Hotel Fodele Beach *****

7,8

124 reviews over Hotel Fodele Beach in het Nederlands

Super Resort

Serge, 19-8-2017

Wij waren in Fodele Beach van 8 tot 18 Augustus 2017. De negatieve reacties voor dit resort kan ik echt niet begrijpen....

Als er hier geen sfeer vindt dan vindt je het nergens. Het eten is zeer goed voor een all inclusive resort. Zeker vergelijkbaar met de luxe resorts in Turkije. Voldoende variatie, vers en het warme eten is ook echt warm. Geregeld zijn er thema avonden(Aziatisch, Italiaans, Grieks,..). Naast het hoofd restaurant zijn er ook nog 3 a-la carte restaurants. (Vis aan het strand, Grieks en Italiaans) Vooral het Italiaanse restaurant was super.

Het aanbod in het all-day restaurant bij het zwembad is ruim voldoende (salades, warme maaltijden, desserts, drinken en fruit). Je moet dit zien als een soort luxe snackbar voor bij het zwembad en niet als restaurant. In het waterpark is het aanbod beperkt tot broodjes, fruit, ijsjes, koffie, thee en frisdranken.

Wij zaten zelf in een 'verouderde' kamer waar niets mis mee was. Het uitzicht was subliem, alles was schoon en alles werkte.

Toen wij er waren was alles volgeboekt maar toch hebben we elke avond (en middag en avond) lekker buiten gegeten. Aan het rustige zwembad beneden was er toch altijd wel een ligbed te vinden, idem voor het waterpark. Rondom het grote zwembad (vooral het gedeelte waar het niet zo diep is) kan het soms wel eens lastig zijn om een ligbed te vinden, maar dit heeft natuurlijk alles te maken met de beperkte ruimte. Het personeel treedt op tegen mensen die ligbedden "reserveren", maar dit is nooit helemaal te voorkomen. Ze doen er in elk geval alles aan om dit te voorkomen.

Het personeel is super vriendelijk en doen er alles aan om het naar je zin te maken. Niets dan lof voor het receptie personeel en de schoonmaaksters.

's Avonds is er altijd wel iets te doen, van kinderdisco, live muziek tot professionele en indrukwekkende shows.

Het hotel ligt in aan een baai waar buiten het resort verder niet veel te doen is, maar de omgeving is prachtig. Tips: huur een fiets en ga naar het dorp Fodele en het klooster of ga met het openbaar vervoer in 30 minuten naar Heraklion. Dus ik geef toch een dikke 8 voor de ligging.

Zijn er dan geen minpunten? Tuurlijk wel. Er is geen verse jus d'orange bij het ontbijt en er is geen Nederlandstalige animatie voor de kinderen. Oh ja... er zijn veel trappen maar dat staat overal duidelijk op de pagina's van de aanbieders van dit Resort.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Niet 5-ster waardig!

Judith, 21-7-2017

Dit is absoluut geen 5 sterren hotel, wij zijn 19 juli 2017 teruggekomen, maar er moet nog aardig wat worden vernieuwd. Eten is veel van hetzelfde, zwembadstoelen heb ik niet een keer kunnen reserveren, op het strand zijn echter genoeg stoelen alleen deze werden ook verhuurd aan mensen buiten het hotel! Wij hadden een "oude" kamer nou deze waren echt oud! De gerenoveerde kamers zijn prima. De huizen zijn tegen een heuvel opgebouwd dus echt heel veel lopen, absoluut niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn. Het waterpark vonden wij wel netjes, badmeesters genoeg. De tennisbanen waren slecht. Kortom absoluut niet de vakantie die je zou verwachten bij een 5 sterren hotel, een 3 sterren classificatie zou meer op zijn plaats zijn.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Nooit meer

Kathleen Straetmans, 6-7-2017

Oude kamer gekregen, uiteindelijk op onze vraag gerenoveerde kamer gekregen, veel tijd verloren.Oud zwembad, geen babybad, kinderzwembad in diepe put, kindjes konden er zelf niet terug uit geraken(te hoge muur). Voor baby te diep. Vuile toiletten aan het zwembad en receptie. Weinig ligbedden, vaak geen vrij. Kluis werkte niet. Eten veel diepvries. Buggy's onmogelijk vele trappen. Geen 5* wel 3. Aquapark verouderd, zwembad ook. Weinig ligstoelen. Geen alcohol/cocktails overdag verkrijgbaar. S avonds lang aanschuiven bij de bar. . Plaatsen om buiten te eten beperkt. A la carte resto tegenvaller. Geen sfeer. Het lijkt allemaal negatief, het was helaas zo. Verouderd hotel, te mooi voorgesteld in de brochures, bedriegt. Touroperator zou beter eens langskomen, ipv enkel een telefoonnummer achter te laten voor zijn klanten.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

1 x-lig

Dany, 21-5-2017

Hotel is overroepen, geen 5* We geven een 3* plus.

Eten/Drinken ondermaats.( Versheid )

Over het personeel geen opmerkingen, vriendelijk en gedienstig.

Netheid laat te wensen over,zijn we in Kreta niet gewend.

