Hotel Athos ***

Athos
8,1

11 tips over Athos

Gwen, 4-7-2016
Laat de tripjes van Sunweb etc. voor wat ze zijn en maak een boottocht met de boot The M/S Christina, ligt in de haven bij de vele restaurantjes! Geen geduw en getrek, maar héérlijk luieren op je eigen bedje op de boot. Auto huren? Huur het vooral naast Hotel Athos (met je gezicht naar het hotel: rechts) hier hebben wij de laatste 2 dagen een autootje gehuurd voor €60,- i.p.v. eerder 2 dagen voor €105,- bij Sunweb. Het enige wat je dan niet hebt is Airco.
Ad en Willie Kas, 20-6-2015

Tips: Met de veerpont naar Meganisi kost maar € 1,80 p.p. en je bent op een ander eiland, huur een scooter en verken het mooie eiland is goed te doen en laat je niet bang maken door de reisleidster maar natuurlijk blijf voorzichtig

Ikaros café is leuk om na het eten wat te drinken is maar voor overdag ook een leuke locatie voor een bak koffie met wat lekkers ( wafels zeer goed).

marcelenilona, 9-3-2015

Huur een motorbootje bij hotel Armonia, (vraag naar Peter, de eigenaar). Armonia ligt ca 200 mtr links van hotel Athos, als je voor het hotel staat, op de boulevard (rug naar zee). Bootje kost weinig en we mochten van Peter de boot 's avonds lenen om naar de overkant te varen, waar we gegeten hebben bij restaurant Sea Side (helemaal super).

Het strand bij Aghios Nikitas is toch wel het mooist (plaatsje is wel klein) en verder vonden we Vassiliki in het zuiden erg leuk.

laura_1992, 20-9-2014

- Het zwembad is wat druk bezocht, waardoor je er 's ochtends vroeg bij moet zijn. Wel is het zwembad erg groot en genoeg zwemruimte. Op het strand zijn halverwege de dag nog voldoende ligbedjes.

- De omgeving is prachtig, Lefkas is prachtig. Echt een aanrader om te verkennen met een gehuurd bootje, bootexcursies of een auto. Ga vooral Lefkas verkennen, het is echt de moeite waard!

wilma, 9-9-2013

Als je in Nidri bent zou ik zeker naar de watervallen gaan, een fiets huren om naar het kerkje aan de overkant van de haven te fietsen en een auto huren om de omgeving te verkennen.

Je komt op deze manier op erge leuke plekken en je ontmoet de bevolking op een wel hele leuke manier, allemaal even vriendelijk en blij om iets te vertellen of uit te leggen.

En ook al spreekt niet iedereen Engels, handen en voetenwerk verstaat iedereen!!

En vergeet vooral niet te gaan eten bij MammaMia, heerlijk.

femke, 30-6-2013
Leker uit eten gaan, waar maakt eigenlijk niet uit. Wij hebben diverse gelegenheden geprobeerd en overal heerlijk grieks gegeten, genoten van mooie uitzichten en vriendelijke bediening.

joopanneke, 16-6-2013
Aanrader om bij IL Sapore te gaan eten. vers en goed eten voor een goede prijs. Je wordt gastvrij ontvangen door Spiros en Vangillus Het eiland is schitterend, we hebben een goede auto gehuurd bij Vasilis Aravanis (naast het hotel) daardoor zijn wij op prachtige dorpjes en stranden geweest.
joopanneke, 16-6-2013

Aanrader om bij IL Sapore te gaan eten vers en goed eten voor een goede prijs.

Je wordt gastvrij ontvangen door Spiros en Vangillus

Guus en Carola, 9-9-2012

Huur een bootje bij Trident Boats, 5 panden naar links, rond de eilanden varen en overboord gaan om te zwemmen is echt een onvergetelijke belevenis.

Italiaans eten bij Il Saporo is heel erg aan te bevelen, uiterst klantvriendelijke bediening en erg goed eten.

leon, 13-8-2012
Ook goede uitvalsbasis om het eiland te gaan verkennen. Vooral de westkust is de moeite waard. Dat mag je zeker niet missen op Lefkas!