8,4

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Proteas Blu Resort***** bij :

90 reviews over Hotel Proteas Blu Resort in het Nederlands

goed, maar de vijfde ster hebben wij niet gevonden

sj, 21-9-2016

hotel met prachtige ligging, vijfsterren barprijzen maar geen vijfsterren feeling. Kamers werden keurig schoongemaakt maar hebben een renovatiebeurt nodig, het zijn nu degelijke verouderde driesterren kamers die je ook in Spanje vindt. Het restaurant heeft een fantastisch uitzicht helaas maakt men het 5* gevoel niet waar. Dat ligt aan de beperkte eettijden( voor zuidelijke landen( half 7 tot half 10) en het feit dat om 21.20 het afruimen begint en alles alweer klaar wordt gezet voor de volgende ochtend terwijl jij nog rustig aan het eten bent. Dan dragen kletterende bordjes en bestek niet bij aan het vijfsterren gevoel en ga je weg terwijl je nog lekker even had kunnen blijven zitten met je fles wijn. Eten vonden wij matig. Wij hoorden ook van andere gasten die vaker waren geweest dat hierop zeker bezuinigd is in kwaliteit en variatie. Ontbijt kent geen showcooking en is elke ochtende hetzelfde. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt in een 5* hotel. Zwembad ziet er fantastisch uit, alleen jammer dat veel bedjes gewoon stuk zijn. het zijn ook andere bedjes dan die op de reclameplaatjes staan. Persooneel is voor een groot deel ontzettend aardig, sommige obers zijn ronduit nors. Door de hoge prijzen van de drankjes ( bijv12.50 voor een jonny walker) gaat iedereen savonds naar het stadje en is er weinig gezelligheid in de bars en terrassen van het hotel. Wifi is redelijk bij het zwembad en in de kamer. Als er iets stuk is(bij ons tv, minibar en wifi) dan komen ze het snel repareren. Als je perse gaat voor adult only en samos dan denk ik wel dat je dit hotel moet boeken. ga je voor het 5* gevoel idg niet doen.
Gereisd met partner in september 2016

Erg Goed

Van Putten, 19-6-2016

Het personeel,de ligging ,bediening,consumptie wel wat prijzig.
Gereisd met partner in juni 2016

Top plek! Vooral de schommelbedden bij de zee :)

Thomas Brugman, 5-5-2016

Heerlijk resort om tot rust te komen, aardige mensen, lekker eten en leuke kamers. Echt een aanrader!
Gereisd met partner in mei 2016

Fantastisch!

Charlotte Beijer, 5-5-2016

Je kunt hier heerlijk genieten aan het zwembad of aan de zee ! Ligbedjes zijn super! Mooie spa! Het eten is heerlijk, je kunt van de kaart kiezen. Ontbijt buffetvorm ook prima!
Gereisd met partner in april 2016

Never Stop Exploring, 2-5-2016

Was een geweldig hotel is dit! Schitterende locatie en het eten is top! Samos is sowieso een prachtig groen eiland. Proteas Blu Resort is een Adults Only hotel en dat was voor ons echt heerlijk genieten. Geen schreeuwende en jankende kinderen bij het zwembad. Perfect!

Ik kan dit echt iedereen aanraden!

Gereisd met partner in september 2014

Peter, 9-10-2015

Het hotel ligt op een helling dus als je niet goed te been bent toch moeilijk.

Zeer mooie propere kamers, mooi en rustig zwembad met heel toffe ligzetels waarvan er altijd vrij waren. Ook aan het strand zeer mooie ligstoelen en 2 pers hangbedden. Hier wordt aan handdoekje leggen niet meegedaan...tof. Bediening op het strand vanuit de strandbar en ook aan het zwembad kwamen ze ons bedienen nadat we aan de bar waren gaan bestellen.

Het eten was super, veel variatie en lekker! Vriendelijke goede bediening!

