Hotel Alexander the Great ****

6,9

34 reviews over Hotel Alexander the Great in het Nederlands

Geweldig ,super vriendelijk,gastvrij en schoon

Jolanda, 2-7-2017

Gelukkig streng beleid bij diner qua dresscode! Mede daardoor is het diner een avondje uit.

Top gerechten , geweldige presentatie ,en bediening.

Geen ellende met de bedjes door het handdoeken leggen .uniek systeem ,vaste bedjes gedurende je hele vakantie.

Prima kamer met heerlijke bedden en volop handdoeken .ook je zwembad handdoeken hangen in je badkamer schoon

Goede gelegenheid bij laat uit boeken om je nog te verfrissen

Mooi gelegen t.o.v de bezienswaardig heden

Kortom top

Gereisd met partner in juni 2017

Drie sterren in plaats van vier

Ann De prins, 24-7-2012

Positief: ligging, prachtig strand, vriendelijk en behulpzaam personeel, ruime kamer met groot terras, goede schoonmaak kamers, zwembad lijkt klein maar is voldoende, kabellift naar het strand.

Negarief: enkel airco wanneer je op kamer bent (na een daguitstap duurt het minstens een uur eer de temperatuur aangenaam is), beperkte keuze bij diner, eten nogal vet, ontbijt zeer beperkt (enkel wit en bruin brood, geen koffiekoek of pistolet), mieren op kamer, zwembad overal diep, geen airco in gemeensch. ruimten, ook niet in restaurant (personeel en gasten lopen er daar bezweet bij), smalle tweepersoonsbedden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Het viel tegen

annika-bruno, 24-6-2011

Het leek op het eerste zicht oke maar het viel tegen. Veel voormalige oostblok klanten die onbeschoft en ongemanierd zijn met hun jengelende en zeurende kinderen. We zijn een week lang alle dagen wakker geworden om half zeven van roepende en zeurende kinderen.Aan het zwembad te weinig ligzetels en die waren dan ook nog kapot alles ging daar kapot. Ook in de eetzaal was het niet al te proper het ontbijt was oke maar het avondeten viel tegen altijd hetzelfde. Het personeel waren ook van de omliggende landen en spraken hun eigen taal het ging daar soms nogal chaotisch aan toe maar ze deden hun best. Het drinken was duur en als je buiten wou was het best gevaarlijk op straat. Wel zeer mooie streek.
Gereisd met partner in juni 2011

Het viel tegen

annika-bruno, 24-6-2011

Het hotel gaf een goede eerste indruk maar als je beter keek viel het tegen. Niet proper zeker in de eetzaal. ook te weinig ligzetels aan het zwembad en die waren dan ook nog kapot alles ging daar kapot en werd niet hersteld. Luidruchtige en boertige voormalige oost-blokkers met jengelende kinderen we waren alle dagen wakker van schreiende en roepende kinderen niet al te veel rust gehad ook het avondeten trok op niet veel altijd hetzelfde ontbijt viel mee.Wel een mooie ligging en een mooie streek maar je heb zeker een auto nodig want er is niets in de directe omgeving en zeer gevaarlijk op de straat. Het personeel kwam ook allemaal uit andere omliggende landen en kenden alleen een openingzin en dat was het maar ze deden hun best met de middelen die er waren.
Gereisd met partner in juni 2011

prachtig hotel

anna, 6-8-2010

prachtig hotel. Jammer dat ze het woord gastvrijheid niet kennen. Voorts zijn de prijzen absurd ( twee frappe € 9). Als je vervolgens je kortingskaart toont krijg je 20% korting. Op kamernummer bestellen kan ook niet. Wij hadden halfpension. Volgens de brochure hadden ze thema-avonden; volgens ons was het thema regelmatig "vet en ranzig".

De kamers zijn overigens keurig verzorgd en het balkon biedt volop privacy.

Gereisd met partner in juli 2010

Prima Hotel, goede prijs/kwaliteit verhouding

M & M & I & S, 25-7-2010

Van een heerlijke vakantie genoten. Prachtige ligging van het hotel. Voor Griekse begrippen een goede kamer, schoon, groot balkon met uitzicht op een mooie verzorgde tuin en zee. Op het eten valt niets aan te merken, genoeg variatie en tevens Griekse gerechten. Prijzen van de drankjes en snacks zijn niet duurder dan elders in de omgeving. Hotelgasten krijgen 20% korting. Wel is een auto aan te raden, veel gezellige dorpjes (niet op loop afstand) in de omgeving (Kallithea, Polychrono, Pefkochori etc). Sithonia en een boottocht langs Athos is de moeite waard.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

