Hotel Arcus Luxury Villas ****

8,3

7 reviews over Hotel Arcus Luxury Villas in het Nederlands

Mwoah

Hester, 13-9-2016

3,5star not a 5 star. Bed was te klein en kamer erg warm ondanks airco.
Gereisd met partner in januari 2016

Prima plek met kleine kinderen!

Coen met gezin 3 kleintjes (1, 3 en 6) uit Helmond, 8-8-2016

Arcus Suites, Argyroupouli (geboekt via touroperator)

Wij waren er als gezin van 27 juli tot 5 augustus 2016 met drie kleine kinderen (1, 3 en 6).

Pluspunten (superieur, two bedroom)

- Ruimte in de suite, in elke kamer een goede airco (niet zo’n goedkoop hangding!)

- Sfeer prettig, binnen en buiten (erg mooi gebouw)

- Voor- en achterdeur, dus handig met kinderen, weg naar zwembad etc.

- Terras klein, maar fijn dat het afgesloten kan worden i.v.m. kindjes

- Afwasmachine

- Dagelijks nieuwe handdoeken (aanvulling), vuilzakken geleegd etc.

- Fijn zwembadje in een mooie tuin met genoeg natuurlijke schaduw, wel wat klein en krap rondom, betrekkelijk diep (volwassenen van 1.70 m. kunnen er net staan)

- Supermarkt en leuke koffietent op 200 meter (stipt 9:00 uur vers brood aangeleverd tot 9:15 uur, dan is het weer op…)

- Eigenaar (Yannis en zijn vrouw) zijn erg behulpzaam en respecteren privacy zeer

- Als je van rust houdt zit je hier perfect, hoewel op de hoek een oude poort is waar dagelijks een handvol Italiaanse toeristen komt kijken.

- Badkamer was prima, maar niet super

Minpunten

- Parkeren bij huisje is niet mogelijk (op zich geen probleem, maar handig geweest als we het wisten), parkeren op zo’n 250 meter op het marktplein

- Uitrusting van keuken (borden, kopjes etc.) zeer minimaal, te beperkt zelfs schaaltjes ontbreken, geen plastic spul voor kinderen)

- Koelkast was niet lekker fris

- Op en onder de kasten was het ronduit vies

- In 10 dagen geen nieuw beddengoed gekregen

- Tegels bij zwembad zijn erg glad, trapje hing nogal los

- Keuken erg onpraktisch ingedeeld, maar voor ons geen probleem geweest

- Houten vloeren boven, dus met kleine kinderen wat irritant omdat zij het geluid wel gaaf vinden…

- In de tuin staan vrij veel planten met scherpe randen en punten, even goed opletten dus

Ten aanzien van de reisorganisatie

Routebeschrijving van touroperator was ronduit slecht. Ik denk dat deze door een vrouw is gemaakt: oriëntatie op de meest oenige dingen, die bijvoorbeeld enkel zichtbaar zijn als je terugrijdt etc.

Dus geen parkeren aan het huisje, hoewel laden en lossen wel kan. Let op: de straatjes zijn ZEER ZEER smal (en steil) waardoor je wel goede stuurkunsten moet hebben! Zonder auto kun je hier niks, het is immers op zo’n 800 meter hoog en zo’n 15 minuten van het strand. Als je de drukte wilt opzoeken is

Rethymno op zo’n 25 minuten. Leuk om ook eens naartoe te gaan ter afwisseling. Eten en drinken is zowel in het dorp, het nabijgelegen dorp Episkopi én aan het strand (Petres beach, zand met een beetje kiezels) prima en betaalbaar. Met name bij de laatste Taverna in de eerste rij aan het strand is een heel goede voorziening voor kleine kids: veel speelgoed, direct aan strand met terras, douche, barretje, goede service en prima eten, redelijk nette toiletten, etc.

Al met al voor ons een prima locatie geweest, we geven het totaal een dikke 8,5! Helaas hebben we vanwege ziek zijn van onze twee jongste kinderen (zware bacteriële infectie opgelopen in Griekenland) slechts vier van de tien dagen ‘vrij’ kunnen besteden. De dorpsarts heeft ons trouwens prima geholpen, in samenwerking met de lokale apotheek. Wellicht is de fijne locatie voor onze stemming de redding geweest ;-)

Ook voor mensen die geen kinderen hebben, of misschien wel juist voor die mensen, is deze plek HEERLIJK! Je hebt GEEN last van schreeuwende kinderen, drukte aan het zwembad etc. Als wij geen kinderen zouden hebben, gingen we er zeker ook naartoe!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Prachtige Villa

Van Gelder, 5-8-2012

Mooie villa gezellig ingericht en van alle gemakken voorzien. Even zoeken in het kleine vriendelijke dorpje, maar eenmaal gevonden, prachtig....

Afstand naar strand 10/15 minuten is heel goed te doen. 20/30 minuten van het gezellige Retimon. Auto is beslist noodzakelijk anders kom je nergens. Bij aankomst eigenaar 5 minuten gezien, hierna niet meer.

MINPUNT : Schoonmaak en wisseling van handdoeken en beddengoed pas na 9 dagen. Bij uitchecken niemand gehoord of gezien dus sleutel maar achter gelaten in villa en vertrokken. Vuilnis moet je zelf in de containers buiten het dorp gooien, dat is niet zo'n probleem omdat je er elke dag langs rijd.

Gereisd met vrienden in juli 2012

Echt prachtig!

Albert-Jan vd Meij, 11-5-2012

Wisten niet goed wat we moesten verwachten, zeker niet als je de afslag neemt om naar er berg dorpje toe te gaan.

Maar eennmaal aangekomen, bleken alle recensies te kloppen! Accommodatie is geweldig en de eigenaar wachte ons op met een koud glas water!

Alles is keurig schoon en erg netjes!

Echt een aanrader!

Gereisd met partner in mei 2012

Super!

Tasch, 15-4-2012

Mooie accomodatie, met lief binnentuintje met zwembadje (niet groot, maar je kunt er in afkoelen). Wij hadden twee dagen regen en toen kwam de DVD-speler goed van pas (films van huis meegenomen). Verder is het als op de foto's en omschrijvingen: mooi en prettig om hier te zijn.
Gereisd met oudere kinderen in oktober 2011

Super plek voor een ontspannen vakantie!

van Nierop, 15-5-2011

Zeer sfeervol kleinschalig appartementencomplex met zwembad. In eeuwenoud huis, met voor de deur een poort uit de romeinse tijd. Veel privacy, voorzien van alle luxe (vaatwasser, jaccuzi, laptop, tv etc). Zeer gastvrije en bescheiden eigenaren, zoeken alle info die je maar wilt voor je op, parkeren je auto en verrassen je met eigengebakken cake.

Het is exact zoals op de foto's.

Het dorpje is prachtig, vol met oudheden uit de romeinse tijd en veel kerkjes. Maak vooral de wandeling op het plattegrond dat je krijgt! Ligt in de bergen, met uitzicht op de baai. Mooie natuur overal rondom (eeuwenoude olijfbomen, 2000 jaar oude plataan, veel bloemen en overal heerlijk geurende sinasappelbomen). Gastvrije dorpelingen leiden je (ongevraagd) rond, of tracteren je op raki (niet te drinken...).

In het dorpje op loopafstand een supermarkt met alles wat je nodig hebt voor prima prijs, een aantal bakkers, cafeetjes, restaurant.

Gereisd met partner in april 2011

leef het griekse leven

roosmarijne, 4-5-2011

Complexje met 5 vakantiewoningen (studio's en huizen). Heel ruime en luxe, met zwembad (geen kinderbad) en ligstoelen. In het ruime huis een bubbelbad en vaatwasser, grote bedden. Gelegen in Argyroupoli, een klein grieks bergdorpje met veel historische resten. Prima uitvalsbasis voor wandelingen in de omgeving en ook met de auto zit je heel goed hier, afstanden zijn goed te overbruggen.

Dorp heeft een kleine minimarkt, enkele souvenirswinkels, een bakker en wat taverna's, waarvan een aantal gelegen in een prachtig gebied met watervallen dat bereikbaar is via een steil ezelspad of met de auto, die inclusief is. Eigenaren zijn erg vriendelijk en aardig, staan geheel tot je dienst en voorzien je van griekse lekkernijen.

Gereisd met jonge kinderen in april 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Arcus Luxury Villas bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Arcus Luxury Villas in Argiroupoli, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Arcus Luxury Villas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Arcus Luxury Villas scoort een 8.28 uit 10 op basis van 11 reviews.