Gereisd met partner in mei 2017

Mooi en goed hotel

henk, 24-10-2016

Hotel is goed. Je moet er wel rekening mee houden dat de kamers bereikbaar zijn via de vele trappen. Je kunt je wel laten brengen dichtbij de kamer, maar je zult een aantal trappen moeten lopen. Wij hadden kamer 670. Deze ligt hoog in het complex. Erg goede kamer: twee badkamers/twee wc's en twee aparte slaapkamers. Het eten is goed, het is dan wel uitgebreid buffet. Het mocht wel warmer . De zwembaden zijn prima. Veel badmeesters, die ook goed opletten. Het personeel is vriendelijk, behulpzaam. Houd rekening met het feit dat er wel internet te boeken is, maar het is voor 1 apparaat/ 1 mac adress. Wisselen tussen twee apparaten is dus niet mogelijk. Een lange broek tijdens het avondeten is niet verplicht. Een geklede korte broek is ook prima.
Gereisd met oudere kinderen in oktober 2016

Waarschijnlijk nooit meer

Voornaam, 2-7-2016

Mooie locatie, zwembaden, glijbanen en aan het strand! Ontbijt gewoon goed, diner matig. Erg druk in de eetzaal, als je geluk had kon je buiten zitten waar het rustiger was. Personeel aan de receptie onbeleefd en zeker niet oplossingsgericht. Schaapachtig lachen als je voor de 3e keer met hetzelfde probleem kwam! Dit gaf eerder het gevoel dat je lastig was dan dat je klant was. Nauwelijks Nederlanders.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Genoten

Van Ooijen, 18-6-2016

Wat een heerlijke vakantie.

Mooie zwembaden, 2 beneden en een waterpark boven op de berg. Deze is met de trap prima te bereiken en 1x per uur gaat de trein naar boven.

Met de trap is trouwens wel een pittig stukje omhoog. Als je slecht ter been bent kun je de trein nemen.

Wij zaten in een superior kamer met 2 volwassenen en 2 kinderen. Mooi ingericht en aparte slaapkamer voor de ouders. Kamer wordt elke dag netjes schoongemaakt. Minibar ook elke dag aangevuld.

Eten in het restaurant was heerlijk en genoeg variatie. De mensen in het restaurant zijn erg vriendelijk en werken ontzettend hard.

Enige kleine minpuntje vond ik de animatie voor de kinderen. Deze was vooral gericht op engelse, duitse en franse kinderen.

Verder was er genoeg vertier in de avond.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2016

Goed resort met mooie faciliteiten

Gezin met 3 kleine kinderen, 26-5-2016

Het is een mooi complex met mooie faciliteiten, tegen een berg opgebouwd. Alles is laagbouw.

Het is er zeer schoon en er wordt hard gewerkt door het vriendelijke en gastvrije personeel. Het eten is goed en lekker en afwisselend.

Wij hadden een superior kamer waar onze kinderen ook in sliepen, maar helaas nog geen gerestaureerde kamer. Die zien er prachtig uit en geven wat meer privacy binnen het gezin. Dit was gewoon een hele grote kamer met 2 extra bedden. Maar je hoeft nauwelijks in je kamer te verblijven. Er zijn meer dan voldoende gelegenheden en terrassen om lekker te zitten en om wat te drinken.

Het strand is mooi, een zandstrand maar wel met grote stenen en keien in de branding. Op zich hindert dat niet. Voldoende bedden bij het strand en bij het zwembad. Een heel erg leuk waterpark met 7 verschillende glijbanen en alles wordt daar bewaakt door badmeesters. Dit waterpark is boven op de berg, bereikbaar via trappen en een steil stuk weg. Er gaat een treintje en dat is zeker er naar toe aan te raden.

Er heerst een goede gemoedelijke sfeer en het is erg internationaal. Tijdens ons verblijf waren er naast Nederlanders ook Russen, Fransen, Engelsen en Duitsers. De transfer van en naar het vliegveld is ca 20 minuten. Dat is ook erg prettig.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

Prima all inclusive mooie locatie

Marc, 15-5-2016

Prima adres voor all inclusive. Ligt rustig.

Buiten resort in directe omgeving is niet veel te doen.

Bus nemen of autohuren (bij winkeltje op het resort) gaat prima om de omgeving te verkennen. Resort door door aquapark door veel gezinnen met kinderen bezocht.

Eten is smakelijk en divers. Personeel is super vriendelijk.

Resort ligt tegen steile helling dus trappen lopen is wel noodzakelijk.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2016

Fantastische accomodatie prima verzorging

Alex wennekes, 21-12-2015

Veel keuze mogelijkheden wat eten betreft buffet goed gevuld zowel ochtend/middag/avond mooi apart restaurant boven waar je in alle rust kon eten

Ik heb geen min punten alleen maar waardering voor het hart werkend vriendelijk personeel byzonder schoon hotel met zoveel gasten

Gereisd met partner in augustus 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Fodele Beach bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Fodele Beach in Fodele, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Fodele Beach zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Fodele Beach scoort een 7.78 uit 10 op basis van 133 reviews.