mooie omgeving, zeer heldere zee

Meerts, 16-7-2010

bestek en glaswerk restaurant onhygiënisch (resten van vorige maaltijden); ook de vloer werd nauwelijks gepoetst (kind gaf over; werd met borstel bijeengeveegd; de volgende dag zagen we nog resten liggen); tafels bij ontbijt plakten aan onze ellebogen... geen geschoolde obers (vakantiehulpjes uit Amerika); beperkte keuze eten (vooral voor kinderen; ook weinig nagerechten); kamer en receptie waren in orde; zwembad niet echt proper maar zee zeer helder en strand was echt prachtig (zoals in de Caraïben); omgeving hotel is verzorgd en mooi; consumpties 's avonds overdreven duur (10 euro voor slappe cocktail; 5 euro voor glas wijn...); wel ver van Kriopigi (1,5 km bergop; te lastig voor de kinderen dus taxi besteld aan receptie-6,30 euro); mooiste dorp 's avonds voor terrasjes is Aphytos; 4 dagen auto gehuurd; sithonia (zografoustrand) en Kassandra (Poseidi strand) en Thessaloniki bezocht; ook Athos tour gedaan met touroperator (58 euro per persoon); vooral ongemanierd oostblokcliënteel
Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Goed hotel! Teveel balkantoeristen!

Walter en Christel, 3-7-2010

Naargelang de prijs biedt het hotel een lekkere keuken aan.De kamers met mooi terras aan de zeezicht zijde zijn ok!Het prachtige strand is te bereiken met een liftje of de trap.Meerderheid aan Serviers, Bulgaren, Roemenen en Albanezen met een hele hoop kleine kindjes.Gevolg tijdens de maaltijden: ouders met varkensmanieren en luidruchtig krijsende kinderen!Wij gingen altijd laat eten om deze toestanden te vermijden.Quad en auto gehuurd zodat wij nog een beetje mobiel waren, want in de nabije omgeving is er geen vertier. Je kan wel naar het dorpje wandelen!Drukke baan!Taxi genomen voor 5€.Voor cultuur moet je naar Thessaloniki.Het hotel had GEEN animatie!De prijzen van de dranken waren duur.Als je met een touropator kwam, kreeg je 20% korting op alle drankjes en hapjes. De bediening werd ook vriendelijker toen ze doorhadden dat wij niet die 'norse' toeristen van de buurlanden waren.
Gereisd met partner in juli 2010

Echt welm "Griekse Charme"

vuegen, 25-6-2010

Het hotel was echt wel goed, het ontbijt en avondeten was altijd heel vers en uitgebreid en werd constant bijgevuld! Tenminste Griekse keuken en niet frieten ed.

Vriendelijk personeel. De kamers zijn proper, badkamer is wel beetje verouderd maar is proper. Wie hier niet positief over is die persoon is geen Griekenland liefhebber. Muggenziften kan je altijd, maar wij vonden het heel positief. Kabellift naar 't strand, strandzetels wel te betalen maar dat moet je overal in Griekenland bijna, plus als je een weekkaart aan de receptie van t hotel nam kwam dat echt niet duur uit! We gaan zeker een keer terug.

Gereisd met partner in juni 2010

Heerlijk hotel

Carla de Graad van Hattem, 31-5-2010

Wat willen de mensen .. voor een dubbeltje op de eerste rang, blijkbaar wel. Wij zijn net een paar uurtjes weer terug in nederland en ik moet zeggen .......... we hebben een heerlijke vakantie gehad in dit hotel. Het personeel .. balie, bar , restaurant , poolbar , winkel , kamermeisjes en manusje van alles waren vriendelijk en behulpzaam . Alles was schoon , netjes en goed toeganglijk voor minder valide. Ik kon zelfs met mijn scootmobiel op het strand komen. En dat het eten lauw is , is daar heel normaal , wij nederlanders eten warm eten .. daar eet men lauw eten omdat de temperatuur daar naar is. En weinig variatie .. och .. waar tientalle mensen eten is er altijd wel een *zeikerd* die het thuis beter heeft .

Voor ons was het een heerlijke vakantie en mensen moeten zelf maar oordelen of het allemaal wel zo negatief is zoals sommige op deze site doen geloven. Wij vonden en vinden van niet .. het is een aanrader!!!!!!!!!!!

groetjes Carla en John

Gereisd met partner in mei 2010

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Alexander the Great bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alexander the Great in Kryopigi (Kassandra-Chalkidiki), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alexander the Great zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Alexander the Great scoort een 6.87 uit 10 op basis van 41 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: