raden, hoe meer je drinkt hoe lekkerder de hapjes die je erbij krijgt (mezes). Heel lieve mensen.
Gereisd met partner in augustus 2008

A Kraaijkamp, 28-10-2007

In 2005 naar pillion geweest. auto huren zeker aan te raden. eten was goed en goedkoop. 3 x gegeten met z'n tweeen voor 20euro. klein strand maar mooie stranden in de omgeving.Bus vervoer 1 euro buiten het seizoen is een buskaartje ook in de bus te koop.prima Hostess vanTouroperator.gaan zeker nog een keer terug. Niet geschikt voor uitgaanders.
Gereisd met partner in oktober 2007

Y. Tonneijck, 5-7-2007

het was een prima pension, dicht bij de zee en leuke traverna's. echter geen winkels in de buurt, moest hiervoor 1 km naar boven lopen.

eigenares was zeer vriendelijk maar sprak alleen grieks.

Gereisd met partner in juni 2007

Sanderijn en Jeroen, 27-6-2007

Wij waren in juli 2006 2 weken in app. Sonia en hebben het super naar ons zin gehad! De omgeving is prachtig, je zit zó op het strnd en er zijn op de gasten in Sonia na eigenlijk alleen Griekse vakantiegangers, wat de sfeer erg ten goede komt! De reisleidster was erg grappig en de bediening in de taverna's supervriendelijk.

Wij hebben de 2e week een auto gehuurd om de omgeving te verkennen, (de oostkust is erg mooi en ruig!) maar de eerste week waren met de bus verschillende leuke plaatsjes ook goed te bereiken.

In Volos kun je leuk winkelen en het eten is eigenlijk overal lekker.

Wel goed plannen wanneer je brood koopt, etc. Want naar de dichtstbijzijnde bakker ben je inderdaad wel een half uur onderweg (en het pad loopt ook nog omoog, dus bij mooi weer: zweten geblazen!) De grote (Spar)supermarkt is 15 min ofzo met de bus.

Gereisd met partner in juli 2006

Ellen, 25-6-2007

Ellen

Wij hadden voor 15 dagen geboekt bij

Sonia. Maar zijn van ellende 1 week eerder terug gekomen. Over het appartement niets anders dan lof. Ruim met alles erop en eraan. Het plaatsje zelf stelt niets voor. 2 tavernes en als je niet van vis houdt heb je de keus uit 3 vleesgerechten.

Voor 's ochtends je brood te halen ben

je een uur onderweg. In het plaatsje zelf is geen winkel. De streek is schitterend mooi. Maar helaas hadden wij ons rijbewijs vergeten en konden geen kant op.

Het strand stelt ook niets voor. Het breedste gedeelte was 2 meter en kiezelstrand. Een ligbed met parasol

was er niet.

Kortom niet aan te raden voor mensen

die van strand houden.

Gereisd anders in juni 2007

Yorien, 24-5-2006

Wij zaten er in augustus 2005, het hoogseizoen. Hoewel het een goed appartement was, vond ik de open balkons bepaald niet fijn. Bovendien werd er (ook in augustus) enkele dagen met enorm kabaal gebouwd, pal achter het complex.

En dan het strand. Het is zo smal dat je met je hoofd tegen de asfaltweg en je benen zo'n beetje in hetwater ligt. Eens in de zoveel tijd ontstaat er door iets onbestemds (vissen ze er stiekem met explosieven?) ook nog eens een mini tsunami waardoor je handdoeken steevast nat worden. Dat geeft wel vrolijke situaties! Wij vonden het strand van Papa Nero aan de andere kant van Pilion véél mooier en hadden daar met onze gehuurde auto vaak een spannende tocht over smalle bergweggetjes voor over.

De hostes ter plekke maakte veel goed! Haar gevoel voor humor maakte van onze vakantie toch een geslaagde onderneming. Complimenten.

Gereisd anders in mei 2006

Roswita K., 12-9-2005

Schone, goed ingerichte kamer en er werd ook tussendoor prima schoongemaakt. Wij waren er in september en toen zat het helemaal vol, waardoor mensen bij de hostess klaagden over gebrek aan privacy. Iedereen kan inderdaad bij elkaar op het balkon kijken, maar onze ervaring is dat dit vaak zo is.

Wij vonden het te krap met ons zoontje van 11 maanden, maar dat is misschien persoonlijk. Aardige eigenaresse, mooie appartementengebouwtjes en rustige ligging. Alleen de hele nacht door geblaf en af en toe harde muziek uit auto's.

Als je geen auto huurt, is het treintje aan te raden om wat van de (schitterende!) omgeving te zien. Hou er wel rekening mee dat je een paar uur moet doorbrengen in een plaatsje van niets. :-)

Gereisd anders in september 2005

Eveline, 6-9-2005

Augustus 2005.

Gezellig complex, met leuke tuin. Bijna alleen maar Nederlanders. Vriendelijke beheerster.

Rustig gelegen (geen bouwaktiviteit, misschien griekse zomervakantie?) Het enige wat soms hoort 's nachts zijn de honden in de omgeving.

Ruim, goed ingericht appartement met prima plek voor een kinderbedje. Groot terras waar ons kindje(1½)lekker kon spelen.

Keuken erg compleet & badkamer met douchegordijn.

Klein minpuntje: Bij aankomst was het appratement niet superschoon, bij de schoonmaak midden in de week stukken beter. Bezem en dweil wel aanwezig.

Platanidia erg klein, maar door stadbussen uit Volos zijn andere plaatsen makkelijk te bereiken. Keienstrandje is niet echt kindvriendelijk. De 3 Taverna's zijn allemaal goed.

Tip: koop genoeg buskaartjes in Volos/Agria. Eigenaresse van kiosk in Ano Lechonia verkoopt alleen buskaartjes als je ook iets anders koopt.

Gereisd anders in september 2005

Myrthe, 19-6-2005

Leuk nieuw complex: 12 prima kamers. Ruim genoeg voor 2 volwassenen, niet plus baby / kind. Voor Griekse begrippen uitvoerig ingericht: kookgerei, citruspers, zelfs hangende douchekop.

Geen privacy: gedeelde balkons door hek gescheiden en sommige ramen / balkondeuren komen uit op balkon ernaast.

In mei 2005 begonnen ze erachter te bouwen: 's ochtends om 7 uur gewekt door bulldozers, vrachtwagens en betonmolens. Voor zomer 2005 geboekt? Wellicht bij Olympia informeren naar stand van zaken?

Op de vele velden rondom werd dagenlang uren achtereen gemaaid met oorverdovende kantenmaaiertjes. En raar was dat de eigenaresse tuinafval en plastic (!) verbrandde en liet smeulen: wijde omgeving anderhalve dag en nacht in de verstikkende rook.

Pilion is een aanrader: heel groen, veel wandelmogelijkheden, prachtige vergezichten, prima wegen om met de auto rond te toeren en schitterende stranden.

Gereisd anders in juni 2005

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Sonia in Pilion, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Sonia zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Sonia scoort een 7.67 uit 10 op basis van 9 reviews.