Ook het Spa gedeelte was tof. Goeie massage gehad!

Overal in het hotel was het personeel super vriendelijk...ongelooflijk!

Ik lees hier soms minder goede comments maar daar kunnen wij ons niet in vinden!

Enige min-puntje is misschien wel dat inderdaad de drank in de bars redelijk prijzig is.

De wijn, van Samos zelf, is dan weer wel redelijk van prijs.

Wij vonden het een schitterend hotel en wij gaan zeker nog wel eens terug.

Gereisd met partner in september 2015

Wauw! Volgend jaar weer

Melanie Malek, 20-6-2015

Proteas Blu is een voor Griekse begrippen zeer goed onderhouden en luxe complex, dat direct aan zee in een heuvel gebouwd is. Alle kamers hebben uitzicht op zee. Het complex ligt een stukje van Pythagorion, met een leuk haventje met restaurants, bars en winkeltjes, waar het heerlijk vertoeven is en dat voor maar 5 euro met de taxi te bereiken is. Je kunt natuurlijk ook lopen, maar dan doe je er iets langer over. Het couples only concept maakt dat het er heerlijk rustig is en de verdere uitstraling zorgt dat je er fatsoenlijke mede gasten hebt. Het personeel heeft er zin in en doet er alles aan om jou een relaxte vakantie te bieden. Ze zien wat je nodig hebt, voordat je er zelf aan dacht en zorgen dat je het krijgt. Ontbijt en diner in buffetvorm bij half pension zijn zeer uitgebreid en alles smaakt er heerlijk, waardoor het klimmen naar je kamer dat noodzakelijk is om je kamer weer te bereiken als je was zwemmen in de pool of de zee eerder welkom dan lastig is. Volgend jaar weer.

Mooi hotel maar voor ons geen 5 sterren waardig

Hana, 9-6-2015

Het is een mooi complex met alle nodige faciliteiten maar toch enkele belangrijke opmerkingen waardoor wij van mening zijn dat het geen 5 sterren waard is:

-het eten is niet warm genoeg als je het op je bord schept, de soep is bijvb. lauw. Wel veel keuze qua maaltijden.

-WIFI slechts op enkele plaatsen beschikbaar en niet in het hele hotel zoals meegedeeld werd

-bij het ontbijt vaak lang wachten op je warme drank (koffie of thee - over thee doet men nogal eens moeilijk)

-de meeste obers zijn vriendelijk maar toch één zeer onvriendelijke ober in het panorama-restaurant - jammer!!

-netheid van de kamers is prima in orde - onderhoudspersoneel is zeer vriendelijk!

-veel trappen en steile hellingen als je naar het onthaal of het restaurant moet (vooral vanuit de kamers met 600 en 700 als nummers, dit weet je niet als je de kamer boekt)

-dranken in het restaurant, aan zwembad en aan het strand zijn duur (10 euro voor een pina colada - 3,5 euro voor een cola)

Attent

William Springuel, 8-6-2015

Mooi hotel, super ligmeubilair aan zwembad en strand. Personeel vriendelijk en attent, goede restauratie.
Gereisd met partner in juni 2015

Fantastische plek, lauw eten en dure drankjes

Michelle, 12-5-2015

Het hotel heeft een uitstekende ligging. Een mooi goed verzorgd privé strandje en een prachtig classy zwembad. De kamers zijn ontzettend schoon en de housekeeping is uitmuntend.

Wij hadden half pension, maar dit kan ik niemand aanraden. Het eten is niet gevarieerd en wordt lauw geserveerd. Zowel het ontbijt en het avondeten. Het contrast is te groot wat er buiten hotel te krijgen valt. De drankjes zijn ook ontzettend duur vergeleken met de bars in Pythagorio.

Gereisd met partner in mei 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Proteas Blu Resort in Pythagorion, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Proteas Blu Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Proteas Blu Resort scoort een 8.37 uit 10 op basis van 93 reviews.